Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • hcata

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Comanesti/Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Salut!
Bine v-am gasit. Sunt nou pe forum si apreciez ceea ce se intampla aici. Sun un posesor al unui Opel astra92 c16 nz si uneori se aprinde check engine codul 45 (amestec prea bogat). Mentionez ca am un consum mare in regim de drumuri scurte in fiecare zi (in perioada cu temperaturi scazute consum spre 15% in acest regim). Va rog cei care au acest tip de motor pot sa-mi dea niste date reale de consum in regim urban si extraurban? Care ar putea fi cauza pentru codul 45?
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Sonda Lambda Question Tipic pentru functionare cu benzina romaneasca... Exclamation
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Daca sonda lambda functioneaza defectuos (se poate masura), creste si consumul (amestec prea bogat). La tine este ceva clar, se poate inlocui sonda sau in cel mai fericit caz - se poate curata (am auzit ca merge cateodata, dar trebuie o vaselina speciala la re-montaj).
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Mixture constantly too rich
('UL>0.6V)

* Check filel pump pressure * Pressure regulator
Pressure in feed line 0.7 to 0.8 bar
Pressure in return line <0.3 bar)

* Leaking injechon valve (drips from valve)

* Interfering impuIse(observe tachometer)

* Active carbon canister or lines leaking ( remove vacuum lines)

* Temperature sensor P 30 defective (see test step 02)

* Intake manifold pressure sensor or vacumm hose defective (see test step 03)

* Throttle valve potentiometer defective (see teststep04)

* Control unit defective
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
@Pratmin- ia vezi mai sus cate pot fi defecte afara de sonda


sonda lambda nu se curata Shocked .aud prima data asa ceva Question cum se curata? Question Question
La tine este ceva clar, se poate inlocui sonda sau in cel mai fericit caz - se poate curata (am auzit ca merge cateodata, dar trebuie o vaselina speciala la re-montaj). Question Question Question

  • DnI

  • Mesaje scrise: 236
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2004

  • Mesaj Privat
sonda lambda trimite impulsuri electronice catre ecu, in functie de cum sesizeaza gazele din evacuare.
nu se poate curata, eventual se poate schimba.
se poate anula cu o rezistenta dar... masina va consuma mult mai mult.


Ultima modificare făcută de DnI la Mie 16 Feb, 2005 10:32 am
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
go a scris:@Pratmin- ia vezi mai sus cate pot fi defecte afara de sonda


sonda lambda nu se curata Shocked .aud prima data asa ceva Question cum se curata? Question Question
La tine este ceva clar, se poate inlocui sonda sau in cel mai fericit caz - se poate curata (am auzit ca merge cateodata, dar trebuie o vaselina speciala la re-montaj). Question Question Question


Am incercat numai sa dau o explicatie combinatiei intre codul de eroare si consumul crescut. Nu neg ca pot fi si alte defecte, dar consider ca trebuie masurata sonda pentru inceput.

Curatarea nu am facut-o niciodata, dar stiu de la un de auto SH din Germania ca folosesc un spray "special" sa o pulverizeze; nu tine intotdeauna. Rolling Eyes


Ultima modificare făcută de pratmin la Mie 16 Feb, 2005 11:57 am
  • hcata

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Comanesti/Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2005

  • Mesaj Privat
go a scris:Mixture constantly too rich
('UL>0.6V)

* Check filel pump pressure * Pressure regulator
Pressure in feed line 0.7 to 0.8 bar
Pressure in return line <0.3 bar)

* Leaking injechon valve (drips from valve)

* Interfering impuIse(observe tachometer)

* Active carbon canister or lines leaking ( remove vacuum lines)

* Temperature sensor P 30 defective (see test step 02)

* Intake manifold pressure sensor or vacumm hose defective (see test step 03)

* Throttle valve potentiometer defective (see teststep04)

* Control unit defective


Te rog spune-mi si mie de unde ai luat aceste informatii si cam ce consum are masina ta in cele doua regimuri (am vazut ca ai motor ca al meu)
Multumesc!
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
TIS
~ 6-6,5 afara-10-11 oras
  • Mr.hat

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
hcata , la mine cam 10 in oras si 7-7,5 afara pe temp de -20 C Very Happy
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
vin si eu cu o completare pentru DnI: sonda nu se poate anula cu o rezistenta, pentru ca ECU va vedea ca nu primeste o tensiune oscilanta (intre 0.1 si 0.9V) de la sonda, si o va declara defecta, inregistrand codul de eroare. deci ori ca pui rezistenta, ori ca lasi firul in aer sau il legi la masa, e acelasi lucru... iar in final ai dreptate, masina va consuma mai mult.

p.s. mai auzisem eu idei de tuning prin scoaterea sondei si montarea ei la aer curat, in fata radiatorului, astfel incat ECu sa vada amestecul sarac, si sa compenseze asta cu mai multa benzina... nu incercati asta acasa, ca e degeaba.
  • hcata

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Comanesti/Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2005

  • Mesaj Privat
ron a scris:vin si eu cu o completare pentru DnI: sonda nu se poate anula cu o rezistenta, pentru ca ECU va vedea ca nu primeste o tensiune oscilanta (intre 0.1 si 0.9V) de la sonda, si o va declara defecta, inregistrand codul de eroare. deci ori ca pui rezistenta, ori ca lasi firul in aer sau il legi la masa, e acelasi lucru... iar in final ai dreptate, masina va consuma mai mult.

p.s. mai auzisem eu idei de tuning prin scoaterea sondei si montarea ei la aer curat, in fata radiatorului, astfel incat ECu sa vada amestecul sarac, si sa compenseze asta cu mai multa benzina... nu incercati asta acasa, ca e degeaba.


Ron, cam cat consuma la suta masina ta?
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
la drum lung 5, dar la mersul meu, fara sa depasesc 110. in oras variaza cu vremea, vara am avut 8 (asta fara EGR).
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Chiar 5 %, eu zic ca e cam mult Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
ron a scris:la drum lung 5, dar la mersul meu, fara sa depasesc 110. in oras variaza cu vremea, vara am avut 8 (asta fara EGR).


5%! cum ai reusit sa faci consumul asta?
pe linga stilul de mers 'economic' ai mai facut ceva modificari la motor?
lipsa EGR teoretic nu ar avea efect direct asupra consumului.

a mea are un consum intre 6-7 afara si 9-12 in oras (depinde de vreme si de oras) Confused
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
@ron cum 5l/100? Rolling Eyes
cum conduci de scoti consumul asta ?
o singura data vara am reusit sa ma apropii de 6l/100 buc -pitesti la <110/ora
Ai modificat ceva?
  • vladonero

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Ron dar parca ultima data cand am discutat la o bere despre consumul la opelul tau ziceai ceva de 7-7.5 in oras.Acum adevarul e ca la Cta nu e trafic ca la Buc dar totusi chiar 7.5 nu iti consuma in oras.Sincer eu cred ca nu faci calculul cum trebuie.
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
inainte sa schimbi sonda:
verifica voltajul pe firul ce vine de la ECU spre sonda lambda, cu sonda lambda deconectata (e o mufa in apropierea sondei ce se poate deconecta) si doar cu contactul pus: ar trebui sa fie 0.45V, daca e mai mare s-ar putea ca asta sa fie problema.

si eu am codul asta de eroare (45 - amestec bogat) dar cauza este voltajul dinspre ECU care e +1.087V doar cu contactul pus (motor oprit + sonda deconectata).

deocamdata nu am gasit sursa problemei. aveti idee de unde ar putea apare voltajul asta? (aceeasi problem o are si ron...)
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
@Dac: dupa cum am mai discutat, acea tensiune (mai mare de 0.45) implica o corectie din partea ECU spre un amestec sarac, fapt confirmat si de valorile INT din acel moment.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR