EDinu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2017
- Mesaj Privat
Buna ziua.
Sunt un membru nou in clubul opel. Luni mi-am achizitionat un opel astra h gtc din 2007. Ador modelul si am gasit masina la un pret accesibil. Asteptandu-ma ca la acest pret (3.000 euro) sa aiba cateva probleme, am fost la un mecanic care a examinat masina si a pus pe ea un tester. Stiam ca pierde apa pe la vasul de racire (face presiune prea mare si arunca toata apa), dar din discutiile cu mecanicul, intreaga operatiune de reparare m-ar mai fi costat inca aproximativ 400 de euro cu tot cu schimburi de filtre si ulei. In fine, am batut palma si am luat masina. Motorul merge ireprosabil la cei 207.000 km, trage foarte bine. Am impresia ca se aude un mic fasait (poate este turbina, dar nu imi dau seama exact daca este normal sau nu, inca nu am ajuns cu aceasta intrebare la service) atunci cand o accelerezi si trece de 2.2 turatii cam asa.
Toate aceste lucruri s-au petrecut in Ploiesti.
Intorcandu-ma in Bucuresti, primul lucru pe care l-am facut a fost sa ma programez si sa merg cu ea la un service calumea si sa o pun la punct din toate punctele de vedere.
Astazi la ora 8 dimineata am avut programarea la service si inginerul s-a uitat la aceasta problema cu pierderea lichidului de racire si a pus si testerul din nou pe masina. (alt service, alt tester) . In afara de aceasta problema masina este foarte buna (parerea a doi mecanici pana acum). Mi-a spus ca poate sa fie busonul (care era ciudat, ii lipsea o garnitura), garnitura de chiuloasa sau chiar intreaga chiuloasa.
In bord imi scrie ceva de genul "Check cooling..." (nu mai tin minte exact). Pe la ora 1 imi spune ca a testat masina si este foarte posibil sa fie doar busonul, asa ca il schimba, o lasa cu motorul pornit si eu sa vin pe la 3 sa merg cu ea, sa o turez, ca sa vedem daca mai apar probleme. Am mers spre autostrada la indicatiile inginerului mecanic, dar inainte sa intru pe A2, am zis sa opresc sa verific (si bine am facut) si am observat ca tot arunca apa prin vas. Mentionez ca vasul si apa implicit sunt ruginite. M-am intors cu ea la service si am lasat-o acolo. Acum, Dumnezeu cu mila. Chiar nu stiu la ce ma pot astepta.
Mi-a spus ca daca este chiuloasa, ma costa cu tot cu manopera undeva la 4.500 de RON minim. Lucrul asta m-a daramat totatl, va imaginati. Acum sunt intr-o situatie putin disperata si nu stiu la ce sa ma astept si daca cei de acolo au dreptate cu acea chiuloasa. Eu ma gandeam ca este doar garnitura. In orice caz, pana nu o vor desface, nu am de unde sa aflu.
Va rog mult, daca ati mai intalnit aceasta problema sa imi raspundeti. Multumesc anticipat!
Sunt un membru nou in clubul opel. Luni mi-am achizitionat un opel astra h gtc din 2007. Ador modelul si am gasit masina la un pret accesibil. Asteptandu-ma ca la acest pret (3.000 euro) sa aiba cateva probleme, am fost la un mecanic care a examinat masina si a pus pe ea un tester. Stiam ca pierde apa pe la vasul de racire (face presiune prea mare si arunca toata apa), dar din discutiile cu mecanicul, intreaga operatiune de reparare m-ar mai fi costat inca aproximativ 400 de euro cu tot cu schimburi de filtre si ulei. In fine, am batut palma si am luat masina. Motorul merge ireprosabil la cei 207.000 km, trage foarte bine. Am impresia ca se aude un mic fasait (poate este turbina, dar nu imi dau seama exact daca este normal sau nu, inca nu am ajuns cu aceasta intrebare la service) atunci cand o accelerezi si trece de 2.2 turatii cam asa.
Toate aceste lucruri s-au petrecut in Ploiesti.
Intorcandu-ma in Bucuresti, primul lucru pe care l-am facut a fost sa ma programez si sa merg cu ea la un service calumea si sa o pun la punct din toate punctele de vedere.
Astazi la ora 8 dimineata am avut programarea la service si inginerul s-a uitat la aceasta problema cu pierderea lichidului de racire si a pus si testerul din nou pe masina. (alt service, alt tester) . In afara de aceasta problema masina este foarte buna (parerea a doi mecanici pana acum). Mi-a spus ca poate sa fie busonul (care era ciudat, ii lipsea o garnitura), garnitura de chiuloasa sau chiar intreaga chiuloasa.
In bord imi scrie ceva de genul "Check cooling..." (nu mai tin minte exact). Pe la ora 1 imi spune ca a testat masina si este foarte posibil sa fie doar busonul, asa ca il schimba, o lasa cu motorul pornit si eu sa vin pe la 3 sa merg cu ea, sa o turez, ca sa vedem daca mai apar probleme. Am mers spre autostrada la indicatiile inginerului mecanic, dar inainte sa intru pe A2, am zis sa opresc sa verific (si bine am facut) si am observat ca tot arunca apa prin vas. Mentionez ca vasul si apa implicit sunt ruginite. M-am intors cu ea la service si am lasat-o acolo. Acum, Dumnezeu cu mila. Chiar nu stiu la ce ma pot astepta.
Mi-a spus ca daca este chiuloasa, ma costa cu tot cu manopera undeva la 4.500 de RON minim. Lucrul asta m-a daramat totatl, va imaginati. Acum sunt intr-o situatie putin disperata si nu stiu la ce sa ma astept si daca cei de acolo au dreptate cu acea chiuloasa. Eu ma gandeam ca este doar garnitura. In orice caz, pana nu o vor desface, nu am de unde sa aflu.
Va rog mult, daca ati mai intalnit aceasta problema sa imi raspundeti. Multumesc anticipat!
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
EDinu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2017
- Mesaj Privat
Si eu cred ca este exagerat, intr-adevar. Doar ca cei de acolo mi-au dat cel mai ieftin pret la chiulasa noua...ei nu lucreaza cu dezmembrari din cate am inteles. Si una noua cea mai ieftina ar fi 3000 de lei, plus manopera si garnituri ce mai trebuie la ea etc, ajunge la 4500. Eu va spun doar ce mi-au spus cei de acolo...
Ideea e ca e frustrant sa crezi ca e ceva minor si mergi fericit sa iti repari masina si te lovesc astia cu preturile lor de parca iti pare rau ca ti-ai luat-o..
Ideea e ca e frustrant sa crezi ca e ceva minor si mergi fericit sa iti repari masina si te lovesc astia cu preturile lor de parca iti pare rau ca ti-ai luat-o..
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Orice chiulasa cumperi pe SH va trebui pregatita pentru montare. Asta include, in 85% dn cazuri demontare arbore, scoatere supape, rectificarea lor (daca supapele mai permit) si apoi rectificare scaune supapa cu schimbare semeringuri supape si semering ax cu came. La o chiulasa in 16 valve, daca cumperi o chiulasa care are supapele terminate o sa ramai surprins cat o sa te coste supapele (16buc) in cazul in care nu te bagi sa le iei pe cele Corteco foarte ieftine. Apoi vine operatiunea de rectificat plan chiuloasa, apoi eventual reglat jocuri supape (rectificat pastile) in caz ca ai Diesel. Apoi suruburi noi, garnituri, lichide, ulei, filtru ulei, antigel, apa demineralizata, manopera si poti sa speri ca ai scapat (evident, daca ai gasit si cauza ce a dus la arderea garniturii originale de chiulasa si ai remediat-o). Estimez ca o sa te coste suficient cât sa apreciezi o masina SH ce are inca motorul ok (apropo, sa ne spui cat te-a costat la final toata operatiunea).
Momentan sunt in aceiasi situatie cu masina, chiulasa trebuie schimbata, motor de 20ani, diesel. Deocamdata am bagat in piese si rectificat chiulasa 200EUR. Chiulasa cu 8 valve, din fericire am gasit pe eBay supape originale la 11EUR bucata (nevândute, au cam iesit masinile astea din Deutschland avand in vedere varsta lor). Manopera o voi face eu, iar in banii astia nu am inclus ulei, filtru ulei, antigel, apa si sper sa nu mai fie nevoie de nimic in plus.
Momentan sunt in aceiasi situatie cu masina, chiulasa trebuie schimbata, motor de 20ani, diesel. Deocamdata am bagat in piese si rectificat chiulasa 200EUR. Chiulasa cu 8 valve, din fericire am gasit pe eBay supape originale la 11EUR bucata (nevândute, au cam iesit masinile astea din Deutschland avand in vedere varsta lor). Manopera o voi face eu, iar in banii astia nu am inclus ulei, filtru ulei, antigel, apa si sper sa nu mai fie nevoie de nimic in plus.
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
EDinu a scris:Si eu cred ca este exagerat, intr-adevar. Doar ca cei de acolo mi-au dat cel mai ieftin pret la chiulasa noua...ei nu lucreaza cu dezmembrari din cate am inteles. Si una noua cea mai ieftina ar fi 3000 de lei, plus manopera si garnituri ce mai trebuie la ea etc, ajunge la 4500. Eu va spun doar ce mi-au spus cei de acolo...
Ideea e ca e frustrant sa crezi ca e ceva minor si mergi fericit sa iti repari masina si te lovesc astia cu preturile lor de parca iti pare rau ca ti-ai luat-o..
Ideea e ca e frustrant sa crezi ca e ceva minor si mergi fericit sa iti repari masina si te lovesc astia cu preturile lor de parca iti pare rau ca ti-ai luat-o..
Este si vina ta ca nu te-ai interesat cat costa piesele, inainte sa cumperi cu buna stiinta o masina stricata .Trebuia sa iei in calcul cel mai grav defect pentru problema respectiva, probabil vanzatorul stia despre ce este vorba si a preferat sa o vanda decat sa o repare.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
EDinu a scris: Pe la ora 1 imi spune ca a testat masina si este foarte posibil sa fie doar busonul, asa ca il schimba, o lasa cu motorul pornit si eu sa vin pe la 3 sa merg cu ea, sa o turez, ca sa vedem daca mai apar probleme. Am mers spre autostrada la indicatiile inginerului mecanic, dar inainte sa intru pe A2, am zis sa opresc sa verific (si bine am facut) si am observat ca tot arunca apa prin vas.
Daca motorul a mers ore si nu a aruncat lichid de racire pe la buson(supapa), eu cred ca nu este nici o problema la chiulasa sau garnitura...,problema a aparut in momentul in care s-a oprit motorul incins(solicitat) iar temperatura motorului si a chiulasei in special s-a "descarcat" in lichidul de racire,care nu avea recirculare si temperatura acestuia a depasit punctul de fierbere a unui sistem presurizat. Marele inginer,stiind ca sunt probleme pe sistemul de racire ar fi trebuit sa monitorizeze,non-stop temperatura motorului,inclisiv dupa oprire,punind imediat contactul.Supravegherea temperaturii si functionarea ventilatiei pe toate treptele,il puteu ajuta pe specialist sa-si faca o parere despre randamentul instalatiei de racire... Consulta meserasi care se pricep,altfel e posibil sa faci lucrari inutile si e pacat de munca si de bani...!
EDinu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2017
- Mesaj Privat
A monitorizat racirea motorului, a incercat mai multe variante, le-a luat prin eliminare, tocmai ca sa nu umble degeaba in motor si sa ma coste o groaza de bani, iar pana la urma concluzia este: garnitura de chiloasa. Luni desface motorul, schimba garnitura, trimite chiuloasa la un specialist sa o verifice si sa ii mai schimbe ce mai este de schimbat le la ea, apoi vedem. Eu de la inceput stiam de la cel care mi-a verificat masina ca este garnitura de chiuloasa si am acceptat sa o cumpar cu aceasta problema, deoarece mai pot baga in ea 6-700 de euro. Frica mea mare a fost sa nu fie toata chiuloasa. Inca mai am mici temeri, dar asteptam sa vedem. Va tin la curent
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Minunat... hai sa vedem ce vor gasi la motor... Eu am demontat azi chiuloasa, si am gasit cilindrul 4 plin de apa. Nu-l mai puteai invarti spre inainte in viteza a 5-a la mana cu roata stanga ridicata, dar mergea perfect daca-l invarteai in spate (apa care se acumula in cilindru iesea frumos pe supapa de evacuare...). Aveam garnitura de chiuloasa din metal, dar... desi au trecut 20 ani si 300.000km nu timpul a fost problema, ci o pompa de apa SKF cumparata din Germania si montata tot acolo acum 2 ani, la care s-au terminat paletii (toti). O pompa de apa, daca va puteti imagina, fix asa cum sunt pantofii aia ,,de ultimul drum, cand persoana a decedat,,... Pompa de apa SKF a fost 89EUR si - bagami-as picioarele in pompa lor de apa- puteai sa-i strambi paletele cu mâna, de noua! . Fiind in criza de timp si avand o masina arvunita sa o vad inainte sa o cumpar, chiar nu am mai avut timpul necesar sa ma gandesc daca sa pun pompa de apa sus sau nu (chiar eu am montat-o in Germania) asa ca am pus-o sus si am plecat. Ce sa vezi.... a tinut nici 2 ani si 20.000km... Asa ca am invatat pe pielea mea o chestie : unii fac motoare sa tina 30 ani (ex. ISUZU X17DT) si alti ingineri contemporani, mai prapaditi asa... proiecteaza pompe de apa ca sa-ti termine motorul ala in 2 ani... Nu e 100% vina lor, e vina si celor de la MARKETING, ca nu mai trebuie sa te tina nimik peste doi ani de zile, ca sa vii cu masina in service ca din asta traiesc firmele din automotve in ziua de azi. Dar, ma jur... voi merge la o manastire sa ma rog pentru inginerul care a creat pomp-a de apa si pentru cel de la Merketing,... sa le mearga in viata exact pe gandirea lor, si cred ca cu asta se incheie ciclul proiectare-montare-folosire pe termen scurt-distrugere-plata prin KARMA, pe problema asta cu pompa de apa SKF pentru X17DT. O porcarie inutila, ca multe altele, pentru cei carora constiinta lor inca e adormita... Cu ocazia asta eu unul mi-am luat lectia, sper sa sa citeasca si altii si sa bage la cap.
Deocamdaca mi-a luat doua zile sa demontez tot ce e acolo (si chiar daca motorul e proiectat in 1988, e o gramada de demontat). Sa vedem cat il va costa la final pe colegul care a deschis topicul acesta... Eu sunt deja la 1.100lei doar piesele fara manopera, toate astea la o masina cu motor turbo-diesel de 20ani.
Deocamdaca mi-a luat doua zile sa demontez tot ce e acolo (si chiar daca motorul e proiectat in 1988, e o gramada de demontat). Sa vedem cat il va costa la final pe colegul care a deschis topicul acesta... Eu sunt deja la 1.100lei doar piesele fara manopera, toate astea la o masina cu motor turbo-diesel de 20ani.
EDinu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2017
- Mesaj Privat
Mai revin cu detalii:
Saptamana trecuta au reusit sa imi dea chiuloasa jos si sa merg cu ea la verificat. Am insistat sa ma duc eu personal cu ea, ca sa mai scutesc niste timp si sa ma asigur ca nu ma vor insela cei de la service in vreun fel.
Concluzie: chiuloasa fisurata.
Soltie: chiuloasa SH sau noua. Am gasit sa comand direct de la un distribuitor din Ungaria o chiuloasa noua la 1.700 de lei, neechipata. Au luat supapele si tot ce mai trebuia de pe chiuloasa veche si au montant pe cea noua.
Am dus la service noua chiuloasa cu tot cu o noua garnitura. Au mai stat doua zile sa monteze tot pe masina, mi-au schimbat intre timp si toate filtrele + uleiul, apoi au iesit cu ea in test. Nu au mers mult si nici nu au turat prea mult motorul, dar cat au mers cu ea, nu a mai aruncat apa. E, acum e acum:
Dupa ce au mers cu masina, cand au intrat inapoi pe poarta service-ului s-a aprins in bord martorul de la ulei. Au verificat presiunea uleiului si au descoperit ca este de 0,5 bar (extraordinar de mica). Au decis pe loc ca trebuie schimbata pompa de ulei. Am acceptat sa o schimbe, pentru ca sincer innebunesc se cand sta masina la ei si tot nu sunt in stare sa o rezolve.
Au schimbat pompa, au montant tot motorul si ce sa vezi? Presiunea uleiului este aceeasi! (Foarte mica)
Astazi s-au apucat sa demonteze din nou tot motorul ca sa se uite "daca se vede ceva"... dar habar nu au ce poate sa fie! Sunt putin depasiti de situatie.
Am tot stat pe langa mecanici, am dat telefoane inginerului, dar pana la aceasta ora nu stiu ei de ce pierde presiune uleiul, cand masina nu a avut aceasta problema inainte de a schimba chiuloasa.
Binenteles ca pompa noua ma mai costa 500 de lei (dar voi refuza categoric sa o platesc din moment ce pompa mea era foarte buna), garnitura la chiuloasa a mai costat 150, verificare + spalare chiuloasa veche inca vreo 200, schimbul de garnituri de pe chiuloasa veche pe cea noua inca 180 de ron, plus manopera de la service peste 1.000 de ron.
Acum nu stiu ce si daca mai gasesc ceva la masina, dar sunt hotarat sa nu le dau niciun ban pentru problema uleiului..
Pana acum se apropie la vreo 4.000 de ron toata cheltuiala. In orice caz, inca mai stau cu inima in gat pana cand nu o sa merg eu cu ea si vad ca nu mai arunca apa, pentru ca au mai fost persoane care m-au speriat spunandu-mi ca daca a fost chiuloasa fisurata, sunt sanse sa fie fisurat si blocul motor.
Voi ce parere aveti? Ati mai intalnit aceasta problema?
Saptamana trecuta au reusit sa imi dea chiuloasa jos si sa merg cu ea la verificat. Am insistat sa ma duc eu personal cu ea, ca sa mai scutesc niste timp si sa ma asigur ca nu ma vor insela cei de la service in vreun fel.
Concluzie: chiuloasa fisurata.
Soltie: chiuloasa SH sau noua. Am gasit sa comand direct de la un distribuitor din Ungaria o chiuloasa noua la 1.700 de lei, neechipata. Au luat supapele si tot ce mai trebuia de pe chiuloasa veche si au montant pe cea noua.
Am dus la service noua chiuloasa cu tot cu o noua garnitura. Au mai stat doua zile sa monteze tot pe masina, mi-au schimbat intre timp si toate filtrele + uleiul, apoi au iesit cu ea in test. Nu au mers mult si nici nu au turat prea mult motorul, dar cat au mers cu ea, nu a mai aruncat apa. E, acum e acum:
Dupa ce au mers cu masina, cand au intrat inapoi pe poarta service-ului s-a aprins in bord martorul de la ulei. Au verificat presiunea uleiului si au descoperit ca este de 0,5 bar (extraordinar de mica). Au decis pe loc ca trebuie schimbata pompa de ulei. Am acceptat sa o schimbe, pentru ca sincer innebunesc se cand sta masina la ei si tot nu sunt in stare sa o rezolve.
Au schimbat pompa, au montant tot motorul si ce sa vezi? Presiunea uleiului este aceeasi! (Foarte mica)
Astazi s-au apucat sa demonteze din nou tot motorul ca sa se uite "daca se vede ceva"... dar habar nu au ce poate sa fie! Sunt putin depasiti de situatie.
Am tot stat pe langa mecanici, am dat telefoane inginerului, dar pana la aceasta ora nu stiu ei de ce pierde presiune uleiul, cand masina nu a avut aceasta problema inainte de a schimba chiuloasa.
Binenteles ca pompa noua ma mai costa 500 de lei (dar voi refuza categoric sa o platesc din moment ce pompa mea era foarte buna), garnitura la chiuloasa a mai costat 150, verificare + spalare chiuloasa veche inca vreo 200, schimbul de garnituri de pe chiuloasa veche pe cea noua inca 180 de ron, plus manopera de la service peste 1.000 de ron.
Acum nu stiu ce si daca mai gasesc ceva la masina, dar sunt hotarat sa nu le dau niciun ban pentru problema uleiului..
Pana acum se apropie la vreo 4.000 de ron toata cheltuiala. In orice caz, inca mai stau cu inima in gat pana cand nu o sa merg eu cu ea si vad ca nu mai arunca apa, pentru ca au mai fost persoane care m-au speriat spunandu-mi ca daca a fost chiuloasa fisurata, sunt sanse sa fie fisurat si blocul motor.
Voi ce parere aveti? Ati mai intalnit aceasta problema?
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
La motorul meu, in blocul motor exista un canal de ulei care vine din baie direct pâna in filtrul de ulei, canal pe care sunt montate 2 supape mecanice pentru regularea presiunii uleiului motor. O supapa impiedica sa curga uleiul din bloc inapoi in baie si o alta e de suprapresiune. Verifica si daca aceste supape sunt bune, nu prea se strica dar poate ca vreuna nu-ti mai lucreaza corect.
Uleiul din motor este exact acelasi sortiment cu ce era inainte, sau e mai subtire ?
Uleiul din motor este exact acelasi sortiment cu ce era inainte, sau e mai subtire ?
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
EDinu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2017
- Mesaj Privat
Update: cei de la service cred ca masina a avut ulei mai gros inainte, tocmai ca sa ascunda aceasta problema, iar cand au pus uleiul care trebuie, masina a inceput sa piarda presiune. Eu nu am de unde sa stiu pentru ca doar am cumparat-o si am bagat-o in service. Pana sa fac schimbul, nu a facut nimic masina.
Au descoperit ca au probleme cuzinetii si trebuie schimbati. De asemenea, astazi ma duc sa verific si arborele cotit, sa vad daca are si el probleme. Sper sa se rezolve cu acei cuzineti (care erau deja cu pori pe ei si pe interior aveau o culoare maronie, de ars).
Chiar nu stiu daca ar mai putea fi ceva. Tot motorul este desfacut si nu au mai gasit nimic. In orice caz, ar mai fi de schimbat blocul motor si am motor nou-nout 😅. Sper totusi sa nu fiu chiar atat de ghinionist...
Au descoperit ca au probleme cuzinetii si trebuie schimbati. De asemenea, astazi ma duc sa verific si arborele cotit, sa vad daca are si el probleme. Sper sa se rezolve cu acei cuzineti (care erau deja cu pori pe ei si pe interior aveau o culoare maronie, de ars).
Chiar nu stiu daca ar mai putea fi ceva. Tot motorul este desfacut si nu au mai gasit nimic. In orice caz, ar mai fi de schimbat blocul motor si am motor nou-nout 😅. Sper totusi sa nu fiu chiar atat de ghinionist...
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Exact ce am banuit, masina a avut ulei mai gros cu care presiunea de ulei era mai buna. Acum ca s-a bagat ulei mai subtire a iesit la iveala si aceasta problema.
Ar fi bine sa se rezolve doar cu schimbarea cuzinetilor, altfel pentru a rectifica arborele cotit acesta trebuie demontat de pe motor si atunci trebuie data jos si cutia de viteze.
La a mea... acum ca am dat jos chiulasa si baia, am vorbit cu cineva sa vina sa-mi schimbe segmentii si sa-mi verifice in ce stare sunt cuzinetii de biela. Am un set original GM de segmenti ISUZU(made in Japan) la cota standard cumparati mai demult cu 12EUR de pe eBay . Daca tot am ajuns in situatia asta... ar fi si pacat sa nu fac si aceasta operatiune.
Ar fi bine sa se rezolve doar cu schimbarea cuzinetilor, altfel pentru a rectifica arborele cotit acesta trebuie demontat de pe motor si atunci trebuie data jos si cutia de viteze.
La a mea... acum ca am dat jos chiulasa si baia, am vorbit cu cineva sa vina sa-mi schimbe segmentii si sa-mi verifice in ce stare sunt cuzinetii de biela. Am un set original GM de segmenti ISUZU(made in Japan) la cota standard cumparati mai demult cu 12EUR de pe eBay . Daca tot am ajuns in situatia asta... ar fi si pacat sa nu fac si aceasta operatiune.
EDinu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2017
- Mesaj Privat
EDinu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2017
- Mesaj Privat
Update: astazi m-au chemat ca masina este gata si 100% functionala. M-am dus acolo si am plecat cu inginerul in teste. (mentionez ca inainte de a pleca in test, i-am luat presiunea la ulei si avea 2 bari)
Am observat de cand a scos masina din service ca scotea un fum infernal pe teava de esapament. Inainte nu scotea deloc fum, deci mi se pare foarte ciudat. Scoate si cand sta la relanti si cand este accelerata. Mecanicii mi-au spus ca este posibil sa scoata pentru ca a mai cazut ulei prin interior si ca se va evapora in timp, dar mi-e foarte greu sa cred ca asta ar fi problema.
Am luat hotararea sa mergem cu ea in test pana pe autostrada, ca sa vad daca (in primul rand) s-a rezolvat prima problema pentru care am bagat-o in service: lichidul de racire pe care il arunca din vas.
Nu am reusit sa mergem prea mult cu masina si in bord a aparut senzorul ce indica faptul ca este prea putin ulei in motor. Am oprit, inginerul a verificat joja si a concluzionat ca senzorul arata gresit, pentru ca masina are ulei. (Din nou ciudat, pentru ca nu s-a mai aprins niciodata acel senzor)
In timp ce mergeam din nou cu masina (avand montat pe ea un tester), testerul a indicat faptul ca presiunea de ulei este scazuta, asa ca ne-am intors la service ca sa o masuram. Marele inginer spunea ca arata prost testerul ca el nu crede ca mai pierde deloc presiune dupa ce a schimbat pompa si cuzinetii si m-a intrebat daca vreau sa mai punem pe ea manometrul. Normal ca am vrut sa il punem si normal ca presiunea era mica (0,7-0,8 bar).
Acum am ajuns pur si simplu de unde am plecat...nici inginerul si nici mecanicii nu stiu despre ce este vorba, practic sunt pur si simplu depasiti de situatie! Au inceput sa o demonteze (pentru a treia oara in 17 zile de cand sta masina la ei) si sa mai verifice "daca se mai vede ceva"...ce dracu sa se mai vada, nu stiu, pentru ca ultima oara a fost desfacut motorul bucata cu bucata. Mi-a spus ceva ca se vor uita pe la turbina si pe la axul cu came, ca pe acolo ar mai avea treaba presiunea de ulei, dar eu cred totusi ca ei au facut ceva gresit.
Ma repet: am mers cu masina pentru o problema la chiuloasa, am pus chiuloasa si garnitura noi, iar acum este mai stricata decat inainte.
Va rog mult de tot sa ma ajutati cu un sfat, cu o idee sau poate din experientele dvs personale legate de aceste probleme prezentate mai sus. Sunt pur si simplu disperat in momentul de fata..
Multumesc!
Am observat de cand a scos masina din service ca scotea un fum infernal pe teava de esapament. Inainte nu scotea deloc fum, deci mi se pare foarte ciudat. Scoate si cand sta la relanti si cand este accelerata. Mecanicii mi-au spus ca este posibil sa scoata pentru ca a mai cazut ulei prin interior si ca se va evapora in timp, dar mi-e foarte greu sa cred ca asta ar fi problema.
Am luat hotararea sa mergem cu ea in test pana pe autostrada, ca sa vad daca (in primul rand) s-a rezolvat prima problema pentru care am bagat-o in service: lichidul de racire pe care il arunca din vas.
Nu am reusit sa mergem prea mult cu masina si in bord a aparut senzorul ce indica faptul ca este prea putin ulei in motor. Am oprit, inginerul a verificat joja si a concluzionat ca senzorul arata gresit, pentru ca masina are ulei. (Din nou ciudat, pentru ca nu s-a mai aprins niciodata acel senzor)
In timp ce mergeam din nou cu masina (avand montat pe ea un tester), testerul a indicat faptul ca presiunea de ulei este scazuta, asa ca ne-am intors la service ca sa o masuram. Marele inginer spunea ca arata prost testerul ca el nu crede ca mai pierde deloc presiune dupa ce a schimbat pompa si cuzinetii si m-a intrebat daca vreau sa mai punem pe ea manometrul. Normal ca am vrut sa il punem si normal ca presiunea era mica (0,7-0,8 bar).
Acum am ajuns pur si simplu de unde am plecat...nici inginerul si nici mecanicii nu stiu despre ce este vorba, practic sunt pur si simplu depasiti de situatie! Au inceput sa o demonteze (pentru a treia oara in 17 zile de cand sta masina la ei) si sa mai verifice "daca se mai vede ceva"...ce dracu sa se mai vada, nu stiu, pentru ca ultima oara a fost desfacut motorul bucata cu bucata. Mi-a spus ceva ca se vor uita pe la turbina si pe la axul cu came, ca pe acolo ar mai avea treaba presiunea de ulei, dar eu cred totusi ca ei au facut ceva gresit.
Ma repet: am mers cu masina pentru o problema la chiuloasa, am pus chiuloasa si garnitura noi, iar acum este mai stricata decat inainte.
Va rog mult de tot sa ma ajutati cu un sfat, cu o idee sau poate din experientele dvs personale legate de aceste probleme prezentate mai sus. Sunt pur si simplu disperat in momentul de fata..
Multumesc!
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
EDinu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2017
- Mesaj Privat
EDinu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2017
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
EDinu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2017
- Mesaj Privat
Intelege ca am fost la un service specializat pe asa ceva, doar cu arborele cotit. ESTE VERIFICAT DE SPECIALISTI si este in parametrii! Nu este facut "la ochi". Nu a avut nevoie de rectificari si deci cuzinetii au fost luati asa cum trebuie. Se pricep si ei la treaba asta. Ma pricep pana si eu, care nu am nicio treaba. Arborele nu are joc si se lustruieste, nu pentru a arata bine ci cand are mici imperfectiuni (sau nu stiu cum le-au numit ei)