Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • Maximilian2016

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Buna tuturor,

Simptome:
Bateria se descarca in timp, aproximativ la 6 luni, aparent fara motiv.
Am schimbat bateria cu una noua si m-am confruntat cu aceeasi problema dupa cateva luni dupa ce schimbul a fost efectuat.
In bord nu exista nici un indicator care sa indice vreo defectiune.
Am fost cu masina in reprezentanta si la cateva centre service din Cluj, au facut diferite verificari printre care si cele legate de existenta unor consumatori dar toti au ajuns la concluzia ca din punct de vedere electric masina nu are nici o problema si nu exista consumatori in stationare.
Am observat urmatorul aspect insa poate sa fie doar o impresie gresita pentru ca in urma verificarilor se pare ca nu exista nici o problema din punct de vedere eletric:
-daca nu inchid portbagajul cu forta, desi el se inchide din punct de vedere mecanic si dupa ce inchid masina cu cheia el ramane inchis exact cum ar trebui sa se si comporte in stare de functionare normala, in cazul in care de exemplu nu folosesc masina o saptamana, risc ca bateria sa se descarce complet.
Scenariul prezentat mai sus ma face sa ma gandesc ca exista o componenta eletrica in zona portbagajului care devine consumator in cazul in care portbagajul nu se inchide corespunzator.
Apreciez orice sugestie din partea dvs. care ma poate ajuta sa identific problema descrisa si de asemenea apreciez orice recomandare catre un electrician auto din Cluj care ar putea solutiona problema.


Va multumesc


Cod(uri) eroare:
Nici un cod de eroare.
Model: Vectra
An fabricatie: 2003
Cod motor: Z18XE
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Multimetru si masori consumul cu toate usile inchise. Eu am pãțit o minune asemãnãtoare de la torpedou: rãmânea becul aprins.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
E posibil sa ramana aprins becul din portbagaj. Lasa un telefon, pe filmare, in portbagaj, dupa ce inchizi.
Eu am renuntat la becul din portbagaj si din torpedou, preventiv.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Maximilian2016 a scris:
In bord nu exista nici un indicator care sa indice vreo defectiune.
Am fost cu masina in reprezentanta si la cateva centre service din Cluj, au facut diferite verificari printre care si cele legate de existenta unor consumatori dar toti au ajuns la concluzia ca din punct de vedere electric masina nu are nici o problema si nu exista consumatori in stationare.
Eu nu cred ca un consum al unui bec de 5w sau chiar mai mult,nu este pus in evidenta de ampermetrul celui ce face verificarea. Ar fi trist ca atitia meseriasi sa nu fie in stare sa faca separarea circuitelor,prin extragere de sigurante si sa verifice amanuntit circuitul la care,prin extragerea sigurantei a disparut consumul anormal...,mi se pare ca a fost pomenita si reprezentanta Cluj...! Nu stiu unde e adevarul si cine are dreptate...,poate in viitor...!
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
big_electro61, cand ai dreptate nu comentez.
dar acum nu ai dreptate, vectra c e o masina can-bus care nu are siguranta pentru orice bec.
90% dintre becurile masinii sunt comandate si aprinse de module electronice (uec, rec, bcm).

Poti scoate siguranta care alimenteaza rec, dar nu vei mai putea incuia usile spate (de exemplu).
Dar daca scoti siguranta de la rec, sunt o gramada de consumatori care sunt activati de acesta (becurile din triple, becurile de la numar, becurile din portbagaj, etc) si e foarte greu sa identifici care dintre ele e problema, mai ales ca problema nu apare in 10 minute ci dupa o saptamana...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
La o verificare de consum in stand-by,se va depista doar consumul anormal din acel moment... La speta in discutie se banuieste care ar fi sursa consumului si cred ca o verificare de consum in stand-by,cu portbagaj inchis si apoi deschis,poate evidentia existenta unei diferente de amperaj intre cele 2 stari(inchis/deschis),sau nu,functie de care se intervine.Chiar daca masina are comunicare CAN si nu numai...,rezolvarile de consum anormal se fac prin extragere de sigurante,pe circuitele protejate prin sigurante iar la cele alimentate si protejate de calculatoare,se face prin scoaterea sigurantelor ce alimenteaza fiecare calculator sau la nevoie scoaterea fiecarui calculator din instalatie,pina dispare consumul,urmind ca apoi sa fie cercetati posibilii consumatori anormali de pe calculatorul problema.De la caz la caz,rezolvarea tine de experienta si fler,nimeni nu spune ca e foarte usor! De curiozitate scoateti siguranta F7(30A) si F9(7,5A) si o sa vedeti ca nu se mai aprind becurile in portbagaj(dispare consumul).La masuratori,instrumentele se citesc dupa intrarea in -slip mode-,altfel sunt erori...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR