Adelin.br
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2015
- Mesaj Privat
Salutare din nou tuturor colegilor,
Am sa va descriu mai pe scurt simptomul: schimbat din treapta a 2-a in a 3-a si cum am trecut pragul celor 3000rpm SVS pe computer. Am oprit motorul si repornit din nou si disparuse. Programat la service pentru diagnoza si aveam 2 erori: P0234- engine over boost input si C0040 right front wheel speed sensor.
Mecanicul deja imi explicase ca au avut probleme cu acel senzor de la turbina montat pe radiator. Am schimbat piesa cu una noua si din nou acelasi simptom. Furtunele au fost verificate vizual dar nu am gasit nici macar o crapatura. A doua eroare stiu ca e de la rulment si urmeaza sa o schimb saptamana aceasta dar prima imi cam da batai de cap si urmeaza sa plec si in concediu vineri. Vreo idee cam ce ar mai trebui sa verific cu mecanicul? Ma tot gandesc ca am schimbat-o degeaba..
Multumesc si Paste Fericit tuturor!
Am sa va descriu mai pe scurt simptomul: schimbat din treapta a 2-a in a 3-a si cum am trecut pragul celor 3000rpm SVS pe computer. Am oprit motorul si repornit din nou si disparuse. Programat la service pentru diagnoza si aveam 2 erori: P0234- engine over boost input si C0040 right front wheel speed sensor.
Mecanicul deja imi explicase ca au avut probleme cu acel senzor de la turbina montat pe radiator. Am schimbat piesa cu una noua si din nou acelasi simptom. Furtunele au fost verificate vizual dar nu am gasit nici macar o crapatura. A doua eroare stiu ca e de la rulment si urmeaza sa o schimb saptamana aceasta dar prima imi cam da batai de cap si urmeaza sa plec si in concediu vineri. Vreo idee cam ce ar mai trebui sa verific cu mecanicul? Ma tot gandesc ca am schimbat-o degeaba..
Multumesc si Paste Fericit tuturor!
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
...daca ai schimbat electrovalva turbo (banuiesc ca la ai te referi cand spui senzorul de pe radiator), nu ai furtun fisurat etc, inseamna ca e de la turbina. Aripioarele de pe platoul geometriei variabile "agata" din cauza depunerilor. Se desface si se curata turbina pe partea de evacuare sau se... schimba.
Daca vei cauta pe forum, vei gasi destule discutii pe tema asta si pentru eroarea P0234.
Daca vei cauta pe forum, vei gasi destule discutii pe tema asta si pentru eroarea P0234.
- CretzuV
- **
- 138 mesaje
- din 30 Nov 2010
- Insignia 2009 A20DTH160HP
- Prahova
CretzuV
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2009 A20DTH160HP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2010
- Mesaj Privat
Din cate stiu eu, P0234 apare adesea cand is probleme la turbina. Posibil geometrie blocatã. Sa nu cumva sa fie pe acolo vreo clapeta, ca Îți va da mari bãtãi de cap. Adica turbina blocatã de clapeta din galeria de admisie care rãmane între paletele de la geometria variabila. Computerul blocheazã software creșterea în viteza pentru a proteja motorul.
Spera doar ca turbina sa fie plina de calamina și nu blocatã de o clapeta. Dintre toate cel mai ușor de verificat este mișcarea geometriei variabile, chiar și fãrã demontarea completa a turbinei (cel putin așa am vãzut eu la mecanic) . Eu de acolo as începe.
De eroarea aia nu vei scãpa atât timp cât fizic nu rezolvi problema , oricât ai încerca sã o ștergi / opresti-pornești motorul. Mult noroc !
Spera doar ca turbina sa fie plina de calamina și nu blocatã de o clapeta. Dintre toate cel mai ușor de verificat este mișcarea geometriei variabile, chiar și fãrã demontarea completa a turbinei (cel putin așa am vãzut eu la mecanic) . Eu de acolo as începe.
De eroarea aia nu vei scãpa atât timp cât fizic nu rezolvi problema , oricât ai încerca sã o ștergi / opresti-pornești motorul. Mult noroc !
Adelin.br
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2015
- Mesaj Privat
Adelin.br
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2015
- Mesaj Privat
Astazi s-a mai adaugat o alta problema: in timpul regenerarii, fum de sub capota din partea dreapta a soferului undeva in spatele motorul si iesea intre motor unde este distributia si filtrul de aer. Un fum albastru la culoare cu miros specific de ulei ars. Dupa regenerarea facuta a disparut fumul... sper joi cand o duc la "doctor" sa aflu si de unde vine.
