Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • AIordan

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Salutare!
Am o problema, sau mai multe la Astra G z16se din 2001.
Initial am avut consum exagerat - 14% (mers urban). Din cand in cand pornire greoaie, dar fara alte probleme, fara erori.
Recent, din cauza consumului am fost la cineva si am pus'o pe tester si imi arata debit mare de aer.
Mi'a fost recomandat sa schimb senzorul de presiune de pe admisie.
De aici s'a schimbat foaia.
Dupa schimbarea senzorului, au aparut o serie de probleme.
In faza initiala consum foarte ridicat in stationare: 3l/h la rece, scazand pana la 1l/h la cald. (Pana sa schimb senzorul MAP consumul fiind 1.2l/h la rece si 0.8l/h la cald)
A doua problema: cu motorul rece dupa 100m de mers ok, am ramas fara putere. Statea la relanti, dar apasand acceleratia dadea sa moara. Am oprit/pornit motorul si n'a mai facut probleme.
Azi, in drum spre alt mecanic/tester OPCOM, dupa oprirea la benzinarie, masina pornea dar trepida si murea motorul.
Dupa mai multe incercari s'a aprins martorul in bord cu eroarea p0335 (senzor arbore cotit).
Dupa mai multe incercari de pornire, am scos mufa senzorului MAP si minune (a pornit masina, s'a turat pana pe la 2500 si a scazul la normal), martorul ramanand pornit.
Am ajuns la mecanic, am pus masina pe tester OPCOM, eroare p0335 si lipsa semnal senzor MAP (mufa fiind scoasa)
Dupa toate incercarile mele de a explica domnului ca pana sa schimb senzorul nu am avut probleme, ca eram constient de pornirea greoaie ca e de la senzorul de arbore cotit...si daca exista cumva posibilitatea ca de la senzorul MAP sa se intample asa.
Raspunsul dansului a fost clar: sa schimb senzorul arbore cotit, si sonda lambda 1.
Domnul mecanic fiind renumit, chiar unul dintre cei mai buni in domeniu.

Dar totusi, mai am nevoie de parerea voastra.
De ce pana acum nu au fost aceste probleme (in afara consumului exagerat), iar de la schimbarea senzorului MAP, s'a schimbat situatia?
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,067
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ce cod de eroare ai avut cand nea ingineru` ti-a spus sa schimbi senzorul MAP ? Ce valori a gasit pe MAP ?
Cine e renumitul "cel mai bun mecanic din domeniu" si ce coduri de eroare a gasit el ?
  • AIordan

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Avand consum mare am fost la mecanicul nr 1 care a pus masina pe tester (nu OPCOM) si indica debit mare de aer. Mi'a fost recomandat sa schimb senzorul MAP.
Dupa schimbarea senzorului MAP am zis sa consult un alt mecanic (nr 2).
Pe drum spre mecanicul nr 2, dupa oprirea la benzinarie, masina pornea dar oscila turatia intre 500-800 rpm, iar la apasarea acceleratiei murea motorul.
Am scos mufa senzorului MAP si lucrurile s'au schimbat.
La ajungerea la mecanicul nr 2 s'au constatat eroarea p0105 (doarece am mers fara senzor MAP) si p0335.
  • AIordan

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2017

  • Mesaj Privat
A sters erorile.
Senzorul MAP avea 28kPa (lucru bun)
In diagnoza s'au constatat probleme la senzorul de acceleratie si sonda lambda 1 care indica defectuos.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,067
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
TIS-ul zice ca senzorul MAP, cu motor cald, la relanti trebuie sa indice intre 40-60 KPa. De-asta intreb ce valori aveai cu MAP-ul vechi.
Schimba senzorul de turatie si pune la loc MAP-ul vechi.
Sondele lambda genereaza cod de eroare daca sunt defecte.
  • AIordan

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Revin maine dupa ce fac cele indicate.
Mersi, te salut!
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
@ iulian1971 Cu motorul cald la relanti trebuie sa fie in jur de 30-33 kPa , 40-60kPa este deja sarcina partiala.
@AIordan
Senzorul arbore cotit - mai bine verifica-l intai , ca sa nu il schimbi degeaba ( lipitura rece in ECU poate genera eroarea asta ) . Daca nu stii sa il verifici iti pot spune cand ajung acasa , diseara . Ai nevoie de un multimetru si cred ca trebuie sa aiba 1kohm,dar nu sunt 100% sigur . De asemenea , verifica cablajul ( mufe : senzor si ECU ) .
Consum marit poti sa ai de la sonda lambda 1 - vezi cum oscileaza tensiunea : tii motorul constant in 2000 rpm si trebuie sa ai perioada semnalui de aprox 1 sec ( cu OPCOM poti sa dai export , datele ti le varsa intr-un fisier csv pe care il deschizi cu excel , apoi faci grafic , prima linie este axa 0X , axa timpului , axa 0Y selectezi tensiunea de pe lambda 1 ) .
"senzorul de acceleratie" - te referi la pedala ? Aia nu se strica , si in mintea mea , "senzorul de acceleratie"+Senzorul arbore cotit = probleme la ECU .
  • AIordan

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Problema rezolvata!
Schimbat:
*Sonda lambda 1
*Senzor arbore cotit
*Bujii

Curatat clapeta de acceleratie.
  • traiandunga

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Pot sã-ți spun cã dacã schimbai numai bujiile se rezolva. Eu am pãțit la fel. Imi pare rãu ca nu am citit mai repede despre problema ta! Numai bine!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR