- andronachi victor
- OP
- 258 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Bucuresti
andronachi victor
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
Salut dragi colegi,As dori daca se poate sa-mi spuna cineva daca puntea spate astra g hatchbak este aceeasi cu puntea spate astra g caravan,Aici ma refer la prinderile butucilor de punte daca sunt aceleasi,Vreau sa fac conversia de la tambur la disc si am gasit punte de hatchbak,Va rog doar cei care se pricep sau au facut asa ceva sa-mi spuneti daca sa ma risc sa cumpar puntea de hatch s-o pun pe caravan.Mentionez ca nu vreau sa schimb puntea cu totul ci doar butucii si restul pieselo,Multumesc mult si astept parerile,voastre,O zi excelenta va doresc,
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
bibu16v a scris:Practic ar trebui schimbat butucul cu totul, cu etrier, ceva conducte si/sau furtunuri flexibile, cablul frana de ajutor/mana ... Astea le iei din dezmembrari cu totul, ca sa iesi bine la pret, cel mai bine sa le demonteze in prezenta cuiva care pricepe la mecanica...
De schimbat, nu e foarte dificil, dar trebuie sa ai scule si ceva pricepere... La service nu am idee cat ar costa...
LE
Cred ca butucii tai se pot pastra, si atunci iei doar platoul cu etrier, furtune/conducte, discuri, cablu frana de ajutor cu suporti(daca are prevazut).
Atentie, exista mai multe variante de sisteme de franare cu disc pe spate, cu diametre 240, 264 ptr prindere roata in 4 bolturi si cu 264, 278 ptr prindere roata cu 5 bolturi, daca alegi diametrele mai mari e posibil sa trebuiasca sa schimbi si jantele...
De schimbat, nu e foarte dificil, dar trebuie sa ai scule si ceva pricepere... La service nu am idee cat ar costa...
LE
Cred ca butucii tai se pot pastra, si atunci iei doar platoul cu etrier, furtune/conducte, discuri, cablu frana de ajutor cu suporti(daca are prevazut).
Atentie, exista mai multe variante de sisteme de franare cu disc pe spate, cu diametre 240, 264 ptr prindere roata in 4 bolturi si cu 264, 278 ptr prindere roata cu 5 bolturi, daca alegi diametrele mai mari e posibil sa trebuiasca sa schimbi si jantele...
Rãspunsul a fost ptr un H, dar e valabil (în cea mai mare parte) și ptr G și ptr F (unde am fãcut conversia cu mâna mea).
- andronachi victor
- OP
- 258 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Bucuresti
andronachi victor
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
salut bibu16v,as vrea sa stiu la ce model ai facut conversia?puntea spate de hatch este aceeasi cu cea de caravan ca am gasit butuci mai mult de hatch decat de caravan.?ce anume sigur trebuie schimbat concret?vreau sa stiu lucruri sigure sa nu dau bani aiurea.pentru topicul meu era treaba cu butucii ca pot sa-i pastrez si sa iau doar restul?merci mult de intelegere.
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Eu am facut conversia la F-ul din semnatura ...
Da, puntile la G ptr HB si Caravan sunt la fel, dar sa ai grija sa fie cu ABS(sau fara, dupa caz) si sa aiba acelasi nr. de prezoane ptr roata, ca si la tine. In cazul asta plantezi puntea cu totul, nu garantez ca poti pastra butucii tai, sunt mai multe modele(3, mai precis) si nu m-am lamurit care sunt diferentele intre ele.
Atentie: ia tot ce poti lua de unde cumperi (de pe caroserie, in special, si are legatura cu franele), conducte, furtunuri flexibile, suporti (ptr cablu frana de mana, ptr conducte si/sau furtunuri). Cablul frana de mana trebuie luat altul, aparent sunt diferente de lungime intre HB si Caravan...
Da, puntile la G ptr HB si Caravan sunt la fel, dar sa ai grija sa fie cu ABS(sau fara, dupa caz) si sa aiba acelasi nr. de prezoane ptr roata, ca si la tine. In cazul asta plantezi puntea cu totul, nu garantez ca poti pastra butucii tai, sunt mai multe modele(3, mai precis) si nu m-am lamurit care sunt diferentele intre ele.
Atentie: ia tot ce poti lua de unde cumperi (de pe caroserie, in special, si are legatura cu franele), conducte, furtunuri flexibile, suporti (ptr cablu frana de mana, ptr conducte si/sau furtunuri). Cablul frana de mana trebuie luat altul, aparent sunt diferente de lungime intre HB si Caravan...
- peski
- **
- 310 mesaje
- din 18 Mai 2015
- Signum 2005 Z19DTH
- Bihor
peski
- Mesaje scrise: 310
- Locatie: Bihor
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2015
- Mesaj Privat
Sper ca nu am ajuns sa scriu prea tarziu. Eu am facut conversie de la tambur la disc si am luatloate piesele, inafara de punte, de pe un caravan, eu avand hatchback. Se potriveste absolut totul, inclusiv cablu de frana de mana. Ai nevoie sa iei: etrierele, suportii pentru etriere, flansele pe care vin prinsi suportii, conductele de la etriere la instalatia de sub masina, discurile, si clips-urile care tin ramurele de cablu frana de mana. Eu am fost si mai viteaz si am pus inclusiv placutele, pt ca era facuta revizia pe spate de maxim 3000 km. Toata afacerea a fost 350lei piese din dezmembrari si 100 lei manopera. Spor sa ai!
gigionas
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2004 z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2013
- Mesaj Privat
Salut,
Si eu am facut modificarea. Am luat de la un hatchcack setul complet (butuci care contin rulmentii cu ABS, suporti etrier, etrier , discuri cu placute) second hand la 300 lei.
Am cumparat conductele noi si cablul de frana de mana care este diferit la disc fata de tamburi.
A mai fost nevoie de un suport pentru cablul franei de mana (o tablita cu surub) care vine prins pe punte 5 lei ambele second.
Trebuie sa fi atent la nr. de prezoane si la cablul franei de mana pentru ca sunt 2 modele: pentru sistem Bosch si inca unul.
Modificarea am facut-o eu in curte, dar cum spunea cineva mai sus trebuie un minim de scule.
Si eu am facut modificarea. Am luat de la un hatchcack setul complet (butuci care contin rulmentii cu ABS, suporti etrier, etrier , discuri cu placute) second hand la 300 lei.
Am cumparat conductele noi si cablul de frana de mana care este diferit la disc fata de tamburi.
A mai fost nevoie de un suport pentru cablul franei de mana (o tablita cu surub) care vine prins pe punte 5 lei ambele second.
Trebuie sa fi atent la nr. de prezoane si la cablul franei de mana pentru ca sunt 2 modele: pentru sistem Bosch si inca unul.
Modificarea am facut-o eu in curte, dar cum spunea cineva mai sus trebuie un minim de scule.
- andronachi victor
- OP
- 258 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Bucuresti
andronachi victor
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
Multumesc mult pentru parerile voastre.Am cumparat butucii completi ambii cu 180 lei(aparatoare,suporti etrieri,etrieri,disc,placute)tot ansamblul montat insa am o dilema cu cablul de frana de mana si anume sunt 2 variante de cablu la tamburi. una mai scurta si una mai lunga.eu am versiunea mai scurta si chiar l-am luat nou in urma cu o luna .credeti ca se potriveste la prinderi la capete este la fel cu cel de discuri?pentru ca nu stiu cum arata unul pentru discuri la capete.O alta intrebare ar fi daca cumva stiti la ce forta se strang piulitele cu o dinamometrica ,fiindca nu e deloc de joaca cu asa ceva.ati pus ceva pasta autoblocanta pe prezoane?Multumesc mult si astept parerile voastre.
gigionas
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2004 z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2013
- Mesaj Privat
Salut,
Etrierii mei sunt Bosch si ca urmare am luat cablul de frana pe discuri pentru sistem Bosch si s-a potrivit perfect. Mai exista pentru sistem de franare Lucas.
Sunt mai multe marci, dar eu l-am luat pe cel mai ieftin COFLE la 85 lei. Nu stiu daca am voie sa spun de unde sa nu se considere reclama.
Cele 4 piulite de pe butuc nu au avut pasta si nici eu nu am pus , le-am strans la mana cu toata forta si am 500 km facuti. Am verificat periodic daca sunt pierderi de lichid sau daca s-a slabit, dar nu am avut probleme. Dupa ce imi schimb si cauciucurile o sa fac o verificare autorizata a franelor intr-un service.
Etrierii mei sunt Bosch si ca urmare am luat cablul de frana pe discuri pentru sistem Bosch si s-a potrivit perfect. Mai exista pentru sistem de franare Lucas.
Sunt mai multe marci, dar eu l-am luat pe cel mai ieftin COFLE la 85 lei. Nu stiu daca am voie sa spun de unde sa nu se considere reclama.
Cele 4 piulite de pe butuc nu au avut pasta si nici eu nu am pus , le-am strans la mana cu toata forta si am 500 km facuti. Am verificat periodic daca sunt pierderi de lichid sau daca s-a slabit, dar nu am avut probleme. Dupa ce imi schimb si cauciucurile o sa fac o verificare autorizata a franelor intr-un service.
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- andronachi victor
- OP
- 258 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Bucuresti
andronachi victor
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
- andronachi victor
- OP
- 258 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Bucuresti
andronachi victor
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
Domnilor va salut si va multumesc pentru parerile voastre si tin sa va anunt ca de azi am intrat in clubul vostru,am reusit sa fac conversia,Dupa~4 ore de cand am bagat masina in curte am si plecat cu ea.Cu toate ca am o mica problema cu bagaboanta de pompa care cat de curand o schimb ca imi cam scapa ca franare e incomparabil cu ce am avut pana acum.Bafta si mult curaj celor ce urmeaza sa faca acest lucru.