- stoica1990
- OP
- 4 mesaje
- din 07 Jan 2015
- Astra 2015
- Bucuresti
stoica1990
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2015
- Mesaj Privat
Buna ziua!
Va rog sa ma ajutati cu un sfat, o parere orice referitor la o problema ce o am cu franarea masinii, mai exact in momentul in care pun frana cel putin la viteze mai mari de 100 km/h volanul incepe sa trepideze foarte rau. Un scurt istoric: dupa primul an cand am cumparat masina mi-au fost schimbate discurile si placutele de frana pe garantie avand aceleasi simptome masina, la aprox. 4 luni de zile maxim (perioada in care mi-a expirat si garantia) din noua trepidatii puternice in volan la franare am fost din noua la service si mi-au schimbat din noua discurile si placutele....tin sa mentionez ca dupa schimbarea discurilor nu mai face acele trepidatii pana la o frana mai puternica sau un drum mai lung cu viteza mai mare...acum aprox o luna am fost de data aceasta la un alt service nu Opel si mecanicul de acolo a fost macar sincer cu mine si mi-a zis ca dupa masuratori acestea nu par a fi ovalizate dar eu trebuia sa plec imediat sapt urmatoare in concediu cu masina si avand un drum mai lung i-am zis sa imi schimbe discurile din nou si placutele de data aceasta nemaifiind originale GM ci aftermarket TRW, pe drumul de intoarcere din concediu dupa aprox 1600 km parcursi au revenit trepidatiile in volan. Chiar nu stiu ce sa mai fac ce cauze ar putea fi in afara de discuri de frana..intrebarea mea este ce altceva ar mai putea determina acele trepidatii in volan doar la franare...si mai ales cand se incalzesc discurile....discurile de pe spate pot da trepidatii in volan? Am doar 38000 km cu masina, nu ma duc la curse, nu am intrat cu ea in balti, doar ca m-am saturat sa imi tot faca asa mai ales ca este o situatie neplacuta si fiind vorba de franare nu sunt linistit deloc avand si copilul de multe ori cu mine in masina la drum lung. Va multumesc pentru orice sugestie!
Va rog sa ma ajutati cu un sfat, o parere orice referitor la o problema ce o am cu franarea masinii, mai exact in momentul in care pun frana cel putin la viteze mai mari de 100 km/h volanul incepe sa trepideze foarte rau. Un scurt istoric: dupa primul an cand am cumparat masina mi-au fost schimbate discurile si placutele de frana pe garantie avand aceleasi simptome masina, la aprox. 4 luni de zile maxim (perioada in care mi-a expirat si garantia) din noua trepidatii puternice in volan la franare am fost din noua la service si mi-au schimbat din noua discurile si placutele....tin sa mentionez ca dupa schimbarea discurilor nu mai face acele trepidatii pana la o frana mai puternica sau un drum mai lung cu viteza mai mare...acum aprox o luna am fost de data aceasta la un alt service nu Opel si mecanicul de acolo a fost macar sincer cu mine si mi-a zis ca dupa masuratori acestea nu par a fi ovalizate dar eu trebuia sa plec imediat sapt urmatoare in concediu cu masina si avand un drum mai lung i-am zis sa imi schimbe discurile din nou si placutele de data aceasta nemaifiind originale GM ci aftermarket TRW, pe drumul de intoarcere din concediu dupa aprox 1600 km parcursi au revenit trepidatiile in volan. Chiar nu stiu ce sa mai fac ce cauze ar putea fi in afara de discuri de frana..intrebarea mea este ce altceva ar mai putea determina acele trepidatii in volan doar la franare...si mai ales cand se incalzesc discurile....discurile de pe spate pot da trepidatii in volan? Am doar 38000 km cu masina, nu ma duc la curse, nu am intrat cu ea in balti, doar ca m-am saturat sa imi tot faca asa mai ales ca este o situatie neplacuta si fiind vorba de franare nu sunt linistit deloc avand si copilul de multe ori cu mine in masina la drum lung. Va multumesc pentru orice sugestie!
- Catalin-Ionut
- **
- 205 mesaje
- din 07 Jul 2016
- Corsa 2016 B14NET
- Iasi
Catalin-Ionut
- Mesaje scrise: 205
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2016 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2016
- Mesaj Privat
Intradevar trepidatiile in volan in marea majoritate a cazurilor se datoreaza discurilor, cand le-am schimbat la mine mie mi-au spus sa nu franez brusc in primii 10-20 de km ca o sa se ovalizeze iar.
Daca nu sunt ovalizate discurile acum verifica sa fie echilibrate rotile, dar asta cam iese din discutie daca e doar la franare.
Daca nu sunt ovalizate discurile acum verifica sa fie echilibrate rotile, dar asta cam iese din discutie daca e doar la franare.
- stoica1990
- OP
- 4 mesaje
- din 07 Jan 2015
- Astra 2015
- Bucuresti
stoica1990
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2015
- Mesaj Privat
Am sa incerc si cu echilibratul rotilor cu toate ca nu prea cred avand in vedere ca o face doar la franare...cat despre franarea dupa schimbarea discurilor nu am facut-o deloc agresiv si ma gandesc acum ca poate tocmai ca evitam sa franzez in ultimul moment ci sa o fac cat mai lin poate defapt nici nu trecea acel tremurat in volan si era doar impresia mea....chiar nu stiu ce sa ii mai fac pentru ca ma costa o gramada de bani schimbarea discurilor din nou
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Comportamentul este de 99% discuri ovalizate... pe fata, dar nu exclude cu totul spatele!
Ce as face eu: demontat toate 4 discurile, duse la un strungar bun, el o sa-ti spuna ce bataie au si care. Daca se impune, eu as rectifica toate 4 discurile (ptr linistea mea sufleteasca!) si as vedea ce se intampla in continuare.
Cauzele ovalizarii pot fi multe, cele mai uzuale sunt legate de exploatare: stationarea la semafor cu piciorul pe pedala de frana, trecerea prin balti cu viteza, spalarea masinii, toate in conditiile in care franele sunt incinse dupa o exploatare recenta.
Ce as face eu: demontat toate 4 discurile, duse la un strungar bun, el o sa-ti spuna ce bataie au si care. Daca se impune, eu as rectifica toate 4 discurile (ptr linistea mea sufleteasca!) si as vedea ce se intampla in continuare.
Cauzele ovalizarii pot fi multe, cele mai uzuale sunt legate de exploatare: stationarea la semafor cu piciorul pe pedala de frana, trecerea prin balti cu viteza, spalarea masinii, toate in conditiile in care franele sunt incinse dupa o exploatare recenta.
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
Intr-adevar, din descriere par a fi discurile de frana. Asa cum s-a spus cauzele pot fi multiple, insa ovalizarea se produce doar la variatii bruste de temperatura. Ar merita sa verifici starea etrierilor, a culiselor si a placutelor de frana, acestea putand genera un mers infranat al uneia dintre roti, prin urmare si o ovalizare mai usoara a discului respectiv.
- lexandrei10
- **
- 495 mesaje
- din 21 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
lexandrei10
- Mesaje scrise: 495
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2017
- Mesaj Privat
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Eu nu pot sa inteleg cum se pot distruge (ovaliza) trei randuri de discuri de frana intr-un timp atat de scurt!
Nu e cumva de la anvelope?
Ai mers pe drumuri accidentate (pietruite)?
Daca se merge pe drumuri pietruite cateva zeci de km, se distruge plasa (armatura) de sarma din banda de rulare a anvelopei.
Cauciucurile fiind bine umflate, la rulare nu se simte. Se simte la franare deoarece forta de apasare pe anvelopele fata creste foarte mult.
Nu e cumva de la anvelope?
Ai mers pe drumuri accidentate (pietruite)?
Daca se merge pe drumuri pietruite cateva zeci de km, se distruge plasa (armatura) de sarma din banda de rulare a anvelopei.
Cauciucurile fiind bine umflate, la rulare nu se simte. Se simte la franare deoarece forta de apasare pe anvelopele fata creste foarte mult.
adidom
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2017
- Mesaj Privat
Eu am avut problema asta pe logan, am tot intrebat stanga dreapta de ce imi tremura/trepideaza volanul la peste 130 si la frane si am gasit solutia, a trebuit sa fac geometria la roti, lipsa geometriei face problemele astea, n-au toate rotile aceleasi unghiuri si trag ba intr-o parte ba in alta, iar la viteze mari se simt cel mai bine diferentele astea de unghiuri.