Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
,,
Ai pus motorinã în loc de benzinã sau invers? Iatã ce trebuie sã faci!

Stresul, neatenția sau prostia pot face de multe ori ca șoferii sã punã din greșealã alt combustibil. Iatã ce trebuie sã faci dacã pui motorinã, deși mașina ta e pe benzinã. Sau, invers.
Benzinã în loc de motorinã

Dacã aþi turnat benzinã în loc de motorinã e grav. Motorina nu este la fel de inflamabilã ca benzina și nu va exista suficientã compresie pentru a aprinde benzina. Motorul nu va porni sau dacã totuși o va face va scoate zgomote ciudate. Dacã se merge așa, motorul automobilului poate ceda în scurt timp.
Trebuie sunat de urgențã un mecanic care sã ridice mașina din benzinãrie și sã o ducã la service pe platformã. În acest caz, mecanicii vor schimba filtrul de motorinã, al cãrui preþ mediu este de 150 de lei și vor curãța injectoarele.
Motorinã în loc de benzinã

Dacã aþi turnat motorinã în loc de benzinã e la fel de grav. Cu toate acestea, efectele utilizãrii motorinei în locul benzinei sunt mai puþin grave decât în primul caz. Procedurile sunt aceleași și trebuie chematã o mașinã de tractare. Ulterior, mecanicii scot combustibilul din rezervor, se schimbã filtrul de benzinã ºi se curãþã sistemul de alimentare. În anumite cazuri, se pot infunda injectoarele, iar motorina arsã se poate depune pe motor."
Sursa:
http://www.auto-bild.ro/sti...a-faci-71128.html
Skip ads

  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Ãștia de au scris articolul or fi stat mult sã caute soluția ”suna un mecanic”?
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,970
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Uite eu am bagat intr-o dimineata (fiind foarte obosit dupa tura de 12 ore noapte).20 l benzina peste 15 motorina...in maxim 1km a inceput motorul sa mearga aiurea ....am oprit-o ....am repornit-o si se auzea ciudat rau motorul,m-am uitat calm pe bonul de la benzinarie....am sunat un ,,mecanic,,(cumnatul care a venit cu o canistra de 20l ) am scos combustibilul...adica 20l ..am completat pina la 61l(capacitatea rezervorului)..am dat frumos la automat ..am lasat masina la ralanti citeva zeci de secunde poate 1 minut ..si-a revenit motorul si ...surpriza functioneaza si in ziua de azi fara ..sa ma sperii ..sa vina platforma ,sa vina mecanicii si alte aberatii!Voi cei care gasiti cu ,,goagal,, nu mai credeti totul ce se scrie ca nu mai iesiti din datorii!
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
norocosule
daca nu aveai ceva(aia 15 litri) motorina ,acum masina ta statea cuminte in curtea serviceului cu pompa stricata
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi a venit randul meu sa fac prostia asta (si sa ingros randurile celor ce-au mai facut-o inaintea mea). Am bagat 17litri de benzina de 100 de la OMV peste 6litri de motorina cât mai aveam in rezervor. Masina este o Astra G cu Z17DTL. Aveam programare la RAR si mai aveam doar sa-i schimb cauciucurile, sa o spal si sa alimentez. Mai aveam aproximativ o ora si jumatate pana la ora programarii, asa ca la o spalatorie auto mi-au spalat masina interior-exterior si apoi pe viteza am alimentat de 100lei cu ceea ce credeam eu ca e motorina MaxMotion. Numai ca necunoscand statia PECO, am nimerit fix la pompa din mijloc care ,,ce sa vezi,, ...este singura care are 3 pistoale de benzina si unul de motorina. Am citit in viteza ceva cu ,,MAX,, mi-am zis ca asta e motorina aia scumpa si buna MaxMotion, am bagat, am baut o cafea gratis la ei ca azi era ,,Ziua Cafelei,, am multumit si am plecat. Dupa 1 km a inceput sa tremure motorul, parca mergea in 3 pistoane, dupa inca 1km am ajuns fara sa-mi moara motorul sau alte surprize acasa. Doar ca nu mai tragea cum trebuie si-mi oscila relantiul. Am oprit masina, am deschis capota, si primul gand a fost ca la spalatorie mi-a ajuns apa in calculatorul de injectie sau te miri in ce mufa de la vre-o componenta ce tine de functionarea motorului. Am impins toate mufele care erau la vedere, nicio schimbare in comportamentul masinii. Am repornit si am ramas la relanti inca 10min in speranta ca daca se incalzeste motorul poate se evapora si apa din mufa si-si revine. Nimic, in plus a inceput sa miroasa a gaze nearse un miros intepator la nas, motorul se tot balbaia deja cam tzacanea injectia si se auzeau ceva pocnete in zona unde este EGR-ul. Am oprit, si apoi m-a fulgerat un gand... sa vezi ca am bagat benzina in loc de motorina!?! Ma uit pe bon, OMVMax100, deci benzina cu cifra octanica de 100.... Am desfacut furtunasul de tur de la rezervor sub bancheta din spate, am pus un furtun transparent, am tras pe gura pana a venit benzina pe furtun si am golit tot ce-a venit intr-o canistra de 20litri. Au ramas in rezervor cam 3litri de benzina care nu i-am putut scoate, am mers cu a doua masina pana la Peco Petrom (m-am gandit sa iau cea mai ieftina motorina de la ei aia cu 7% biodiesel ca nu poti sa stii ce efecte are aditivul din motorina in amestec cu benzina) am luat 20litri motorina intr-o canistra si i-am turnat in rezervor. Nu am schimbat filtrul de motorina am dat direct la automat, a pornit dupa 8-10sec (motorul s-a racit in cele 3 ore jumatate cat mi-a luat mie sa scot ce era in rezervor) am tinut din pedala 1.000rpm in relanti... initial muuuuuult fum alb si un miros urat la esapament, apoi dupa 15-20sec a ramas frumos la relanti si motorul s-a linistit, am pornit cu ea in ture mici de maxim 1.500rpm in fiecare treapta de viteza inclusiv a 5-a si am ajuns fara emotii in PECO. Cam 1km mi-a mai scos ceva fum alb pâna sa ajumg acolo apoi i-am facut plinul, culmea e ca rezervorul in carte zice ca ar fi 52litri, eu am alimentat in total 54,67litri fara sa tin cont ce mai aveam in rezervor cei aproximativ 3litri pe care estimez ca nu i-am mai putut scoate initial, si am vazut ca mai puteam baga ca inca se scurgea pe sub clapeta... deci nu era pana sus la gura rezervorului. As fi vrut sa iasa si vaporii de benzina daca s-ar fi putut cumva. Deci sa fac un bilant pana acum : total benzina 100lei si o cafea gratis + bucuria de a te simti apreciat, apoi un pachet de stress si nelinisti nestiind ce s-a intamplat, ulterior o tona de nervi cand mi-am dat seama ce am facut si ca e numai vina mea, la final motorina 54litri adica 290lei. Dupa ce am bagat motorina la Peco, am adaugat 300ml ulei 2T LM #1052 JASO-FC in rezervor si vad ca motorul functioneaza si accelereaza normal (am facut deja 60km cu mers preponderent inafara, acceleratii si depasiri, urcare in rampa cativa kilometri, ceva oras).

In ideia ca va ajuta pe cineva, am scris aici toata experienta ce-am avut-o azi. Privind retrospectiv (peste ani) am observat ca personal gresesc doar atunci cand nu sunt cu mintea 100% concentrat pe ceea fac la momentul prezent si ma gandesc la diverse alte lucruri in paralel. Nu ne e usor aici in RO, stress-ul grijile si indoielile ne fac vulnerabili si ne expun la greseli.

L.E
Daca sunt colegi care au patit ,,diverse,, dupa o astfel de experienta îi rog sa impartaseasca aici, ca sa stiu la ce sa fiu atent in perioada urmatoare (motor/injectie/senzori, etc). Va trebui sa imprumut o interfata OP-Com sa sterg eventualele coduri de eroare generate de ECU dupa ,,bucuria asta ce mi-am facut-o singur cu mâna mea astazi,, Sad
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Am comis-o si eu cu un Renault dCi. Numai ca am fost mai norocos. Rezervorul gol, m-am apucat sa alimentez si imediat m-a traznit ca "bai ciudat miros are motorina asta". Si cand ma uit atent la pompa... imi venea sa ma automutilez dar nu aveam tesla...
Nu intrasera decat vreo 10 litri si ceva. Nu am mai pornit motorul, am facut plinul cu motorina apoi, am strans din cour si am dat cheie. Adica buton. A pornit normal si chiar tragea mai nervos decat de obicei. Apoi am avut grija sa alimentez din nou cu motorina cand nivelul amestecului dubios din rezervor ajunsese pe la 2/3. Ca sa diluez si mai tare minunea inflamabila.
Fara martori in bord, fara zgomote ciudate. Merge bine si in ziua de azi. Pffiu...!
  • slavic1983

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2014 A20DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Salutare.

In urma celor citite mai sus, stiti de unde pot lua un sticker pe care sa-l lipesc pe interiorul capacului de la rezervor, si pe care sa scrie DIESEL? Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR