Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F
  • alex.s23x

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor, tocmai am cumparat un Opel Astra FCC din 96', cod motor X16SZR , masina se prezinta bine, estetic cat si functional dar am o nelamurire...consuma putin mai mult decat trebuie, asta din cauza ca, zic eu nu imi incalzeste apa... tin sa mentionez ca la ora actuala in Lugoj, nu prea trece termometrul de 2-3 grade afara...doar cand stau pe loc apa urca pana la 98 apoi porneste ventilatorul de racire si revine undeva la 88-90. Insa cand sunt in mers nu vrea sa treaca de albastru...din cate mi-au spus cativa "mecanici" termostatul e ok, deschide si inchide circuitul cand trebuie. M-am gandit sa folosesc metoda romaneasca cu un carton pus in fata la radiator, sau nu stiu...explicati-mi voi cam ce as putea sa fac. Stima!
Skip ads

  • bgdrom

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1991 c 16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Salut! Metoda asta empirica cu pus carton in fata mi se pare un lucru anormal. Motoarele sunt facute sa functioneze la o temperatura optima, de aceea, rolul acesta ii revine termostatului.
Asa ca, indiferent de temperatura exterioara motorul trebuie sa functioneze intre 88-90 de grade. Asta explica si consumul ridicat.
  • mario_vectra

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Termostatul ala cum l-au verificat de si-au dat seama ca lucreaza ok?
Schimba termostatul (nu e scump) si o sa vezi ca scapi de probleme.
Normal motorul trebuie sa stea la 95-90 (ajutat de ventilator cand e nevoie) si la drum lung 90.

Iar de metoda minune ... clar nu.
  • alex.s23x

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri, chiar astazi am fost la un service cu masina si, interesant ca la 184.000 km a fost termostatul schimbat, si la 190.000 km sonda lambda, pe cartea lui service. Mentionez ca masina are in momentul de fata 194.623 km
  • mario_vectra

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2015

  • Mesaj Privat
E foarte posibil ca termostatul sa aibe defect de fabricatie. Eu am patit.
Totusi, a tinut 10k km. Poate putin, dar daca o fi fost luat o firma mai proasta ...
  • alex.s23x

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Am luat acum altul nou, Walter 3017.87D2. Sper sa fie bun
  • Rekxi

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Buna, as avea si eu u problema similara, am un astra din 92, 1.6 i , termostatul a fost schimbat acum 3-4 luni, pentru ca nu ajungea pana la 90 de grade in mers, chiar si acum in 18 grade nu merge mai sus deacat 45 de grade (prima liniuta dupa albastru ) , iar daca las is relant se ridica si porneste si ventilatorul, of fi defect noul termostat? multumesc
  • alex.s23x

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Salutare, exact aceeasi problema ca la mine, schimba termostatul cu unul de calitate (nu costa mult 40-50 lei) si problema se v-a rezolva. La mine a mers Smile Stima!
  • Rekxi

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns
  • Rekxi

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Buna, iarasi am revenit, am schimbat deja 3 termostate, dar tot nu ajunge la 90 de grade, numai daca fac 25-30 de km si las motorul sa mearga vreo 10-15 minute, numai atuncea ajunge la 90 de grade, dar daca pornesc cade inapoi la jumate, cineva vreo ideie?, multumesc
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Curata instalatia, fosfat de sodiu pentru grasimi si acid citric pentru piatra. Detalii ai pe ms motorservice
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Are cumva termocupla pe radiator?
C16SE C16NZ - care din ele este pe masina ta sau altul.
ceva de genul.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1899366 - doar ca idee... daca are termocupla.
Ai incercat cu carton in fata la radiator.
Si urmarestie cand scade temperatura ventilatoarele merg....
Si sta permanet la jumate sau urca si coboara cand vrea muschi ei...

_________________________________________________________
Daca are senzor de temperatura masoara intre ce doi pini. (poate ce spune ceasul din bord nu este relevant)
Sau senzorul defect...
20°C - 2950 Ω
40°C - 1450 Ω
70°C - 500 Ω
100°C - 320 Ω
Si urmareste pe furtunl de la termostat (fierbinte/caldut), cum lucreaza inchide/deschide termostatul urmarind si ventilatoarele.
Daca sta tot mereu caldut... - termostat deschis.

Poate cum spune Dl. Dan o curatare de instalatie, radiator....
Eu am spus doar niste pareri...
  • Rekxi

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2015

  • Mesaj Privat
multumesc pentru raspunsuri, am curatat ieri radiatorul cu ceva solutie, l-am turnat in instalatie cu apa, l-am pornit cam 20 de minute, dupa aceea am spalat instalatia, am schimbat termostatul, am pus antigel, apa sta cam la liniuta de jumate, intre 90 si cea albastra, in oras parca ar mai merge un pic mai sus spre 90 dar nu sta mult, cum am observat daca merg cam 30 de km si il las in relatiu 20 de min aproximativ urca la 90 de grade si mai sus un pic, si atunci porneste ventilatorul, ce cred eu ca este normal, dar daca pornesc la ddrum cade jos iarasi. Problema ar mai fi, parca baga caldura buna in masina, furtunul de la radiator care vine de la termostat dupa 10-15 min incepe sa fiarba, si ce de jos de la radiator este chiar fierbinte, abia pot pune mana pe ea. un senzor sau ceasul din bord nu ar funciona bine? in borcan s-ar putea masura temperatura apei ? multumesc pentru raspunsuri
  • munteanuionutdaniel

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 1993 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Salut!
Asa am patit eu, nu se ridica apa mai mult de 90 de grade in afara orasului.
La mine a fost pompa de apa , erau tocite paletele si termostatul blocat pe deschis.
Dupa ce am schimbat pompa de apa si termostatul temperatura apei imi sta la 92-93 de grade.


Motor C14NZ
  • Rekxi

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat pompa de apa cu distributia si termostatul, dar nu urca mai mult de 45 de grade, dar caldura am, ce senzori are, sau unde se gaaseste senzorul, de vreo 2 luni am schimbat un senzor in blocul motorului in spate undeva sub injector , acela o fi fost ?
  • Rekxi

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2015

  • Mesaj Privat
T-ion daca voi avea timp am sa incerc sa masor, atunci voi vedea valorile, muiltumesc tare mult pentru rasunsul tau
  • uskatu

  • Mesaje scrise: 137
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Daca ai caldura, dar in bord nu iti indica bine, verifica senzorul de temperatura lichid racire care trimite info la ceasurile de bord. Senzorul ala in spate sub injector, care l-ai schimbat este senzor care transmite temperatura lichidului de racire catre ecu. Cauta dupa codul asta 90246852, sa vezi cum arata.
  • Rekxi

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2015

  • Mesaj Privat
domnilor poate nu am citit eu bine indicatorul de apa din bord am un astfel de bord
iar la mine in mers sta la liniuta de sub 90, acea liniuta arata 81 de grade sau cat?
eu acest senzor am scimbat . La acest senzor am masurat dupa 25 de km de mers, 340 de ohmi, autnci era cam la liniuta de sub 91, am pornit motorul vreo 10 minute a urcat la 90 de grade, am oprit si atunci am masurat 210 ohmi.
  • uskatu

  • Mesaje scrise: 137
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat

La mine asa arata bordul, termostatul deschide la 92. Posibil sa aveti termostat care deschide la 82 grade, am vazut ca exista.
  • Rekxi

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2015

  • Mesaj Privat
da, dar la mine dupa indicator 90 abia trece, porneste ventilatorul, iar can pornesc, in maxim 30-50 de metri imi cade inapoi la liniuta de sub 90
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR