alex_fatu
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2017
- Mesaj Privat
Buna ziua ,
Am cumparat de 3 luni un opel corsa c 1.3 cdti , 2005 , cu 140.000 km ( 240.000 reali , verificati la itp dupa ) .
Masina a fost aproape "parasita" in fata blocului , fara rugina si condusa de o femeie . Respectivul proprietar a vandut-o pentru ca ii batea volanta . Asa ca m-am gasit eu sa o cumpar in ciuda problemei cu volanta si una care a aparut dupa cu fumul negricios. Am cumparat masina am dat comanda de filtre ulei si volanta . Am schimbat volanta Luk , filtre Man + curatat EGR si galerie de admisie( EGR aproape infundat ) , masina cred ca nu a mai fost desfacuta vreodata deoarece suruburile s-au desfacut extrem de greu( am rupt cateva chei , toate reparatiile fiind facute acasa) . Masina nu a mai scos fumul la fel de negricios si in aceeasi cantitate , dar tot mai scotea . Acum dupa 4000 km masina prezinta urmatoarele probleme :
1.Un tacanit la motor care se aude mult mai tare cand se incalzeste(posibil injectoare) .
2.Dupa ploaie prezinta o umflatura in mocheta care e uda din partea soferului din fata.
3.Un scartait la prima pornire.(posibil cureaua accesorii)
4.La pornire rece dimineata , variatii relatii 1150-800 ture , maxim un minut variaza dupa care revine la normal.
5.Fum negricios albastrui cateodata la pornire rece, da 2 secunde fum si gata.
Ce as putea sa fac pentru a scapa de aceste probleme ?
In principiu vreau sa stiu daca v-ati mai intalnit cu aceste simptome si cum le-ati rezolvat.Recunosc , nu sunt fan service-uri si prefer sa imi rezolv problema in fata garajului dar daca puteti sa imi recomandati un service bun in Brasov ?
In special cu fumul , am verificat turbina atunci cand am facut reparatia volantei , nu avea joc in ax , pe furtunul de la intercooler avea ulei prelins in cantitati foarte mici (doar pe peretii furtunului si in intercooler nu era balta de ulei) .Masina trage de rupe, urca in toate turele nu merg subturat , o las sa mearga la relantii cand plec si cand opresc.
+ ca nu a consumat nici un macar un pic de ulei de cand i-am facut schimbul. Nu ma judecati prea tare , e prima mea masina.
Astept pareri
Multumesc frumos .
Am cumparat de 3 luni un opel corsa c 1.3 cdti , 2005 , cu 140.000 km ( 240.000 reali , verificati la itp dupa ) .
Masina a fost aproape "parasita" in fata blocului , fara rugina si condusa de o femeie . Respectivul proprietar a vandut-o pentru ca ii batea volanta . Asa ca m-am gasit eu sa o cumpar in ciuda problemei cu volanta si una care a aparut dupa cu fumul negricios. Am cumparat masina am dat comanda de filtre ulei si volanta . Am schimbat volanta Luk , filtre Man + curatat EGR si galerie de admisie( EGR aproape infundat ) , masina cred ca nu a mai fost desfacuta vreodata deoarece suruburile s-au desfacut extrem de greu( am rupt cateva chei , toate reparatiile fiind facute acasa) . Masina nu a mai scos fumul la fel de negricios si in aceeasi cantitate , dar tot mai scotea . Acum dupa 4000 km masina prezinta urmatoarele probleme :
1.Un tacanit la motor care se aude mult mai tare cand se incalzeste(posibil injectoare) .
2.Dupa ploaie prezinta o umflatura in mocheta care e uda din partea soferului din fata.
3.Un scartait la prima pornire.(posibil cureaua accesorii)
4.La pornire rece dimineata , variatii relatii 1150-800 ture , maxim un minut variaza dupa care revine la normal.
5.Fum negricios albastrui cateodata la pornire rece, da 2 secunde fum si gata.
Ce as putea sa fac pentru a scapa de aceste probleme ?
In principiu vreau sa stiu daca v-ati mai intalnit cu aceste simptome si cum le-ati rezolvat.Recunosc , nu sunt fan service-uri si prefer sa imi rezolv problema in fata garajului dar daca puteti sa imi recomandati un service bun in Brasov ?
In special cu fumul , am verificat turbina atunci cand am facut reparatia volantei , nu avea joc in ax , pe furtunul de la intercooler avea ulei prelins in cantitati foarte mici (doar pe peretii furtunului si in intercooler nu era balta de ulei) .Masina trage de rupe, urca in toate turele nu merg subturat , o las sa mearga la relantii cand plec si cand opresc.
+ ca nu a consumat nici un macar un pic de ulei de cand i-am facut schimbul. Nu ma judecati prea tare , e prima mea masina.
Astept pareri
Multumesc frumos .
Kenve
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2014
- Mesaj Privat
Salut,
La punctul 2: si eu am aceeasi problema, dar nu atat de grav ca la tine.S-ar putea sa fie problema expusa aici: http://www.youtube.com/watch?v=3ifJlRWN1Ks
La punctul 4: la fel se intampla si la mine si din discutiile mele cu un mecanic acesta mi-a spus ca e normal sa se duca in 1000-1100 de ture la rece si apoi sa revina la 800.
La punctul 2: si eu am aceeasi problema, dar nu atat de grav ca la tine.S-ar putea sa fie problema expusa aici: http://www.youtube.com/watch?v=3ifJlRWN1Ks
La punctul 4: la fel se intampla si la mine si din discutiile mele cu un mecanic acesta mi-a spus ca e normal sa se duca in 1000-1100 de ture la rece si apoi sa revina la 800.
alex_fatu
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2017
- Mesaj Privat
- nastasaflorin
- **
- 147 mesaje
- din 16 Nov 2010
- Corsa 2004 Z17DTH
- Neamt
nastasaflorin
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2010
- Mesaj Privat
1.Varianta optimista - probabil injector/injectoare cu probleme. Le scoti si le duci la verificat/curatat. Asta poate da si fumul.
Varianta pesimista - ansamblu cilindru/piston cu probleme - posibila daca masina a stat nepornita foarte mult timp. Verifica daca in timpul functionarii ai presiune la teava de la joja(scoti joja si pui degetul). Sau un test de compresie pe fiecare cilindru.
2. Apa la pedale - boala comuna corsa C, se poate infiltra pe la capacul blocului de sigurante si/sau pe la capacul ce tine ansamblul franei. Se remediaza usor.
3. Posibil cureaua, si mai posibil fulia de pe vibrochen. Se schimba usor, nu e exagerat de scumpa.
4. Din nou ne intoarcem la injectoare. Ideala ar fi o diagnoza live cu un op-com pe parametrii de injectie/presiuni rampa.
5. Poate fi tot de la injectoare si/sau pe cale de consecinta catalizator cam imbacsit. Cred ca si egr-ul ar putea avea ceva de spus aici - n-ar strica o curatare egr + dupa ce-l scoti vezi cum e in admisie. Daca ai depuneri grosolane (si e posibil daca a fost condusa mult timp subturat) atunci si admisia trebuie curatata bine.
Mai verifica daca ai pelicula de ulei in vasul de expansiune antigel, sau depuneri maronii. Daca da, atunci mai sunt si altele de verificat.
Axul turbinei trebuie sa aiba un joc foarte mic,nu deloc. Pe langa asta, jocul nu-ti spune nimic despre conditia geometriei variabile(nu-s 100% sigur ca la 1.3 e variabila, dar asa cred). Daca are depuneri pe partea de antrenare a turbinei, e posibil sa nu mearga in parametri - la fel, o diagnoza poate face diferenta intre presiunea ceruta de sistem si cea livrata de turbina la diferite turatii.
Ultima modificare făcută de nastasaflorin la Dum 15 Oct, 2017 6:53 pm
Varianta pesimista - ansamblu cilindru/piston cu probleme - posibila daca masina a stat nepornita foarte mult timp. Verifica daca in timpul functionarii ai presiune la teava de la joja(scoti joja si pui degetul). Sau un test de compresie pe fiecare cilindru.
2. Apa la pedale - boala comuna corsa C, se poate infiltra pe la capacul blocului de sigurante si/sau pe la capacul ce tine ansamblul franei. Se remediaza usor.
3. Posibil cureaua, si mai posibil fulia de pe vibrochen. Se schimba usor, nu e exagerat de scumpa.
4. Din nou ne intoarcem la injectoare. Ideala ar fi o diagnoza live cu un op-com pe parametrii de injectie/presiuni rampa.
5. Poate fi tot de la injectoare si/sau pe cale de consecinta catalizator cam imbacsit. Cred ca si egr-ul ar putea avea ceva de spus aici - n-ar strica o curatare egr + dupa ce-l scoti vezi cum e in admisie. Daca ai depuneri grosolane (si e posibil daca a fost condusa mult timp subturat) atunci si admisia trebuie curatata bine.
Mai verifica daca ai pelicula de ulei in vasul de expansiune antigel, sau depuneri maronii. Daca da, atunci mai sunt si altele de verificat.
Axul turbinei trebuie sa aiba un joc foarte mic,nu deloc. Pe langa asta, jocul nu-ti spune nimic despre conditia geometriei variabile(nu-s 100% sigur ca la 1.3 e variabila, dar asa cred). Daca are depuneri pe partea de antrenare a turbinei, e posibil sa nu mearga in parametri - la fel, o diagnoza poate face diferenta intre presiunea ceruta de sistem si cea livrata de turbina la diferite turatii.
Ultima modificare făcută de nastasaflorin la Dum 15 Oct, 2017 6:53 pm
alex_fatu
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2017
- Mesaj Privat
razvi_gyl
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2014
- Mesaj Privat
Corsa C,Z13DT nu are geometrie variabila iar turbina pica foarte greu. EGR-ul il deblochezi fara sa dai admisia jos si chiar nu te sfatuiesc,nu o sa ai nici o satisfactie pt munca depusa.Verifica injectoarele sa nu dea pe retur(nu cu op-com ca nu merge la modelul asta) asta daca porneste greu,daca nu lasa-le asa.Pune ulei 2T in motorina si daca tacanitul persista nu e din injectoare,pune un ulei full saps 5w40,de raft,nu nebunii de nisa,in motor,schimba-l la maxim 10.000,ideal 8.000 km si renunta la 5w30-ul recomandat,vezi dupa cum suna motorul.Pt fum,verifica bujiile pt inceput. De consumat,nu consuma ulei motoarele astea,eu am 550.000km,cu turbina originala,am schimbat volanta si injectoarele toate.In rest...drumuri netede !
alex_fatu
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2017
- Mesaj Privat
razvi_gyl
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2014
- Mesaj Privat
Bucura-te de ea, este un motor potent pt 70 cp.si foarte econom. Distribuția sa o ti sub control,daca nu sti nimic de ea schimba lanțul daca auzi zgomote la pornire si nu numai,daca e întins prea rau bate in capac. Pret,100 ron lanțul pe ruvile, ina etc si maxim 300 ron manopera(mult si asa dar asta e daca nu te pricepi la mecanica). Drumuri netede!