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
Adelin.br a scris:Da electrovalva am schimbat-o, cea montata pe radiator ,pe interior cu cele 2 furtunase de cauciuc. Am sa mai citesc despre eroarea acesta, probabil si mersul intr-un oras aglomerat si-a spus cuvantul...
Multumesc pentru raspuns.
Multumesc pentru raspuns.
Poate ai montat furtunele invers..., au mai fost cazuri...
Adelin.br
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2015
- Mesaj Privat
Am scos masina azi din service si verdictul a fost: fumul scos prin compartimentul motorului a fost din cauza regenerarii si gradului mare de incarcare a filtrului de particule si mi-a scos printr-un racord flexibil pe evacuare. Cu cealalta problema ( engine overboost) geometria variabila a turbinei nu fuctioneaza corect( posibil depuneri ) .Mi-a pus un aditiv de curatare a egr-ului si geometriei variabile in rezervor apoi mers pe autostrada in treapta 4 max 5 la peste 2000rpm pentru a curata depunerile. Deja se simt unele imbunatatiri si urmeaza un tratament de curatare a motorului. Multumesc de sfaturile bune.
Off: mecanicul spunea ca e singura din oras cu asa de "multe probleme", ca el mai face service la cateva zeci de insignia pe taxi si nu auzise de clapete in admisie sau de oringul acela. Chiar parea uimit cand i-am spus : Da, de insignia vorbesc! Cand vad ca sunt cu sutele pe taxi si merg zi de zi si nu mai au nimic ma bucura.
Off: mecanicul spunea ca e singura din oras cu asa de "multe probleme", ca el mai face service la cateva zeci de insignia pe taxi si nu auzise de clapete in admisie sau de oringul acela. Chiar parea uimit cand i-am spus : Da, de insignia vorbesc! Cand vad ca sunt cu sutele pe taxi si merg zi de zi si nu mai au nimic ma bucura.
Kuveit
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2016
- Mesaj Privat
- razvan_tdk
- **
- 54 mesaje
- din 01 Sep 2011
- Insignia 2011 A20DTH
- Bucuresti
razvan_tdk
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2011
- Mesaj Privat
Salut colegi!
Am avut si eu eroarea de overboost in iarna si fara sa repar nimic (sters eroarea de vreo 3-4 ori) nu a mai facut. Nu stiu ce a cauzat-o si cum s-a remediat singura, ciudat.....!
Acum mai nou imi scoate fum negru la demaraj cu a-2-a (destul de mult) si parca are o pierdere de putere. Erori nu genereaza, furtunele turbo nu sunt sparte.
Suspectez senzorul MAP....
Daca este vreun coleg cu motorul A20DTH si se poate uita cu OPCOM la aceste valori. Ma intereseaza daca valoarea de la "BARO (Barometric Pressure)" se modifica cu acceleratria motorului cum este cea de la "Boost Pressure Sensor".
Multumesc
Am avut si eu eroarea de overboost in iarna si fara sa repar nimic (sters eroarea de vreo 3-4 ori) nu a mai facut. Nu stiu ce a cauzat-o si cum s-a remediat singura, ciudat.....!
Acum mai nou imi scoate fum negru la demaraj cu a-2-a (destul de mult) si parca are o pierdere de putere. Erori nu genereaza, furtunele turbo nu sunt sparte.
Suspectez senzorul MAP....
Daca este vreun coleg cu motorul A20DTH si se poate uita cu OPCOM la aceste valori. Ma intereseaza daca valoarea de la "BARO (Barometric Pressure)" se modifica cu acceleratria motorului cum este cea de la "Boost Pressure Sensor".
Multumesc
doruro
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2011
- Mesaj Privat
Salutare baieti, am dat si eu turbnia la reparat, si acum imi taie acceleratia, cateodata intra in limp mod eroare P-0234.
electro valva vacum schimbata, furtun interculer schimbat. Nu-mi dau seama ce ar putea fi, stiu sigur ca e din turbina. Ori actuatorul ori reglajul intre actuator si turbina nui facut corect. daca a rezolvat cineva aceasta situatie,rog sami spuna .Mecanici de unde am reparat turbina sant siau terminat mecanica. Multumesc
electro valva vacum schimbata, furtun interculer schimbat. Nu-mi dau seama ce ar putea fi, stiu sigur ca e din turbina. Ori actuatorul ori reglajul intre actuator si turbina nui facut corect. daca a rezolvat cineva aceasta situatie,rog sami spuna .Mecanici de unde am reparat turbina sant siau terminat mecanica. Multumesc
SV2404
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2021
- Mesaj Privat