Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • stoica stelica

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Simptome:
la temperatura de aprox. 92 grade celsius porneste ventilatorul de pe radiator dar lichidul de racire se umfla in vasul de expansiune si nu mai ramane aer (asta de pe la 90 de grade) abia cand ventilatorul porneste (nu porneste in trepte) cu o viteza foarte mare apa scade in vasul de expansiune aproape de limita normala . In mers la temperaturi de 80 - 89 grade lichidul sta la limita specificata pe vasul de expansiune . Este normal sau e ceva defect ? Mentionez ca am schimbat lichidul de racire si vasul de expansiune pentru ca ala vechi era fisurat putin in partea de sus . Multumesc !
Cod(uri) eroare:
----
Model: Astra
An fabricatie: 2003
Cod motor: Z16XEP
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Urmareste temperatura motorului cu testerul,ceea ce vezi pe instrumentele de bord,nu este aceeasi temperatura cu cea vazuta de calculator...,rezolva-ti problema cu pornirea ventilatorului in treptele reduse...!
  • stoica stelica

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Buna ziua ! La opel service , mai demult , mi s-a facut un test si printre alte defecte cum ar fi : o sonda de oxigen , egr mi-au gasit si defect pe "grup de rezistente ventilator" (parca !) sau poate se numeste altfel ca nu prea se intelege scrisul lui nenea care a scris . Acum fac legatura cu ce ati specificat dumneavoastra . Va rog sa ma ajutati cu un sfat sau cu vre-o imagine despre cum as putea sa elimin acest defect , unde este amplasat acest "grup" sa-l pot schimba . Va multumesc !
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Toate rezistentele de sarcina ale ventilatorului,se monteaza pe suportul de fixare al ventilatorului(trebuie ventilate)... Eu nu sunt adeptul inlocuirii orbeste(chiar daca a spus marele meserias),verificarea te scuteste de bani aruncati inutil pe componente... si apoi sunt o serie de cauze posibile care au acelasi efect,adica nu functioneaza treptele reduse(relee defecte,instalatia acestora cu probleme,lipsa comanda de la calculator.etc)...
  • stoica stelica

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspuns . O sa verific mai intai rezistentele apoi releul si cred ca o sa am nevoie de sfaturi ! Cu siguranta voi gasi ajutor aici pe forum de la veteranii in mecanica si electrica . Multumesc fain !
  • stoica stelica

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2010

  • Mesaj Privat
salutare la toata lumea ! revin cu explicatiile finale deoarece am rezolvat problema si poate ajuta si pe altii care sunt sau vor fi in aceasta situatie :
- am scos acel bloc de rezistente din partea dreapta jos pe carcasa ventilatorului (este prins doar intr-un surub)
- o rezistenta era arsa , retezata exact de la ultima spira . (la mine e modelul ala cu doua rezistente in forma de arc si una mica)
- am dezlipit firele care plecau spre electroventilator si am scos mufa aia cu patru pini .
- am desfacut o spira din rezistenta arsa am scos bucata ramasa din spira aia de unde era bagata - m-am folosit de un sabar - (era de aprox. 1- 1,5 cm) am bagat pe locasurile vechi capatul spirei cu pricina pe care am desfacut-o si am strans cu patentul locasurile unde am introdus spira . am dat cu spray antirugina (cred ca rugina a mancat acea rezistenta in combinatie cu caldura degajata) - a rezultat o spira perfect functionala , bine intepenita dar cu aprox. 1,5 cm mai scurta . sper sa ma tina cat de cat . n-am dat 800 de ron pe un electroventilator nou ! .
- am asamblat , am probat , totul functional la aprox 90 grade pleaca ventilatorul la o turatie mult mai mica . nu prea lasa lichidul sa urce mai mult de 91 - 92 grade dupa cum imi indica in bord dar cred ca e o valoare eronata deoarece lichidul la 90 de grade (conform indicatiei) se umfla in vasul de expansiune si nu mai ramane aer in el ! . Acum va rog sa-mi spuneti : este normal sa se umple tot vasul cu lichidul de racire ? apoi pleaca ventilatorul pe treapta intai si mai scade lichidul din vas dar foarte putin . In mers normal apa sta la aprox. 87 - 88 grade iar in vasul de expansiune aceasta sta la gradatia normala . Multumesc !
  • stoica stelica

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2010

  • Mesaj Privat
imi spune cineva va rog daca este normal ca lichidul de racire sa umple vasul de expansiune pana porneste prima treapta a ventilatorului ?!
  • stoica stelica

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2010

  • Mesaj Privat
sau poate ca senzorul de masura a temperaturii lichidului de racire functioneaza eronat adica indica sa zicem 85 de grade in timp ce temperatura reala e de 95 de grade ?! multumesc !
  • stoica stelica

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2010

  • Mesaj Privat
chiar nimeni nu se deranjeaza sa ma lamureasca sau sa ma redirectioneze in sectiunea unde as putea sa gasesc raspuns ? nu am prea multa experienta cu forumurile , pc , mecanica etc .
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:Urmareste temperatura motorului cu testerul,ceea ce vezi pe instrumentele de bord,nu este aceeasi temperatura cu cea vazuta de calculator...
Tu unde vezi(citesti) temperatura motorului...?!
  • stoica stelica

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2010

  • Mesaj Privat
pe indicatorul din bord , ii citesc temperatura cu aproximatie chestia este ca electroventilatorul acum dupa ce am reparat blocul ala de rezistente pleaca in trepte dar prima treapta porneste doar dupa ce lichidul de racire in vasul de expansiune se umfla si nu mai ramane aer deloc (balboteaza cu bule mici de aer) iar indicatorul din bord indica fix 90 grade. Inainte de a repara acel bloc nu pornea prima treapta ci aia pe direct ultima (matura pe jos nu gluma) dupa ce se umfla si nu mai ramanea aer deloc in vas iar pe indicator arata vreo 93 - 95 grade . Acum stau si ma gandesc ca poate lichidul ajunge la temperatura de fierbere , isi mareste bine-nteles volumul aruncand aerul din vas pe supapa de pe capac iar in bord pe indicator sa afiseze o temperatura mai joasa , eronata cu aprox 10 grade ?! . Nu ma deranjeaza cat indica in bord sau ca e defect sa zicem indicatorul (o sa ma ocup si de asta) ci ma deranjeaza faptul ca senzorul care da comanda sa porneasca ventilatorul se gandeste cam tarziu sa faca lucrul asta adica dupa ce vasul de expansiune e full cu lichid ! Nu am citit temperatura cu testerul o sa caut un baiat la un service . Multumesc pentru ajutor
  • Chiru Florin

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor,

Masina este Astra H 1.6 benzina 2004 Z16XEP. Am si eu o problema cu sistemul de racire(se pare) care se prezinta cam asa :
- nu pornea compresorul de A/C, am fost la service si am descoperit ca avea un fir de la mufa aceea scurta(aprox 20 cm) rupt iar celalalt abia se mai tinea in 3-4 lite. Baiatul a zis: "sper sa le nimeresc cum au fost" pentru ca la final a ramas cu mufa intr-o mana si cu firele in alta. Le-a lipit mecanicul cu pristolul si a luat-o compresorul.

- mergand cu masina, am observat ca se opreste compresorul de capul lui daca merg incet sau stau la semafor. Inainte baga aer rece si cand stateam pe loc in parcare(cum e normal de altfel).

- dupa vreo doua saptamani s-a aprins martorul cum ca ar fierbe apa, asta dupa ce am mers vreo 10 km prin Bucuresti cu simptomele de mai sus. Am oprit motorul si am completat cu apa. Am mers 150 de km dupa aceea fara probleme cu temperatura apei, doar cu cele de la compresor.

- ieri am mers cu masina din B in CT la dus fara A/C fara probleme(am plecat la 7). Cand m-am intors(pe la 14) am dat drumul la A/C si s-a aprins martorul dupa vreo 15 km de stat la semafoare. mers in coloana. Am oprit, am asteptat sa se raceasca. Am ajuns in Bucuresti, iar cu vreo 500 de metri inainte sa ajung acasa, dupa ce am traversat aproape tot orasul, s-a aprins din nou martorul de la apa.

- antigelul trebuie sa-l schimb neaparat( are 3 ani si ceva).

In concluzie apa fierbe doar cand dau drumul la A/C, dar nu la drum intins, ci doar prin oras. Ce ar putea fi?
Daca este cineva pe aici care a avut aceeasi problema il rog sa-mi spuna unde a rezolvat-o si cat a costat, eventual un service cu oameni priceputi. Multumesc.
  • stoica stelica

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2010

  • Mesaj Privat
poate nu-ti porneste in trepte electroventilatorul nici tie din cauza acelui bloc de rezistente cum a fost la mine . zic asta pentru ca din cum ai povestit , eu inteleg ca doar cand stai pe loc cu motorul pornit sau te deplasezi cu viteza mica "in coloana" avand si AC ul pornit , motorul arde mai mult combustibil , nu ia vant in fata si deci se incalzeste mai tare . Daca nu porneste electroventilatorul pe prima treapta lichidul de racire urca intr-una . daca nu porneste pe a doua treapta continua sa urce pana se aprinde martorul in bord . pe ultima treapta porneste pe direct cu o turatie foarte mare . omule n-o lua de buna si du-te la un service cu baieti buni . am zis si eu o parere de-a mea ! bafta !
  • Chiru Florin

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Da, e posibil. Nu vreau sa o repar singur in niciun caz, vreau doar sa stiu cam ce ar putea fi si cam cat ar costa, sa ma pregatesc Smile. Ideea e sa gasesc un coleg care a avut o problema similara si sa-mi recomande un service bun/ un om priceput, in Bucuresti.
Dupa aceea voi posta aici ce si cum, sa vada toata lumea cum s-a rezolvat, in caz ca va mai intampina cineva asa ceva.
Multumesc de info Wink .
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
stoica stelica a scris:pe indicatorul din bord , ii citesc temperatura cu aproximatie
Cind vei citi cu testerul temperatura,vei avea o mare surpriza,cind vei vedea corect si precis,valoarea temperaturii si pragul de declansare a functionarii ventilatiei... Dumneata vrei precizie,citind cu aproximatie...?!
  • stoica stelica

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2010

  • Mesaj Privat
eu vreau sa aud simplu de la cineva care stie : PANA SA PORNEASCA ELECTROVENTILATORUL PE PRIMA TREAPTA ESTE NORMAL CA LICHIDUL DE RACIRE SA SE UMFLE IN ASA FEL INCAT IN VAS SA NU MAI RAMANA AER ? nu ma intereseaza deocamdata precizia dumitale . raspunde simplu cu da sau nu : la masina ta se intampla acest lucru ? e normal asa ? apoi dupa aceea vom vedea ce trebuie facut ! multumesc oricum
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Daca la rece antigelul este la semnul de maxim in vas, Nu este normal.
Daca l-ai pus cu varf, se poate sa ajungi in situatia ta.
  • stoica stelica

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2010

  • Mesaj Privat
salut Daniel ! asa este . cand lichidul este rece , sta exact la lipitura de la jumatate a vasului unde de fapt e si indicatia ca ar trebui sa fie cand e rece , deci jumatate are aer . Daca ar porni ventilatorul mai repede cu 30 de secunde (sa zicem) lichidul nu si-ar mai mari volumul si nu ar mai ocupa tot vasul .
  • IonutN

  • Mesaje scrise: 291
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut,
Busonul de la vasul de expansiune tine presiune ?
Daca nu schimbal
O zi buna
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
stoica stelica a scris: Daca nu porneste electroventilatorul pe prima treapta lichidul de racire urca intr-una . daca nu porneste pe a doua treapta continua sa urce pana se aprinde martorul in bord . pe ultima treapta porneste pe direct cu o turatie foarte mare . omule n-o lua de buna si du-te la un service cu baieti buni . am zis si eu o parere de-a mea ! bafta !
De ce sa raspund,cu DA sau NU, la intrebari la care dumneata stii oarecum,raspunsul...? Faptul ca nu poti sa o rezolvi fara o dotare minima necesara,e adevarat! Va fi nevoie sa citesti cu PRECIZIE valorile temperaturii si pragurile de lucru ale ventilatiei,sa verifici existenta presurizarii,etc...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR