- gra
- OP
- 198 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Astra 2009 z17dtr
- Iasi
gra
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 z17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
s-ar putea sa depinda si de tipul alternatorului. LA Bosch de 100A este cu 12 dinti dar am reusit sa il desfac si cu Torx fara probleme. Depinde cat de strans este si daca este pe masina alternatorul sau este demontat. Daca este demontat se poate prinde in menghina (pui pe el o carpa sau curea de accesorii de jur imprejur si il prinzi in menghina si atunci nu mai ai nevoie decat de cheie tubulara sau inelara si desfaci piulita. Altfel depinde mult cat de stransa este piulita...
- gra
- OP
- 198 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Astra 2009 z17dtr
- Iasi
gra
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 z17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns!
Am intrebat pentru ca vreau sa incerc sa demontez fulia cu alternatorul pe masina.
Fulia este modelul "cu sens", deci se demonteaza cu cheie speciala. Pentru ca bitul original al sculei+ antrenor cu clicket nu are cum sa incapa acolo, am taiat la aprox 60mm un bit T50 , si apoi cu doua chei inelare o sa incerc sa-l demontez acolo.
Problema este asa cum zici, cat de tare este strans/intepenit...
Am intrebat pentru ca vreau sa incerc sa demontez fulia cu alternatorul pe masina.
Fulia este modelul "cu sens", deci se demonteaza cu cheie speciala. Pentru ca bitul original al sculei+ antrenor cu clicket nu are cum sa incapa acolo, am taiat la aprox 60mm un bit T50 , si apoi cu doua chei inelare o sa incerc sa-l demontez acolo.
Problema este asa cum zici, cat de tare este strans/intepenit...
- tirnaveni
- ***
- 555 mesaje
- din 25 Feb 2009
- Astra 2008 Z17dth
- Sibiu
tirnaveni
- Mesaje scrise: 555
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2009
- Mesaj Privat
- gra
- OP
- 198 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Astra 2009 z17dtr
- Iasi
gra
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 z17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
Am schimbat astazi fulia de la alternator, cu alternatorul pe masina, toata operatiunea "pe sus", cu scutul pe masina....
Trebuie dat jos doar filtrul de aer si blocat intanzatorul de la cureaua de accesorii. Cureaua nici macar nu se dat jos decat partial, cat sa nu mai stea pe fulia alternator.
Operatiunea a durat cam 20 de minute, mult mai putin decat sa dai jos alternatorul de pe masina etc...
Fulia veche era stransa destul de tare, am utilizat o bara de 50 de cm pe o inelara ca sa o slabesc, era si ceva rugina pe acel filet de la axul alternatorului...
Am utilizat cheia cu 33 de dinti "Yato" si un Torx T50 in forma de L pentru ax...
Ca idee, este spatiu suficient ca sa folositi si un "bit" torx T50 si o inelara de 10 pe el. Aveam pregatit si eu un bit scurtat la 62 de mm, care se putea utiliza si acesta.
Pentru scula speciala originala cu T50 si antrenor+ clicket, nu este loc suficient.
Trebuie dat jos doar filtrul de aer si blocat intanzatorul de la cureaua de accesorii. Cureaua nici macar nu se dat jos decat partial, cat sa nu mai stea pe fulia alternator.
Operatiunea a durat cam 20 de minute, mult mai putin decat sa dai jos alternatorul de pe masina etc...
Fulia veche era stransa destul de tare, am utilizat o bara de 50 de cm pe o inelara ca sa o slabesc, era si ceva rugina pe acel filet de la axul alternatorului...
Am utilizat cheia cu 33 de dinti "Yato" si un Torx T50 in forma de L pentru ax...
Ca idee, este spatiu suficient ca sa folositi si un "bit" torx T50 si o inelara de 10 pe el. Aveam pregatit si eu un bit scurtat la 62 de mm, care se putea utiliza si acesta.
Pentru scula speciala originala cu T50 si antrenor+ clicket, nu este loc suficient.