Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • ccwork

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut. Am demarat un proiect prin care sa pot sa-mi pornesc masina cu ajutorul comenzii vocale. Am ajuns in stadiul in care am de montat un releu care sa faca masa intre fire in locul contactului cu cheie. Am observat ca acel contact face parte din CIM. Presupun ca in momentul in care invarti cheia se creaza o punte undeva. Sau gresesc? Nu am demontat acel CIM sa il analizez, m am gandit sa va intreb mai intai...
Va multumesc! SI PASTE FERICIT! Razz
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Nu e atat de simplu...
Masina are chip su trebuie sa pacalesti imobilizatorul cum ca ai cheia acolo...
  • ccwork

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2013

  • Mesaj Privat
pai scot din cheie acel chip si il las in bord, ii gasesc un loc pe undeva ...
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Bravo.
Asa sa faci.
Apoi mai pui si invitatie in parbriz sa-ti fure masina ca poate porni fara chipul din cheie...
  • yeti

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Mokka 2016 B1.4NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Chip-ul ce-l scoti din cheie trebuie sa-l plasezi foarte aproape de butucul cheii de contact.
Pentru comanda, vocala modulul tau trebuie sa emuleze mai multe contacte. Gandeste-te ca ai (cel putin) trei pozitii ale cheii pana ajungi sa actionezi demarorul, iatr fiecare pozitie activeaza anumite contacte.
  • ccwork

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Modulul poate contine unul sau mai multe relee. Prin programare fiecare releu poate actiona separat. De exemplu doua relee poate cupla permanent primele doua pozitii ale contactului iar al treilea sa fie cuplat sa zicem 5 secunde cat sa porneasca masina. Ceea ce ajuta foarte mult este faptul ca atunci cand tii cheia la maxim sa invarta electromotorul, cand porneste, bendixul se retrage automat chiar daca nu dai drumul la cheie. Practic pot programa al treilea releu sa fie cuplat 5 secunde sau 10. Ceea ce nu am inteles este daca cele trei pozitii ale contactului au legatura cu CIM -ul. Ca sa fac legaturile necesare trebuie sa desfac cim-ul?
Exista pe undeva o schema electronica? Vreun program ceva? Merci!
  • yeti

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Mokka 2016 B1.4NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2006

  • Mesaj Privat
O sugestie ar fi sa lasi in pace CIM-ul si sa te conectezi direct pe firele ce pleaca de la blocul contactului cu cheie. Il deconectezi (trebuie sa aiba vre-o mufa) si cu un ohmmetru gasesti ce contacte se inchid pe fiecare pozitie a cheii. Apoi simulezi contactele respective cu releele tale.

Apropo. Pentru ce model de masina vrei sa faci sistemul si cu ce fel de modul programabil?
  • florin38

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2002 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Vrei sa transformi vectra in bentley.Eu sunt total pe langa, sincer sa fiu más bucur sa vad oameni cu initiativa. Daca reusesti fa un tutorial si cred ca o sa fie cel mai tare.
  • ccwork

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2013

  • Mesaj Privat
yeti a scris:O sugestie ar fi sa lasi in pace CIM-ul si sa te conectezi direct pe firele ce pleaca de la blocul contactului cu cheie. Il deconectezi (trebuie sa aiba vre-o mufa) si cu un ohmmetru gasesti ce contacte se inchid pe fiecare pozitie a cheii. Apoi simulezi contactele respective cu releele tale.

Apropo. Pentru ce model de masina vrei sa faci sistemul si cu ce fel de modul programabil?


Pentru opel vectra c 2004. Pentru partea de programare am folosit amazon dot echo, raspberry pie si un modul de relee ce se leaga la rasperry pie. In momentul de fata controlez releele vocal. Mai am de gasit doar firele care sa le leg la relee. Pana la urma am dat jos acele plastice din jurul volanului si am ajuns la CIM. Am observat ca, contactul este integrat in CIM. Deci, trebuie sa il desfac sa pot face vreo legatura Smile
  • rinoantara

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Antara 2015 z22dm1/LNQ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2016

  • Mesaj Privat
yeti a scris:O sugestie ar fi sa lasi in pace CIM-ul si sa te conectezi direct pe firele ce pleaca de la blocul contactului cu cheie. Il deconectezi (trebuie sa aiba vre-o mufa) si cu un ohmmetru gasesti ce contacte se inchid pe fiecare pozitie a cheii. Apoi simulezi contactele respective cu releele tale.

Apropo. Pentru ce model de masina vrei sa faci sistemul si cu ce fel de modul programabil?

Nu ai cum sa lasi CIM-ul in pace deoarece contactul se afla in interiorul CIM-ului. Oricum o dai va fi nevoie sa demontezi CIM-ul si da,va fi nevoie sa copiezi switch-rile contactului implicit sa faci niste lipituri pe placa CIM-ului, chiar va fi nevoie sa scoti cateva fire din CIM spre interfata cu relee care vor reproduce invartirea cheii in contact. Eu am facut operatia asta la 3 vectra c pe vremea cand montam alarme. E destul de stufos, acum daca as avea de montat o alarma cu pornire la vectra c as prefera un Viper programabil pe CAN.
  • ccwork

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Ca sa desfac CIM -ul trebuie dat volanul jos, nu? Si sa dau volanul jos presupun ca nu pot eu, trebuie mers la un service. Am dreptate?
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Volanul se da jos foarte usor.
- Scoti borna de la baterie si lasi 10 minute masina asa.
- Scoti airbag-ul si conenzile pe volan si ce mai e pe acolo
- Cu o cheie torx (nu mai stiu de cat) desfaci surubul.
- Faci un semn sa stii pozitia initiala a volanului (pe ax si pe volan)
Tragi de volan.
  • ccwork

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru informatii!
  • nolob

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare: inchiderea se va face tot din comanda vocala? Si cum faci sa eviti oprirea accidentala? Very Happy
  • yeti

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Mokka 2016 B1.4NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Stabilesti pentru comanda un text putin probabil de a-l rosti accidental.
De exemplu "Stop Motor Now".
Mai sunt si alte posibile "accidente" ce trebuie luate in vedere. De exemplu, pornirea sa nu se faca daca este angajata vreo treapta a cutiei de viteze - as sugera pentru asta conditionarea pornirii de apasarea pedalei de ambreiaj.
  • ccwork

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Pentru a da o comanda este necesar sa spui Alexa, iar apoi comanda, in cazul meu engine start sau engine stop. Ambele comenzi vocale au si confirmare cu you are shure to do ....... Smile Intradevar, m am gandit si la partea cu oprirea accidentala dar nu este posibila. Acele relee sunt alimentate si daca din nu stiu ce motiv nu ar mai avea curent, raman cuplate pe inchis sau deschis. Sa zicem ca sunt in mers si raman fara alimentare.... nu se intampla nimic, doar ca atunci cand stationez si vreau sa opresc motorul nu o sa o mai pot face. Dar am prevazut un switch care sa intrerupa circuitul.
  • rinoantara

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Antara 2015 z22dm1/LNQ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Nu ne-ai spus care este comanda de eject la scaunul soacrei.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
sesam eject.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR