furnny
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2019
- Mesaj Privat
Salut,
Va scriu aici o experienta avuta zilele trecute la Di-Bas Fundeni in legatura cu ITP-ul (o includ in capitolul legislatie).
Masina Opel, rulata in Germania (140.000 km, benzina, Euro 3) cu inspectii realizate doar la service-uri specializate (arata impecabil la caroserie-motor-interior) adusa in 2018 in tara cu o verificare realizata la un service multimarca (cu referinte bune) inainte de inmatriculare, pentru a nu avea emotii la RAR (ITP-ul german fiind in termen). RAR-ul trecut excelent chiar surprins inspectorul de felul in care arata masina,
Acum s-a facut "anul", sa o duc la ITP la Di-Bas Fundeni; inainte de asta o duc la service Di-Bas Fundeni, pentru verificarea problemelor uzuale / consumabile (furtunuri, garnituri, vas de expansiune, uleuri, partea electrica-senzori, curatat radiator-ventilator, compresor-freon,etc), o las la ei spunand sa faca tot ce trebuie pentru o buna functionare, deviz total aprox 6200 ron (fara TVA) . Ok zic, nu stiam care sunt preturile, dar specialistii trebuie platiti.
Le-am spus ca m-am programat la ITP (la ei) si vreau sa verifice masina pentru a avea timp de reparatii daca este cazul; mi-au spus ca masina arata bine au fost facute toate reparatiile (cu garantii la piese) .
Intru la ITP, o las acolo, vorbesc cu inspectorul ca masina este in baza lor de date, cu o revizie facuta inainte si ca daca sunt probleme sa ma caute in sala de asteptare de la reprezentanta showroom-ului si ca pot reveni ulterior dupa reparatii daca este cazul (ITP-ul expirand in cateva saptamani).
Dupa 1/2 ora ma cauta inspectorul cu talonul vizat si documentul ITP cu mentiuni neconforme: probleme la directie. Vorbesc cu inspectorului ca nu asa ne-am intales, ca trebuia sa imi respinga ITP-ul si mai veneam inca o data. Inspectorul iritat imi spune ca aceasta "rabla" nu ar fi trecut ITP-ul dar ca el este "de treaba" si m-a ajutat - incerc sa-i spun ca nu am cerut ajutor; nervos omul imi aduce o folie scoasa de la noxe prin care imi arata ca am depasiri (solicit o copie dupa document dar cica nu este posibil); insist sa o mai facem inca o data contracost dar cu un martor (fie si cu angajatii lor). Rapuns: nu se mai poate, a fost aplicata viza pe talon. Bine zic, oricum am ITP-ul, totusi cat costa o astfel de reparatie la voi: caseta de directie originala si manopera 3-3500 ron, sa mori tu-zic,(calculez in euro = 750 euro) asta este, masina in sine valoreaza acum 3000 euro...dar inspectorul insista ca siguranta este foarte importanta.
Ca sa ma linistesc o duc la o firma specializata in cutii de directie, sincer, le explic situatia cu ITP-ul; oamenii super profesionisti imi spun sa astept 1/2 ora si ca, caseta de directie este ok; o lasa 1/2 zi ma suna si imi spun ca trebuia strans un surub + adaugat ulei si in niciun caz nu trebuie schimbata caseta de directie, totul = 500 ron.
Concluzie: suspectez o "colaborare" intre service Di-Bas si inspectorul ITP (pe care il banuiesc ca mai avea o varianta a documentului ITP pe care nu erau mentionate neconformitati) in cazul as fi fost de acord cu reparatia la caseta de directie;eu nefiind specialist in mecanica putea sa imi spuna orice si sa-i puna motor de avion.
Aveti mare grija, si la service-urile de firma se fac "combinatii".
Va scriu aici o experienta avuta zilele trecute la Di-Bas Fundeni in legatura cu ITP-ul (o includ in capitolul legislatie).
Masina Opel, rulata in Germania (140.000 km, benzina, Euro 3) cu inspectii realizate doar la service-uri specializate (arata impecabil la caroserie-motor-interior) adusa in 2018 in tara cu o verificare realizata la un service multimarca (cu referinte bune) inainte de inmatriculare, pentru a nu avea emotii la RAR (ITP-ul german fiind in termen). RAR-ul trecut excelent chiar surprins inspectorul de felul in care arata masina,
Acum s-a facut "anul", sa o duc la ITP la Di-Bas Fundeni; inainte de asta o duc la service Di-Bas Fundeni, pentru verificarea problemelor uzuale / consumabile (furtunuri, garnituri, vas de expansiune, uleuri, partea electrica-senzori, curatat radiator-ventilator, compresor-freon,etc), o las la ei spunand sa faca tot ce trebuie pentru o buna functionare, deviz total aprox 6200 ron (fara TVA) . Ok zic, nu stiam care sunt preturile, dar specialistii trebuie platiti.
Le-am spus ca m-am programat la ITP (la ei) si vreau sa verifice masina pentru a avea timp de reparatii daca este cazul; mi-au spus ca masina arata bine au fost facute toate reparatiile (cu garantii la piese) .
Intru la ITP, o las acolo, vorbesc cu inspectorul ca masina este in baza lor de date, cu o revizie facuta inainte si ca daca sunt probleme sa ma caute in sala de asteptare de la reprezentanta showroom-ului si ca pot reveni ulterior dupa reparatii daca este cazul (ITP-ul expirand in cateva saptamani).
Dupa 1/2 ora ma cauta inspectorul cu talonul vizat si documentul ITP cu mentiuni neconforme: probleme la directie. Vorbesc cu inspectorului ca nu asa ne-am intales, ca trebuia sa imi respinga ITP-ul si mai veneam inca o data. Inspectorul iritat imi spune ca aceasta "rabla" nu ar fi trecut ITP-ul dar ca el este "de treaba" si m-a ajutat - incerc sa-i spun ca nu am cerut ajutor; nervos omul imi aduce o folie scoasa de la noxe prin care imi arata ca am depasiri (solicit o copie dupa document dar cica nu este posibil); insist sa o mai facem inca o data contracost dar cu un martor (fie si cu angajatii lor). Rapuns: nu se mai poate, a fost aplicata viza pe talon. Bine zic, oricum am ITP-ul, totusi cat costa o astfel de reparatie la voi: caseta de directie originala si manopera 3-3500 ron, sa mori tu-zic,(calculez in euro = 750 euro) asta este, masina in sine valoreaza acum 3000 euro...dar inspectorul insista ca siguranta este foarte importanta.
Ca sa ma linistesc o duc la o firma specializata in cutii de directie, sincer, le explic situatia cu ITP-ul; oamenii super profesionisti imi spun sa astept 1/2 ora si ca, caseta de directie este ok; o lasa 1/2 zi ma suna si imi spun ca trebuia strans un surub + adaugat ulei si in niciun caz nu trebuie schimbata caseta de directie, totul = 500 ron.
Concluzie: suspectez o "colaborare" intre service Di-Bas si inspectorul ITP (pe care il banuiesc ca mai avea o varianta a documentului ITP pe care nu erau mentionate neconformitati) in cazul as fi fost de acord cu reparatia la caseta de directie;eu nefiind specialist in mecanica putea sa imi spuna orice si sa-i puna motor de avion.
Aveti mare grija, si la service-urile de firma se fac "combinatii".
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat