- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Am observat ca schimbatorul de directionare al aerului (nu stiu daca l-am numit bine 'da intelegeti voi) nu functioneaza. Oricum l-as pozitiona -la picioare, la parbriz, in fata ....cau combinate - nu se simte nici o diferenta. Aerul cald sau rece vine peste tot, mai putin la picioare, unde de-abia se simte. Si cu cat cresc turatia cu atat aerul e din ce in ce mai rece. Schimbatorul ala e mecanic? electric?...trebuie sa dau tot bordul jos? Ca daca e asa, il dau, si ma ocup si de curatarea conductelor de aer, schimbat becuri care nu mai functioneaza, etc...[/b]
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- fa'ti un serviciu si pune in semnatura ce masina ai
- cel mai probabil e mecanic (doar daca ai klimatronic e servo). cand schimbi pozitia cum se invarte butonul?...opune aceasi rezistenta sa si cand funtiona? poate sau sarit cablurile, sau s'a rupt ceva. bordul o sa fie nevoie sa il desfaci, dar depinde de masina cat din el.
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Thanatos a scris:
- fa'ti un serviciu si pune in semnatura ce masina ai
- cel mai probabil e mecanic (doar daca ai klimatronic e servo). cand schimbi pozitia cum se invarte butonul?...opune aceasi rezistenta sa si cand funtiona? poate sau sarit cablurile, sau s'a rupt ceva. bordul o sa fie nevoie sa il desfaci, dar depinde de masina cat din el.
Ok...cu semnatura am rezolvat-o.
Am Klima pe ea dar nu functioneste Inca nu stiu ce are...fostul proprietar spune ca pierde freon...mecanicul spune ca e dus compresorul...o sa verific asta la primavara...acum nu am nevoie de aer rece
Nu stiu cum functiona butonul inainte(cand mergea clima) asa ca nu pot sa-ti spun daca opune sau nu rezistenta. Mie mi se pare ca merge f.usor.Se simt acele diferente dintre trepte dar nu se aude nimic inauntru,(zgomotul acela specific) ca si cum ar cupla vreo clapeta care sa directioneze aerul.
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
senator1
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2004
- Mesaj Privat
Gepetto
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
astazi dupa-amiaza am dat bordul jos si surpriza! toate cablurile erau la locul lor...am rotit stanga/dreapta de schimbator si -in interior- clapeta functioneaza...cel putin asa imi arata la prima vedere...nu stiu ce in interiorul acelei cuple...nu am putut sa probez cu motorul pornit sa vad daca e vreo schimbare pentru ca mecanicul tocmai imi schimba axa cu came...masina a ramas acolo in seara asta....sa vad ce pot rezolva maine.
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Gepetto a scris:nu cumva actionarea clapetelor acelea care directioneaza aerul spre anumite zone este vacumatica? la espero sigur asa era! daca este asa verifica mai intai daca exista acel furtunas (sorry, dar nu stiu exact unde este)
sistemul este mecanic...asa am vazut eu...din butoanele respective pornesc niste fire otelite, acoperite cu un strat de plastic prin care culiseaza aceste fire....ca parte electrica, am vazut doar firele care ajung la potentiometrul de turatie,la butonul de Klima si la beculete..poate nu m-am uitat eu atent....o sa analizez mai amanuntit maine...nu stiu daca la butonul de recirculare a aerului din interior (cel de langa Klima) era fir electric, otelit(culisant) sau furtunas...
Va multumesc
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
S-a rezolvat.
Era desfacuta camasa firului otelit care directioneaza aerul catre picioare si parbriz (cel din stanga), si culiza in gol. Cu ocazia asta am schimbat si becurile arse din bord,display si de la butoanele de aer.
1. La butonul de recirculare a aerului din interior (cel de langa Klima) sunt doua furtunase.
Unde duc aceste furtunase?? si cum functioneaza sistemul??
2. Unde se afla compresorul de Klima? si cum pot sa-mi dau seama ce e stricat la el? sau poate pierde freon pe undeva pe conducte...in cel mai fericit caz.
Multumesc.
Era desfacuta camasa firului otelit care directioneaza aerul catre picioare si parbriz (cel din stanga), si culiza in gol. Cu ocazia asta am schimbat si becurile arse din bord,display si de la butoanele de aer.
1. La butonul de recirculare a aerului din interior (cel de langa Klima) sunt doua furtunase.
Unde duc aceste furtunase?? si cum functioneaza sistemul??
2. Unde se afla compresorul de Klima? si cum pot sa-mi dau seama ce e stricat la el? sau poate pierde freon pe undeva pe conducte...in cel mai fericit caz.
Multumesc.
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
1. interesant. la mine este doar un buton electric. dar stiu ca recircularea e actionata de vacuum. era un post cu extract din TIS pe undeva.
2. compresorul AC este pe blocul mortor, si e actionat de cureaua servo - generator. este in fata, jos, spre radiator si ies conductele din el.
treaba este ca nu e asa usor sa vezi daca merge, mai ales daca nu sti cum stai cu freonul.
singura treaba care o poti verifica singur, e sa vezi daca cupleaza cand activezi AC.
orice interventie necesita un frigotehnist.
2. compresorul AC este pe blocul mortor, si e actionat de cureaua servo - generator. este in fata, jos, spre radiator si ies conductele din el.
treaba este ca nu e asa usor sa vezi daca merge, mai ales daca nu sti cum stai cu freonul.
singura treaba care o poti verifica singur, e sa vezi daca cupleaza cand activezi AC.
orice interventie necesita un frigotehnist.
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Thanatos a scris:1. interesant. la mine este doar un buton electric. dar stiu ca recircularea e actionata de vacuum. era un post cu extract din TIS pe undeva.
2. compresorul AC este pe blocul mortor, si e actionat de cureaua servo - generator. este in fata, jos, spre radiator si ies conductele din el.
treaba este ca nu e asa usor sa vezi daca merge, mai ales daca nu sti cum stai cu freonul.
singura treaba care o poti verifica singur, e sa vezi daca cupleaza cand activezi AC.
orice interventie necesita un frigotehnist.
2. compresorul AC este pe blocul mortor, si e actionat de cureaua servo - generator. este in fata, jos, spre radiator si ies conductele din el.
treaba este ca nu e asa usor sa vezi daca merge, mai ales daca nu sti cum stai cu freonul.
singura treaba care o poti verifica singur, e sa vezi daca cupleaza cand activezi AC.
orice interventie necesita un frigotehnist.
Mersi Thanatos.Ai avut dreptate.
1.Azi am schimbat filtrul de aer pentru pentru interior cu unul facut de mine.
Am stat si am analizat atent turbina de aer si clapele aferente....cand mi-au montat parbrizul, mi-au scos din neatentie un furtunas de la vacum si degeaba mai apasam eu din interior ca nu se misca nimic pe'acolo. Am bagat furtunasul la locul lui si cele doua clapete din stanga si dreapta turbinei s-au ridicat imediat permitand recilcularea aerului din interior.
2.Am vazut si compresorul cu conductele aferente.La apasarea butonului de Klima din bord nu se intampla nimic, nici becul din buton nu se aprinde...probabil e decuplat definitiv, insa, ieri cand am desfacut bordul, firele erau la locul lor.
- CatalinE
- **
- 449 mesaje
- din 14 Jun 2004
CatalinE
- Mesaje scrise: 449
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2004
- Mesaj Privat
eduard33 a scris:S-a rezolvat.
Era desfacuta camasa firului otelit care directioneaza aerul catre picioare si parbriz (cel din stanga), si culiza in gol.
Era desfacuta camasa firului otelit care directioneaza aerul catre picioare si parbriz (cel din stanga), si culiza in gol.
Vrei sa spui ca pentru fiecare pozitie a butonului exista fire separate. Mie nu prea imi merge pentru parbriz..
eduard33 a scris:
Cu ocazia asta am schimbat si becurile arse din bord,display si de la butoanele de aer.
Cu ocazia asta am schimbat si becurile arse din bord,display si de la butoanele de aer.
Vreau sa schimb si eu becurile din bord. Zi-mi si mie pe unde vin. Chiar jos sub butoane sau cum?
- CatalinE
- **
- 449 mesaje
- din 14 Jun 2004
CatalinE
- Mesaje scrise: 449
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2004
- Mesaj Privat
eduard33 a scris:
2.Am vazut si compresorul cu conductele aferente.La apasarea butonului de Klima din bord nu se intampla nimic, nici becul din buton nu se aprinde...probabil e decuplat definitiv, insa, ieri cand am desfacut bordul, firele erau la locul lor.
2.Am vazut si compresorul cu conductele aferente.La apasarea butonului de Klima din bord nu se intampla nimic, nici becul din buton nu se aprinde...probabil e decuplat definitiv, insa, ieri cand am desfacut bordul, firele erau la locul lor.
Mai mult ca sigur ca nu mai ai freon sau presiune necesara.
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Hai sa descriu procedeul asa cum l-am efectuat eu.
Am desfacut tot bordul, si cu ocazia asta am facut si putin curatenie pe'acolo. Erau pline de praf conductele de aer. Dar partea cea mica de bord,din stanga volanului, cea cu aerisirea de geam, a ramas la locul ei. Daca e ceva si pe-acolo si e destul de important,sau daca omit ceva, rog pe cei care stiu sa ma completeze.
Incepi cu masca de la volan care are sub volan 3 suruburi si pe mijloc (spre sofer) , cum te uiti la volan, inca 2 suruburi acoperite cu capacele ca sa nu se vada. La aceste dou suruburi ai acces numai daca misti volanul o juma de tura in asa fel incat axul de mijloc sa fie pe verticala.
Apoi urmeaza masca de la bordul cu ceasuri(km-etraj,apa...etc). Sunt doua suruburi sus, stanga/dreapta,(aici iti trebuie o surubelnita in cruce mai mica ca lungime), si doua jos, in stanga si dreapta volanului, care sustin si cele doua parti de bord in extremitati. O sa vezi la momentul respectiv, totul e intuitiv.
Desfaci cauciucul(plasticul) din fata display-ului(unde mai pui o pereche de ochelari, un pix..etc), si ai sa vezi sub display inca 4 suruburi.
Scoti butoanele de aer si ai sa vezi inca 2 suruburi.Mare grija la scoaterea butoanelor de aer! Sa nu tragi cu disperare de ele ca nu vor iesi.Pe cantul butoanelor este cate un orificiu. Cauta o surubelnita micuta (gen alea de pe piata pt.mecanica fina),sau un cui,sau orice altceva asemanator, si apesi in gaurica aia perpendicular pe buton apoi tragi de buton si iese usor.
Urmatoarele doua si ultimele defapt ,sunt la baza bordului(sub butoanele de caldura)
Poti sa desfaci si radioul cu un imbus de 2(parca),dar nu e necesar...el iese cu tot cu bord...
Inainte de a scoate bordul, scoti gura de aer de deasupra displayu-lui (cea din stanga) cu o surubelnita (sau doua) dreapta pe care o introduci intre bord si gura de aer pe lateral.Iese usor. Fara frica, nu se rupe nimic.
In interior ai sa vezi un prelungitor metalic care inchide si deschide clapeta de aer. Trebuie inlaturat.
Apoi tragi de bord din ambele parti cu incredere dar usor.
Becurile de la butoanele de aer sunt vizibile si se schimba usor. Tragi de ele si ies. Se gasesc la aproape orice mag. de piese auto.Eu am dat
8.000(opt mii) pe o bucata.
Becul de la potentiometrul de turatie al aerului este in spatele acestuia impreuna cu becul de la dezaburire spate.
Toata partea din bord cu butoanele de caldura iese f. putin afara din cauza firelor otelite care inchid si deschid clapetele de aer.
Daca te joci putin cu butoanele ai sa vezi ce si cum e pe'acolo.
Butonul din dreapta(cel de directionare a aerului) are anexate 2 fire otelite acoperite cu cate o camasa de plastic dur, prin care culiseaza.
Un fir duce in dreapta la o clapeta, altul in stanga la alta clapeta. Uita-te atent sa nu fie rupta sau desfacuta una din camasi ca degeaba rotesti de buton...nu se intampla nimic. Eu aveam la cel din stanga camasa sarita de pe suport.Am bagat niste superglue in acel suport si apoi am introdus camasa cu forta. E cam greu sa lucrezi cu ambele maini ca e spatiul destul de mic....dar cu putina imaginatie...merge.
Becurile de la display se pot scoate prin spatele acestuia. Rotesti spre stnga sau dreapta acel suport(soclu) in care e prins becul ca sa iasa.
Acelasi sistem este prezent si la bordul cu km-etraj...numai ca acolo tre sa cauti pe bajbaite...bagi mana in spatele bordului si se simt acele extremitati(socluri)...ca la display.
Becurile de la display si bord se cumpara cu tot cu soclu...sau faci o improvizatie...e simplu.
Nu stiu daca am cuprins chiar tot ,sau daca am fost destul de explicit...daca mai e ceva, intreaba-ma.
Spor la lucru.
Am desfacut tot bordul, si cu ocazia asta am facut si putin curatenie pe'acolo. Erau pline de praf conductele de aer. Dar partea cea mica de bord,din stanga volanului, cea cu aerisirea de geam, a ramas la locul ei. Daca e ceva si pe-acolo si e destul de important,sau daca omit ceva, rog pe cei care stiu sa ma completeze.
Incepi cu masca de la volan care are sub volan 3 suruburi si pe mijloc (spre sofer) , cum te uiti la volan, inca 2 suruburi acoperite cu capacele ca sa nu se vada. La aceste dou suruburi ai acces numai daca misti volanul o juma de tura in asa fel incat axul de mijloc sa fie pe verticala.
Apoi urmeaza masca de la bordul cu ceasuri(km-etraj,apa...etc). Sunt doua suruburi sus, stanga/dreapta,(aici iti trebuie o surubelnita in cruce mai mica ca lungime), si doua jos, in stanga si dreapta volanului, care sustin si cele doua parti de bord in extremitati. O sa vezi la momentul respectiv, totul e intuitiv.
Desfaci cauciucul(plasticul) din fata display-ului(unde mai pui o pereche de ochelari, un pix..etc), si ai sa vezi sub display inca 4 suruburi.
Scoti butoanele de aer si ai sa vezi inca 2 suruburi.Mare grija la scoaterea butoanelor de aer! Sa nu tragi cu disperare de ele ca nu vor iesi.Pe cantul butoanelor este cate un orificiu. Cauta o surubelnita micuta (gen alea de pe piata pt.mecanica fina),sau un cui,sau orice altceva asemanator, si apesi in gaurica aia perpendicular pe buton apoi tragi de buton si iese usor.
Urmatoarele doua si ultimele defapt ,sunt la baza bordului(sub butoanele de caldura)
Poti sa desfaci si radioul cu un imbus de 2(parca),dar nu e necesar...el iese cu tot cu bord...
Inainte de a scoate bordul, scoti gura de aer de deasupra displayu-lui (cea din stanga) cu o surubelnita (sau doua) dreapta pe care o introduci intre bord si gura de aer pe lateral.Iese usor. Fara frica, nu se rupe nimic.
In interior ai sa vezi un prelungitor metalic care inchide si deschide clapeta de aer. Trebuie inlaturat.
Apoi tragi de bord din ambele parti cu incredere dar usor.
Becurile de la butoanele de aer sunt vizibile si se schimba usor. Tragi de ele si ies. Se gasesc la aproape orice mag. de piese auto.Eu am dat
8.000(opt mii) pe o bucata.
Becul de la potentiometrul de turatie al aerului este in spatele acestuia impreuna cu becul de la dezaburire spate.
Toata partea din bord cu butoanele de caldura iese f. putin afara din cauza firelor otelite care inchid si deschid clapetele de aer.
Daca te joci putin cu butoanele ai sa vezi ce si cum e pe'acolo.
Butonul din dreapta(cel de directionare a aerului) are anexate 2 fire otelite acoperite cu cate o camasa de plastic dur, prin care culiseaza.
Un fir duce in dreapta la o clapeta, altul in stanga la alta clapeta. Uita-te atent sa nu fie rupta sau desfacuta una din camasi ca degeaba rotesti de buton...nu se intampla nimic. Eu aveam la cel din stanga camasa sarita de pe suport.Am bagat niste superglue in acel suport si apoi am introdus camasa cu forta. E cam greu sa lucrezi cu ambele maini ca e spatiul destul de mic....dar cu putina imaginatie...merge.
Becurile de la display se pot scoate prin spatele acestuia. Rotesti spre stnga sau dreapta acel suport(soclu) in care e prins becul ca sa iasa.
Acelasi sistem este prezent si la bordul cu km-etraj...numai ca acolo tre sa cauti pe bajbaite...bagi mana in spatele bordului si se simt acele extremitati(socluri)...ca la display.
Becurile de la display si bord se cumpara cu tot cu soclu...sau faci o improvizatie...e simplu.
Nu stiu daca am cuprins chiar tot ,sau daca am fost destul de explicit...daca mai e ceva, intreaba-ma.
Spor la lucru.
- CatalinE
- **
- 449 mesaje
- din 14 Jun 2004
CatalinE
- Mesaje scrise: 449
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2004
- Mesaj Privat