Mai jos aveti un articol preluat de pe opel.ro despre cel mai recent proiect al dansului.
Acest automobil a fost folosit exclusiv în România, unde a fost înmatriculat pentru prima oarã, în anul în care a fost produs, România fiind una dintre cele 120 de țãri în care a ajuns modelul B de la Opel. Primul proprietar este ºi cel care a decis vinderea ei dupã mai bine de 40 de ani, pentru echivalentul unui tichet pentru programul de casare.
Restauratorul unui Opel Super Six produs în 1938, Viorel Burcea, a pornit la salvarea Kadett-ului alãturi de fiul sãu, Bogdan. Timp de mai multe luni, garajul familiei a fost martorul operaþiunilor minuþioase de restaurare: maºina a fost desfãcutã complet, curãþatã de ruginã, iar piesele lipsã sau care nu au putut fi reparate au venit fie de la modele compatibile, fie de la alte Kadett-uri: dintr-o astfel de maºinã dezmembratã au fost recuperate ºi folosite bordul, volanul ºi parbrizul. Tapiþeria a rãmas cea originalã, însã plafonul ºi mocheta au fost complet refãcute.
„Ce demonstreazã acest proiect este cã pasiunea ºi perseverenþa pot face dintr-o maºinã cu o bazã corectã o posibilã piesã de colecþie”, considerã proprietarul Opel Kadett ºi al modelului interbelic Opel Super Six. „Pãrerea generalã, cã sunt necesare investiþii enorme de bani ºi de timp, este greºitã: în garajul propriu, cu ajutorul prietenilor ºi dorinþa de a repune pe picioare o maºinã care meritã, am acordat Kadett-ului o a doua tinereþe ºi, cine ºtie, poate alþi 40 de ani de acum înainte”, continuã Viorel Burcea.
Opel este singurul producãtor auto german care se poate mândri cu o tradiție de 75 de ani în segmentul modelelor compacte, cu zece generații de autovehicule lansate. Povestea de succes a autovehiculelor Opel compacte a început în anul 1936, odatã cu lansarea primului model Kadett. Cu peste 100.000 de unitãți vândute pânã în 1940, acesta a contribuit la modelarea segmentului european. Pânã acum, Opel a vândut în aceastã clasã 22 de milioane de maºini.
Cristian Milea, Opel Country Director România, apreciazã cã: „Efortul domnului Burcea este spectaculos, iar dedicaþia dânsului este motiv de inspiraþie pentru oricine se simte apropiat de Opel. Suntem încântaþi cã la aniversarea brandului din acest an ºi, mai mult, la prezentarea gamei compacte complete, acest Kadett demonstreazã clienþilor români de ce urmaºul sãu, actualul Astra, a dobândit titlul de cea mai fiabilã maºinã.”
Kadett B, reper în istoria Opel ºi în industria auto
Fãcând parte dintr-o clasã superioarã și fiind echipat cu motoare de pânã la 90 CP (în varianta Rallye Kadett), ediția care a urmat modelului Kadett A a devenit bestseller. De la slogan la denumirile ediþiilor speciale, Kadett a scris istorie în industrie, ca ºi în interiorul gamei Opel.
Cu Kadett B, diversificarea clasei compacte a început cu adevãrat la Opel, unde clienții puteau alege între cinci variante de motorizare, de la 45 la 90 CP. Disponibil în versiunile sedan cu douã sau patru uși, fastback cu douã sau patru uși, coupé și station wagon cu trei sau cinci uși, coupé, dar ºi în varianta de lux, Olympia (1967 - 1971) și Rally, oferta Opel pe segmentul compact consta în 28 de combinații Kadett și 9 pentru Olympia.
„Ascona” a debutat ca fiind numele ediþiei limitate Kadett produse ºi comercializate de Opel în Elveþia, în 1965. Cinci ani mai târziu, numele era preluat de un model Opel de sine stãtãtor care avea, la rândul sãu, sã îºi scrie propria istorie de succes.
Tot în 1965, un studiu aerodinamic pentru un model coupé bazat pe Kadett B prezentat de Opel la Salonul Auto de la Frankfurt a generat suficientã atenție încât respectivul concept sã devinã ulterior modelul Opel GT.
Începând cu 1962, de la debutul lui Kadett A, ºi pânã în 1973, înainte de apariþia Kadett C, Opel a fost renumit pentru sloganul sãu publicitar avangardist, “Opel Kadett. Das Auto”. 3,25 de milioane de maºini Opel s-au vândut sub acest text publicitar.
Din nou gata de drum
„Am asistat la trasformarea maºinii din stadiul de epavã, din care a fost recuperatã, la cea pe care ne-o poate prezenta cu mândrie azi proprietarul ei”, considerã Bogdan Coconoiu, Preºedintele Retromobil Club România. „Clubul încurajeazã prin toate mijloacele recuperarea valorilor automobilistice ºi fenomenul modelelor clasice ºi sperãm ca un astfel de caz, prezentat acum de Opel, va fi un exemplu urmat.”
Cu Inspecþia Tehnicã Periodicã valabilã pânã în 2014 ºi certificarea de Vehicul Istoric, Kadett B este din nou gata de drum. La finalul acestei sãptãmâni va participa la cea de-a 12-a ediþie a Raliului CARPAÞI RETRO, eveniment organizat de Retromobil ºi desfãºurat în douã etape, Bucureºti – Bacãu ºi Bacãu – Voroneþ, pe un total de 450 km.
Noul Opel Astra, o gamã completã
A patra generaþie Astra ºi a 10-a a modelelor compate Opel este disponibilã spre comandã la partenerii Opel. Marca îºi îmbunãtãþeºte cel mai premiat, popular ºi mai bine vândut model compact al sãu printr-un design nou, noi motoare puternice de ultimã generaþie ºi sisteme de asistenþã avansate, noua gamã de modele Astra devenind astfel mai sportivã ºi mai tehnologizatã.
În plus, gama diversificatã a celei de-a patra generaþii Opel Astra este completatã acum de un sedan cu patru uºi complet nou, elegant, care se alãturã modelelor hatchback cu cinci uºi, Sports Tourer station wagon ºi coupé GTC cu trei uºi, precum ºi variantei sale OPC de înaltã performanþã. De asemenea, au fost incluse în ofertã ºi noile versiuni BiTurbo diesel de înaltã performanþã ale modelelor GTC, hatchback cu cinci uºi ºi Sports Tourer.
http://media.gm.com/media/r...pel_Kadett_B.html
Postez aici si galeria de poze pentru quick view.
Inainte
In timpul restaurarii
Dupa
La adresa asta gasiti pozele de mai jos, in full size (3888 x 2592px).
http://mediaassets.gmeurope...180493&lng=EN
Culoarea aleasa este excelenta, in opinia mea. Sper ca acest topic sa devina un Q&A intre cei interesati de restaurarea unei masini de epoca si domnii Burcea.
Felicitari domnilor Burcea pentru efortul depus si finalizarea proiectului.
Jos palaria!
Ultima modificare făcută de Mr.Opel la Joi 06 Sep, 2012 4:52 pm