Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Stimati colegi,

Din nefericire, avand 265.000km in bord cu chiulasa originala am ajuns în situatia de a demonta garnitura de chiulasa de pe motorul meu 1.7TD Isuzu. Aveam maioneza gri in busonul de ulei, pierdeam apa si dupa demontare am gasit apa+antigel in pistonul 4 si evident garnitura de chiulasa deteriorata.

Pâna acum am demontat urmatoarele :
- bateria
- compresorul de A/C
- admisia si tot ce tine de traseul admisiei
- evacuarea + turbina
- chiulasa
- cureaua de distributie
- baia de ulei (ambele corpuri) si teava de esapament

Momentan masina e la un prieten de familie intr-un garaj, am acces la ea inclusiv pe dedesupt prin saht.

Acasa am un set de segmenti GM originali Isuzu de cota zero (made in Japan) pe care l-am cumparat cu 14EUR de pe eBay mai demult. M-am gandit ca daca tot am demontat motorul pana aici si am segmentii astia, sa-i montez sa nu mai stea degeaba prin casa. Nu am mai facut aceasta operatiune pâna acum, asa ca am apelat la un mecanic mai priceput ca mine care am vazut ca era cu vre-o 10 ani mai tanar (nici nu cred ca a prins motoarele astea 1.7 EURO2 ISUZU) si care dupa ce a vazut motorul demontat mi-a pus niste intrebari tampite gen (te-ai indragostit de masina de vrei sa o mai repari, dar cati km are, nu vrei sa ti-o inchid eu, ai demontat vre-un piston sa vezi daca e la cota zero, etc... ) in fine, intr-un final mi-a zis ca-mi schimba el segmentii cu 200lei. M-a mai intrebat si de ce nu-i schimb eu daca tot am demontat de unul singur, i-am raspuns ca si sa vreau tot nu am cheie de segmenti si mi-a replicat ca gasesc cheie de segmenti la 70lei. In fine... am renuntat, nu m-a convins, mi s-a parut unpic scump si nici nu a fost chimie intre noi.

Acum, vin cu o rugaminte la voi :
- unde gasesc o cheie de segmenti ? as vrea sa-mi cumpar una
- cum montez segmentii noi ? am citit in manualul de reparatii ceva de 90grade intre segmenti, dar nu si punctul la care te raportezi (90 grade, incepand de unde?)
- inafara de cheia de segmenti, mai am nevioie de altceva sa bag segmentii in cilindrii ?
- e vre-o smecherie la montaj - specifica motoarelor astea de ISUZU ?

Informatie am gasit (am mai multe manuale), dorinta sa fac motorul asa cum vreau am (chiar mare) dar am nevoie si de un specialist sa ma indrume corect la operatiunea asta de schimbare segmenti. Apreciez MAXIM orice raspuns care vine de la cineva care cunoaste bine motoarele astea 1.7 EURO2 ISUZU si a mai umblat in ele pâna la acest nivel.

Cu multumiri, anticipat.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
La modul general, n-ar strica sa vezi ce uzuri ai in camasi (chiar si in pistoane) ...ca sa vezi cum stai...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am verificat azi, uzura cilindrilor e mica, surprinzator de mica pentru 20ani si 265.000km. Motorul meu a mers la mine 6ani/100.000km numai cu Motul X-Cess 5w40, si nu-mi mânca ulei de la schimb la schimb (la fiecare 8.500km, regim preponderent oras). Pistoanele le-am gasit putin afumate pe partea superioara segmentilor, dar nu si in capul pistonului. Am demontat bielele si am scos afara pistoanele din motor. Am scos segmentii cu mâna, e chiar usor, iar segmentii astia de ISUZU i-am gasit uluitor de elastici si rezistenti dupa 20ani de functionare! Mi-au trebuit 2 patenti sa pot sa rup un segment de compresie, iar cel de foc l-am rupt ceva mai usor folosind un patent si forta mâinii. Am rupt segmentii sa curat canalele de segment cu partea dinspre fanta segmentului, care e la 90grade.

Canalele de segment au avut ceva calamina sub segmenti, ca un fel de praf depus pe canal, care a iesit usor. Capul pistoanelor l-am curatat cu smighel fin înmuiat in Decarburol. Cu acelasi smirghel fin am curatat cilindrii in zona superioara acolo unde nu lucreaza segmentii de pe piston astfel ca exista un fel de zgura rezultata in urma arderii amestecului carburant. Am facut aceasta operatiune ca sa pot baga mai usor la loc pistoanele cu segmentii noi.

La demontarea bielelor cu cheia dinamometrica am constatat ca suruburile de la biele erau stranse cu aproximativ 70Nm. Pasul filetului este unul fin si de aceea nu se foloseste pasta de blocare. Bielele aveau o usoara uzura, in zona unde apasa pistonul cand are loc explozia amestecului carburant, dar in limite normale de uzura, asa ca le-am refolosit. Manualul de reparatii spune 25Nm+100grade+15grade, eu le-am restrâns la 25Nm+100grade si la valoarea asta m-am oprit. E destul de mult ca valoare de strangere finala, si culmea... depasea destul de mult valoarea de strangere la care le-am demontat eu cu cheia dinamometrica. Apoi am invartit vibrochenul (cu mâna) de fulie, am vazut ca se invârte relativ usor, deci ar trebui sa fie ok asa.

Acum, cu segmentii... Aici m-a ajutat cineva cu ceva info, mi-a spus ca segmentii fiind 3buc ar trebui sa-i pun cu fantele la 360grade:3=120grade diferenta intre ei. Fanta segmentului de ungere sa nu fie pe directia admisiei. Am pus fanta segmentului de ungere in dreptul canalului de ungere existent in piston, care era situat cam la 1,5 cm distanta inspre galeria de evacuare pornind de la boltul pistonului. Apoi al 2-lea segment l-am pus defazat spre dreapta cu 120grade, apoi urmatorul inca 120grade. De remarcat ca segmentii cei noi i-am montat cu mâna, in spirala, fara sa folosesc cheia de segmenti. Sunt elastici si rezistenti, iti poti permite sa tragi de ei destul de mult fara sa se rupa. Pistoanele sunt numerotate, si au un semn ca o sageata ce arata inspre distributie, exact asa trebuie montati. Pe urma am folosit o presa de segmenti, o gasiti ,,on-line,, la 40lei+pret transport, cu care am strans segmentii pe piston si apoi cu un ciocan de lemn am ciocanit usor-usor fiecare piston la locul lui.

Nu e greu deloc, nu e chiar ,,Stiinta Rachetelor,, (asa cum am crezut eu initial ca este) o montare de segmenti.

L.E:
Sper sa-i ajute si pe altii cu aceiasi motorizare ca mine (Vectra B 1.7TD, Astra F 1.7TDS, Vectra A 1.7TD, Corsa B 1.5TD/1.7D) tot ce v-am scris eu mai sus.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
As mai avea înca o întrebare - doar pentru colegii care au reconditionat motoare diesel :

La modul general, din experienta Dvs. în cât timp se aseaza (se lasa) un set complet de segmenti pe un motor diesel care a fost doar segmentat (fara honuire cilindrii) ?

Dupa cum am vazut la motorul meu, blocul arata bine (nu am stat sa-l masor concret cu ceasul comparator sau micrometrul, dar vizual/tactil uzura blocului îmi pare mica pentru anii si km lui). Vad ca acum îmi da cu ceva fum alb la accelerare, nu se întâmpla acest comportament si înainte de a-i schimba chiulasa... dar poate fi si de la injectoare (am pus alta chiulasa cu injectoarele ei si care au stat 4 ani cu ceva motorina în corpul injector însa e posibil ca duzele injector sa fie afectate partial de rugina si probabil de aici acest comportament?). Injectoarele sunt tip 2Jet Pintaux si sunt mai complexe ca si constructie/mod de functionare fata de alte motorizari clasice, japonezii le-au pus pe acest motor ca sa porneasca usor la temperaturi negative de pâna la -30 grade C... doar ca atunci când nu functioneaza corect e belea mare cu ele.

Apreciez MAXIM orice raspuns care vine de la cineva care cunoaste bine motoarele astea 1.7 EURO2 ISUZU si a mai umblat in ele pâna la acest nivel.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Din experienta mea cu motorul de ISUZU X17DT, segmentii originali de cota zero s-au lasat dupa aproximativ 1.000km. Dupa acest numar de km (pe care i-am parcurs preponderent cu 2.000rpm) am vazut cum la un moment dat motorul a inceput sa traga mai bine, sa urce mai liniar in acceleratie si totodata mi-a scazut cu putin zgomotul motor din habitaclu.

In acest moment motorul meu are 267.000km in bord, tot ce tine de motor e OK! dupa operatiunea de segmentare.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR