- smarandita
- OP
- 15 mesaje
- din 01 Apr 2005
- Astra 2002 Y 17 dt
- Vaslui
smarandita
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2002 Y 17 dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2005
- Mesaj Privat
Salutare,
Revin pe forum cu o problema ( sper sa aveti rabdare sa cititi pana la capat ! ) legata de un Opel Corsa S-D VAN 1.3 cdti, fabricata in 2008, motor Z13DTJ, 55 kw, diesel, 63000 km in bord.
Masina o am de un an (de la cineva care a adus-o din Italia) si cu ea circula sotia doar in oras 6-20 km/zi
Singura problema pe care am avut-o (pana acum) a fost legata de filtrul de particule. La 3-4 luni se aprindea in bord martorul de noxe (spira) ceea ce impunea (conform celor citite pe forum) regenerarea filtrului de particule, adica plimbare in afara localitatii 20 - 30 minute la peste 2500 - 3000 ture si problema era rezolvata.
Zilele trecute s-a aprins in bord martorul de service, pe care sotia l-a confundat cu cel noxe si a procedat in consecinta. A plecat cu masina, a mers 20-30 min cu motorul turat, s-a intors dar martorul a ramas in continuare aprins.
Persistand in confuzia celor doi martori din bord, a concluzionat ca regenerarea filtrului de particule nu s-a facut si a doua zi a plecat din nou cu masina in afara localitatii.
A mers 7-8 km pana sa iasa din localitate, apoi a inceput sa o accelereze sa urce catre 3000 ture, numai ca mai sus de 2000 ture nu voia sa treaca, nu avea putere. A apasat acceleratia mai tare si, la un moment dat, motorul a inceput sa trepideze si sa faca zgomot (“ca un tractor”) a ajuns la 4000 de ture, iar pe teava de esapament a inceput sa iasa fum alb ( s-a facut un nor de fum ). A franat, a tras pe dreapta si a luat contactul, dar motorul nu s-a oprit imediat ci a mai mers câteva secunde (10-15) lasand o pata neagra pe asfalt, apoi s-a oprit.
A asteptat 5-10 min, a incercat sa porneasca dar motorul se blocase (bateria avea curent, cupla demarorul dar nu invartea motorul).
Am tractat masina pana la un mecanic care a desfacut 3 bujii (a gasit una indoita si una rupta si inca nu a scos-o) si a constatat ca pistoanele erau pline cu motorina, fapt ce a dus la blocarea motorului iar nivelul uleiului era aproape dublu, ceea ce inseamna ca a ajuns motorina in baia de ulei. Cu bujiile scoase a incercat sa porneasca, motorul se invarte si toata motorina din pistoane a fost aruncata prin gaurile de la bujii. Dand din nou la cheie, a mai constatat ca motorina este aruncata in continuu prin gaurile bujiilor ceea ce l-a dus la concluzia ca “baga motorina in continuu in capul pistoanelor ca si cum injectoarele sunt blocate iar motorina nu mai este pulverizata ci curge prin injectoare”
Pe furtunul de la intercooler era putin ulei dar nu atat de mult incat sa suspecteze ca ar avea vreo problema cu turbina.
La diagnoza apare doar o eroare de genul “ Comanda intrerupere timp incandescenta”
Parerea mecanicului este ca problema ar fi din partea de injectie, injectoare – desi i s-a parut ciudat sa se strice toate 4 - sau pompa de injectie (asa s-ar explica umplerea cu motorina a cilindrilor pistoanelor). Dupa remedierea partii de injectie, la care el nu poate face nimic, va putea constata daca mai sunt si alte probleme (supape, biele, etc.).
Acestea fiind zise, va rog si pe voi sa va spuneti parerea in legatura cu cauzele posibile care au generat aceste probleme si sugestii privind remedierea acestora, “surprizele” ce mai pot aparea in continuare.
Multumesc, zi frumoasa tuturor!
PS: Rog moderatorii sa mute subiectul daca locul lui nu-i aici !
Revin pe forum cu o problema ( sper sa aveti rabdare sa cititi pana la capat ! ) legata de un Opel Corsa S-D VAN 1.3 cdti, fabricata in 2008, motor Z13DTJ, 55 kw, diesel, 63000 km in bord.
Masina o am de un an (de la cineva care a adus-o din Italia) si cu ea circula sotia doar in oras 6-20 km/zi
Singura problema pe care am avut-o (pana acum) a fost legata de filtrul de particule. La 3-4 luni se aprindea in bord martorul de noxe (spira) ceea ce impunea (conform celor citite pe forum) regenerarea filtrului de particule, adica plimbare in afara localitatii 20 - 30 minute la peste 2500 - 3000 ture si problema era rezolvata.
Zilele trecute s-a aprins in bord martorul de service, pe care sotia l-a confundat cu cel noxe si a procedat in consecinta. A plecat cu masina, a mers 20-30 min cu motorul turat, s-a intors dar martorul a ramas in continuare aprins.
Persistand in confuzia celor doi martori din bord, a concluzionat ca regenerarea filtrului de particule nu s-a facut si a doua zi a plecat din nou cu masina in afara localitatii.
A mers 7-8 km pana sa iasa din localitate, apoi a inceput sa o accelereze sa urce catre 3000 ture, numai ca mai sus de 2000 ture nu voia sa treaca, nu avea putere. A apasat acceleratia mai tare si, la un moment dat, motorul a inceput sa trepideze si sa faca zgomot (“ca un tractor”) a ajuns la 4000 de ture, iar pe teava de esapament a inceput sa iasa fum alb ( s-a facut un nor de fum ). A franat, a tras pe dreapta si a luat contactul, dar motorul nu s-a oprit imediat ci a mai mers câteva secunde (10-15) lasand o pata neagra pe asfalt, apoi s-a oprit.
A asteptat 5-10 min, a incercat sa porneasca dar motorul se blocase (bateria avea curent, cupla demarorul dar nu invartea motorul).
Am tractat masina pana la un mecanic care a desfacut 3 bujii (a gasit una indoita si una rupta si inca nu a scos-o) si a constatat ca pistoanele erau pline cu motorina, fapt ce a dus la blocarea motorului iar nivelul uleiului era aproape dublu, ceea ce inseamna ca a ajuns motorina in baia de ulei. Cu bujiile scoase a incercat sa porneasca, motorul se invarte si toata motorina din pistoane a fost aruncata prin gaurile de la bujii. Dand din nou la cheie, a mai constatat ca motorina este aruncata in continuu prin gaurile bujiilor ceea ce l-a dus la concluzia ca “baga motorina in continuu in capul pistoanelor ca si cum injectoarele sunt blocate iar motorina nu mai este pulverizata ci curge prin injectoare”
Pe furtunul de la intercooler era putin ulei dar nu atat de mult incat sa suspecteze ca ar avea vreo problema cu turbina.
La diagnoza apare doar o eroare de genul “ Comanda intrerupere timp incandescenta”
Parerea mecanicului este ca problema ar fi din partea de injectie, injectoare – desi i s-a parut ciudat sa se strice toate 4 - sau pompa de injectie (asa s-ar explica umplerea cu motorina a cilindrilor pistoanelor). Dupa remedierea partii de injectie, la care el nu poate face nimic, va putea constata daca mai sunt si alte probleme (supape, biele, etc.).
Acestea fiind zise, va rog si pe voi sa va spuneti parerea in legatura cu cauzele posibile care au generat aceste probleme si sugestii privind remedierea acestora, “surprizele” ce mai pot aparea in continuare.
Multumesc, zi frumoasa tuturor!
PS: Rog moderatorii sa mute subiectul daca locul lui nu-i aici !
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- smarandita
- OP
- 15 mesaje
- din 01 Apr 2005
- Astra 2002 Y 17 dt
- Vaslui
smarandita
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2002 Y 17 dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2005
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
E important sa se învârte la mana fara zgomote. La automat nu poti auzi chiar orice.
Fa test de compresie: asa stii daca s-a distrus ceva in interior. Daca ai compresie, poti merge mai departe.
Supraturarea se face cu ulei in camera de ardere. Fumul alb e de la ulei in exces in cilindri.
Ca sa vezi daca a Injectoarele sunt închise, faci presiune la intrarea în rampa comunã: daca tine presiune, nu de acolo vine motorinã de care zici tu.
Dar eu cred ca e ulei cu motorina, venit din baie. acestecul ala a scapat pe la turbina , s-a dus n admisie, iar de aici distracția.
Fa test de compresie: asa stii daca s-a distrus ceva in interior. Daca ai compresie, poti merge mai departe.
Supraturarea se face cu ulei in camera de ardere. Fumul alb e de la ulei in exces in cilindri.
Ca sa vezi daca a Injectoarele sunt închise, faci presiune la intrarea în rampa comunã: daca tine presiune, nu de acolo vine motorinã de care zici tu.
Dar eu cred ca e ulei cu motorina, venit din baie. acestecul ala a scapat pe la turbina , s-a dus n admisie, iar de aici distracția.
E L S
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2012
- Mesaj Privat
- smarandita
- OP
- 15 mesaje
- din 01 Apr 2005
- Astra 2002 Y 17 dt
- Vaslui
smarandita
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2002 Y 17 dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2005
- Mesaj Privat
- smarandita
- OP
- 15 mesaje
- din 01 Apr 2005
- Astra 2002 Y 17 dt
- Vaslui
smarandita
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2002 Y 17 dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2005
- Mesaj Privat
Salutare,
Revin cu continuarea "povestii" legata de acelasi Opel Corsa S-D VAN 1.3 cdti, fabricata in 2008, motor Z13DTJ, 55 kw, diesel
Am desfacut injectoarele si le-am reconditionat ( erau topite - unul chiar tare ), le-am montat pe motor si am constatat ca motorul "bate".
Mecanicul a desfacut motorul, in care a gasit 2 pistoane afectate si 2 biele cu "joc" stabilind ca imi trebuie alt motor ( a fost mai convenabil sa iau un motor fara accesorii decat sa-l repar pe cel original ).
Aici vine partea la care nu sunt sigur ca am procedat corect: am schimbat motorul original, dar defect, Z13 DTJ ( fara "accesorii" - insemnand, dupa cum mi-a explicat mecanicul - bloc motor, vibrochen, chiuloasa, baie ulei, etc. ) cu un motor Z13 DT luat de pe o Corsa C. Mecanicul mi-a explicat ca din moment ce am pastrat pe masina toate accesoriile ( calculator, partea de injectie, turbina, evacuare, etc. ) de la vechiul motor - Z13 DTJ, nu este nici o problema.
Motorul Z13 DT a fost montat pastrandu-se doar injectoarele lui ( cu care a functionat pe Corsa C ) si urma ca dupa o saptamana de probe sa le inlocuim cu cele reconditionate ( in ideea ca cele reconditionate ar fi mai bune ). Am mers cateva zile cu masina si au inceput sa apara alte probleme: motorul avea trepidatie la ralanti, in special la rece, apoi fum alb-albastrui pe esapament si, in cele din urma, motorul a inceput sa mearga intrerupt ( sa “balbaie” ) si sa scoata putin fum negru pe esapament.
Mecanicul a concluzionat ca problemele ar fi de la injectoare, drept pentru care le-a inlocuit cu setul de injectoare reconditionate. In urma inlocuirii injectoarelor, motorul merge mult mai rau si scoate pe esapament mult fum negru.
Acum, lasand oarecum la o parte problemele ce ar putea fi generate de injectoare ( desi sunt reconditionate ) si turbina ( putin afectata pt ca are un usor “fluierat” ) va intreb:
Exista posibilitatea ca proasta functionare a motorului sa apara din cauza unor incompatibilitati, nepotriviri de parametri intre cele doua motoare Z13 DTJ original si Z13 DT luat de pe Corsa C ?
Daca cineva dintre voi a facut ( sau macar a incercat ) asemenea schimbare a fost ok sau nu ?
Precizez din nou ca schimbarea motoarelor s-a facut doar la nivel mecanic, ca sa zic asa, adica bloc motor, vibrochen, chiuloasa, baie ulei, etc.
Multumesc !
Revin cu continuarea "povestii" legata de acelasi Opel Corsa S-D VAN 1.3 cdti, fabricata in 2008, motor Z13DTJ, 55 kw, diesel
Am desfacut injectoarele si le-am reconditionat ( erau topite - unul chiar tare ), le-am montat pe motor si am constatat ca motorul "bate".
Mecanicul a desfacut motorul, in care a gasit 2 pistoane afectate si 2 biele cu "joc" stabilind ca imi trebuie alt motor ( a fost mai convenabil sa iau un motor fara accesorii decat sa-l repar pe cel original ).
Aici vine partea la care nu sunt sigur ca am procedat corect: am schimbat motorul original, dar defect, Z13 DTJ ( fara "accesorii" - insemnand, dupa cum mi-a explicat mecanicul - bloc motor, vibrochen, chiuloasa, baie ulei, etc. ) cu un motor Z13 DT luat de pe o Corsa C. Mecanicul mi-a explicat ca din moment ce am pastrat pe masina toate accesoriile ( calculator, partea de injectie, turbina, evacuare, etc. ) de la vechiul motor - Z13 DTJ, nu este nici o problema.
Motorul Z13 DT a fost montat pastrandu-se doar injectoarele lui ( cu care a functionat pe Corsa C ) si urma ca dupa o saptamana de probe sa le inlocuim cu cele reconditionate ( in ideea ca cele reconditionate ar fi mai bune ). Am mers cateva zile cu masina si au inceput sa apara alte probleme: motorul avea trepidatie la ralanti, in special la rece, apoi fum alb-albastrui pe esapament si, in cele din urma, motorul a inceput sa mearga intrerupt ( sa “balbaie” ) si sa scoata putin fum negru pe esapament.
Mecanicul a concluzionat ca problemele ar fi de la injectoare, drept pentru care le-a inlocuit cu setul de injectoare reconditionate. In urma inlocuirii injectoarelor, motorul merge mult mai rau si scoate pe esapament mult fum negru.
Acum, lasand oarecum la o parte problemele ce ar putea fi generate de injectoare ( desi sunt reconditionate ) si turbina ( putin afectata pt ca are un usor “fluierat” ) va intreb:
Exista posibilitatea ca proasta functionare a motorului sa apara din cauza unor incompatibilitati, nepotriviri de parametri intre cele doua motoare Z13 DTJ original si Z13 DT luat de pe Corsa C ?
Daca cineva dintre voi a facut ( sau macar a incercat ) asemenea schimbare a fost ok sau nu ?
Precizez din nou ca schimbarea motoarelor s-a facut doar la nivel mecanic, ca sa zic asa, adica bloc motor, vibrochen, chiuloasa, baie ulei, etc.
Multumesc !
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- smarandita
- OP
- 15 mesaje
- din 01 Apr 2005
- Astra 2002 Y 17 dt
- Vaslui
smarandita
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2002 Y 17 dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2005
- Mesaj Privat
- smarandita
- OP
- 15 mesaje
- din 01 Apr 2005
- Astra 2002 Y 17 dt
- Vaslui
smarandita
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2002 Y 17 dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2005
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
- smarandita
- OP
- 15 mesaje
- din 01 Apr 2005
- Astra 2002 Y 17 dt
- Vaslui
smarandita
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2002 Y 17 dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2005
- Mesaj Privat