markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
Mi-am pus proiectoare ceata noi dupa ce am lovit un caine si mi-a smuls bara fata cu tot cu proiectoare, dar nu se aprind. Pe bord merge martorul, bec spate ceata functioneaza, la ala nu am umblat. Posibil sa se poate rezolva prin resetare calculator inainte sa caut pe la firele electrice problema ? Firele de la mufa unui proiector le-am vazut dezizolate, dar nici celalalt nu se aprinde. Multumesc.
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
Multumesc Andrei. Este vb despre Astra G, 2.0 DTI, hatchback, an 2002.
Daca e la mufa unui proiector dezizolat ambele fire ( chiar acolo la intrare in mufa ) il poate afecta si pe celalalt sa nu functioneze ?
Mai am o problema si cu aerul spre parbriz. Iese foarte slab si dezabureste prea incet. Necazuri pe capul meu )
Mersi amabilule, numa` bine...
Daca e la mufa unui proiector dezizolat ambele fire ( chiar acolo la intrare in mufa ) il poate afecta si pe celalalt sa nu functioneze ?
Mai am o problema si cu aerul spre parbriz. Iese foarte slab si dezabureste prea incet. Necazuri pe capul meu )
Mersi amabilule, numa` bine...
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
Îți dai seama cã poti face un scurt in asa fel incat sa arzi mereu siguranta sau poate chiar releele de la proiectoare... E ca si cum ai lua 2 fire, unul il legi la borna plus, celalalt la borna minus iar apoi le atingi...
Ai 3 variante: fie iti faci rost de-o mufa buna pe care o inlocuiesti cu actuala de pe masina (tai firele pe lângã mufã si dupa le legi cu cele de pe mufa noua), fie te pui si scoti firele din actuala mufa si le izolezi (de preferat cu tub termocontractabil), dar varianta asta e mai dificilã (parerea mea ) sau a treia varianta, cea romaneasca sa-i spun asa, iti "sudezi" 2 fire mai lungi in mufa de la proiector, cu un "gun glue" umpli mufa de la proiector, tai cele 2 fire pe langa mufa care vine in proiector, le "sudezi" cu cele din proiector, le izolezi bine si gata.
Legat de problema cu dezaburitul, eu propun sa-ti dai jos aeroterma si sa o cureti bine, cel mai probabil e plina de praf, daca tot esti la capitolu' asta poti curata si gurile de aerisire care dau spre parbriz si faci si un schimb la filtru de polen.
Sa ne spui ce ai rezolvat, toate cele bune
Ai 3 variante: fie iti faci rost de-o mufa buna pe care o inlocuiesti cu actuala de pe masina (tai firele pe lângã mufã si dupa le legi cu cele de pe mufa noua), fie te pui si scoti firele din actuala mufa si le izolezi (de preferat cu tub termocontractabil), dar varianta asta e mai dificilã (parerea mea ) sau a treia varianta, cea romaneasca sa-i spun asa, iti "sudezi" 2 fire mai lungi in mufa de la proiector, cu un "gun glue" umpli mufa de la proiector, tai cele 2 fire pe langa mufa care vine in proiector, le "sudezi" cu cele din proiector, le izolezi bine si gata.
Legat de problema cu dezaburitul, eu propun sa-ti dai jos aeroterma si sa o cureti bine, cel mai probabil e plina de praf, daca tot esti la capitolu' asta poti curata si gurile de aerisire care dau spre parbriz si faci si un schimb la filtru de polen.
Sa ne spui ce ai rezolvat, toate cele bune
markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
Am vrut sa ma apuc de aeroterma dar m-am blocat. Am rezolvat eu multe la masina dar cand am vazut ce e pe acolo dupa torpedou am zis sa vb cu un meserias sa se ocupe. Momentan astept sa-si faca timp de mine. Stii cum e, pe mecanici rar ii prinzi liberi la cate masini second s-au adus in tara.
