jimmis
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2012
- Mesaj Privat
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
jimmis
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Unpic mai in detaliu, se poate ?
In turbina intra o conducta metalica de ulei (ulei sub presiune) si iese o conducta de metal care se prelungeste pana in baia de ulei cu un furtun de cauciuc (presiune redusa). Unde e conducta intercooler-ului, gazarea si restul ?
Turbina poate sa piste la ulei, dar nu atat de mult cat spui tu ca pierzi... Verifica daca nu pierzi ulei la baia de ulei, la capacul culbutori si la distributie.
In turbina intra o conducta metalica de ulei (ulei sub presiune) si iese o conducta de metal care se prelungeste pana in baia de ulei cu un furtun de cauciuc (presiune redusa). Unde e conducta intercooler-ului, gazarea si restul ?
Turbina poate sa piste la ulei, dar nu atat de mult cat spui tu ca pierzi... Verifica daca nu pierzi ulei la baia de ulei, la capacul culbutori si la distributie.
jimmis
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2012
- Mesaj Privat
Nu gasesc nicaieri o alta zona pe unde ar putea pierde uleiul(totul este etans)..chiar nu am idee care este problema..cert este ca mereu gasesc foarte mult ulei pe la turbo...il trage prin orificiul de gazare din capacul culbutorilor si il scoate pe la imbinaturi.
Conducta(un tub metalic cu grosimea de circa 5cm) interculerului(pe unde gasesc ulei), porneste din corpul turbinei si se opreste intr-un furtun de cauciuc care face legatura cu interculerul.
Conducta(un tub metalic cu grosimea de circa 5cm) interculerului(pe unde gasesc ulei), porneste din corpul turbinei si se opreste intr-un furtun de cauciuc care face legatura cu interculerul.
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
jimmis a scris:Nu gasesc nicaieri o alta zona pe unde ar putea pierde uleiul(totul este etans)..chiar nu am idee care este problema..cert este ca mereu gasesc foarte mult ulei pe la turbo...il trage prin orificiul de gazare din capacul culbutorilor si il scoate pe la imbinaturi.
Conducta(un tub metalic cu grosimea de circa 5cm) interculerului(pe unde gasesc ulei), porneste din corpul turbinei si se opreste intr-un furtun de cauciuc care face legatura cu interculerul.
Conducta(un tub metalic cu grosimea de circa 5cm) interculerului(pe unde gasesc ulei), porneste din corpul turbinei si se opreste intr-un furtun de cauciuc care face legatura cu interculerul.
Cred ca am inteles ce vrei sa spui, orificiul de gazare este defapt iesirea din epuratorul de gaze, dar acolo in capacul motor trebuie sa existe un sistem de filtrare al uleiului astfel incat tot ce iese pe conducta aia sa fie aerul ventilat de rotirea arborelui cu came amestecat cu foarte putin vapori de ulei. Daca acolo iti vine -direct ulei- pe care-l baga inapoi in admisie si deci ajunge in palele turbinei atunci probabil ca supapa care-ti reguleaza presiunea de ulei nu mai lucreaza corect si pompa baga (prea mult) ulei la presiune evident mai mare decat apuca uleiul sa se scurga inapoi in baie prin curgere libera (gravitational). Ori poate ca e doar epuratorul de vina, nu-ti mai filtreaza aerul de ulei si-ti iese prin el pur si simplu ulei (din pacate nu stiu cum arata epuratorul la motorul Y20DTH). La Vectra B cu motor 1.7TD epuratorul de ulei este tabla aia din capacul motor ce are intrarea in capatul dinspre buson, aerul trece printr-o sita si o membrana care e inainte de iesirea epuratorului, stutz-ul ala negru din plastic si de unde mai departe aerul incalzit se reintoarce in admisie aproape complet decantat de ulei :
Conducta (tubul metalic de 5cm grosime) este probabil teava ce intra in admisia presurizata, in capatul opus fiind un furtun ce vine din iesirea intercooler-ului. Acea conducta are in general usoare urme de ulei de la vaporii de ulei care trec de epuratorul de gaze si ajung din nou in admisie. Aceste usoare urme de ulei sunt normale, daca acolo ai o gramada de ulei poate ar fi o ideie buna sa demontezi intercooler-ul si sa-l speli cu motorina la interior.
