Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Dizzy88

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2016

  • Mesaj Privat
Simptome: Motorul in functionare, relanti sau sarcina, a inceput sa scoata niste sunete de frecvente mai joase, un sunet mai gros, mai matur, as exagera daca as zice ca sunetul produs de toba sparta. Inainte motorul se auzea cu sunete mai subtiri, frecvente mai inalte. Detin masina de 2 luni de zile si am observat simptomele acu' 1 luna.

De la ce poate fi?
Mentionez ca merg cu masina destul de rar: de 2 ori pe saptamana cativa km (gen 10-15), la 3 sapt fac 500 de km. Folosesc motorina premium.

Cod(uri) eroare:
----
Model: Astra
An fabricatie: 2004
Cod motor: Z17DTH
Skip ads

  • Bogdan101996

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Coduri de eroare ai? Poti face testul cu pedalele. Si sa fie treaba treaba, poti face si un filmuleț pe care sa il pui aici, si o sa fie mai usor da ne dam cu pãrerea..
  • Dizzy88

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2016

  • Mesaj Privat
Ms de raspuns. Coduri de eroare n-are, in seara asta i-am facut testul.

https://youtube.com/watch?v=LVmu7phEfLY
Mi-e teama sa nu ma trezesc cu motorul calat sau mai stiu eu ce alte belele grave sa patesc cu ea de la sunetul asta mai infundat (furtune infundate, pistoane cu probleme etc).

Sa fie de la anotimpul rece? Sa fie de la condusul mai agresiv, mereu forja?
ps: cand am fost de i-am schimbat uleiul, mecanicul i-a pus tot bidonul de 5L si pe joja nivelul e peste indicatorul de maxim.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,883
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ce cantitate de ulei este prescrisa ptr motorul tau?
  • Dizzy88

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2016

  • Mesaj Privat
4.5-5 litri


ps: zgomotul motorului de la ceva fin a trecut la ceva ce suna a motor de tractor, am citit cartea tehnica si se recomanda cu tarie sa nu ai ulei peste indicatorul de maxim de pe joja.

Prezenta ºpanului cum si unde se poate verifica?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,883
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Da, nu este indicat sã ai ulei peste nivel ...
Șpanul îl gãsești în baia de ulei, dacã o dai jos de pe motor ...
  • Dizzy88

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2016

  • Mesaj Privat
e posibil sa fie de la faptul ca am pus ulei sintetic intr-un motor de rulaj foarte mare, kilometrajul fiind dat mult inapoi?
cei 160.000 de km afisati sa fie un basm

un prieten are exact aceeasi masina cu aceeasi motorizare si a lui se aude la fel... un sunet de tractor, sa fie de la uzura excesiva a motorului? pt asta nu sunt coduri de eroare

ceva sugestii?
  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Pune ulei 5w40 posibil sa sune de la un injector .
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Dizzy88 a scris:e posibil sa fie de la faptul ca am pus ulei sintetic intr-un motor de rulaj foarte mare, kilometrajul fiind dat mult inapoi?
cei 160.000 de km afisati sa fie un basm

un prieten are exact aceeasi masina cu aceeasi motorizare si a lui se aude la fel... un sunet de tractor, sa fie de la uzura excesiva a motorului? pt asta nu sunt coduri de eroare

ceva sugestii?

- o prima sugestie : vezi cat ulei consuma la 10.000km(consumul de ulei ar trebui sa fie zero sau spre zero, daca nu ai pierderi).
- a a doua sugestie : motoarele astea cu injectie BOSCH sunt ceva mai zgomotoase decat cele cu injectie Denso, de exemplu. Baga ulei Motul X-Cess 5w40 (e la promotie pe eMag acum) si o sa vezi imediat o imbunatatire la sunetul motorului. Am ascultat sunetul motorului asa cum se aude in habitaclu, mie mi se pare ca suna absolut normal. DA, am si eu un Astra G 1.7cdti 2004, cu motor de 1.7 Z17DTL common-rail si injectie BOSCH, si suna cam la fel. Folosesc ulei Motul 5w40 de multi ani si chiar nu ma deranjeaza cum suna motorul cu acest ulei, e o alegere inspirata pe care am verificat-o multi ani pe si multi km.
  • Dizzy88

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2016

  • Mesaj Privat
Motul 8100 X-cess, sintetic, 5w40 folosesc in prezent, schimbul de ulei l-am efectuat de 9 saptamani. N-am observat sa consume ulei, nivelul de pe joja fiind in continuare peste limita maxima admisa.
Ingrijorarea mea era ca masina sa aibe o uzura avansata si sa necesite ulei mineral, alegerea acestui ulei fiind nepotrivita.

@ahappyuser sunetul scos de motor s-a modificat observabil in decurs de nici 1000 de km.

Am mai observat si un sunet ca ºi cum ceva ar þãcãni... simeringuri supape? segmenti?

Din ce-am mai citit pe net e posibil ca eu sa fi cumparat o masina cu motorul segmentat in vreun garaj?

Mai are/a mai avut cineva simptomele acestea si care a fost rezolvarea?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,883
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Verifica sa nu ai uleiul contaminat cu motorina, astfel ungerea nu mai e conforma ...
  • geodan0

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Meriva 2004 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Baga 200-250g ulei 2T in rezervorul plin sau chiar pe jumate.Tacaneala ta e 100% din injectoare, daca ai consumul bun nu te complica sa bagi aditivi si fasuri sa le cureti ca nu se infunda la ce presiuni lucreaza ele, baga ulei 2T din kaufland sau carefour bidon galben e 29 lei 1l si ai sa vezi ca tace!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am vrut eu sa spun ca imi suna cunoscut sunetul motorului! La relanti exact asa se aude si Z17DTL al meu cu Motul X-Cess 5W40 cand il asculti din habitaclu, are fix sunetul asta de tonalitate joasa. Poate ca tu ai ulei prea mult? (vezi ce a zis colegul de mai sus) eu oricum am schimbat joja cu modelul nou pentru ca cea originala a masinii te minte. Chiar si asa, tot imi intra 4,85l ulei motor la fiecare schimb. Daca exista motorina in ulei, ar trebui ca uleiul de pe joja sa aiba un usor miros de motorina si sa pice liber de pe joja cand te uiti la ea.

Si la mine imi tzacane injectorul nr.1 , dar numai la cald. Ca sa il aud mai putin merg cu ulei 2T LiquiMoly #1052 in proportie de 1:300, concentratia asta o mentin pâna o sa-l trmit la reparat (probabil cand nu o sa mai pot cu el si ma va face cu nervii, totusi sper ca nu o s-o faca in vreo iarna ). Pana îmi merge motorul asa ca acum (porneste ok, consuma putin, trage bine) o sa consider ca nu cere investitii sistemul de injectie, deci e bine.
  • Dizzy88

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2016

  • Mesaj Privat
o s-o duc la un mecanic maine si revin cu detalii
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
geodan0 a scris:Baga 200-250g ulei 2T in rezervorul plin sau chiar pe jumate.Tacaneala ta e 100% din injectoare, daca ai consumul bun nu te complica sa bagi aditivi si fasuri sa le cureti ca nu se infunda la ce presiuni lucreaza ele, baga ulei 2T din kaufland sau carefour bidon galben e 29 lei 1l si ai sa vezi ca tace!
Sa inteleg ca o motorina buna dauneaza injectoarelor si doar solutia minune(2T) le repune pe picioare...?! Discutia pe aceasta tema este si va fi interminabila(la fel ca politica,fotbalul,religia,etc)! Care o fi motivul de nu am ramas la motorina euro 3 sau chiar mai jos,non-euro,ca era destul de "grasa" si nu-i mai trebuia 2T...!?
  • geodan0

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Meriva 2004 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Eu am scris ca tace si nu cum se repara...elimini doar efectul dar nu si cauza iar asta este doar un simplu mod de a le mai menaja catusi de putin,si nu este efectul placebo,intr-un final ajunge tot la "cutit"! Aaa si ca sa nu uit,i-am sugerat ceva mult mai realist decat "economizorul de combustibil magnetic" cu care poate multi ar fi de acord ca functioneaza 100%.... Oricum ajung la concluzia ca diesel si mai ales commonrail genereaza mult prea multe probleme pentru banii timpul mecanicii pe care si-asa nu-i avem sau daca-i avem sunt prea putini!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Conform modului dumneata de gindire...,decit sa invatam sa operam cu laser,mai bine apelam la "mama Omida"...!
  • deleted-88280

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2013

  • Mesaj Privat
geodan0, nu uita sa folosesti functia de ignore a forumului Smile auzi "mama omida" LOL, genial domle!
  • geodan0

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Meriva 2004 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Asta e concluzia ta big_electro,prefer sa evit polemicile si zeflemismul multor de aici,nu sunt guru in motoare cum se cred unii si mi-am spus doar opinia proprie oferind doar un pansament la durerea omului.Prefer sa las etichetarea retarda altor forumuri care probabil cu asta se ocupa.Am deja destule probleme incat sa-mi mai creez si singur altele si astea date tot de zeii in diesel care pana la urma tot la "ochiul dracului" se coboara adica banul schimband jumatate de masina prin tatonare pe punga omuli. Sa lasam mama omida in pace pentru cei ce o cunosc si le face bine si asta tot datorita lui "placebo"si autosugestiei dar referitor la problema lui dizzy88 pomeneam tot de cutit sau daca vrei "laser"intr-un final FULLSTOP
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La Astra G 1.7cdti Z17DTL a nevestei care are problema cu tzacanitului de injector, ei bine uleiul 2T semisintetic in amestec cu motorina atenueaza in mod real din zgomotul de bataie injector. As putea spune ca e ,,mai suportabil,, Si mie mi-e foarte clar ca exista o problema mecanica la injectorul nr.1 care se poate rezolva doar cu inlocuirea unor repere din corpul injectorului, insa nefiind adeptul masinii SH care trebuie sa mearga ,,ca una noua,, o sa continui o perioada cu motorul asa cum este el acum. Masina are deja niste ani (e din 2004), deci in mod inevitabil are si niste probleme acumulate ce n-au fost rezolvate. Nu-ti vinde neamtul o masina buna pe bani putini, niciodata... Oricum, in ultima perioada am oscilat intre a reconditiona injectorul defect in RO sau a cumpara de pe eBay unul SH bun/testat cu certificat de buna functionare de pe Anglia, care era cam la aceiasi bani cand m-am uitat eu. Cel putin deocamdata, personal optez spre un injector SH original in stare buna de pe Anglia, dar nu e 100% optiunea mea finala pe aceasta problema.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR