- florescunicu
- OP
- 9 mesaje
- din 10 Feb 2014
- Astra 2005 Z16XEP
- Dolj
florescunicu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2014
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Posibil cu o rezistenta de vreo 600 ohmi sa rezolvi problema,asta dupa o verificare competenta...
P1113: Port Deactivation Position Sensor Circuit Low Voltage si
P1113: Port Deactivation Position Sensor Circuit High Voltage
Este o problema cunoscuta la motoarele Z16XEP.
Daca ajungeti la reprezentanta cu aceasta eroare, vi se spune sa inlocuiti galeria de admisie.
Nu e vina lor, asta e rezolvarea cunoscuta de ei (si de mine pana ieri).
Galerie_admisie_jos.jpg Galerie_admisie_spate.jpg
Costuri: 3400 lei galeria, 400 lei manopera instalare. Sau pe garantie, pentru norocosi.
Am intalnit-o de cateva ori pana acum, insa ieri i-am venit de hac
Simptome:
Doar se aprinde beculetul enervant (masinuta cu cheita).
Si ce daca? ar zice unii. In primul rand, e enervant. In al doilea rand, daca ai tot timpul beculetul aprins nu stii cand apare alta problema.
Daca aveti si alte simptome (gen tremurat), nu va incadrati la aceasta rezolvare. Ma contactati si studiem.
Cauza:
ECU vede o tensiune prea mica pe senzorul pozitie TW la initializare si are impresia ca e intrerupt sau ca e scurt la masa.
Solutie:
Ii aratam lu' ECU ca nu e niciun scurt si nicio intrerupere.
In primul rand, verificam senzorul (gasiti mufa lui in partea dreapta a galeriei de admisie, adica inspre baterie):
423_8rwokiky3.jpg
423_84vwn6dmp.jpg
Pentru norocosi, exista mufa X63 care e mai accesibila:
423_um7e7vpcg.jpg
Pin 1 - fir NegruAlb
Pin 2 - fir Maro
Pin 3 - fir RosuAlbastru
Practic e un potentiometru care, masurat cu un ohmmetru, are urmatoarele valori:
~7.2 Kohm intre pinii 1 si 2 indiferent de pozitia cursorului;
~1.6 Kohm intre 3 si 2, respectiv 8.8 Kohm intre 3 si 1 cand cursorul e la minim (adica lasat liber);
~8.8 Kohm intre 3 si 2, respectiv 1.6 Kohm intre 3 si 1 cand cursorul e la maxim (adica la aprox 90 grade);
Chiar daca nu are fix valorile astea, nu va impacientati. Daca aveti variatie de rezistenta intre minim si maxim, e ok.
Nu intram prea mult in amanunte, ca sa nu para prea complicat
Se adauga una bucata rezistor de 390 ohm (era OK si 680) in serie cu potentiometrul, pe firul Maro (adica la pinul 2):
(aici era o poza cu rezistenta inseriata pe fir, dar imageshack a dat rasol... azi nu o vedem, ca nu e...)
In acest fel, la initializare ECU vede o tensiune de ~0.4V in loc de ~0.1V si nu mai da eroare. Totul e in regula, aceasta valoare este perceputa ca si pozitie 0%.
Am efectuat toate testele posibile, fara sarcina (cu Tech2) cat si in sarcina. Twinportul se comporta excelent.
Cam asta e tot.
SUCCES!
Later edit: inlocuit poze crapate de imageshack, actualizat valoare rezistor, "High" se rezolva in mod similar, inserand aceeasi valoare pe firul NegruAlb.
...Meritul e al lui Maiandrei...!
P1113: Port Deactivation Position Sensor Circuit Low Voltage si
P1113: Port Deactivation Position Sensor Circuit High Voltage
Este o problema cunoscuta la motoarele Z16XEP.
Daca ajungeti la reprezentanta cu aceasta eroare, vi se spune sa inlocuiti galeria de admisie.
Nu e vina lor, asta e rezolvarea cunoscuta de ei (si de mine pana ieri).
Galerie_admisie_jos.jpg Galerie_admisie_spate.jpg
Costuri: 3400 lei galeria, 400 lei manopera instalare. Sau pe garantie, pentru norocosi.
Am intalnit-o de cateva ori pana acum, insa ieri i-am venit de hac
Simptome:
Doar se aprinde beculetul enervant (masinuta cu cheita).
Si ce daca? ar zice unii. In primul rand, e enervant. In al doilea rand, daca ai tot timpul beculetul aprins nu stii cand apare alta problema.
Daca aveti si alte simptome (gen tremurat), nu va incadrati la aceasta rezolvare. Ma contactati si studiem.
Cauza:
ECU vede o tensiune prea mica pe senzorul pozitie TW la initializare si are impresia ca e intrerupt sau ca e scurt la masa.
Solutie:
Ii aratam lu' ECU ca nu e niciun scurt si nicio intrerupere.
In primul rand, verificam senzorul (gasiti mufa lui in partea dreapta a galeriei de admisie, adica inspre baterie):
423_8rwokiky3.jpg
423_84vwn6dmp.jpg
Pentru norocosi, exista mufa X63 care e mai accesibila:
423_um7e7vpcg.jpg
Pin 1 - fir NegruAlb
Pin 2 - fir Maro
Pin 3 - fir RosuAlbastru
Practic e un potentiometru care, masurat cu un ohmmetru, are urmatoarele valori:
~7.2 Kohm intre pinii 1 si 2 indiferent de pozitia cursorului;
~1.6 Kohm intre 3 si 2, respectiv 8.8 Kohm intre 3 si 1 cand cursorul e la minim (adica lasat liber);
~8.8 Kohm intre 3 si 2, respectiv 1.6 Kohm intre 3 si 1 cand cursorul e la maxim (adica la aprox 90 grade);
Chiar daca nu are fix valorile astea, nu va impacientati. Daca aveti variatie de rezistenta intre minim si maxim, e ok.
Nu intram prea mult in amanunte, ca sa nu para prea complicat
Se adauga una bucata rezistor de 390 ohm (era OK si 680) in serie cu potentiometrul, pe firul Maro (adica la pinul 2):
(aici era o poza cu rezistenta inseriata pe fir, dar imageshack a dat rasol... azi nu o vedem, ca nu e...)
In acest fel, la initializare ECU vede o tensiune de ~0.4V in loc de ~0.1V si nu mai da eroare. Totul e in regula, aceasta valoare este perceputa ca si pozitie 0%.
Am efectuat toate testele posibile, fara sarcina (cu Tech2) cat si in sarcina. Twinportul se comporta excelent.
Cam asta e tot.
SUCCES!
Later edit: inlocuit poze crapate de imageshack, actualizat valoare rezistor, "High" se rezolva in mod similar, inserand aceeasi valoare pe firul NegruAlb.
...Meritul e al lui Maiandrei...!
- florescunicu
- OP
- 9 mesaje
- din 10 Feb 2014
- Astra 2005 Z16XEP
- Dolj
florescunicu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2014
- Mesaj Privat