- dan teseleanu
- OP
- 86 mesaje
- din 20 Nov 2011
- Frontera 1999 X22SE
- Ilfov
dan teseleanu
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Ilfov
- Masina: Frontera 1999 X22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2011
- Mesaj Privat
cip077- Suspendat
- 1,274 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,274
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
- dan teseleanu
- OP
- 86 mesaje
- din 20 Nov 2011
- Frontera 1999 X22SE
- Ilfov
dan teseleanu
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Ilfov
- Masina: Frontera 1999 X22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2011
- Mesaj Privat
cip077- Suspendat
- 1,274 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,274
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
Eu spun ca nu o sa iasa, Poate la o presa pneumatica de mare putere. Altfel... prin bataie o sa strici si planetara. Sa nu zici ca nu ai fost anuntat
Singurul mod e prin crestare cu flex mic si apoi fisurare cu o dalta. Si la inel si la camasa interioara a rulmentului.
Rulmentul vine la set si cu acea bucsa.
Nici eu nu am stiut si am incercat sa o scot intreaga.
Suna-ma daca ai nevoie de detalii.
Singurul mod e prin crestare cu flex mic si apoi fisurare cu o dalta. Si la inel si la camasa interioara a rulmentului.
Rulmentul vine la set si cu acea bucsa.
Nici eu nu am stiut si am incercat sa o scot intreaga.
Suna-ma daca ai nevoie de detalii.
- dan teseleanu
- OP
- 86 mesaje
- din 20 Nov 2011
- Frontera 1999 X22SE
- Ilfov
dan teseleanu
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Ilfov
- Masina: Frontera 1999 X22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2011
- Mesaj Privat
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
- kriu
- ***
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
da Andrei, dar rulmentii aia de pe puntea second, sunt tot vechi si pot sa cedeze oricand...
parerea mea ca ar fi un lucru mai bun daca i-ar pune noi.
ma gandesc ca trebuie sa se schimbe cumva... cel putin cip077 zice ca i-a schimbat...
cat costa rulmentii aia? imi fasaie si mie ceva pe spate, banuiesc ca e de la ei, sau de la diferential...
parerea mea ca ar fi un lucru mai bun daca i-ar pune noi.
ma gandesc ca trebuie sa se schimbe cumva... cel putin cip077 zice ca i-a schimbat...
cat costa rulmentii aia? imi fasaie si mie ceva pe spate, banuiesc ca e de la ei, sau de la diferential...
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
Daca fasaie, lasa-i asa. Daca ai joc in roata si huruie, atunci incepi sa te gandesti la ce faci.
Cand incepe sa infraneze pt. cate o fractiune de secunda, sunt terminati rulmentii... atunci tragi masina pe dreapta si o repari. Nu mergeti asa ca aveti punte semi- flotanta pe spate si daca se rupe un rulment, va " pleaca" roata cu tot cu planetara si nu cred ca e foarte placut
Rulmentii sunt foarte scumpi, pe original undeva la 200-250E setul pt. o roata.
De scos pana la urma ii scoti, dar doar distrusi si cu multa munca, dar nu e imposibil da.
Daca reuseste cineva operatiunea sa ne spuna si noua pas cu pas.
Cand incepe sa infraneze pt. cate o fractiune de secunda, sunt terminati rulmentii... atunci tragi masina pe dreapta si o repari. Nu mergeti asa ca aveti punte semi- flotanta pe spate si daca se rupe un rulment, va " pleaca" roata cu tot cu planetara si nu cred ca e foarte placut
Rulmentii sunt foarte scumpi, pe original undeva la 200-250E setul pt. o roata.
De scos pana la urma ii scoti, dar doar distrusi si cu multa munca, dar nu e imposibil da.
Daca reuseste cineva operatiunea sa ne spuna si noua pas cu pas.
cip077- Suspendat
- 1,274 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,274
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
Ce spune Andrei e in mare parte adevarat.
Dar hai sa le luam pe rand.
De demontat roata, disc, etrier nu intru in detalii.
Ramane doar fuzeta cu planetara si cu piesa de legatura dintre ele, fiind rulmentul.
Am incercat sa scot saiba de sigurantare a rulmentului intreaga. Am incalzit-o , i-am facut slujbe. Am calat placa port saboti si am batut cu dorn de bronz. Degeaba. Am mutilat putin si planetara, dar am reconditionat-o la strung si manual la pila a doua zi.
Dupa ce am vb la Orastie si la Constanta cu alti Fronteristi, am avut confirmarea ca rulmentul vine cu tot cu saiba groasa de zavorare. De aici a fost usor. Am taiat cu un flex mic cat s-a putut din bucsa, dar cu grija sa nu dau in planetara, si cu o dalta am batut in despicatura creeata si s-a fisurat. Aceiasi operatie si la mantaua interioara a rulmentului. Dupa ce i-l crestati cu flexul mic atata cat permite, se fisureaza destul de repede.
Am inceput cautarea de rulmenti. Optimal la 400 lei, nu recomand, am vb cu mai multi colegi. Originali, dar nu stiu acum marca, de la 600 la 900 lei, in functie de magazin.
Nu-i aveau pe stoc si mie-mi trebuia masina, am gasit ansamblu complet la 400 lei la Curtea de Ag de pe un B de Anglia.
Acum o sa iau un rulment sa-l tin de rezerva pentru ca merge pe ambele parti. Doar fuzeta are 'catare', nu se pot sch intre ele.
Spor la treaba, si daca am uitat ceva, intrebati.
Dar hai sa le luam pe rand.
De demontat roata, disc, etrier nu intru in detalii.
Ramane doar fuzeta cu planetara si cu piesa de legatura dintre ele, fiind rulmentul.
Am incercat sa scot saiba de sigurantare a rulmentului intreaga. Am incalzit-o , i-am facut slujbe. Am calat placa port saboti si am batut cu dorn de bronz. Degeaba. Am mutilat putin si planetara, dar am reconditionat-o la strung si manual la pila a doua zi.
Dupa ce am vb la Orastie si la Constanta cu alti Fronteristi, am avut confirmarea ca rulmentul vine cu tot cu saiba groasa de zavorare. De aici a fost usor. Am taiat cu un flex mic cat s-a putut din bucsa, dar cu grija sa nu dau in planetara, si cu o dalta am batut in despicatura creeata si s-a fisurat. Aceiasi operatie si la mantaua interioara a rulmentului. Dupa ce i-l crestati cu flexul mic atata cat permite, se fisureaza destul de repede.
Am inceput cautarea de rulmenti. Optimal la 400 lei, nu recomand, am vb cu mai multi colegi. Originali, dar nu stiu acum marca, de la 600 la 900 lei, in functie de magazin.
Nu-i aveau pe stoc si mie-mi trebuia masina, am gasit ansamblu complet la 400 lei la Curtea de Ag de pe un B de Anglia.
Acum o sa iau un rulment sa-l tin de rezerva pentru ca merge pe ambele parti. Doar fuzeta are 'catare', nu se pot sch intre ele.
Spor la treaba, si daca am uitat ceva, intrebati.
jidanul
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Arges
- Masina: Frontera 1998 2,5 tds
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2014
- Mesaj Privat
Rulmentii se scimba practic simplu la frontera A daca ai ceva experienta :se demonteaza etrierul , se scoate planetara , se scote tablita care tine bilele de la rulment la distanta egala una fata de cealalta , se aduna bilele din rulment intruna din parti , se inclina planetara in rulment moment in care se pot scoate bilele una cite una dupa care planetara va iesi foarte usor raminind pe axul ei doar camasa interioara a rulmentului fiind fixata de planetara cu o bucsa ce vine presata peste ea.Aceasta bucsa se sectioneaza cu un polidisc dupa care camasa inferioara iese relativ usor cu un ciocan si o dalta .nu cumparati semeringuri pentru ca acestea le contine rulmentul.Mentionez aceasta deoarec eu unul am cumparat cheltuind 30 lei degeaba. Atentie ca rulmentul are un semering cu camara metalica acesta vine montat catre roata iar cel de cauciuc catre grup De remontat este la fel relativ simplu . Va atasej unele fotografii de la acesta operatiune.
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
jidanul
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Arges
- Masina: Frontera 1998 2,5 tds
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2014
- Mesaj Privat
Magat
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Cluj
- Masina: Frontera 2001 X22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2011
- Mesaj Privat
La frontera b dupa ce ai scos planetara cu rulmentul la o presa hidraulica puternica 20-30 tone scoti rulmentul si bucsa de inzavorire. Daca ti se pare ca nu merge, mai bine tai bucsa de inzavorare cu flexul caci vine in set cu rulmentul. Camasa rulmentului iese mai usor la presa dar o poti taia si pe ia cu flexul dar cu grija sa nu tai si in planetara. In principiu la presa ar trebuii sa iasa poate un pic mai greu. Dupa asta presezi la loc rulmentul nou , sau poti sa il bati cu o teava care se potriveste ca diametru cu camasa inteioara . Ar trebui sa intre relativ usor . Acum urmeaza bucsa de inzavorire pe care o incalzesti la foc, ia isi mareste diametru o tii cu un cleste si vezi daca merge liber pe planetara . Ar trebuii sa intre aproape liber pana langa camasa daca nu mai incalzesti si incerci iar. Cand constati ca merge bine o lasi si rapid sa nu se raceasca o bati cu teava pana langa rulment. Cam asta este operatiunea. Spor la treaba.
Bulgaru32
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Frontera 1995 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2017
- Mesaj Privat
- flavicx
- **
- 198 mesaje
- din 29 Jan 2011
- Frontera 2002 Y22DTH
- Alba
flavicx
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Alba
- Masina: Frontera 2002 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2011
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Bulgaru32
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Frontera 1995 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2017
- Mesaj Privat
Am desfacut cele 4 suruburi din spatele flansei cu prezoane dar nu iese. In 2 ateliere am fost dar degeaba. Zicea cineva ca sar putea sa iasa daca incalzeste trompa cu autogen si in felul asta se dilata si iasa planetara afara. Am desfacut si capacul de la grup dar nam vazut nici o siguranta. Planetara e la nivel cu pinionul. Unde este acea siguranta?
Mersi pt raspuns
Mersi pt raspuns
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
Bulgaru32
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Frontera 1995 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2017
- Mesaj Privat