ccwork
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2013
- Mesaj Privat
Salut. Am demarat un proiect prin care sa pot sa-mi pornesc masina cu ajutorul comenzii vocale. Am ajuns in stadiul in care am de montat un releu care sa faca masa intre fire in locul contactului cu cheie. Am observat ca acel contact face parte din CIM. Presupun ca in momentul in care invarti cheia se creaza o punte undeva. Sau gresesc? Nu am demontat acel CIM sa il analizez, m am gandit sa va intreb mai intai...
Va multumesc! SI PASTE FERICIT!
Va multumesc! SI PASTE FERICIT!
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
ccwork
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2013
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- yeti
- **
- 400 mesaje
- din 05 Nov 2006
- Mokka 2016 B1.4NET
- Bucuresti
yeti
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Mokka 2016 B1.4NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2006
- Mesaj Privat
Chip-ul ce-l scoti din cheie trebuie sa-l plasezi foarte aproape de butucul cheii de contact.
Pentru comanda, vocala modulul tau trebuie sa emuleze mai multe contacte. Gandeste-te ca ai (cel putin) trei pozitii ale cheii pana ajungi sa actionezi demarorul, iatr fiecare pozitie activeaza anumite contacte.
Pentru comanda, vocala modulul tau trebuie sa emuleze mai multe contacte. Gandeste-te ca ai (cel putin) trei pozitii ale cheii pana ajungi sa actionezi demarorul, iatr fiecare pozitie activeaza anumite contacte.
ccwork
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2013
- Mesaj Privat
Modulul poate contine unul sau mai multe relee. Prin programare fiecare releu poate actiona separat. De exemplu doua relee poate cupla permanent primele doua pozitii ale contactului iar al treilea sa fie cuplat sa zicem 5 secunde cat sa porneasca masina. Ceea ce ajuta foarte mult este faptul ca atunci cand tii cheia la maxim sa invarta electromotorul, cand porneste, bendixul se retrage automat chiar daca nu dai drumul la cheie. Practic pot programa al treilea releu sa fie cuplat 5 secunde sau 10. Ceea ce nu am inteles este daca cele trei pozitii ale contactului au legatura cu CIM -ul. Ca sa fac legaturile necesare trebuie sa desfac cim-ul?
Exista pe undeva o schema electronica? Vreun program ceva? Merci!
Exista pe undeva o schema electronica? Vreun program ceva? Merci!
- yeti
- **
- 400 mesaje
- din 05 Nov 2006
- Mokka 2016 B1.4NET
- Bucuresti
yeti
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Mokka 2016 B1.4NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2006
- Mesaj Privat
O sugestie ar fi sa lasi in pace CIM-ul si sa te conectezi direct pe firele ce pleaca de la blocul contactului cu cheie. Il deconectezi (trebuie sa aiba vre-o mufa) si cu un ohmmetru gasesti ce contacte se inchid pe fiecare pozitie a cheii. Apoi simulezi contactele respective cu releele tale.
Apropo. Pentru ce model de masina vrei sa faci sistemul si cu ce fel de modul programabil?
Apropo. Pentru ce model de masina vrei sa faci sistemul si cu ce fel de modul programabil?
- florin38
- **
- 245 mesaje
- din 06 Aug 2011
- Vectra 2002 y22dtr
- Alta tara
florin38
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2002 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2011
- Mesaj Privat
ccwork
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2013
- Mesaj Privat
yeti a scris:O sugestie ar fi sa lasi in pace CIM-ul si sa te conectezi direct pe firele ce pleaca de la blocul contactului cu cheie. Il deconectezi (trebuie sa aiba vre-o mufa) si cu un ohmmetru gasesti ce contacte se inchid pe fiecare pozitie a cheii. Apoi simulezi contactele respective cu releele tale.
Apropo. Pentru ce model de masina vrei sa faci sistemul si cu ce fel de modul programabil?
Apropo. Pentru ce model de masina vrei sa faci sistemul si cu ce fel de modul programabil?
Pentru opel vectra c 2004. Pentru partea de programare am folosit amazon dot echo, raspberry pie si un modul de relee ce se leaga la rasperry pie. In momentul de fata controlez releele vocal. Mai am de gasit doar firele care sa le leg la relee. Pana la urma am dat jos acele plastice din jurul volanului si am ajuns la CIM. Am observat ca, contactul este integrat in CIM. Deci, trebuie sa il desfac sa pot face vreo legatura
- rinoantara
- **
- 67 mesaje
- din 19 Jan 2016
- Antara 2015 z22dm1/LNQ
- Bucuresti
rinoantara
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Antara 2015 z22dm1/LNQ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2016
- Mesaj Privat
yeti a scris:O sugestie ar fi sa lasi in pace CIM-ul si sa te conectezi direct pe firele ce pleaca de la blocul contactului cu cheie. Il deconectezi (trebuie sa aiba vre-o mufa) si cu un ohmmetru gasesti ce contacte se inchid pe fiecare pozitie a cheii. Apoi simulezi contactele respective cu releele tale.
Apropo. Pentru ce model de masina vrei sa faci sistemul si cu ce fel de modul programabil?
Apropo. Pentru ce model de masina vrei sa faci sistemul si cu ce fel de modul programabil?
Nu ai cum sa lasi CIM-ul in pace deoarece contactul se afla in interiorul CIM-ului. Oricum o dai va fi nevoie sa demontezi CIM-ul si da,va fi nevoie sa copiezi switch-rile contactului implicit sa faci niste lipituri pe placa CIM-ului, chiar va fi nevoie sa scoti cateva fire din CIM spre interfata cu relee care vor reproduce invartirea cheii in contact. Eu am facut operatia asta la 3 vectra c pe vremea cand montam alarme. E destul de stufos, acum daca as avea de montat o alarma cu pornire la vectra c as prefera un Viper programabil pe CAN.
ccwork
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2013
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
ccwork
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2013
- Mesaj Privat
- nolob
- **
- 182 mesaje
- din 04 Oct 2010
- Astra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
nolob
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2010
- Mesaj Privat
- yeti
- **
- 400 mesaje
- din 05 Nov 2006
- Mokka 2016 B1.4NET
- Bucuresti
yeti
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Mokka 2016 B1.4NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2006
- Mesaj Privat
Stabilesti pentru comanda un text putin probabil de a-l rosti accidental.
De exemplu "Stop Motor Now".
Mai sunt si alte posibile "accidente" ce trebuie luate in vedere. De exemplu, pornirea sa nu se faca daca este angajata vreo treapta a cutiei de viteze - as sugera pentru asta conditionarea pornirii de apasarea pedalei de ambreiaj.
De exemplu "Stop Motor Now".
Mai sunt si alte posibile "accidente" ce trebuie luate in vedere. De exemplu, pornirea sa nu se faca daca este angajata vreo treapta a cutiei de viteze - as sugera pentru asta conditionarea pornirii de apasarea pedalei de ambreiaj.
ccwork
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2013
- Mesaj Privat
Pentru a da o comanda este necesar sa spui Alexa, iar apoi comanda, in cazul meu engine start sau engine stop. Ambele comenzi vocale au si confirmare cu you are shure to do ....... Intradevar, m am gandit si la partea cu oprirea accidentala dar nu este posibila. Acele relee sunt alimentate si daca din nu stiu ce motiv nu ar mai avea curent, raman cuplate pe inchis sau deschis. Sa zicem ca sunt in mers si raman fara alimentare.... nu se intampla nimic, doar ca atunci cand stationez si vreau sa opresc motorul nu o sa o mai pot face. Dar am prevazut un switch care sa intrerupa circuitul.
- rinoantara
- **
- 67 mesaje
- din 19 Jan 2016
- Antara 2015 z22dm1/LNQ
- Bucuresti
rinoantara
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Antara 2015 z22dm1/LNQ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2016
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat