dexo
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
Buna,
Am ramas fara curent in baterie si becul din bord aferent bateriei,functioneaza dar nu sa aprins deloc. Am incarcat bateria si acum e in regula , deci bateria e buna fiindca din cite stiu e si in garantie inca. Am masurat tensiunea pe baterie cu motorul pornit si e putin peste 12 volti deci circuitul de incarcare e defect. Intrebarea e : in ce caz ar putea sa se defecteze circuitul de incarcare si becul din bord sa nu mi se aprinda pina la descarcarea completa a bateriei? Motorul e un astra g diesel 2004 1,7
Am ramas fara curent in baterie si becul din bord aferent bateriei,functioneaza dar nu sa aprins deloc. Am incarcat bateria si acum e in regula , deci bateria e buna fiindca din cite stiu e si in garantie inca. Am masurat tensiunea pe baterie cu motorul pornit si e putin peste 12 volti deci circuitul de incarcare e defect. Intrebarea e : in ce caz ar putea sa se defecteze circuitul de incarcare si becul din bord sa nu mi se aprinda pina la descarcarea completa a bateriei? Motorul e un astra g diesel 2004 1,7
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Martorul cu baterie este pentru probleme incarcare alternator din cate stiu.
Masoara incarcarea.
www.clubopel.com/viewtopic.php?p=4081 - spor la citit da sunt cam multe pagini.
Masoara incarcarea.
www.clubopel.com/viewtopic.php?p=4081 - spor la citit da sunt cam multe pagini.
dexo
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
In continuare mi se pare o eroare de concept a sistemului in conditiile in care lipseste incarcarea si martorul din bord sa nu se aprinda. Am citit undeva ca unuia i s-a ars o bobina a alternatorului si a avut aceeasi manifestare. Mi se pare f simplu sa monitorizezi electronic direct pe bornele bateriei 14 volti sau orice alta valoare sub aceasta. Nu stiu cum e construit sistemul martorului din bord dar e absurd la o masina cu calculator sa poti pleca la drum si sa poti ramine in lume, noaptea si eventual in padure fara sa mai poti folosi masina fiindca ai ramas fara baterie pe drum fara sa fi fost atentionat. Exista multe alte posibilitati sa ramii in drum dar asta cu bateria e mult prea usor de monitorizat. Si totusi se poate! Luni o sa incercam sa demontam si sa elucidam misterul, sper.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Cad avioane avind drept cauze,banalitati...,va mai mira ca nu se aprinde un martor de avertizare -lipsa incarcare-. Aici depinde ce se doreste,cit se doreste a fi controlat,deoarece totul costa... Tehnologia permite a fi construite componente ce nu se distrug cit rezista masina ca structura,dar interesele sunt altele...
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
dexo a scris:In continuare mi se pare o eroare de concept a sistemului in conditiile in care lipseste incarcarea si martorul din bord sa nu se aprinda. Am citit undeva ca unuia i s-a ars o bobina a alternatorului si a avut aceeasi manifestare. Mi se pare f simplu sa monitorizezi electronic direct pe bornele bateriei 14 volti sau orice alta valoare sub aceasta. Nu stiu cum e construit sistemul martorului din bord dar e absurd la o masina cu calculator sa poti pleca la drum si sa poti ramine in lume, noaptea si eventual in padure fara sa mai poti folosi masina fiindca ai ramas fara baterie pe drum fara sa fi fost atentionat. Exista multe alte posibilitati sa ramii in drum dar asta cu bateria e mult prea usor de monitorizat. Si totusi se poate! Luni o sa incercam sa demontam si sa elucidam misterul, sper.
Sunt interesat, in special pentru Astra G 1.7cdti. Vreau sa stiu in secunda doi atunci cand alternatorul nu mai incarca - e suficient de neplacut ca sofer sa fii luat in surprindere intr-o curba, sau la iesirea dintr-o depasire ca te-a lasat servodirectia. O sa cumpar un ceas de monitorizare (sau daca aveti vre-o alta ideie, e binevenita) daca nu se poate altfel.
Becul din bord se aprinde doar in momentul in care tensiunea pe baterie coboara sub 12V, cam tarziu as putea spune.
L.E:
Ah, da... si am uitat sa intreb : daca ai CheckControl - te anunta pe display, ori bipaie ceva sau auzi vreun sunet de atentionare in boxe ca te-a lasat incarcarea la masina ? Ca daca DA, m-ar ajuta chestia asta (sa-i pun BoardComputer + CheckControl sunt deja pe lista mea de prioritati).
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Dum 01 Nov, 2015 3:31 pm
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Parca citisem pe undeva ( dar nu sint sigur ca pe CO) despre o adaptare a unui multimetru d-ala de piata in cadrul consolei centrale.
Parca se elimina carcasa aparatului si se pastra display-ul si inca nu stiu ce plus rezolvata alimentarea.
Chiar mi s-a parut shic ideea de a avea in bord un display micutz care sa-ti indice permanent incarcarea.
Parca se elimina carcasa aparatului si se pastra display-ul si inca nu stiu ce plus rezolvata alimentarea.
Chiar mi s-a parut shic ideea de a avea in bord un display micutz care sa-ti indice permanent incarcarea.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Asta-i o problema la Opel, nu ti se aprinde in bord niciun bec rosu de atentionare :
- daca se supraincalzeste motorul
- la momentul Tzero, incepand de la care nu-ti mai incarca deloc alternatorul.
Nu mai zic de prostia de a elimina ceasul de temperatura din bord...
S-ar putea face de fabrica, dar cred ca nu se vrea (probabil pentru reducerea costurilor de productie).
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Dum 01 Nov, 2015 3:39 pm
- daca se supraincalzeste motorul
- la momentul Tzero, incepand de la care nu-ti mai incarca deloc alternatorul.
Nu mai zic de prostia de a elimina ceasul de temperatura din bord...
S-ar putea face de fabrica, dar cred ca nu se vrea (probabil pentru reducerea costurilor de productie).
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Dum 01 Nov, 2015 3:39 pm
- clawoodiu
- **
- 134 mesaje
- din 15 Oct 2005
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
clawoodiu
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2005
- Mesaj Privat
Sunt patit, am ramas fara curent in drum spre Rm. Valcea (pe dealul cu mici), pe motiv de alternator, nu mai baga, de mi-a murit bateria.
Asa ca am facut o mica improvizatie - am pus in bord un voltmetru care imi arata permanent ce si cum tensiunea din instalatia electrica. Voltmetrul a costat vreo 12-15 lei (luat de pe net, culori rosu, verde sau albastru, la alegere - acum vad ca mai este pe rosu, la 15 lei, eu am luat de la altcineva, PM pentru tfn in Bucuresti), l-am lipit pur si simplu de bord cu ceva adeziv (Picatura parca), pe traseu pus 2 mufe auto mama/tata pentru demontare cand umblu la bord, iar curent am luat de la bricheta (merge numai pe cheie). Asa ca poate sa se arda si mama becului martor, eu stiu tensiunea scoasa de alternator.
Pozele sunt fara contact una, 2 cu contactul pus, dar motorul nepornit, plus inca 2 cu motorul pornit (la inceput arata cam 13,7, cred ca baga curent in baterie, dupa care creste treptat spre 14,0, 14,1, maxim 14,2 V. Daca merg cu consumatori mari - faruri, aer, scade la 13,8 - 13,9 V). Mai era si varianta de voltmetru auto pus in locul brichetei, dar am preferat varianta cu el montat in interiorul bordului.
Asa ca recomand sa va puneti voltmetru, face toti banii
Ultima modificare făcută de clawoodiu la Dum 01 Nov, 2015 3:45 pm, modificat de 2 ori în total
Asa ca am facut o mica improvizatie - am pus in bord un voltmetru care imi arata permanent ce si cum tensiunea din instalatia electrica. Voltmetrul a costat vreo 12-15 lei (luat de pe net, culori rosu, verde sau albastru, la alegere - acum vad ca mai este pe rosu, la 15 lei, eu am luat de la altcineva, PM pentru tfn in Bucuresti), l-am lipit pur si simplu de bord cu ceva adeziv (Picatura parca), pe traseu pus 2 mufe auto mama/tata pentru demontare cand umblu la bord, iar curent am luat de la bricheta (merge numai pe cheie). Asa ca poate sa se arda si mama becului martor, eu stiu tensiunea scoasa de alternator.
Pozele sunt fara contact una, 2 cu contactul pus, dar motorul nepornit, plus inca 2 cu motorul pornit (la inceput arata cam 13,7, cred ca baga curent in baterie, dupa care creste treptat spre 14,0, 14,1, maxim 14,2 V. Daca merg cu consumatori mari - faruri, aer, scade la 13,8 - 13,9 V). Mai era si varianta de voltmetru auto pus in locul brichetei, dar am preferat varianta cu el montat in interiorul bordului.
Asa ca recomand sa va puneti voltmetru, face toti banii
Ultima modificare făcută de clawoodiu la Dum 01 Nov, 2015 3:45 pm, modificat de 2 ori în total
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- clawoodiu
- **
- 134 mesaje
- din 15 Oct 2005
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
clawoodiu
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2005
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Las' @ahappyuser ca nu cred ca nu intelege d-na ta si daca e cu cifre!
Crezi ca e mai usor cu culori ? Nevasta-mea a circulat cu furtunul incalzire tur spart si dupa o saptamana ma intreaba asa, intr-o doara ca de ce i se aprinde un bec rosu la citeva minute dupa plecarea din parcare !
Noroc ca face doar drumuri scurte si a mai ramas lichid in motor.
@clawoodiu- mi se pare super inovatia ta !
Crezi ca e mai usor cu culori ? Nevasta-mea a circulat cu furtunul incalzire tur spart si dupa o saptamana ma intreaba asa, intr-o doara ca de ce i se aprinde un bec rosu la citeva minute dupa plecarea din parcare !
Noroc ca face doar drumuri scurte si a mai ramas lichid in motor.
@clawoodiu- mi se pare super inovatia ta !
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu prea merge cu cifre ca daca sunt permanent in fata ochilor toata noaptea e o tortura inutila.
Plus ca ar fi ca si cum ti-ai monitoriza permanent pulsul, cum vezi ca-i mai mare cum te ingrijorezi imediat.
Vreau ceva simplu cum am zis mai sus, in bord (ca mi-a fiert un motor, a venit cu un furtun spart vre-o 20km si motorul ala n-a mai fost motor, a vazut si ea zilnic mergand cu masina dupa acel eveniment) dar macar de-acum se uita periodic la acul de temperatura din bord.
Daca ar clipi pe CheckControl, sau daca s-ar auzi un beeper-ceva ar fi ok si asa.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Dum 01 Nov, 2015 4:08 pm, modificat de 3 ori în total
Plus ca ar fi ca si cum ti-ai monitoriza permanent pulsul, cum vezi ca-i mai mare cum te ingrijorezi imediat.
Vreau ceva simplu cum am zis mai sus, in bord (ca mi-a fiert un motor, a venit cu un furtun spart vre-o 20km si motorul ala n-a mai fost motor, a vazut si ea zilnic mergand cu masina dupa acel eveniment) dar macar de-acum se uita periodic la acul de temperatura din bord.
Daca ar clipi pe CheckControl, sau daca s-ar auzi un beeper-ceva ar fi ok si asa.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Dum 01 Nov, 2015 4:08 pm, modificat de 3 ori în total
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- clawoodiu
- **
- 134 mesaje
- din 15 Oct 2005
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
clawoodiu
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2005
- Mesaj Privat
Corect @Catastefan, era si varianta de asa voltmetru, aplicat sau incastrabil, chiar am cumparat cu vreo 30 lei unul de se pune pe motociclete, incastrabil si rezistent la apa. Dar era putin prea mare sa-l pun in placa de sub bricheta/scrumiera de la Astra G. Nu il aveam mereu in campul vizual, dar nu era o problema daca nu il vedeam permanent, vad ca pentru altii este o tortura... de gustibus
Neavand unghi de montaj pentru privire cat-de-cat perpendiculara pe aparat, sau daca era asa unghi insemna ca displayul era orientat in sus, adica sanse mari de a se depune in timp oarece impuritati, am preferat sa-l montez la adapost, in interiorul bordului.
Neavand unghi de montaj pentru privire cat-de-cat perpendiculara pe aparat, sau daca era asa unghi insemna ca displayul era orientat in sus, adica sanse mari de a se depune in timp oarece impuritati, am preferat sa-l montez la adapost, in interiorul bordului.
dexo
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Ma gandeam daca se poate implementa o solutie cu un singur LED tricolor care isi schimba culoarea in functie de tensiune....
Verde cad e OK ,Portocaliu cand e la limita inferioara si Rosu cand este sub limita.
Cine e de meserie ne poate deslusi?
In mintea mea pare o solutie foarte eleganta si discreta.
Verde cad e OK ,Portocaliu cand e la limita inferioara si Rosu cand este sub limita.
Cine e de meserie ne poate deslusi?
In mintea mea pare o solutie foarte eleganta si discreta.
- viorel_bce
- **
- 458 mesaje
- din 19 Sep 2010
- Astra 2008 Z17DTJ
- Cluj
viorel_bce
- Mesaje scrise: 458
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu e ce crezi tu ca avem nevoie, citez :
"CTEK Comfort indicator - este un accesoriu din gama produselor CTEK ce indica in permanenta nivelul de incaracre a bateriei. Este prevazut cu 3 leduri de culoare verde, galben si rosu. Se cupleaza permanent la bornele bateriei prin doi papuci electrici M8. Cand nivelul de incarcare a bateriei (acumulatorului) este corespunzator ledul verde clipeste. Cand bateria necesita incarcare ledul galben clipeste. Cand bateria este descarcata ledul rosu clipeste."
Acest ,,accesoriu,, ca defapt asta este el doar un banal accesoriu/indicator te atentioneaza despre nivelul bateriei, bateria trebuie sau nu trebuie... tralala blablabla.
Noi vrem sa stim cand alternatorul NU mai incarca, eventual cum a sugerat colegul @catastefan mai sus, am vrea sa stim chiar si cand incarcarea e la limita (te ajuta si chestia asta, poate iti trece prin cap sa mai reduci pe moment macar, din consumatori). Ceva simplu si discret, foarte bine punctat. Cat de greu poate fi, pentru cineva care stie electronica (care stie ce integrate se gasesc in comert + ce mai trebuie in acest montaj care nu poate fi unul complicat in opinia mea) ? Nu trebuie sa inventam coada la pruna acum, sigur s-a mai facut chestia asta, nu vad de ce nu si-ar aminti cineva de o chestie similara care sa ne-o impartaseasca si noua. Daca apare un astfel de montaj, in secunda doi mi-am si montat un led bicolor/tricolor direct in bord. Cu montajul electronic de monitorizare ma descurc, nu sunt cu doua maini pe stanga.
"CTEK Comfort indicator - este un accesoriu din gama produselor CTEK ce indica in permanenta nivelul de incaracre a bateriei. Este prevazut cu 3 leduri de culoare verde, galben si rosu. Se cupleaza permanent la bornele bateriei prin doi papuci electrici M8. Cand nivelul de incarcare a bateriei (acumulatorului) este corespunzator ledul verde clipeste. Cand bateria necesita incarcare ledul galben clipeste. Cand bateria este descarcata ledul rosu clipeste."
Acest ,,accesoriu,, ca defapt asta este el doar un banal accesoriu/indicator te atentioneaza despre nivelul bateriei, bateria trebuie sau nu trebuie... tralala blablabla.
Noi vrem sa stim cand alternatorul NU mai incarca, eventual cum a sugerat colegul @catastefan mai sus, am vrea sa stim chiar si cand incarcarea e la limita (te ajuta si chestia asta, poate iti trece prin cap sa mai reduci pe moment macar, din consumatori). Ceva simplu si discret, foarte bine punctat. Cat de greu poate fi, pentru cineva care stie electronica (care stie ce integrate se gasesc in comert + ce mai trebuie in acest montaj care nu poate fi unul complicat in opinia mea) ? Nu trebuie sa inventam coada la pruna acum, sigur s-a mai facut chestia asta, nu vad de ce nu si-ar aminti cineva de o chestie similara care sa ne-o impartaseasca si noua. Daca apare un astfel de montaj, in secunda doi mi-am si montat un led bicolor/tricolor direct in bord. Cu montajul electronic de monitorizare ma descurc, nu sunt cu doua maini pe stanga.