toshma
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2010
- Mesaj Privat
catalin85- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1993 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2010
- Mesaj Privat
- cristi17dti
- **
- 164 mesaje
- din 21 Sep 2010
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
cristi17dti
- Mesaje scrise: 164
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2010
- Mesaj Privat
razvanvl- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2009
- Mesaj Privat
toshma a scris:Salut , am si eu un opel astra G 1.6 8v tip motor Z16SE ,dimineata cand vreu sa il pornesc o ia la 3-4 cheie , daca o opresc si o pornesc iar porneste din prima.Face asta numai la rece . I-am schimbat bujiile si tot prost porneste .Va rog sa ma ajutati si pe mine
Sa cureti EGR-ul ai incercat?
Si eu am avut o problema asemanatoare, la mine fie dimineata,fie la pranz nu vroia sa porneasca la prima cheie, sau pornea daca o lasam foarte mult cu contactul pus.Porneam mergeam cu ea, o lasam 10-15 min si cand dadeam sa pornesc iar facea figuri.
Pana la urma am depistat ca EGR-ul meu era blocat pe inchis si nu mai dadea gaze calde care ajuta la pornirea motorului.
Pe aceasta cale ii multumesc inca o data domnului dancuciureanu care m-a ajutat si pe mine in rezolvarea problemei.
Sper sa rezolvi si tu!
toshma
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2010
- Mesaj Privat
edward11
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2010
- Mesaj Privat
Salutare tuturor! Am si eu o problema legata de pornirea la prima cheie: invarte dar porneste foarte greu sau din a doua cheie, in rest pornind ”la sfert”.
Am facut urmatorii pasi pentru a depista problema: am masurat bateria (care e inca in garantie) si e ok, am schimbat bujiile (care chiar necesitau schimbare) si problema a persistat. Apoi am vrut sa curat clapeta de acceleratie dar am descoperit ca este ”argint”.
Pe tester nu mi-a dat nicio eroare. Vineri, inainte de prima cheie, am verificat presiunea in rampa injectoarelor si era ”0”. Am pus contactul si nu a crescut deloc, iar cand am dat la cheie abia atunci a crescut presiunea la normal.
Acum ar trebui sa schimb pompa de benzina dar as vrea sa va cer sfatul daca merita sa schimb pompa (400 ron pe Bosch) sau sa caut problema in alta parte? Releul pompei ar trebui sa indice vreo eroare? Precizez ca benzina nu pierde si nici nu am simtit miros de benzina pe undeva. Ar mai fi o problema, ”ventilul”(nu stiu denumirea oficiala) de la rapma injectoare e unul special sau merge unul de roata?
Masina este un Opel Astra G, 1,6 Z16SE, 2003 cu update de soft facut in iulie 2010(pentru anulare egr).
Va multumesc pentru timpul acordat si sfaturi, pe care le astept pentru ca nu stiu ce sa mai fac!
Am citit regulamentul, dar daca nu am postat bine rog un moderator mutarea postului. Multumesc!
Am facut urmatorii pasi pentru a depista problema: am masurat bateria (care e inca in garantie) si e ok, am schimbat bujiile (care chiar necesitau schimbare) si problema a persistat. Apoi am vrut sa curat clapeta de acceleratie dar am descoperit ca este ”argint”.
Pe tester nu mi-a dat nicio eroare. Vineri, inainte de prima cheie, am verificat presiunea in rampa injectoarelor si era ”0”. Am pus contactul si nu a crescut deloc, iar cand am dat la cheie abia atunci a crescut presiunea la normal.
Acum ar trebui sa schimb pompa de benzina dar as vrea sa va cer sfatul daca merita sa schimb pompa (400 ron pe Bosch) sau sa caut problema in alta parte? Releul pompei ar trebui sa indice vreo eroare? Precizez ca benzina nu pierde si nici nu am simtit miros de benzina pe undeva. Ar mai fi o problema, ”ventilul”(nu stiu denumirea oficiala) de la rapma injectoare e unul special sau merge unul de roata?
Masina este un Opel Astra G, 1,6 Z16SE, 2003 cu update de soft facut in iulie 2010(pentru anulare egr).
Va multumesc pentru timpul acordat si sfaturi, pe care le astept pentru ca nu stiu ce sa mai fac!
Am citit regulamentul, dar daca nu am postat bine rog un moderator mutarea postului. Multumesc!
edward11
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2010
- Mesaj Privat
- cxbcristianx
- **
- 94 mesaje
- din 25 Dec 2008
- Astra 2001 z16se
- Buzau
cxbcristianx
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2008
- Mesaj Privat
edward11@.
Cu aceias problema ma confrunt si eu de vreo 3 luni.
Dimineata pornire grea, vorbesc de diminetile mai reci! Am verificat presiunea dimineata la supapa de purjare care la fel ca si la tine este "0" , am controlat te-uri tot ce se putea controla,dar nu pierde pe nicaeri,am verificat regulatorul de presiune din rezervor este bun.
Urmeaza sa masor debitul refulat al pompei de benzina,sa vad daca ajunge la 3,8bari
Inca o chestie,se pare ca pompa de benzina are in interiorul sau o supapa care impiedica revenirea presiuni sa treaca inapoi prin ia (impiedica dezamorsarea). Excludem returul pe care este regulatorul montat!
Intrebare!
Este posibil ca aceasta supapa sa scape presiunea din circuit?
Cu aceias problema ma confrunt si eu de vreo 3 luni.
Dimineata pornire grea, vorbesc de diminetile mai reci! Am verificat presiunea dimineata la supapa de purjare care la fel ca si la tine este "0" , am controlat te-uri tot ce se putea controla,dar nu pierde pe nicaeri,am verificat regulatorul de presiune din rezervor este bun.
Urmeaza sa masor debitul refulat al pompei de benzina,sa vad daca ajunge la 3,8bari
Inca o chestie,se pare ca pompa de benzina are in interiorul sau o supapa care impiedica revenirea presiuni sa treaca inapoi prin ia (impiedica dezamorsarea). Excludem returul pe care este regulatorul montat!
Intrebare!
Este posibil ca aceasta supapa sa scape presiunea din circuit?
edward11
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2010
- Mesaj Privat
Ca raspuns la intrebarea ta, mecanicul meu mi-a spus ca se poate dezamorsa pompa. Lucrand sub presiune cred ca e logic sa aiba o supapa incorporata (repet ”cred”). Cum ai reusit sa verifici regulatorul de presiune? Trebuia sa dai la cheie atunci cand ai verificat rampa injectoarelor si vedeai imediat daca pompa lucreaza la 3,8 sau chiar mai sus putin.
Eu am schimbat pompa, dar nu din cauza ei a fost problema ci din cauza supapei de la retur. Eu recomand schimbarea amandorura, pentru simplul fapt ca nu merita sa desfaci de 2 ori, mai ales pe frigul asta (bineinteles daca n-ai garaj). Acum exista riscul sa ramai cu o pompa buna in brate asa cum am ramas eu, si-ti spun asta pentru ca daca ti-ar fi problema din pompa ar trebui sa simti in mers. Tu ai verificat de eroare stocata?
Eu am schimbat pompa, dar nu din cauza ei a fost problema ci din cauza supapei de la retur. Eu recomand schimbarea amandorura, pentru simplul fapt ca nu merita sa desfaci de 2 ori, mai ales pe frigul asta (bineinteles daca n-ai garaj). Acum exista riscul sa ramai cu o pompa buna in brate asa cum am ramas eu, si-ti spun asta pentru ca daca ti-ar fi problema din pompa ar trebui sa simti in mers. Tu ai verificat de eroare stocata?
- cxbcristianx
- **
- 94 mesaje
- din 25 Dec 2008
- Astra 2001 z16se
- Buzau
cxbcristianx
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2008
- Mesaj Privat
Supapa de la retur cum o numesti tu, banuiesc ca este vorba de regulator de presiune dupa capacul pompei.Sau mai exista alta supapa la tine?
Regulatorul de presiune l-am probat cam asa,l-am scos din rezervor si l-am pus sub presiune sa vad daca opune rezistenta.
Problema o am in urma montarii GPL-ului, ma gandesc ca mi-a cedat supapa din interiorul pompei de benzina din cauza funcionarii in gol a pompei si a presiunii excesive!
Regulatorul de presiune l-am probat cam asa,l-am scos din rezervor si l-am pus sub presiune sa vad daca opune rezistenta.
Problema o am in urma montarii GPL-ului, ma gandesc ca mi-a cedat supapa din interiorul pompei de benzina din cauza funcionarii in gol a pompei si a presiunii excesive!
edward11
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2010
- Mesaj Privat
Vorbim de aceeasi piesa. Testul facut de tine nu mi se pare chiar atat de elocvent pentru ca acel regulator de presiune nu-ti pierde presiunea decat dupa ceva timp, deci in decursul a mai multor ore si mai ales cand e rece(lucru observat la mine). Deci e normal sa opuna rezistenta. Daca pompa iti baga presiunea normala, eu zic ca nu e de vina. Indicatia primita de mine a fost sa le schimb pe amandoua(pompa si regulatorul). Astazi m-am uitat la pompa demontata de pe masina si pe langa orificiul pe care ”trage” mai are unul cat unn varf de ac, deci presupun ca acolo se afla o supapa in caz de presiune prea mare.
La tine nu pot sa-ti zic exact, eu neavand gpl. Din cate stiu la tine porneste pe benzina si se trece automat pe gpl si poate pompa se dezamorseaza din alte cauze, de-asta te-am intrebat daca ai vreo eroare stocata.
P.S. Daca ai nevoie de pompa buna ti-o pot vinde pe a mea, desi recomand sa iti iei noua.
La tine nu pot sa-ti zic exact, eu neavand gpl. Din cate stiu la tine porneste pe benzina si se trece automat pe gpl si poate pompa se dezamorseaza din alte cauze, de-asta te-am intrebat daca ai vreo eroare stocata.
P.S. Daca ai nevoie de pompa buna ti-o pot vinde pe a mea, desi recomand sa iti iei noua.
- cxbcristianx
- **
- 94 mesaje
- din 25 Dec 2008
- Astra 2001 z16se
- Buzau
cxbcristianx
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2008
- Mesaj Privat
edward11
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2010
- Mesaj Privat
Din cate stiu senzorul de temperatura nu duce la pierderea presiunii in rampa injectoarelor, singurul lucru pe care-l face este sa vada motorul mai cald decat este si sa duca la o pornire defectuoasa si de asemenea un mers defectuos.
Daca nu ai erori atunci e problema mecanica si ti-am zis ca sfatul meu este sa schimbi regulatorul de presiune si pompa de benzina. Iti recomand amandoua pentru a nu face manopera de 2 ori.
Daca nu ai erori atunci e problema mecanica si ti-am zis ca sfatul meu este sa schimbi regulatorul de presiune si pompa de benzina. Iti recomand amandoua pentru a nu face manopera de 2 ori.
- cxbcristianx
- **
- 94 mesaje
- din 25 Dec 2008
- Astra 2001 z16se
- Buzau
cxbcristianx
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2008
- Mesaj Privat
edward11
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2010
- Mesaj Privat
- cxbcristianx
- **
- 94 mesaje
- din 25 Dec 2008
- Astra 2001 z16se
- Buzau
cxbcristianx
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2008
- Mesaj Privat
edward11
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2010
- Mesaj Privat
Da,cunosc pe cineva care nu-mi ia adaos pt mine . Pretul in alte parti era la 500-530 ron.
Ti-am spus ca vine doar pe original.
Daca mergi la dezmembrari s-ar putea sa nu te tina prea mult. de acolo nu stii anul masinii de pe care il iei si motoarele z16se se fabricau din '98-'04.
Ultima modificare făcută de edward11 la Mie 15 Dec, 2010 10:56 pm
Ti-am spus ca vine doar pe original.
Daca mergi la dezmembrari s-ar putea sa nu te tina prea mult. de acolo nu stii anul masinii de pe care il iei si motoarele z16se se fabricau din '98-'04.
Ultima modificare făcută de edward11 la Mie 15 Dec, 2010 10:56 pm
- cxbcristianx
- **
- 94 mesaje
- din 25 Dec 2008
- Astra 2001 z16se
- Buzau
cxbcristianx
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2008
- Mesaj Privat
Oproiu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2010
- Mesaj Privat
Am si eu tot un Astra G 1.6 8v 2001 si de vreo cateva saptamani imi porneste greu la cald. Daca nu accelerez imi porneste dupa vreo 5 - 10 secunde si imi sta in maxim 500 de ture, mi se aprinde beculetul de la service si imi palpaie beculetul de uleiul si se poate sa si moara daca nu accelerez. Daca ii dau "spritzuri" o ia aproape aceptabil. Pana acuma la rece pornea foarte bine, dar de 2-3 zile .. de cand au venit frigurile astea porneste greu si la rece. Nu stie cineva ce poate sa aiba ? Ca am tot umblat pe la mecanici si fiecare isi da cu "pumnul in pietpt" in stilul lui. Ultimul imi spunea ca este "motorasul de relanti" care este undeva pe la 1.650 de ron ... alti imi spuneau sa schimb uleiul si bujiile. Altii imi spuneau ca e de la cureaua de distributie care e recent schimbata si poate si sarita un dinte sau doi. ( cureaua am verificato e OK , Uleiul trebuie sa il schimb peste vreo 8.000 km , iar bujiile sunt bune ,dar nu cred sa fie din cauza lor.)
Poate sa ma ajute si pe mine cineva ?
Poate sa ma ajute si pe mine cineva ?
edward11
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2010
- Mesaj Privat
Sfaturile mele(fara suparare):
1. Foloseste functia de cautare a forumului si vei gasi foarte multe raspunsuri legate de curatare a "clapetei de acceleratie", in niciun caz schimbarea motorasului de relanti.
2. Asa cum spuneam la punctul 1, throttle body se curata foarte usor, mai ales la un mecanic cu tester ca sa-ti inregistreze valorile normale dupa curatare. Operatiunea dureaza maxim 30 de minute si costa cat un test. Cel putin asa m-a costat pe mine. Dupa ce faci aceasta operatie vezi daca iti mai face probleme la cald sau rece, iar daca iti face atunci trebuie sa continui cautarile, dar pentru inceput asta e pasul cel mai ieftin si mai usor.
Spor la curatat si nu toti "mecanicii" stiu sa repare, majoritatea prefera sa schimbe pentru ca nu ei dau banul.
1. Foloseste functia de cautare a forumului si vei gasi foarte multe raspunsuri legate de curatare a "clapetei de acceleratie", in niciun caz schimbarea motorasului de relanti.
2. Asa cum spuneam la punctul 1, throttle body se curata foarte usor, mai ales la un mecanic cu tester ca sa-ti inregistreze valorile normale dupa curatare. Operatiunea dureaza maxim 30 de minute si costa cat un test. Cel putin asa m-a costat pe mine. Dupa ce faci aceasta operatie vezi daca iti mai face probleme la cald sau rece, iar daca iti face atunci trebuie sa continui cautarile, dar pentru inceput asta e pasul cel mai ieftin si mai usor.
Spor la curatat si nu toti "mecanicii" stiu sa repare, majoritatea prefera sa schimbe pentru ca nu ei dau banul.