Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • Dan71

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Belgia
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Buna ziua tuturor.

Sunt posesorul unui Opel Insignia Tourer, motor de 2 litri,160 Ch, diesel, cutie automata, model din anul 2010.

Daca ma poate ajuta cineva cu un sfat referitor la mesajul "filtru de particule plin''......ce e de facut ?
Am vizionat tot felul de tutoriale pe internet dar nu stiu cat sunt de viabile, de aceea am decis sa cer ajutorul unor oameni avizati si m-am logat aici, in speranta ca voi gasi o indrumare.
Masina mea nu are nici un led sau mesaj referitor la inceperea regenerarii DPF-ului, din pacate celor de la Opel le-a scapat acest aspect, asa ca nu pot sa-mi dau seama ce trebuie sa fac.
Am masina de sase ani si este pentru prima data cand apare acest mesaj in bord.
Nu cunosc coduri de erori, de aceea anexez o fotografie cu mesajul din bord.
Multumesc anticipat.


Skip ads

  • tase

  • Mesaje scrise: 1,970
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Trebuie sa urmaresti cind masina este pornita si la un moment dat creste consumul chiar si turatia putin, creste si temperatura de lucru a motorului..atunci daca esti in trafic tragi pe dreappta si o lasi sa-si faca regenerarea (daca mai este posibil ca nu stiu prea bine )..daca nu trebuie sa mergi la un service sa-ti faca regenerare fortata dar exista riscuri!
  • Dan71

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Belgia
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns.

Am posibilitatea de a urmari consumul si turatia, pentru temperatura de lucru a motorului nu sunt indicatoare in bord.
Sa inteleg ca trebuie sa o las pe ''consumul instant'' si sa stau cu ochii pe afisaj.
In cazul in care valorile se modifica, ar incepe aceasta ''regenerare'', iar sfatul tau este sa opresc in ceva parcare si sa astept......
Bun.....cat astept ?......care sunt etapele si cum se comporta masina pe durata ''regenerarii"?
  • opelro

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2016

  • Mesaj Privat
In primul rand trebuie sa mai alimentezi cu motorina, este cam jos acul si sub o anumita cantitate de motorina nu face regenerarea.Cat despre regenerare este foarte simplu: in momentul in care consumul instant ( la relanty) este in jur de 1.9-2.1 l/h masina este in regenerare.Trebuie mentinut motorul pornit pana cand consumul scade la 0.7-0.8 l/h ( fara alti consumarori porniti, de ex. clima , vara cand e foarte cald, etc). Daca esti in mers, mergi mai turat cu ea( temperatura apei sa fie la 90 grade) iar daca trebuie sa te opresti si esti grabit o poti tura la 2500- 2900 ture urmarind din cand in cand consumul la relanty.
In cazul de fata trebuie alimentat, incalzit motorul , mers cat mai turat si constant cu ea (in jur de 3000 turatii). Daca in 15 -20 min de mers turat ( dupa incalzirea motorului) nu a terminat este o problema si trebuie mers la service.
  • Officer

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Interesant de mentionat si cati km are masina si cum a fost folosita preponderent - urban/extraurban.

Eu merg cu ea exclusiv cu CDB pe consum instant si sesizez imediat cand isi face regenerare, inclusiv cand sunt in trafic desi nu o am de multa vreme. Asa cum spun si colegii mai sus, creste consumul la relanti si turatia iar motorul isi schimba zgomotul, ceea ce e usor de sesizat. Daca pui mana la teava de esapament cand isi face regenerarea vei observa ca se elimina gaze foarte fierbinti.

Regenerarea dureaza cateva minute, cand se termina motorul scade la turatia normala de relanti si la consumul instant de 0,7-0,9 l/h in loc de 1,8-2,XL/h.

Oare are ceva daca nu opresc in oras cand isi face regenerarea si merg in continuare? Mi s-a intamplat sa nu am cum sa trag pe dreapta - spre exemplu in coloana pe DN1 la intrarea in Bucuresti.
  • ciobysp

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2014

  • Mesaj Privat
E mai indicat sa mergi cu ea decat sa stai sa isi faca regenerarea la relanti.
  • ska

  • Mesaje scrise: 847
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2015 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Exact acelasi mesaj l-am avut si eu azi dimineata.
Masina este un Opel Astra J 2015, 2.0 CDTI 165cp A20DTH, cutie automata, achizitionata la 25.000km in martie, iar acum are peste 43.000km.
Este primul mesaj de genul aparut in 18.000km.
E foarte stupid sa trebuiasca sa te uiti dupa turatia la relanti si/sau consumul instant sa-ti dai seama ca se regenereaza DPF. Nu era mai simplu sa te anunte in bord printr-un martor, sau beculet ceva... ba fraiere... vezi ca... Smile
Si la mine si-a mai facut regenerari, pe unele le-am remarcat si am reusit sa le finalizez, pe unele nu... pentru ca nu de fiecare data am timp sa stau sa ma plimb pana isi termina regenerarea.
  • Dan71

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Belgia
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc celor care au raspuns mesajului meu, TASE si OPELRO.
Problema rezovata !
Este pentru prima data cand ma lovesc de asa problema, de cand am aceasta masina.
O detin din iunie 2011 si este pentru prima data cand imi apare in bord mesajul cu regenerarea DPF.
Ce este rau ca o data ce mesajul este afisat in bord, nu pot comuta pe alte optiuni de afisaj, de exemplu ''consum instant'', ca sa-mi pot da seama daca consumul urca sau coboara........asta la modelul de Insignia detinut de mine.
Urmand indicatiile lui ''Opelro'', am mers pe blind, pusa pe ''manual'', tinuta la 2500 rot/min, si in aproximativ 15 minute problema a fost rezolvata.
Am urmarit pe youtube cum unii plaseaza un led la mufa de la oglinda stanga, care ar indica atunci cand masina face regenerearea DPF si te ajuta in contextul sa stii ca este pe regenerare si sa nu opresti motorul.

Pentru cei interesati :

http://www.youtube.com/watch?v=3SFGJzfTxpU

Este o solutie viabila ?
Are cineva montat ?
Functioneaza ?
Care sunt ''semnalele'' emise de led ?.....lumineaza constant, intermitent.....se stinge ?

Am uitat sa specific modelul:

Opel Insignia Tourer, Diesel, 2.0, 160 Ch, cutie automata, model din 2010.
  • Officer

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2016

  • Mesaj Privat
E un topic special aici pt led
  • paul_fly

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Salut, am eu montat led si e foarte bun, chiar daca imi dau seama si fara led cand se face regenerarea. Ma mir cum dupa 5 ani nu reusesti sa-ti dai seama cand masina e la regenerare.
"sa te opresti cand se face regenerarea" nu stiu de unde a aparut informatia aceasta dar mi se pare total eronata din contra este indicat sa nu opresti motorul iar daca este in sarcina este ca atat mai bine.
Sa mergi pe o autostrada din afara cu parcari la cateva sute de km si sa ai regenerare ce faci ?
Frana, eu ... am regenerare ! Smile
  • Dan71

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Belgia
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2016

  • Mesaj Privat
....paul_fly.....
Nu mi-am dat seama din simplul motiv ca pana ieri habar nu aveam ce este aia ''regenerare'' sau ''Filtru DPF''.
Sunt convins ca omul a postat cu cele mai bune intentii un raspuns la intrebarea mea.
N-ar trebui luat peste picior.
Se poate face regenerare si stand pe loc, cu motorul turat la 2500-3000 rot/min.
Bine-nteles ca nu este indicat.....dar se poate......citeste ce spune colegul ''opelro''.....
  • FRANKIE82

  • Mesaje scrise: 298
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2015

  • Mesaj Privat
regenerarea se face si la relanti...dureaza cam 10 min...
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Se face, dar nu se si termina... dupa cel mult 10 min de mers in ralanti regenerarea se intrerupe. D-aia dureaza cam 10 min...
  • crybabyro

  • Mesaje scrise: 696
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2010 A2DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Regenerearea se face si in trafic urban si chiar le 50-60 grade la apa. Ca nu e completa regenerarea sau ca e mai bine sa fie facuta in afara...Opel stie:D.
La relanti consumul este in jur de 2% iar in trafic cred ca undeva +1.5-2% mai mult decat la mers normal. as zice ca face aceeasi treaba si in mers "fortat" si la trafic normal.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Se face in ambele situatii, dar nu la fel de eficient. Temperatura gazelor de evacuare si fluxul de aer pe evacuare asigura o curatare mai buna a filtrului in turatie si sarcina.
Antepenultima postare din topicul de mai jos... pg16
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1792362
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR