_bogdanr_
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2010
- Mesaj Privat
Simptome: Se pare ca am rateuri pe cilindrul 3 de fiecare data cand las masina peste noapte. La pornire se tureaza pana pe la 1500 ture si merge in 3 timpi undeva intre 10 si 20 secunde dupa care revine la normal si nu mai da nici un missfire pana nu o las iar sa se raceasca complet. Nu am simptome in mers, trage bine dar problema asta ma omoara.
Am fost la doua service-uri pana acum, inclusiv EDS, am schimbat bobina de inductie, bujii, am facut un test de compresie dar nu se vede nimic in neregula. Singurul indiciu ar fi ca long time fuel trim-ul este sub -10 in rest nu se vede nimic la diagnoza.
Masina este acum la Radacini unde au inversat si injectoarele dar rateurile au ramas pe cilindrul 3 iar maine dimineata mai vor sa repete testul de compresie. Daca tot nimic ... ar urma sa desfacem motorul
Are cineva vreo idee? Ati mai vazut ceva asemanator la un 1.4 turbo de pana in 70k km ? Pana acum am schimbat galeria de admisie, reparat cutia de viteze, discurile de frana de 3 ori iar acum asta. Mai ca-mi vine sa o parchez in stalp.
Cod(uri) eroare: Nici unul.
----
Model: Astra
An fabricatie: 2010
Cod motor: A14NET
Am fost la doua service-uri pana acum, inclusiv EDS, am schimbat bobina de inductie, bujii, am facut un test de compresie dar nu se vede nimic in neregula. Singurul indiciu ar fi ca long time fuel trim-ul este sub -10 in rest nu se vede nimic la diagnoza.
Masina este acum la Radacini unde au inversat si injectoarele dar rateurile au ramas pe cilindrul 3 iar maine dimineata mai vor sa repete testul de compresie. Daca tot nimic ... ar urma sa desfacem motorul
Are cineva vreo idee? Ati mai vazut ceva asemanator la un 1.4 turbo de pana in 70k km ? Pana acum am schimbat galeria de admisie, reparat cutia de viteze, discurile de frana de 3 ori iar acum asta. Mai ca-mi vine sa o parchez in stalp.
Cod(uri) eroare: Nici unul.
----
Model: Astra
An fabricatie: 2010
Cod motor: A14NET
_bogdanr_
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2010
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
_bogdanr_
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2010
- Mesaj Privat
Merci de sugestie. Din pacate, sau din fericire ca nici nu mai stiu, sunt la al doilea test de compresie care iese bine. Am luat-o astazi de la Radacini si habar nu au ce are. Mecanicul de acolo a incercat urmatoarele :
- test cu alta bobina ... al doilea test si face la fel.
- Schimbat rampa de injectoare ca vazuse ca ale mele curg un pic si bujiile erau umede dimineata ... eu nu am remarcat asta inainte dar sa zicem. Face la fel cu injectoarele schimbate dar ... desi Opel zice ca tine sa verifici cablajul catre injectoare, nu stiu unde sa apelez pentru asta.
S-a concluzionat ca ar putea fi din motor, o valva sau ceva dar eu nu sunt asa sigur. Eu tot cred ca e ceva legat de presiune sau de vacuum dar cred ca va trebui sa astept pana crapa ceva sau da cod de eroare. Nu-mi vine sa cred ca nimeni nu stie sa faca o diagnoza fara cod de eroare. Tinand cont ca am long term fuel trim de -10 eu mai suspectez regulatorul de presiune.
- test cu alta bobina ... al doilea test si face la fel.
- Schimbat rampa de injectoare ca vazuse ca ale mele curg un pic si bujiile erau umede dimineata ... eu nu am remarcat asta inainte dar sa zicem. Face la fel cu injectoarele schimbate dar ... desi Opel zice ca tine sa verifici cablajul catre injectoare, nu stiu unde sa apelez pentru asta.
S-a concluzionat ca ar putea fi din motor, o valva sau ceva dar eu nu sunt asa sigur. Eu tot cred ca e ceva legat de presiune sau de vacuum dar cred ca va trebui sa astept pana crapa ceva sau da cod de eroare. Nu-mi vine sa cred ca nimeni nu stie sa faca o diagnoza fara cod de eroare. Tinand cont ca am long term fuel trim de -10 eu mai suspectez regulatorul de presiune.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
E posibil sa ai simeringurile supapelor uzate pe cilindrul 3,iar uleiul scurs in capul pistonului(peste noapte) va fi ars greu cit timp motorul e rece,fiind si amestecul bogat in acest cilindru,arderea fiind incompleta. Dupa incalzirea camerei de ardere,efectul dispare...! Legat de "long term fuel trim" -10...,aceasta valoare iti spune ca in calculator exista informatia ca este combustibil in exces in amestec si trebuie redus(timpul de lucru al injectoarelor este redus),ori cantitatea de aer necesara unei functionari corecte, este redusa(real sau citita incorect). Corectiile amestecului sunt facute functie de valoarea semnalului dat de sonda lambda,urmarirea grafica a acestui semnal poate elimina munca inutila,de multe ori...! Uneori aceste spete fac diferenta intre "meseriasi" si specialisti...
_bogdanr_
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2010
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
In cazul motorului rece,managementul motorului este in bucla deschisa(fara sonda lambda),fara nici un fel de corectie,caz in care motorul ar putea primi amestec foarte bogat,daca dupa intrarea sondei lambda in circuit,e nevoie de corectie zdravana(-10),prin reducere de combustibil.Ar fi interesant de urmarit,daca efectele dispar, in momentele ce intra lambda in circuit... Atit comanda injectorului cit si a bobinei de inductie de pe cilindru 3,pot fi urmarite(la rece) cu osciloscopul si se vede daca sunt intreruperi(pot fi probleme pe instalatia electrica sau chiar in calculator,o lipitura rece)... Daca motorul are compresie,nu trebuie desfacut...,sunt curios cum argumenteaza meseriasii,atacarea acestei operatiuni...
_bogdanr_
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2010
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
ieri vorbeam cu un amic (ma, rog el are dizel) si cam asa a patit si el, motorul la rece facea ca toti dracii, dupa ce se incalzea mergea frumos.
Dupa multe investigatii si sapaturi, s-a concluzionat ca e garnitura de chiulasa dusa, comunica cilindrii 2 si 3 la rece. Dupa ce se incalzeste motorul (se dilata etc) nu mai comunica...
Nu zic ca e asta si la tine, dar e o optiune?
Dupa multe investigatii si sapaturi, s-a concluzionat ca e garnitura de chiulasa dusa, comunica cilindrii 2 si 3 la rece. Dupa ce se incalzeste motorul (se dilata etc) nu mai comunica...
Nu zic ca e asta si la tine, dar e o optiune?
_bogdanr_
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2010
- Mesaj Privat
Hmmm, multumesc. Nu cred sa fie asta dar merita verificat. Mai nou, am vazut ca am missifires pe toti cilindrii la pornire. Am facut in w/e un drum de 600 km si desi n-am avut nici o problema, short term fuel trim-ul fluctueaza pana la -20 cu un average de -14.5
O sa vreau sa verific regulatorul de presiune dar din pacate la masina asta este tot in pompa, care e in rezervor
O sa vreau sa verific regulatorul de presiune dar din pacate la masina asta este tot in pompa, care e in rezervor
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Ca sa verifici doar,presiunea combustibilului, se monteaza un manometru cu T-eu,la iesire din rezervor.Se porneste motorul si se vizualizeaza presiunea de lucru a regulatorului... Apropo de P0300(misfire,pe toti cilindrii),e util de verificat daca nu exista o scurgere de aer in admisie sau EGR cu probleme,dar in acest caz sonda lambda ar vedea amestec sarac si ar solicita imbogatire,dar la tine se solicita saracire a amestecului... Faptul ca se solicita saracire de -20,inseamna ca ori e benzina in exces,ori aer in deficit,la realizarea amestecului...,caz in care e recomandata verificarea presiunii combustibilului si a corectitudinii citirii senzorilor(in cazul devalorizarilor componentei,nu exista referinta pentru a vedea abaterile de la normal) de pe admisie aer.
_bogdanr_
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2010
- Mesaj Privat
Cod de eroare canci. Mi se pare ciudat si ca LTFT se sechimba chiar des iar turatia la relanti vad ca a ramasa la 760-780 desi inainte era cam cu 100 in minus.
Ma gandeam sa fac urmatoarele:
- test de vacuum
- test de presiune de benzina
- curatat MAF si verificat O2
Din cate am putut verifica, se pare ca motorul asta nu are EGR.
Ma gandeam sa fac urmatoarele:
- test de vacuum
- test de presiune de benzina
- curatat MAF si verificat O2
Din cate am putut verifica, se pare ca motorul asta nu are EGR.
- costelus_2006
- **
- 60 mesaje
- din 20 Jan 2015
- Astra 2001 Z12XE
- Vaslui
costelus_2006
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2015
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
_bogdanr_
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2010
- Mesaj Privat
Uimitor dar am rezolvat prin inlocuirea debitmetrului. Am facut un test anterior ... am mers fara maf sa vad cum se comporta si am observat ca incet trim-urile revin aproape de normal. Am pus unul nou si merge ca in prima zi ba chiar mi-a scazut consumul si am recuperat ceva putere pe care nici nu realizam ca am pierdut-o. Uitandu-ma atent la datele de pe obd2 am vazut ca debitmetrul vechi raporta mai mult aer dar nu cu mult.
E posibil sa fie diferit in cazul tau ... la mine dadea sa se opreasca la pornire (vedem rateuri pe tester) dar dura aproximativ 15 secunde. Dupa aia mergea ok doar ca trepida la relanti. Recomand sa mai verifici si sensorul de temperatura apa (ECT.
Daca mergi fara maf (doar de test) ai grija ca electroventilatorul sta in sarcina maxima.
E posibil sa fie diferit in cazul tau ... la mine dadea sa se opreasca la pornire (vedem rateuri pe tester) dar dura aproximativ 15 secunde. Dupa aia mergea ok doar ca trepida la relanti. Recomand sa mai verifici si sensorul de temperatura apa (ECT.
Daca mergi fara maf (doar de test) ai grija ca electroventilatorul sta in sarcina maxima.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
big_electro61 a scris: a corectitudinii citirii senzorilor(in cazul devalorizarilor componentei,nu exista referinta pentru a vedea abaterile de la normal) de pe admisie aer.
Acum ai inteles de ce nu aveai cod de eroare...?! Despre service-urile Radacini,aveam o impresie buna,dar vad ca nu-i chiar asa! Speta a fost interesanta...
_bogdanr_
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2010
- Mesaj Privat
Pai eram sigur ca ECU inca vede totul in parametri dar mor cand aud raspunsul asta cu "Las-o asa pana se aprinde MIL". Multumesc pentru sugestii.
La Radacini am ajuns in urma unei recomandari a unei persoane pe care o respect dar m-as fi asteptat ca la o reprezentata sa existe niste procese pe care le urmezi in astfel de situatii. Eu nu am de unde sa fac rost de valorile default ale senzorilor dar la reprezentata ar trebui sa le aiba. In fine...sunt foarte multumit ca mi-am dat seama si ca nu am fost de acord sa desfac motorul. Tind sa cred ca modelul initial de MAF (cel nou are cu totul alt P/N) avea probleme pe primele versiuni de A14NET deoarece pe forumul de la Chevrolet din state sunt mai multi care au exact problemele pe care le vedeam si eu. Cei mai multi considera ca e normal datorita emisiilor si ignora dar mie imi afecta si consumul.
Daca cineva mai are aceeasi problema ... dati-mi un PM si ajut cu placere.
La Radacini am ajuns in urma unei recomandari a unei persoane pe care o respect dar m-as fi asteptat ca la o reprezentata sa existe niste procese pe care le urmezi in astfel de situatii. Eu nu am de unde sa fac rost de valorile default ale senzorilor dar la reprezentata ar trebui sa le aiba. In fine...sunt foarte multumit ca mi-am dat seama si ca nu am fost de acord sa desfac motorul. Tind sa cred ca modelul initial de MAF (cel nou are cu totul alt P/N) avea probleme pe primele versiuni de A14NET deoarece pe forumul de la Chevrolet din state sunt mai multi care au exact problemele pe care le vedeam si eu. Cei mai multi considera ca e normal datorita emisiilor si ignora dar mie imi afecta si consumul.
Daca cineva mai are aceeasi problema ... dati-mi un PM si ajut cu placere.
nicushor
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2017
- Mesaj Privat
_bogdanr_
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2010
- Mesaj Privat
nicushor
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2017
- Mesaj Privat
Buna seara, in cele din urma am reusit sa rezolv si eu aceasta problema cu inecatul la pornire, multumesc domnului bogdanr_, in urma discutiilor avute cu dansul mi-am luat inima in dinti si am comandat un nou MAF dupa montarea acestuia masina a revenit la normal nu mai are treaba la pornire, motorul merge mai rotund si am inpresia ca si trage mai bine. Multumesc clubopel si La multi ani!