amelia72
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2011
- Mesaj Privat
Dupa o distanta parcursa de 12 km cu viteza de 60 km pe ora si cu treapta a 4-a de viteza am reusit sa incint totul la masina.Toate furtunele,motorul , tot ce se poate ardeau, adica erau foarte incalzite.Sunt o membra noua in club,iar permisul l-am obtinut de o luna de zile.Conduc legal, dar cu teama incepatorului.
Va rog sa aveti bunavointa sa ma sfatuiti in legatura cu opelul vectra pe care il am!
Va multumesc pentru intelegerea acordata si sfaturile date!
Va rog sa aveti bunavointa sa ma sfatuiti in legatura cu opelul vectra pe care il am!
Va multumesc pentru intelegerea acordata si sfaturile date!
- dornit
- **
- 256 mesaje
- din 14 Feb 2008
- Zafira 2007 Z19DT
- Alta tara
dornit
- Mesaje scrise: 256
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2008
- Mesaj Privat
era o problema daca nu se incingeau....daca nu sa spart niciunul si nu iese o "mare" de aburi de sub capota (dupa opinia unora "fum") si nu sa aprins nici un bec in bord de culoare galbena sau rosie care se incapatzaneaza sa nu se stinga dupa o vreme dupa ce ai pornit motorul poti merge linistita mai departe...drumuri bune...
- nika_nica
- ***
- 547 mesaje
- din 01 Aug 2010
- Astra 2002 1.7 dti
- Olt
nika_nica
- Mesaje scrise: 547
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2002 1.7 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2010
- Mesaj Privat
amelia72
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2011
- Mesaj Privat
Dupa ce am oprit masina se auzea un zgomot f. puternic, ca un huruit si mirosea a ceva ars.Am deschis capota si am constatat ca totul era fierbinte la motor.Apa era la 90 de grade.
Ca sa opresc zgomotul a trebuit sa pornesc masina si sa o opresc din nou.
Sper sa fi fost mai explicita de aceasta data.
Multumesc ptr. explicatii!
Ca sa opresc zgomotul a trebuit sa pornesc masina si sa o opresc din nou.
Sper sa fi fost mai explicita de aceasta data.
Multumesc ptr. explicatii!
mihaimmm
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2007
- Mesaj Privat
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
amelia72
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2011
- Mesaj Privat
mihaimmm
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2007
- Mesaj Privat
Aveti aici un topic care s-ar putea sa va intereseze: cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel.
amelia72
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2011
- Mesaj Privat
Va multumesc pentru informatiile utile oferite!
Va rog sa imi dati exemple mai concrete despre cum sa turez motorul!
De pilda pornirea se face cu piciorul pe ambreiaj , se pleaca cu treapta I, se merge 50 metri si se schimba in treapta a doua.Nu stiu cu ce viteza trebuie sa merg in treapta a doua , in treapta a treia,treapta a 4-a.
Despre turatii nu stiu mai nimic.
Diverse cunostinte imi spun ca trebuie sa merg in treapta a 4-a cu 60km pe ora. Alti spun ca pot merge cu treapta a 3-a cu 60 km pe ora.
Va rog sa ma ajutati in aceasta problema!
Va rog sa imi dati exemple mai concrete despre cum sa turez motorul!
De pilda pornirea se face cu piciorul pe ambreiaj , se pleaca cu treapta I, se merge 50 metri si se schimba in treapta a doua.Nu stiu cu ce viteza trebuie sa merg in treapta a doua , in treapta a treia,treapta a 4-a.
Despre turatii nu stiu mai nimic.
Diverse cunostinte imi spun ca trebuie sa merg in treapta a 4-a cu 60km pe ora. Alti spun ca pot merge cu treapta a 3-a cu 60 km pe ora.
Va rog sa ma ajutati in aceasta problema!
mihaimmm
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2007
- Mesaj Privat
amelia72
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2011
- Mesaj Privat
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
mihaimmm
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2007
- Mesaj Privat
Nu cred ca mai e nevoie de codul motorului. Sunt bune informatiile date... E vorba de 2.0 DTI 101 cp.
Parerea mea e ca ar trebui sa schimbi pe la 2000 rpm cat timp e motorul rece si pe la 2500 rpm cand motorul este cald.
Din cand in cand nu ii strica nici daca atingi turatii mai mari de 2500. Ba chiar ii face bine. (avand in vedere ca motorul pe care il detineti are turbina si mersul subturat nu ii face bine deloc).
Acum, eu puteam sa va recomand de exemplu sa schimbati si la 3000 sau dupa, pentru turbina nu era nimic rau, insa avand in vedere ca sunteti incepatoare e mai important sa fiti sigura ca detineti controlul masinii in orice moment.
In cazul in care regimul de turatie vi se pare prea ""mult"", reduceti, astfel incat sa aveti control deplin asupra masinii.
Cu timpul, dupa ce capatati experienta, puteti creste turatia. Depinde de d-voastra.
Inca un sfat... nu schimbati neaparat cand ajungeti la o anumita viteza. In unele conditii de trafic acest lucru s-ar putea sa va dezavantajeze.
Ascultati motorul cum se aude la 1500, 2000, 2500 rpm etc.. formati-va o idee astfel incat cu timpul sa puteti schimba viteza fara sa fiti cu ochii pe turometru/vitezometru.
Parerea mea e ca ar trebui sa schimbi pe la 2000 rpm cat timp e motorul rece si pe la 2500 rpm cand motorul este cald.
Din cand in cand nu ii strica nici daca atingi turatii mai mari de 2500. Ba chiar ii face bine. (avand in vedere ca motorul pe care il detineti are turbina si mersul subturat nu ii face bine deloc).
Acum, eu puteam sa va recomand de exemplu sa schimbati si la 3000 sau dupa, pentru turbina nu era nimic rau, insa avand in vedere ca sunteti incepatoare e mai important sa fiti sigura ca detineti controlul masinii in orice moment.
In cazul in care regimul de turatie vi se pare prea ""mult"", reduceti, astfel incat sa aveti control deplin asupra masinii.
Cu timpul, dupa ce capatati experienta, puteti creste turatia. Depinde de d-voastra.
Inca un sfat... nu schimbati neaparat cand ajungeti la o anumita viteza. In unele conditii de trafic acest lucru s-ar putea sa va dezavantajeze.
Ascultati motorul cum se aude la 1500, 2000, 2500 rpm etc.. formati-va o idee astfel incat cu timpul sa puteti schimba viteza fara sa fiti cu ochii pe turometru/vitezometru.
amelia72
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2011
- Mesaj Privat
Domnule Mihai ,
Va multumesc ptr. sfaturile pe care mi le dati, dar problema este ca eu am carnetul de o luna de zile si trebuie sa circul cu 20 de km mai putin decat este permis.Ptr. a ajunge la 3000 de turatii presupune sa merg cu viteza mare.Cu 1500, 2000 de turatii mai merge, dar cu 3000 deja depasesc limta de viteza.
Va rog sa imi spuneti daca merg cu 60 km la ora , treapta a 4-a si turatii intre 1500 si 2000, daca este bine!"!
<<<<<<<<<<<<<<<cand merg asa motorul nu huruie .Daca merg cu 40 km la ora treapta a 3-a si turatii 1000 , 1200 este bine?
Va rog sa imi raspundeti! Cred ca va este greu sa raspundeti ce va intreb,dar va rog sa o faceti intrucat observ ca aveti ceva experienta.
Va multumesc!
Va multumesc ptr. sfaturile pe care mi le dati, dar problema este ca eu am carnetul de o luna de zile si trebuie sa circul cu 20 de km mai putin decat este permis.Ptr. a ajunge la 3000 de turatii presupune sa merg cu viteza mare.Cu 1500, 2000 de turatii mai merge, dar cu 3000 deja depasesc limta de viteza.
Va rog sa imi spuneti daca merg cu 60 km la ora , treapta a 4-a si turatii intre 1500 si 2000, daca este bine!"!
<<<<<<<<<<<<<<<cand merg asa motorul nu huruie .Daca merg cu 40 km la ora treapta a 3-a si turatii 1000 , 1200 este bine?
Va rog sa imi raspundeti! Cred ca va este greu sa raspundeti ce va intreb,dar va rog sa o faceti intrucat observ ca aveti ceva experienta.
Va multumesc!
mihaimmm
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2007
- Mesaj Privat
Puteti merge si cum spuneti d-voastra, insa problema e ca turbina va avea de suferit in timp si costa destul de mult.
Incercati totusi sa schimbati macar pe la 2000-2100rpm.
In alta ordine de idei evitati sa schimbati cu mult sub 2000 rpm intrucat turatia va ajunge undeva aproape de relanti si motorul va fi mult mai chinuit in eventualitatea in care doriti sa accelerati.
De asemenea, daca veti circula in regimul de turatie pe care l-ati precizat d-voastra in postul anterior, ar fi indicat sa apelati la accelerari cat mai line.
Tin sa va precizez, desi cred ca stiti, ca trebuie sa circulati cu 20km mai putin doar in afara localitatii (spre exemplu pe drumurile europene in loc de 100 km/h veti fi nevoita sa mergeti cu 80km/h) insa in localitate puteti merge normal, ca si ceilalti participanti la trafic, cu 50 km/h.
P.S. 1: Evitati totusi sa mergeti cu doar 1000/1200rpm. Un pic mai mult, chiar daca in trepta de viteza inferioare. Va recomand ca din cand in cand sa mai ajungeti si pe la 3000 rpm macar. Faceti acest lucru in afara localitatii. Nu va obliga nimeni sa ajungeti la 3000 rpm in treapa a V-a daca depasiti viteza regulamentara. Utilizati o treapta inferioara astfel incat sa aveti raportul viteza/rpm dorit.
P.S. 2: E normal ca motorul sa "huruie" cand este turat. Doar e Diesel .
Incercati totusi sa schimbati macar pe la 2000-2100rpm.
In alta ordine de idei evitati sa schimbati cu mult sub 2000 rpm intrucat turatia va ajunge undeva aproape de relanti si motorul va fi mult mai chinuit in eventualitatea in care doriti sa accelerati.
De asemenea, daca veti circula in regimul de turatie pe care l-ati precizat d-voastra in postul anterior, ar fi indicat sa apelati la accelerari cat mai line.
Tin sa va precizez, desi cred ca stiti, ca trebuie sa circulati cu 20km mai putin doar in afara localitatii (spre exemplu pe drumurile europene in loc de 100 km/h veti fi nevoita sa mergeti cu 80km/h) insa in localitate puteti merge normal, ca si ceilalti participanti la trafic, cu 50 km/h.
P.S. 1: Evitati totusi sa mergeti cu doar 1000/1200rpm. Un pic mai mult, chiar daca in trepta de viteza inferioare. Va recomand ca din cand in cand sa mai ajungeti si pe la 3000 rpm macar. Faceti acest lucru in afara localitatii. Nu va obliga nimeni sa ajungeti la 3000 rpm in treapa a V-a daca depasiti viteza regulamentara. Utilizati o treapta inferioara astfel incat sa aveti raportul viteza/rpm dorit.
P.S. 2: E normal ca motorul sa "huruie" cand este turat. Doar e Diesel .
amelia72
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2011
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
ca posesor al acestui motor am si eu cateva recomandari facute in urma anilor de cand il conduc si a testelor facute de mine cu un consum optim in oras si afara:
- in oras eu merg cu motoru undeva intre 1500-2000 rot/min in treapta a 3 sau 4 in functie de viteza pe care doresc sa o am. recomand ca schimbarea vitezelor, la acest motor sa se faca cand este rece mai ales in oras, sa se faca intre 2000-2500 rot/minut iar afara din oras peste 2500 rot/min.
- afara din oras eu merg cu masina tot timpul peste 2000 rot/min si depasirile trebuiesc facute cu motorul turat la feste 2500-2700 rot/min pentru ca geometria turbinei este fixa (cine vrea detalii ii pot explica de ce).
In acest stil de mers in oras reusesc sa ma incadrez cu un consum sub 7% si afara cam 5.1-5.3 dar afara o calc asa cum trebuie ca nu imi place sa pierd vremea pe drumuri. Mai fac o precizare si faptul ca eu am chiptuning si poate de aceea obtin si acest consum super bun in oras.
Ca si ultim sfat, odata la 2 saptamani macar trebuie iesit cu masin din oras macar 30-45 de minute si alergata putin mai turat adica peste 3000 rot/min alternand acelerari la diverse turatii pentru curatare. Atentie a nu se depasi viteza legata minus cei 20km/h pentru incepatori.
P.S. se poate merge turat si in oras cu 3000 rot/min in viteza a doua ai undeva pe la 50km/h dar e prea forjat motorul si nu este necesar. acul de la temperatura apei trebuie sa stea tot timpul la 2-3 mm sub semnul vertical central (el reprezinta 90°C) si sa nu aiba oscilatii prea mari sau foarte line. la mine sta acul de zici ca este pictat...
pentru orice alte informatii legate de acest motor va stau la dispozitie.
- in oras eu merg cu motoru undeva intre 1500-2000 rot/min in treapta a 3 sau 4 in functie de viteza pe care doresc sa o am. recomand ca schimbarea vitezelor, la acest motor sa se faca cand este rece mai ales in oras, sa se faca intre 2000-2500 rot/minut iar afara din oras peste 2500 rot/min.
- afara din oras eu merg cu masina tot timpul peste 2000 rot/min si depasirile trebuiesc facute cu motorul turat la feste 2500-2700 rot/min pentru ca geometria turbinei este fixa (cine vrea detalii ii pot explica de ce).
In acest stil de mers in oras reusesc sa ma incadrez cu un consum sub 7% si afara cam 5.1-5.3 dar afara o calc asa cum trebuie ca nu imi place sa pierd vremea pe drumuri. Mai fac o precizare si faptul ca eu am chiptuning si poate de aceea obtin si acest consum super bun in oras.
Ca si ultim sfat, odata la 2 saptamani macar trebuie iesit cu masin din oras macar 30-45 de minute si alergata putin mai turat adica peste 3000 rot/min alternand acelerari la diverse turatii pentru curatare. Atentie a nu se depasi viteza legata minus cei 20km/h pentru incepatori.
P.S. se poate merge turat si in oras cu 3000 rot/min in viteza a doua ai undeva pe la 50km/h dar e prea forjat motorul si nu este necesar. acul de la temperatura apei trebuie sa stea tot timpul la 2-3 mm sub semnul vertical central (el reprezinta 90°C) si sa nu aiba oscilatii prea mari sau foarte line. la mine sta acul de zici ca este pictat...
pentru orice alte informatii legate de acest motor va stau la dispozitie.
RSavin
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira 2011 1.7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2017
- Mesaj Privat
Buna ziua baieti,
Am o zafira B 1.7 2011 si de o luna ma tot zbat cu o problema, se incalzeste motoru foarte repede si porneste radiatorul, dimineata la o temperatura de 10 g cand parcurg 10 minute cu masina parca o ia razna, oscileaza turometrul si consum enorm la relanti 3.5 - 3.0. Daca opresc motorul si il aprind iar nu mai porneste radiatorul si consumul la relani este 0.6 - 0.5, dar oscilatia o am. Am schimbat regulator presiune si senzorul presiune in rampa, nu am spuma in vasul de expansiune si nici in motor, am pus si calculatorul pe ea si nici un rezultat. Va rog sa ma ajutati .
Am o zafira B 1.7 2011 si de o luna ma tot zbat cu o problema, se incalzeste motoru foarte repede si porneste radiatorul, dimineata la o temperatura de 10 g cand parcurg 10 minute cu masina parca o ia razna, oscileaza turometrul si consum enorm la relanti 3.5 - 3.0. Daca opresc motorul si il aprind iar nu mai porneste radiatorul si consumul la relani este 0.6 - 0.5, dar oscilatia o am. Am schimbat regulator presiune si senzorul presiune in rampa, nu am spuma in vasul de expansiune si nici in motor, am pus si calculatorul pe ea si nici un rezultat. Va rog sa ma ajutati .
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
RSavin
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira 2011 1.7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2017
- Mesaj Privat