damastacr
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2015
- Mesaj Privat
omefro- Suspendat
- 193 mesaje
- din 20 Jan 2017
- Insignia 2011
- Alta tara
omefro- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Alta tara
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2017
- Mesaj Privat
- ciprinel
- ****
- 1,374 mesaje
- din 02 Apr 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Prahova
ciprinel
- Mesaje scrise: 1,374
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2008
- Mesaj Privat
- sadcozma
- **
- 147 mesaje
- din 25 Jun 2011
- Insignia 2016 B20DTH
- Bucuresti
sadcozma
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2016 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2011
- Mesaj Privat
Hai salut. Vin si eu cu o intrebare colegi : ce model de baterie am nevoie pentru masina mea?
Stiu, e tampita, simpla si nu prea, dar acum sa va dau si discutia din spate.
Am masina de noua (6 ani ). La 3 ani bateria a murit, subit. Am schimbat-o cu un Varta Sylver Dynamic de 85Ah 800A fara probleme, intrebari, chestii. 3 ani mai tarziu, bateria din nou face figuri - adica merge azi, maine nu - ii dau curent, merge 3 zile si apoi iar nu porneste. Ok, baterii proaste, tin 3 ani.. bataie de joc, dar o schimb iar.
Am cautat o firma din B/IF si cu montaj cu tot la "botu calului" care dupa mai multe discutii, intrebari despre masina in cauza, verificari cu cei de la Rombat pe baza VIN-ului masinii, mi-au zis ca pentru masina mea ei imi pot oferi doar o baterie AGM - si ca imi vor vinde ceva similar cu ce am deja pe masina doar daca cumva sunt de acord sa nu am garantie, pentru ca vezi doamne, pentru masina mea trebuie baterie cu AGM.
Problema mea intervine abia de acum: o baterie AGM din ce pricep eu se foloseste pentru masini care au 1. sistem start stop si (plus) 2. regenerare la franare - cel putin conform cu ce zic baietii astia https://batteryworld.varta-a...battery-do-i-need sau eventual pentru "For cars with premium equipment and sophisticated accessories." - ceea ce nu stiu daca neaparat Insignia intra in categoria asta. . Acum, masina mea nu are nici Start/Stop si nici regenerare la franare - ma gandesc ca nu ar avea cum sa faca regenerare la franare dar fara start/stop. Deci de ce as avea nevoie de o baterie AGM?
La fel, din acelasi link de la Varta, de exemplu m-as gandi sa iau un EFB - care, dupa cum zic ei, acest gen de baterie cu tehnologia asta este pentru :
EFB batteries are suitable for the power supply of cars:
with simple automatic start-stop systems
without start-stop, but with demanding driving requirements (e.g. in urban traffic),
without start-stop, but with extensive equipment.
Adica as accepta asa ceva - e ditamai masina, multi consumatori, nu am start stop, merg mult prin oras deci ar merge poate o tehnologia mai buna decat aia normala (veche).
La care se adauga urmatoarele informatii/intrebari:
1. la borna pozitiva am acel set de 4 sigurante pentru quick heat - din ce inteleg
2. la borna negativa, fix din ea, intr-adevar imi pleaca un fir catre Narnia (adica un manunchi de mai multe cablue care nu inteleg unde se duce) - ala de la ce dumnezeu e? Am auzit vorbe ca ar fi senzor fix de la vre-un sistem start / stop ?
Si ca sa fie totul la vedere, asta e vin-ul masinii : W0LGT8E17G1030475
Opel Insignia Sports Tourer, B20DTH - 170cp, diesel 2.0, 2016
Deci, ce d-zeu de baterie sa imi pun ? Am start stop si nu stiu eu de 6 ani? Sincer, ma indoiesc, dar poate sunt atat de prost. Pot sa pun baterie AGM chiar daca nu am acea functie sau o pun si pentru ca nu am reincarcare la franare de fapt o sa ma tina si mai putin ca nu se incarca corespunzator ? Se mai si codeaza? Ca ma gandesc ca nu ar trebui... Sau pot sa iau o baterie cu tehnologie EFB care in teorie s-ar potrivi pentru masina mea in loc de bateria clasica, conventionala, care tine 3 ani.
Multumesc
Stiu, e tampita, simpla si nu prea, dar acum sa va dau si discutia din spate.
Am masina de noua (6 ani ). La 3 ani bateria a murit, subit. Am schimbat-o cu un Varta Sylver Dynamic de 85Ah 800A fara probleme, intrebari, chestii. 3 ani mai tarziu, bateria din nou face figuri - adica merge azi, maine nu - ii dau curent, merge 3 zile si apoi iar nu porneste. Ok, baterii proaste, tin 3 ani.. bataie de joc, dar o schimb iar.
Am cautat o firma din B/IF si cu montaj cu tot la "botu calului" care dupa mai multe discutii, intrebari despre masina in cauza, verificari cu cei de la Rombat pe baza VIN-ului masinii, mi-au zis ca pentru masina mea ei imi pot oferi doar o baterie AGM - si ca imi vor vinde ceva similar cu ce am deja pe masina doar daca cumva sunt de acord sa nu am garantie, pentru ca vezi doamne, pentru masina mea trebuie baterie cu AGM.
Problema mea intervine abia de acum: o baterie AGM din ce pricep eu se foloseste pentru masini care au 1. sistem start stop si (plus) 2. regenerare la franare - cel putin conform cu ce zic baietii astia https://batteryworld.varta-a...battery-do-i-need sau eventual pentru "For cars with premium equipment and sophisticated accessories." - ceea ce nu stiu daca neaparat Insignia intra in categoria asta. . Acum, masina mea nu are nici Start/Stop si nici regenerare la franare - ma gandesc ca nu ar avea cum sa faca regenerare la franare dar fara start/stop. Deci de ce as avea nevoie de o baterie AGM?
La fel, din acelasi link de la Varta, de exemplu m-as gandi sa iau un EFB - care, dupa cum zic ei, acest gen de baterie cu tehnologia asta este pentru :
EFB batteries are suitable for the power supply of cars:
with simple automatic start-stop systems
without start-stop, but with demanding driving requirements (e.g. in urban traffic),
without start-stop, but with extensive equipment.
Adica as accepta asa ceva - e ditamai masina, multi consumatori, nu am start stop, merg mult prin oras deci ar merge poate o tehnologia mai buna decat aia normala (veche).
La care se adauga urmatoarele informatii/intrebari:
1. la borna pozitiva am acel set de 4 sigurante pentru quick heat - din ce inteleg
2. la borna negativa, fix din ea, intr-adevar imi pleaca un fir catre Narnia (adica un manunchi de mai multe cablue care nu inteleg unde se duce) - ala de la ce dumnezeu e? Am auzit vorbe ca ar fi senzor fix de la vre-un sistem start / stop ?
Si ca sa fie totul la vedere, asta e vin-ul masinii : W0LGT8E17G1030475
Opel Insignia Sports Tourer, B20DTH - 170cp, diesel 2.0, 2016
Deci, ce d-zeu de baterie sa imi pun ? Am start stop si nu stiu eu de 6 ani? Sincer, ma indoiesc, dar poate sunt atat de prost. Pot sa pun baterie AGM chiar daca nu am acea functie sau o pun si pentru ca nu am reincarcare la franare de fapt o sa ma tina si mai putin ca nu se incarca corespunzator ? Se mai si codeaza? Ca ma gandesc ca nu ar trebui... Sau pot sa iau o baterie cu tehnologie EFB care in teorie s-ar potrivi pentru masina mea in loc de bateria clasica, conventionala, care tine 3 ani.
Multumesc
- ionut vasilian
- **
- 72 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Insignia 2012 a20dt
- Ialomita
ionut vasilian
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Ialomita
- Masina: Insignia 2012 a20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat