- adrianexim
- OP
- 48 mesaje
- din 09 Aug 2014
- Corsa 1997 X12XE
- Dolj
adrianexim
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 1997 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2014
- Mesaj Privat
Am o corsa z10xe de 6 ani, cand am luat-o am schimbat distributia, am cumparat un chit de distributie mai ieftin, iar acum ma indoiesc ca mecanicul care la montat era foarte priceput....intre timp zgomotul a reaparut, se aude ca un diesel veritabil...imi licare martorul de ulei cand o pornesc, baraie la pornire si tacane la cald....in schimb are momente cand trage foarte bine si consuma foarte putin, are toane...
Daca as lua de la dezmembrari un z12xe, sa inlocuiesc actualul 1.0 se poate trece la RAR, fara multa bataie de cap? e diferenta de putere intre motoare foarte mare? Nu e acelasi tip de motor, deci va trebuie mai mult decat sa il treaca in acte? Banuiesc ca daca l-as schimba cu unul tot de 1.0 ar fi foarte usor...
Decat sa fac distributia iar si problemele sa reapara in timp, mai bine l-as inlocui cu 1.2, cazanul are valoare sentimentala, ajungea de mult la remat ....daca nu, o sa incerc sa fac distributia, cu un chit original GM etc..
Daca as lua de la dezmembrari un z12xe, sa inlocuiesc actualul 1.0 se poate trece la RAR, fara multa bataie de cap? e diferenta de putere intre motoare foarte mare? Nu e acelasi tip de motor, deci va trebuie mai mult decat sa il treaca in acte? Banuiesc ca daca l-as schimba cu unul tot de 1.0 ar fi foarte usor...
Decat sa fac distributia iar si problemele sa reapara in timp, mai bine l-as inlocui cu 1.2, cazanul are valoare sentimentala, ajungea de mult la remat ....daca nu, o sa incerc sa fac distributia, cu un chit original GM etc..
- adrianexim
- OP
- 48 mesaje
- din 09 Aug 2014
- Corsa 1997 X12XE
- Dolj
adrianexim
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 1997 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2014
- Mesaj Privat
nimeni?
sa zicem ca partea cu rar-ul se rezolva...
ce mai trebuie pe langa motor? ecu, ceasuri bord...
se potriveste cutia de viteze de pe 1.0,? trebuie schimbat si radiatorul (sistemul de racire)? diferenta de putere dintre cele doua e destul de mica...frane etc?
Z12XE - 55 kW (75 PS) at 5600 rpm
Z10XE - 40 kW (55 PS)
as iesi mai ieftin de 2500 RON?
sa zicem ca partea cu rar-ul se rezolva...
ce mai trebuie pe langa motor? ecu, ceasuri bord...
se potriveste cutia de viteze de pe 1.0,? trebuie schimbat si radiatorul (sistemul de racire)? diferenta de putere dintre cele doua e destul de mica...frane etc?
Z12XE - 55 kW (75 PS) at 5600 rpm
Z10XE - 40 kW (55 PS)
as iesi mai ieftin de 2500 RON?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
-motor Z12XE cam 500euro bun, unul cu distributie varza gasesti ieftin dar ca sa- faci deja iti pui manutele in cap la cat dai (adunat)
-suport motor de 1,2 ca e mai scurt, ieftin ca e o saracie de aluminiu
-admisie, asta 100-200lei dar macar sa nu fie sparta sau inceput de gaura
-bobina inductie, second cam 200lei
-evacuare (are si catalizator), se poate lua numai saxofon de 1,2 si il sudezi pe catalizatorul tau, aste cam scumpe ca toate corsele sunt joase si efectiv le rup, deci numai saxofon ca e cam 50lei
-fire de prelungit, cele de la senzor ax came, sonda ulei, senzor temperatura motor, de vazut si la bobina inductie
-furtune radiator-pompa apa-termostat, furtun pompa apa-clapeta acceleratie second cam 50lei toate
-ceva mici modificari la conducte AC
-ECU tau se resofteaza si programeaza, coduri securitate de aflat etc.
-poate mai este ceva dar mai uit si eu
Cutia de viteze se potriveste de 1,0 la 1.2 numai ca o sa traga racheta dar cu limitare de viteza maxima.
Motor am si bun, are 175k cu distributie schimbata de mine ca pentru mine la 150-155k ca nu mai tin minte exact, am si admisie+bobina+saxofon, sa zicem 2500 lei cu acte ca la RAR te cauta dupa serie. Tot la RAR afli cat este 'taxa' de schimbare motor, candva era cam scump.
-suport motor de 1,2 ca e mai scurt, ieftin ca e o saracie de aluminiu
-admisie, asta 100-200lei dar macar sa nu fie sparta sau inceput de gaura
-bobina inductie, second cam 200lei
-evacuare (are si catalizator), se poate lua numai saxofon de 1,2 si il sudezi pe catalizatorul tau, aste cam scumpe ca toate corsele sunt joase si efectiv le rup, deci numai saxofon ca e cam 50lei
-fire de prelungit, cele de la senzor ax came, sonda ulei, senzor temperatura motor, de vazut si la bobina inductie
-furtune radiator-pompa apa-termostat, furtun pompa apa-clapeta acceleratie second cam 50lei toate
-ceva mici modificari la conducte AC
-ECU tau se resofteaza si programeaza, coduri securitate de aflat etc.
-poate mai este ceva dar mai uit si eu
Cutia de viteze se potriveste de 1,0 la 1.2 numai ca o sa traga racheta dar cu limitare de viteza maxima.
Motor am si bun, are 175k cu distributie schimbata de mine ca pentru mine la 150-155k ca nu mai tin minte exact, am si admisie+bobina+saxofon, sa zicem 2500 lei cu acte ca la RAR te cauta dupa serie. Tot la RAR afli cat este 'taxa' de schimbare motor, candva era cam scump.
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:.....
-ECU tau se resofteaza si programeaza, .......
-ECU tau se resofteaza si programeaza, .......
ECU de Z10XE merge resoftat cu soft de Z12XE apoi programat pe masina....dar masina va merge tot in trei cilindri deoarece in ECU de Z10XE lipseste ( ca hardware ) al 4-lea tranzistor de putere ( sau MosFet ce o fi) care comanda bobina de inductie si injectorul 4.
Invers merge...ECU de Z12XE resoftat su pus pe Z10XE
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- adrianexim
- OP
- 48 mesaje
- din 09 Aug 2014
- Corsa 1997 X12XE
- Dolj
adrianexim
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 1997 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2014
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
kxz
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Botosani
- Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2011
- Mesaj Privat
chiar daca faci acasa, tot iti trebuie acte de la un service autorizat ca au facut modificarile.
se gasesc service-uri sa dea asa ceva, dar tot te costa.
in plus omologarea unui motor diferit de cel original, daca e un motor care exista pe masina, cum e cazul tau, costa in jur de 750 lei. in banii astia primesti si itp de 2 ani. daca e vorba de un motor care nu exista pe masina, deja nu mai are sens sa discutam, ca e omologare individuala, la bucuresti pe stand de probe, peste 6000 lei.
declaratia notariala privind provenienta motorului macar e mai ieftina, cam 50lei.
se gasesc service-uri sa dea asa ceva, dar tot te costa.
in plus omologarea unui motor diferit de cel original, daca e un motor care exista pe masina, cum e cazul tau, costa in jur de 750 lei. in banii astia primesti si itp de 2 ani. daca e vorba de un motor care nu exista pe masina, deja nu mai are sens sa discutam, ca e omologare individuala, la bucuresti pe stand de probe, peste 6000 lei.
declaratia notariala privind provenienta motorului macar e mai ieftina, cam 50lei.
- adrianexim
- OP
- 48 mesaje
- din 09 Aug 2014
- Corsa 1997 X12XE
- Dolj
adrianexim
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 1997 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2014
- Mesaj Privat
Am inceput cu masina de la 0, am schimbat:
-distributia, dar am pus un kit febi, probabil nici mecanicul nu era prea priceput
-catalizator(era crapat), racord flexibil, toba finala inox
-boxe fata, spate, plus player sony -se aude demential
-telescoape spate, bucsi, burduf planetara,
-frane, placute fata, saboti spate, cilindrii frana, cablu frana de mana
-leduri ceasuri bord etc....
-termostat, senzor ulei(bulb)
-bloc lumini, masina e precablata pt. proiectoare, o sa urmeze si astea
-cauciucuri noi, vara, iarna
-bobina inductie, acumulator
-curatat clapeta acceleratie
+multe alte lucruri de care nu imi amintesc, majoritatea in ultimul an..
Mai am de schimbat telescoapele pe fata, o sa ajunga peste 2 sap in service cand am timp.
Sper ca ma intelegeti de ce nu vreau sa o vand.....
Problema e motorul, e greu sa gasesti un mecanic bun sa schimbe distributia, chiar si cu un kit original GM.
Ma "incurajase" un prieten, de curand a cumparat un opel kadett cu motor 1.8 luat de pe o astra G (cred), pe care il are trecut in acte...
O sa incerc sa schimb uleiul si filtrul, bujii, iar restul ramane pt. la primavara...daca ma mai tine pana atunci..
Chiar si asa, nu pot sa investesc in jur de 1000 de euro in ea, probabil as dormi pe pres
-distributia, dar am pus un kit febi, probabil nici mecanicul nu era prea priceput
-catalizator(era crapat), racord flexibil, toba finala inox
-boxe fata, spate, plus player sony -se aude demential
-telescoape spate, bucsi, burduf planetara,
-frane, placute fata, saboti spate, cilindrii frana, cablu frana de mana
-leduri ceasuri bord etc....
-termostat, senzor ulei(bulb)
-bloc lumini, masina e precablata pt. proiectoare, o sa urmeze si astea
-cauciucuri noi, vara, iarna
-bobina inductie, acumulator
-curatat clapeta acceleratie
+multe alte lucruri de care nu imi amintesc, majoritatea in ultimul an..
Mai am de schimbat telescoapele pe fata, o sa ajunga peste 2 sap in service cand am timp.
Sper ca ma intelegeti de ce nu vreau sa o vand.....
Problema e motorul, e greu sa gasesti un mecanic bun sa schimbe distributia, chiar si cu un kit original GM.
Ma "incurajase" un prieten, de curand a cumparat un opel kadett cu motor 1.8 luat de pe o astra G (cred), pe care il are trecut in acte...
O sa incerc sa schimb uleiul si filtrul, bujii, iar restul ramane pt. la primavara...daca ma mai tine pana atunci..
Chiar si asa, nu pot sa investesc in jur de 1000 de euro in ea, probabil as dormi pe pres
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Drept sã-ți spun, în privința Febi, eu nu am încredere în ei. Am avut piese de toatã praștia de la ei,nu distribuție, și nu mai cumpãr nimic Febi. Am schimbat de curând piese la șasiu/direcție , am bãgat Ruville sau piese echivalente fabricate de grupul Schaffler(FAG) . Ruville are câteva piese pe Corsa C din fabrica. Distribuția, pentru ca e foarte importanta, doar GM.