Legat de mufe vreau sa le curat bine in interior, sunt pline de praf cum au atarnat cateva luni in aer. Poate nu mai fac contact piciorusele alea. Daca nu e aia problema tre sa trec la ce mi-ai zis tu. Mersi de sfaturi
Legat de mufe vreau sa le curat bine in interior, sunt pline de praf cum au atarnat cateva luni in aer. Poate nu mai fac contact piciorusele alea. Daca nu e aia problema tre sa trec la ce mi-ai zis tu. Mersi de sfaturi
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
D-nul Andrei, in primul rand va admir pasiunea si devotamentul pt Astra. Nu mai spun de ajutoarele ce le oferiti gratis celor care au nelamuriri. Sunteti un om deosebit se vede asta. Toata stima mea...
Daca puteti trimite-mi un link cu un tutorial despre cum se curata aeroterma. Cartea o am. Tot aici as vrea sa-mi spuneti daca senzorul de temperatura exterior e in legatura cu instalatia de incalzire. Am climatronic. Mi s-a rupt in urma accidentului pe langa proiectoare si un piciorus din cele trei de la senzor si nu mai face contact cu bara. Pe bord nu mai indica gradele de afara.
O alta problema: vreau sa schimb prizele in care intra centurile de siguranta. Martorul sta tot timpul aprins pe bord. Pt asta trebuie sa scot scaunele fata dar cineva mi-a stricat doi fileti din cele patru prezoane care blocheaza scaunele pe sanie si o sa fie ceva mai greu de dessurubat. Vreau sa stiu daca suruburile alea ies pana sub praguri si sunt prinse in izolatie sau sunt mai scurte...? Sau....martorul centura de siguranta aprins permanent se poate stinge cumva de pe bord ?
Cu multe multumiri d-nul Andrei.....
Daca puteti trimite-mi un link cu un tutorial despre cum se curata aeroterma. Cartea o am. Tot aici as vrea sa-mi spuneti daca senzorul de temperatura exterior e in legatura cu instalatia de incalzire. Am climatronic. Mi s-a rupt in urma accidentului pe langa proiectoare si un piciorus din cele trei de la senzor si nu mai face contact cu bara. Pe bord nu mai indica gradele de afara.
O alta problema: vreau sa schimb prizele in care intra centurile de siguranta. Martorul sta tot timpul aprins pe bord. Pt asta trebuie sa scot scaunele fata dar cineva mi-a stricat doi fileti din cele patru prezoane care blocheaza scaunele pe sanie si o sa fie ceva mai greu de dessurubat. Vreau sa stiu daca suruburile alea ies pana sub praguri si sunt prinse in izolatie sau sunt mai scurte...? Sau....martorul centura de siguranta aprins permanent se poate stinge cumva de pe bord ?
Cu multe multumiri d-nul Andrei.....
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
Mulțumesc frumos pentru cuvintele frumoase și te rog nu mi te adresa cu "dumneavoastrã" sau cu "domnului" te rog, mã face sã mã simt bãtrân ) și nici nu-s vreun președinte de țarã . Cu mare drag ajut cu tot ce pot pentru cã la rândul meu și eu am fost "tras în țeapã" sau pus în situația în care mașina s-a stricat fix într-un moment în care vântul se simțea în buzunarul meu ca la el acasã )
1. Am sã fac special zilele astea un tutorial cu demontarea aerotermei, poate chiar mâine și dupã îl postez aici.
2. Senzorul de temperaturã exterioarã nu are nicio legãturã cu încãlzirea din mașinã, eu zic sã-l verifici cã poate o fi ieșit vreun fir din mufã și mna... Nu are rost sã-l schimbi doar de dragul de-al schimba.
3. Nu faci tu o pozã cu respectivul martor? Sigur e de la centurã și nu de la airbag? Nu de alta, dar nu știu sã fie vreun martor pentru centurã la ele
O searã bunã mai departe!
Scuze cã abia acuma rãspund însã am fost puțin cam ocupat în ultimele zile.
1. Am sã fac special zilele astea un tutorial cu demontarea aerotermei, poate chiar mâine și dupã îl postez aici.
2. Senzorul de temperaturã exterioarã nu are nicio legãturã cu încãlzirea din mașinã, eu zic sã-l verifici cã poate o fi ieșit vreun fir din mufã și mna... Nu are rost sã-l schimbi doar de dragul de-al schimba.
3. Nu faci tu o pozã cu respectivul martor? Sigur e de la centurã și nu de la airbag? Nu de alta, dar nu știu sã fie vreun martor pentru centurã la ele
O searã bunã mai departe!
Scuze cã abia acuma rãspund însã am fost puțin cam ocupat în ultimele zile.
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
Am revenit cu tutorialul, acuma problema ar fi ca sunt 2 modele de aeroterme pe masini ele. In principiu e aceeasi treaba, diferenta ar fi ca ai nevoie de o cheie hexagonala pentru a demonta cele 4 suruburi si va fi nevoie sa scoti filtrul de polen afara, la fel si blocul rezistentelor.
Eu recomand sa scoti borna minus de la baterie pentru a evita orice fel de problema.
Vei avea nevoie de o cheie torx T20 sau o cheie stea T20, o surubelnita, poate si-o lanterna daca esti in garaj si nu e lumina multa, o carpa si putina rabdare )
Pasul 1: Desfacem torpedoul care e prins in 6 suruburi.
https://imgur.com/a/uJRDS
Pasul 2: Dam jos tubulatura cu gurile de ventilatie de la picioare care este prinsa intr-un fel de diblu de plastic cu un cui tot de plastic.
https://imgur.com/a/KqUdE
Cu o surubelnita dreapta scoatem acel cui si acel diblu si-l punem alaturi de cele 6 suruburi de la torbedou intr-un loc sigur pentru a nu se pierde.
https://imgur.com/a/pssEE
Apoi scoatem masca aia de plastic de acolo pentru a putea scoate mai tarziu aeroterma afara si pentru a putea lucra mai bine la ea, ea este prinsa in 2 suruburi de plastic care se desfac rotind de ele in sensul acelor de ceasornic.
https://imgur.com/a/WAdy6
Suruburile nu vor ramane prinse de masca, atentie sa nu le pierdeti, masca se scoate tragand de ea in spate, dar avand grija la cele doua mari cleme care tin si partea cealalta a mastii.
https://imgur.com/a/7CaQF
Pasul 3: Se da jos tija de plastic de la motorasul de la recirculare aer. Eu am impins-o cu o surubelnita dreapta si cu un deget pentru a nu forta prea tare cu surubelnita caci e din plastic si tija aia.
https://imgur.com/a/psxDA
Pasul 4: Se va scoate mufa de la motorasul ala electric de la recirculare aer si mufa de la motorul aerotermei.
https://imgur.com/a/qjAKE
Pasul 5: Se vor desface cele 3 suruburi de la carcasa aerotermei, deoarece acea clapeta va ramane acolo deschisa, la fel ca la mine in poza.
https://imgur.com/a/uQiCa
Pasul 6: Dupa ce pasul 5 e gata, se va scoate corpul aerotermei tragand usor de el in jos si in spate deodata, dar nu inainte de a desface cele 2 cleme de plastic din spatele aerotermei.
https://imgur.com/a/bOY92
Sa nu va speriati daca are tendinta de a nu iesi, daca corpul aerotermei nu-i prins in acele cleme cu siguranta va iesi afara, trageti cu incredere in jos si in spate simultan.
Restul e cancan
Pentru nelamuriri astept PM sau mesaj aici. Sper sa te descurci
O duminica placuta tuturor!
Eu recomand sa scoti borna minus de la baterie pentru a evita orice fel de problema.
Vei avea nevoie de o cheie torx T20 sau o cheie stea T20, o surubelnita, poate si-o lanterna daca esti in garaj si nu e lumina multa, o carpa si putina rabdare )
Pasul 1: Desfacem torpedoul care e prins in 6 suruburi.
https://imgur.com/a/uJRDS
Pasul 2: Dam jos tubulatura cu gurile de ventilatie de la picioare care este prinsa intr-un fel de diblu de plastic cu un cui tot de plastic.
https://imgur.com/a/KqUdE
Cu o surubelnita dreapta scoatem acel cui si acel diblu si-l punem alaturi de cele 6 suruburi de la torbedou intr-un loc sigur pentru a nu se pierde.
https://imgur.com/a/pssEE
Apoi scoatem masca aia de plastic de acolo pentru a putea scoate mai tarziu aeroterma afara si pentru a putea lucra mai bine la ea, ea este prinsa in 2 suruburi de plastic care se desfac rotind de ele in sensul acelor de ceasornic.
https://imgur.com/a/WAdy6
Suruburile nu vor ramane prinse de masca, atentie sa nu le pierdeti, masca se scoate tragand de ea in spate, dar avand grija la cele doua mari cleme care tin si partea cealalta a mastii.
https://imgur.com/a/7CaQF
Pasul 3: Se da jos tija de plastic de la motorasul de la recirculare aer. Eu am impins-o cu o surubelnita dreapta si cu un deget pentru a nu forta prea tare cu surubelnita caci e din plastic si tija aia.
https://imgur.com/a/psxDA
Pasul 4: Se va scoate mufa de la motorasul ala electric de la recirculare aer si mufa de la motorul aerotermei.
https://imgur.com/a/qjAKE
Pasul 5: Se vor desface cele 3 suruburi de la carcasa aerotermei, deoarece acea clapeta va ramane acolo deschisa, la fel ca la mine in poza.
https://imgur.com/a/uQiCa
Pasul 6: Dupa ce pasul 5 e gata, se va scoate corpul aerotermei tragand usor de el in jos si in spate deodata, dar nu inainte de a desface cele 2 cleme de plastic din spatele aerotermei.
https://imgur.com/a/bOY92
Sa nu va speriati daca are tendinta de a nu iesi, daca corpul aerotermei nu-i prins in acele cleme cu siguranta va iesi afara, trageti cu incredere in jos si in spate simultan.
Restul e cancan
Pentru nelamuriri astept PM sau mesaj aici. Sper sa te descurci
O duminica placuta tuturor!
markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
1. Tot respectul pt tutorialul facut. A durat ceva pana sa-l faci, nu-i asa ?
2. Un electrician mi-a spus ca la climatronice senzorul e pe-o retea cu mai multe. Nu are nici un fir rupt, functiona normal pana ce i s-a rupt un piciorus din cele trei ce-l tine fixat in bara si nu mai sta foarte bine prins in locas, deci nu mai face contact deplin cu spoilerul. A fost 15 lei nou, deci prost facut....
3. Martorul e cel din stanga maxim cum te uiti spre bord, sub ceasul de temperatura apei. Cel inscriptionat cu soferul pe scaun prins cu centura si airbagurile iesite ca si in cazul unui impact frontal.. Cand am avut impactul nu aveam centura pusa, si mai bine ca nu o aveam pt ca daca o aveam puscau si airbagurile. Deci au sarit doar cele doua placute galbene din prizele centurilor de siguranta dintre scaunele fata. Prizele le-am cumparat si vreau sa le schimb pt ca nu se pot repara am inteles. Si odata schimbate se va sterge si martorul aprins permanent pe bord, cica...
Tutorialul e foarte util pt cei neavansati mai ales in perioada de iarna cand sunt probleme cu aburirea. Am inteles ca Opel are o problema cu aburirea excesiva, ar fi un punct slab al acestei marci auto...
Felicitari si multumiri...! Multa sanatate Andrei !
2. Un electrician mi-a spus ca la climatronice senzorul e pe-o retea cu mai multe. Nu are nici un fir rupt, functiona normal pana ce i s-a rupt un piciorus din cele trei ce-l tine fixat in bara si nu mai sta foarte bine prins in locas, deci nu mai face contact deplin cu spoilerul. A fost 15 lei nou, deci prost facut....
3. Martorul e cel din stanga maxim cum te uiti spre bord, sub ceasul de temperatura apei. Cel inscriptionat cu soferul pe scaun prins cu centura si airbagurile iesite ca si in cazul unui impact frontal.. Cand am avut impactul nu aveam centura pusa, si mai bine ca nu o aveam pt ca daca o aveam puscau si airbagurile. Deci au sarit doar cele doua placute galbene din prizele centurilor de siguranta dintre scaunele fata. Prizele le-am cumparat si vreau sa le schimb pt ca nu se pot repara am inteles. Si odata schimbate se va sterge si martorul aprins permanent pe bord, cica...
Tutorialul e foarte util pt cei neavansati mai ales in perioada de iarna cand sunt probleme cu aburirea. Am inteles ca Opel are o problema cu aburirea excesiva, ar fi un punct slab al acestei marci auto...
Felicitari si multumiri...! Multa sanatate Andrei !
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
Martorul e cel de jos, cum ai pus poza asa intr-o parte. Cel cu airbagul rotund ( stanga ) nu cel oval. Cu proiectoarele s-a rezolvat din blocul de lumini si izolarile necesare. Nu a fost siguranta de vina.
Apropo, astazi am rezolvat scrumiera. S-a ars beculetul si a trebuit sa scot tot sistemul scrumierei. L-am pus foarte greu la loc si cu ajutorul unui tutorial in limba ceha cred, altfel nu ma descurcam ). Trebuie sa ne mai descurcam si singuri la unele probleme, nu..?)
Numai bine Andrei....
Apropo, astazi am rezolvat scrumiera. S-a ars beculetul si a trebuit sa scot tot sistemul scrumierei. L-am pus foarte greu la loc si cu ajutorul unui tutorial in limba ceha cred, altfel nu ma descurcam ). Trebuie sa ne mai descurcam si singuri la unele probleme, nu..?)
Numai bine Andrei....
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
Înseamnã cã problema e la airbag nu la centuri, eram sigur cã ãla s-a aprins de aia am și insistat sã-mi care din ele e aprins. Ãla îl poți face sã disparã doar dacã îl ștergi din tester, la fel am avut și eu.
Dacã-mi cereai îți fãceam și pentru scrumierã tutorial, doar tot bordul a fost desfãcut de mine 😂🙄.
Abia aștept sã mã "joc" și cu zafira B 😏 care urmeazã sã ajungã acasã dacã ajutã Dumnezeu chiar mâine.
Îți doresc sãnãtate și numai bine!
Dacã-mi cereai îți fãceam și pentru scrumierã tutorial, doar tot bordul a fost desfãcut de mine 😂🙄.
Abia aștept sã mã "joc" și cu zafira B 😏 care urmeazã sã ajungã acasã dacã ajutã Dumnezeu chiar mâine.
Îți doresc sãnãtate și numai bine!
markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
GComan518
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2023
- Mesaj Privat
- Mihai.P
- **
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
Desfaci si verifici conectorii proiectoarelor, daca sunt oxidati cureti si dai cu spray de contacte electrice. La fel si la soclurile becurilor.
P.S. Ai mai postat aceeasi problema in sectiunea Frontera (unde apropo un coleg ti-a raspuns si te-a intrebat daca ai erori) , acum la Astra G. Poate la al treilea post o sa descoperi ca exista discutii si pentru Zafira...
P.S. Ai mai postat aceeasi problema in sectiunea Frontera (unde apropo un coleg ti-a raspuns si te-a intrebat daca ai erori) , acum la Astra G. Poate la al treilea post o sa descoperi ca exista discutii si pentru Zafira...