jimmis
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2012
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
verifica inca ceva. cu motorul pornit deschide cu grija capacul pe unde se pune ulei in motor si vezi daca iti arunca ulei pe acolo. Daca arunca ulei sunt semne de scapare de compresie in baia de ulei si asta se traduce prin segmentare curand...
Nu are voie sa arunce atata ulei pe acolo decat daca motorul este praf de uzura.
Verifica bine toate scurgerile de ulei de pe motor: vibrochen (are acolo un semering care mai cedeaza), zona pompei de vid (cunoscuta de asemenea ca zona cu pierderi de ulei la motoarele aceastea) si pe la garnitura la baia de ulei. Deci cam tot ce tine de motor. Sfatul meu este sa speli bine motorul inainte si dupa aceea se va vedea exact unde sunt pierderile de ulei.
Daca nu ai pierderi foarte vizibile pe motor atunci uleiul este cel din admisie si asta este mai grav...
Nu are voie sa arunce atata ulei pe acolo decat daca motorul este praf de uzura.
Verifica bine toate scurgerile de ulei de pe motor: vibrochen (are acolo un semering care mai cedeaza), zona pompei de vid (cunoscuta de asemenea ca zona cu pierderi de ulei la motoarele aceastea) si pe la garnitura la baia de ulei. Deci cam tot ce tine de motor. Sfatul meu este sa speli bine motorul inainte si dupa aceea se va vedea exact unde sunt pierderile de ulei.
Daca nu ai pierderi foarte vizibile pe motor atunci uleiul este cel din admisie si asta este mai grav...
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Eu mi-as face griji daca nu ar stropi cu ulei in momentul in care scoti busonul.
Daca scapa presiune, se face presiune in capacul de la culbutori si va curge ulei pe lângã garnitura de la capac . In plus, cand scoti joia, ies gazele care scapa in baie.
La cum este y20dth, putine sanse sa se fi dus segmentii.
Mai degrabã uleiul ala se scurge pe undeva. Jos sau in admisie(desi e cam mult sa ajunga in admisie fara a se supratura motorul). Nu gãsesti balta de ulei sub masina?
Daca scoti tubulara care intra in turbina, gãsesti ulei? Apoi verifica daca turbina are joc mare.
Daca scapa presiune, se face presiune in capacul de la culbutori si va curge ulei pe lângã garnitura de la capac . In plus, cand scoti joia, ies gazele care scapa in baie.
La cum este y20dth, putine sanse sa se fi dus segmentii.
Mai degrabã uleiul ala se scurge pe undeva. Jos sau in admisie(desi e cam mult sa ajunga in admisie fara a se supratura motorul). Nu gãsesti balta de ulei sub masina?
Daca scoti tubulara care intra in turbina, gãsesti ulei? Apoi verifica daca turbina are joc mare.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu prea sare uleiul motor, caci acesta este pompat in principal prin orificii mai mari ce vin de pe lateralul chiulasei, nu prin orificii mai mici cum sunt cele folosite pentru racirea cu apa a chiuloasei si care acestea sunt pozitionate mai central fata de orificiile de ulei. Nu exista orificii prin care este pompat uleiul motor ce sunt pozitionate direct sub busonul de ulei.
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Ai ulei care unge cama? Da.
Se rotește cama? Da.
Exista forta centrifuga? Da.
Uleiul ce face? Sare.
Ia un bat, baga-l cu un capat in ulei si rotește-l intre palme. O sa te cam stropesti.
La y20dth una dintre came e fix sub buson la o distanta relativ mica. Daca nu sare ulei prin rotirea axei cu came, nu ai ulei suficient in rampa.
Sa facem diferenta intre stropit si împroscat. Daca scapa presiune din cilindri, cedeaza garnitura de la capac si/sau scoate gaze pe la joja.
Se rotește cama? Da.
Exista forta centrifuga? Da.
Uleiul ce face? Sare.
Ia un bat, baga-l cu un capat in ulei si rotește-l intre palme. O sa te cam stropesti.
La y20dth una dintre came e fix sub buson la o distanta relativ mica. Daca nu sare ulei prin rotirea axei cu came, nu ai ulei suficient in rampa.
Sa facem diferenta intre stropit si împroscat. Daca scapa presiune din cilindri, cedeaza garnitura de la capac si/sau scoate gaze pe la joja.
jimmis
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2012
- Mesaj Privat
Nu am reusit inca sa schimb capacul..dar am verificat celelalte lucruri spuse de voi...tubulatura care intra in turbina are ulei, axul turbinei nu are joc...cand scot joja de ulei nu ies gaze...daca desfac busonul arunca stropi de ulei(sper sa nu fie asta o problema)..
Am verificat si nu gasesc alta scurgere de ulei..in schimb turbina se murdareste de ulei prin toate imbinarile..
Zilele astea sper sa reusesc sa fac rost de capacul ala si va spun care a fost rezultatul schimbarii acestuia.
Am verificat si nu gasesc alta scurgere de ulei..in schimb turbina se murdareste de ulei prin toate imbinarile..
Zilele astea sper sa reusesc sa fac rost de capacul ala si va spun care a fost rezultatul schimbarii acestuia.
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
jimmis
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2012
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
Aloooo, ce-i faceti bietului om, l-ati zapacit de tot. 😆
-Domnul meu, schimba sonda de ulei ca pe acolo pierzi uleiul, este prinsa pe motor chiar deapupra planetarei. Vorbim dupa 😀😀😀 Ai sonda sprta si curge pe la fir . Nu-i asa ca la relani, cu motorul cald, becul de ulei are tendinta sa palpaie? O sonda noua e 25 lei .
-Domnul meu, schimba sonda de ulei ca pe acolo pierzi uleiul, este prinsa pe motor chiar deapupra planetarei. Vorbim dupa 😀😀😀 Ai sonda sprta si curge pe la fir . Nu-i asa ca la relani, cu motorul cald, becul de ulei are tendinta sa palpaie? O sonda noua e 25 lei .
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Daniel a scris:Sare de la rotirea axului. Si e foarte normal.
Si gaze gãsesti in carter, inclusiv la motoarele cu 0 km: altfel nu ar mai avea nevoie de epurator.
Si gaze gãsesti in carter, inclusiv la motoarele cu 0 km: altfel nu ar mai avea nevoie de epurator.
fa o filmare sa vedem si noi cat spui tu ca sare uleiul ala (mai ales cand este proaspat schimbat ). poate daca este chiar inainte de schimb sa sara putin dar in rest nu are voi sa sara ca si cum ar fi presiune acolo si da sa iasa prin gaura de la buson.
Eu la vechiul motor aveam de imi arunca ulei pe acolo (desi compresia era perfecta) si abia dupa ce am schimbat semeringurile de la supape am scapat de aruncat uleiul si de consumul de ulei la turatii mici in oras.
daca el are plin furtunul acela ce iasa din capat si intra in admisie inaintea turbinei atunci problema este fie de la capac (nu are deloc acea tabla cu rol de a opri uleiul sa intre in admisie) fie are probleme cu scapari de compresie sau presiune prea mare de ulei in rampa (supapa defecta).
cat despre ce scrie bunicul cu sonda de ulei tind ca cred ca nu prea are cum pe acolo sa se scurga 2l de ulei la acei km mai ales daca zice ca nu lasa balta sub masina.