Brutus
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Mitica_SB
- **
- 224 mesaje
- din 25 Jul 2006
- Zafira 2012 A17DTR
- Sibiu
Mitica_SB
- Mesaje scrise: 224
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2012 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2006
- Mesaj Privat
Care e problema, ti s-a blocat butucul? Si mie mi s-a blocat in vara, pe caldurile alea mari, probabil din cauza mizeriei acumulate in timp. Dupa ce am aflat ce presupune schimbarea lui (costuri mari, reprogramarea cipului din cheie, samd) am incercat sa-l deblochez si am reusit.
Ai nevoie de un degrasant bun (eu am folosit Loctite 7063 Cleaner), de WD40 pt ungere si de multa rabdare.
Pui sub volan un set de ziare vechi care sa absoarba ce va curge la spalarea butucului. Indepartezi garnitura de cauciuc pe care sunt marcate pozitiile cheii in contact tragand usor de jur imprejur cu un cap de surubelnita, fara sa fortezi - ea va iesi fara prea mare greutate. Apoi sprayezi degresantul in butuc, cu ajutorul capului de spray care are tija aceea lunga de plastic (se vede in dreapta tubului de Loctite in poza).
Repeti operatia asta de cateva ori, pana vezi ca incep sa miste "cateii" aceia pe care ii impinge cheia cand intra in contact. Misti usor intr-o parte s in cealalta cheia, si daca reusesti sa o invarti cate putin o readuci in pozitia initiala, o scoti si sprayezi din nou. Dupa ce crezi ca ai curatat bine de mizerie, dai cu WD 40 pt ungerea butucului.
Preventiv poti face aceasta operatie la inceputul fiecarei veri pt ca praful care intra in butuc se trage in materialul de ungere si duce la blocarea lui, mai ales pe calduri mari.
Spor la treaba!
Ai nevoie de un degrasant bun (eu am folosit Loctite 7063 Cleaner), de WD40 pt ungere si de multa rabdare.
Pui sub volan un set de ziare vechi care sa absoarba ce va curge la spalarea butucului. Indepartezi garnitura de cauciuc pe care sunt marcate pozitiile cheii in contact tragand usor de jur imprejur cu un cap de surubelnita, fara sa fortezi - ea va iesi fara prea mare greutate. Apoi sprayezi degresantul in butuc, cu ajutorul capului de spray care are tija aceea lunga de plastic (se vede in dreapta tubului de Loctite in poza).
Repeti operatia asta de cateva ori, pana vezi ca incep sa miste "cateii" aceia pe care ii impinge cheia cand intra in contact. Misti usor intr-o parte s in cealalta cheia, si daca reusesti sa o invarti cate putin o readuci in pozitia initiala, o scoti si sprayezi din nou. Dupa ce crezi ca ai curatat bine de mizerie, dai cu WD 40 pt ungerea butucului.
Preventiv poti face aceasta operatie la inceputul fiecarei veri pt ca praful care intra in butuc se trage in materialul de ungere si duce la blocarea lui, mai ales pe calduri mari.
Spor la treaba!
samov
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
am patit si eu... de fapt e o problema veche la Opel... se rupe contactul in interior si e foarte aiurea de schimbat...
Contact = partea mecanica + partea de securitate
Cheie = partea mecanica (fizic... cheia) + partea de securtitate
Cand se strica se strica partea mecanica la Contact...
CEL MAI IEFTIN ...
Cumperi butuc nou si apoi mergi cu cheia veche undeva sa iti faca butucul nou sa mearga cu chesia veche...
Sa "reprogramezi" cheia "noua" dupa codul celei vechi este EXTREM de scump...
Contact = partea mecanica + partea de securitate
Cheie = partea mecanica (fizic... cheia) + partea de securtitate
Cand se strica se strica partea mecanica la Contact...
CEL MAI IEFTIN ...
Cumperi butuc nou si apoi mergi cu cheia veche undeva sa iti faca butucul nou sa mearga cu chesia veche...
Sa "reprogramezi" cheia "noua" dupa codul celei vechi este EXTREM de scump...
andos
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Am o altfel de problema si sper sa fie legata de contact. In vara a refuzat sa porneasca. Bordul se aprindea, claxonul farurile erau functionale. In momentul in care invarteam cheia nu se intampla absolut nimic. Dupa 4 zile a pornit si a mers normal pana acum o saptmana. Intr-o dimineata, surpriza nu a mai pornit. Modelul e din 2005, diesel 1998 cmc, 70000 km.
Multumesc!
Am o altfel de problema si sper sa fie legata de contact. In vara a refuzat sa porneasca. Bordul se aprindea, claxonul farurile erau functionale. In momentul in care invarteam cheia nu se intampla absolut nimic. Dupa 4 zile a pornit si a mers normal pana acum o saptmana. Intr-o dimineata, surpriza nu a mai pornit. Modelul e din 2005, diesel 1998 cmc, 70000 km.
Multumesc!
- Mitica_SB
- **
- 224 mesaje
- din 25 Jul 2006
- Zafira 2012 A17DTR
- Sibiu
Mitica_SB
- Mesaje scrise: 224
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2012 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2006
- Mesaj Privat
andos
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2008
- Mesaj Privat
- Mitica_SB
- **
- 224 mesaje
- din 25 Jul 2006
- Zafira 2012 A17DTR
- Sibiu
Mitica_SB
- Mesaje scrise: 224
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2012 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2006
- Mesaj Privat
ion9
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 /
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2008
- Mesaj Privat
handiboa
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2007
- Mesaj Privat
ion9
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 /
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2008
- Mesaj Privat
xadi
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2002 y2000dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2008
- Mesaj Privat
Am avut si eu o problema cu contactul,intra cheia dar nu se invartea,daca stateam acolo si o scoteam un pic si o bagam din nou pana la urma o lua dar foarte greu.Rezolvarea,am fost la meserias pt ca nu stiam ce poate fi si el a scos contactul afara destul de greu pt ca e un modul care citeste codul de pe cheia care nu se scoate asa de usor dupa care a folosit spray tipul wd40 si la curatat foarte bine de foarte multe ori...unicul lucru a zis sa nu se foloseasca uleiuri consistente pt ca e mai rau atrage praful si la scurt timp se blocheaza din nou.Cu mai putine cuvinte este exact explicatia detaliata facuta mai sus numai ca la mine a fost scos butucul..
- peddro
- **
- 225 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Zafira 2002 Z16XE
- Iasi
peddro
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Vezi aici https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=butuc
E pentru Astra G dar cred ca e aceeasi poveste.
E pentru Astra G dar cred ca e aceeasi poveste.
ionut
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: IASI
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2006
- Mesaj Privat
- crysti_dcm
- *
- 2 mesaje
- din 22 Apr 2010
- Zafira 2004 2000
- Covasna
crysti_dcm
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Covasna
- Masina: Zafira 2004 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2010
- Mesaj Privat
salut sunt nou pe aici .am o mare problema azi cand am bagat cheia in contact sa pornesc nu a mai pornit .sa rupt tija aceea din butuc care este din antimoniu.daca stiti cumva cum se demonteaza butucul acela .dupa cate am vazut este cam la fel ca cel dupa cielo dar la asta nu vad unde este gaura in care se baga o sarma sau ce intra acolo sa iasa butucul .mutumesc antici pat
samov
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
Dupa ceva ani buni am ajuns pe thread din greseala asa ca va voi spune cum am rezolvat eu.
SOLUTIE:
Problema are 2 parti:
1. Partea de secutitate "digitala". Practic e un inel in jurul contactului care "citeste" din cheie un cod special. CA IDEE: Cheia trebuie sa fie in acel inel ca securitatea "digitala" sa fie OK.
2. Partea mecanica. E un butuc, in care e o tija (care se rupe, pentru ca Opel foloseste piese de proasta calitate). Foarte interesant este ca eu initial NU AM REZOLVAT PROBLEMA. Am chemat pe cineva si mi-a demontat bordul acolo sub volan. Apoi mi-a scos butucul si mi-a aratat problema. A zis ca imi aduce alt butuc nou dar ca dureaza.
PANA atunci mi-a cerut o surubelnita si mi-a aratat unde sa o introduc. CUM PORNEAM MASINA: 1. Cheia in contact, ca sa dezactivez protectia "digitala" apoi se introduce surubelnita si se roteste. Practic cheia facea ambele lucruri dar fiindca butucul e busit acum era pe post de memory stick si eu actionam manual partea mecanica. Apoi totul trebuie sa stea ASA. Nu scoti cheia si nici surubelnita ca se opreste motorul, ca si cum l-ai oprit tu.
OBSERVATIE: Partea "digitala" era verificata numai la pornire. Practic puteai sa scoti cheia dupa ce motorul pornea, dar daca se opreste nu il mai poti porni.
Am stat asa 3 luni de zile si am si plecat cu masina pana in Germania, era penal daca ma oprea cineva pe drum sa ma intrebe de ce am surubelnita la mine. Apoi a venit butucul nou, l-am dus cu cheia la un om si l-a facut sa mearga cu cheia veche.
SOLUTIE:
Problema are 2 parti:
1. Partea de secutitate "digitala". Practic e un inel in jurul contactului care "citeste" din cheie un cod special. CA IDEE: Cheia trebuie sa fie in acel inel ca securitatea "digitala" sa fie OK.
2. Partea mecanica. E un butuc, in care e o tija (care se rupe, pentru ca Opel foloseste piese de proasta calitate). Foarte interesant este ca eu initial NU AM REZOLVAT PROBLEMA. Am chemat pe cineva si mi-a demontat bordul acolo sub volan. Apoi mi-a scos butucul si mi-a aratat problema. A zis ca imi aduce alt butuc nou dar ca dureaza.
PANA atunci mi-a cerut o surubelnita si mi-a aratat unde sa o introduc. CUM PORNEAM MASINA: 1. Cheia in contact, ca sa dezactivez protectia "digitala" apoi se introduce surubelnita si se roteste. Practic cheia facea ambele lucruri dar fiindca butucul e busit acum era pe post de memory stick si eu actionam manual partea mecanica. Apoi totul trebuie sa stea ASA. Nu scoti cheia si nici surubelnita ca se opreste motorul, ca si cum l-ai oprit tu.
OBSERVATIE: Partea "digitala" era verificata numai la pornire. Practic puteai sa scoti cheia dupa ce motorul pornea, dar daca se opreste nu il mai poti porni.
Am stat asa 3 luni de zile si am si plecat cu masina pana in Germania, era penal daca ma oprea cineva pe drum sa ma intrebe de ce am surubelnita la mine. Apoi a venit butucul nou, l-am dus cu cheia la un om si l-a facut sa mearga cu cheia veche.
- deleted-18977
- ****
- 2,340 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,340
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
asa este.
am experimentat si eu acum vreo 4 ani ce ai scris tu mai sus.
tot asa cu o surubelnita special facuta[ ceva gen patrat,si-acum o am] , pana mi-am luat butuc nou]
de-atunci m-am invatat minte si la un timp regulat ii bag vaselina la greu pe locasul de intrare al cheii.
rezultat , cred ca am zeci de mii de contacte puse la masina actuala fara probleme.
am experimentat si eu acum vreo 4 ani ce ai scris tu mai sus.
tot asa cu o surubelnita special facuta[ ceva gen patrat,si-acum o am] , pana mi-am luat butuc nou]
de-atunci m-am invatat minte si la un timp regulat ii bag vaselina la greu pe locasul de intrare al cheii.
rezultat , cred ca am zeci de mii de contacte puse la masina actuala fara probleme.
- danutz_geo
- **
- 256 mesaje
- din 29 Dec 2007
- Zafira 2001 z16xe
- Bucuresti
danutz_geo
- Mesaje scrise: 256
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2007
- Mesaj Privat
problama cu butucu am avuto si eu sa spart o bila inauntru. rezolcvare schimbat tot 600 lei schimbat parte mecanica adica doar butucu 250 lei si acum am alta cheia si pentru inchidere ma folosesc de alarma dar ma pot folosi si de cheile vechi. am luat cipul de pe vechia cheia si l-am pus in noua cheie.
- sorynelpustiu
- *
- 8 mesaje
- din 21 Oct 2010
- Zafira 2002 Y20DTH
- Galati
sorynelpustiu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2010
- Mesaj Privat
- sorynelpustiu
- *
- 8 mesaje
- din 21 Oct 2010
- Zafira 2002 Y20DTH
- Galati
sorynelpustiu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2010
- Mesaj Privat
- danutz_geo
- **
- 256 mesaje
- din 29 Dec 2007
- Zafira 2001 z16xe
- Bucuresti
danutz_geo
- Mesaje scrise: 256
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2007
- Mesaj Privat