Mar 04 Aug, 2015 11:38 am
Salutare!
A mea e din 2006, am 150000 reali la bord, si am desfacut-o prima oara, din cauza martorului "check engine" .(raporta EGR nefunctional).
Masina mergea relativ bine, dar ma stresa martorul de la bord, care aprins fiind nu puteam sa-mi dau seama in caz ca aparea alta eroare.
Am constatat ca supapa era blocata pe inchis,, acum sunt la capitolul montat la loc ce am defacut... dar nu era mizeria asa de mare ca la colegul bog15dan care vad ca avea galeria de aer aproape complet infundata. Din ce am observat din comportamentul masinii nu este indicat sa obturezi definitiv supapa deoarece iarna cand motorul e rece e foarte puturoasa si nu trage mai deloc pana nu se incalzeste motorul. Daca ai drumuri scurte si dese in oras, e nasol... Daca obturezi intentionat EGR-ul masina oricum se prinde ca ceva nu e in regula din analiza gazelor, si va da mereu eroare de egr! Chiar daca stergi eroarea cu op-com-ul,, face teste periodice si eroarea va reapare mereu.
Dupa demontarea EGR-ului, scoaterea galeriei e floare la ureche, mizeria de gudron moale e mare in galeria de aer!
Gazele in EGR intra fierbinti si acolo se depune mai mult calamina si se blocheaza axul supapei. dupa ce trec prin cilindrul ala de tabla (care este un schimbator de caldura,) se racesc, caldura fiind preluata de sistemul de racire al motorului.
In galeria de aer gazele de evacuare mai reci fiind depun gudronul de consistenta unui gem negru. Galeria e mai greu de curatat, si te faci ca porcu` de negreala.(aici intra si clapeta de soc din dreapta) Dar se merita. Nu cred sub nicio forma ca dupa 1-2 ani se face la loc... peste 150.000km mai vedem,, pana atunci am constiinta impacata ca am facut ce trebuie, nu ce recomanda doreii din service-uri.
In regim de "home made" e bine sa rezervati 2-3 zile, pentru ca nu e tocmai comod. Fiind prima data cand imi bag degetele acolo am preferat sa ma uit de 7 ori ce scot, cum si de unde..lasand la o parte pozitia in care trebuie sa lucrezi, lungit pe burta peste motor, cu capul in jos si cu oglinda si lanterna la indemana...(d-aia se codesc toti mecanicii si au manopera asa piperata.)
@rhydin, tu ai alt motor, si EGR-ul e accesibil,, d-aia ti-a luat o ora! la Z13DTH e o aventura! si nu da in nas din cauza egr-ului.