Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A
  • OOnofrei

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Zafira 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2017

  • Mesaj Privat
Salutare!

*in primul rand imi cer scuze ca deschid topic nou, desi sunt destule legate de EGR, dar sper ca aceasta problema intalnita la mine va fi de folos mai multor persoane

Problema sta cam in felul urmator:

Masina mea, o Zafira 2.0 dti (2004, 101 CP), a avut probleme cam de cand am cumparat-o cu puterea (ma rog, in 2007 cand am luat o tragea mai bine, dar fiind condusa cam prea mult subturat, am cam umplut o de calamina). Astazi, fiind cu alta treaba la service cu ea (nu legat de EGR; mergeam asa cu ea, eram multumit chiar daca era puturoasa si deseori stateam cu pedala la podea la deal si numaram secunde bune pana urca cu minutele in turatii...ma rog), mecanicul stiind ca masina mea era lenesa, a decis sa se "uite" si sa o faca sa mearga struna. Ei bine, la inceput a decuplat vacuumul si a legat pe direct filtrul de aer la turbina sa vada geometria turbinei (era buna). Sincer, dupa ce a pus pe direct, mai ca nu mi cunosteam masina (rupea stilul la deal cum tragea). Deci asta era problema...asa ca a decis sa o fixeze ca lumea ( bine nteles ca mazgaleala cu punerea oe direct outea sa crape turbina..a fost doar un test..din care s a dovedit ca masina poate "reveni" la normal). Problema a aparut in momentul in care (dupa care, mai bine zis), asa dupa cum motiveaza mecanicul ( masina, fiind obisnuita lenesa, in momentul in care a primit o doza prea mare de aer (cum era normal, de fapt) a dus la blocarea EGR ului (sau stricarea lui de altfel)...si asa masina, in momentul de fata, dupa ce o pornesti, sta 1 2 minute si merge normal, dupa care apare martorul in bord si ma limiteaza cu acceleratia la podea la 3000 turatii)..cam atat cu puterea masinii Smile. Acum, mecanicul a incercat sa stearga eroarea legata de egr din calculator, lucru care nu s a putut ... eroarea tot revenea.

Astept ceva pareri, opinii (serioase) in legatura cu solutionarea unei astfel de problema.

*imi cer scuze ca va pun sa cititi un roman intreg (glumesc), dar sper ca vor fi mai multi care vor beneficia din acest topic

Multumesc!
  • Freddy13

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Salutare..am avut o problema asemanatoare la o Zafira cod motor Y20DTH din 2004 respectiv eroare P0400 (5) Detectat flux insuficient....eroare care m a chinuit vreun an...Am facut toate testele posibile..Avea momente cand mergea normal daca mergeam cu ea mai turat(sportiv)Cum o lasam la ralanti aparea check engine...si nu se mai tura decat pana la 3000 de ture..Daca o tineam asa turat la 3000 desi era limitata pana la urma disparea check engine ul si se tura normal...Nu mai stiam ce sa i fac...Pana ieri seara...respectiv 10.03.2018.....cand macinat de ganduri ca masina tot nu trage desi i am cumparat EGR electronic nou...la sugestiile unora ca acesta ar fi de vina..(eroarea persistand totusi).am coborat din casa si m am apucat de treaba desi era ora 9 seara...M am pus si i am schimbat si pompa de vacuum caci din ce am observat avea ceva scurgeri de ulei pe chiulasa si tot blocul motor. Nu neaparat am schimbat o din aceasta cauza ci gandindu ma ca nu face vacuum suficient...Fara efect....Pana la urma am schimbat si electrovalva care actioneaza voletii de la admisie...si problema s a rezolvat ca prin minune..Deci sfatul meu pentru toti cei care mai intampina astfel de problema...Nu va aruncati sa cumparati EGR nou cum am facut eu ci mai intai de toate verificati circuitul de vacuum sa nu aiba pierderi...furtunase crapate...sau electrovalve defecte cum a fost in cazul meu.Daca problema persista verificati sa nu aveti ulei pe capilarele de vacuum..acesta fiind semn clar ca pompa de vacuum e pe duca..Daca nici aceasta operatiune nu da roade abia atunci va ganditi sa faceti o proba cu un EGR bun sau sa cumparati unul nou.Retineti!Tot ce am spus mai sus...adica toate operatiunile se efectueaza dupa ce ati curatat admisia si EGR ul foarte bine.Acuma Zafirica mea imi da impresia ca este pe benzina...pur si simplu toarce! Luati aminte si urmati pasii descrisi de mine exact in ordine..va spune Stan patitul...Daca sunt off topic rog administratorii sa mute discutia mea in sectiunea corespunzatoare! Sper ca voi fi de ajutor...cum si eu am primit multe idei folositoare de aici cat si de la D l Angy Olteanu din Dambovita...un om foarte priceput si serios care m a ajutat neconditionat de fiecare data! Va salut cu drag...
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ai mare dreptate. primii pasi care trebuie facuti este sa se verifice tot circuitul de vacum pentru pierderi de presiune (furtunase gaurite sau crapate, capetele de cauciuc crapate sau care nu etanseaza bine). Apoi se verifica pompa de vacum daca face vacum suficient (faptul ca exista scurgeri pe acolo pe ciulasa poate sa fie si problema doar de etansare pe aceasta nu neaparat pompa dusa) si sa nu fie ulei pe furtunasele de vacum. Se verifica apoi electrovalvele de langa baterie si cea de pe oala amortizorului dreapta fata care este pentru turbina. Apoi daca pana aici totul este OK, se verifica elementele de actionare efectiva de la turbina, clapetele de admisie si de la EGR. In acest fel se va gasi problema daca este de natura mecanica. Daca nu atunci este problema electrica sau de actionare electrica. Succes tuturor.
@OOnofrei incearca sa dai jos EGR-ul, cureti bine si galeria de admisie si cureti si degripezi EGR-ul (exista tutorial de reparare in sectiunea de tutoriale) si rezolvi problema (ai EGR electric din cate stiu eu cu racire cu antigel)
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR