Vin cu o intrebare in speranta ca voi gasi un raspuns la problema de care m-am lovit la masina unui prieten.
Masina in cauza este un Astra G 2002 z16se. Se vaita de consum mare si ca la pornire masina se tureaza pana la ~2200 RPM dupa care scade. Buun. Zic sa curatam EGR si clapeta de acceleratie ca prima si cea mai simpla operatiune. Cand am desfacut EGR am ramas masca. EGR pare a fi anulat. Garnitura lui nu are gaura decat in locasul unde vine pistonasul, cealalta e acoperita. Intru pe forum si citesc postul lui dancuciureanu din sectiunea Agila, si ma apuc de probe. Cu contacul pus, intre pinul 1 si 5 in mufa nu exista 12V. Probez EGR cu fire de la baterie, de neclintit. Pornirea e normala(in afara ca se tureaza mai mult decat normal), relantiul e normal, motorul merge rotund,trage bine toate ok, doar consum cam de 9 l/100km in regim de 80% extraurban. Din ce am dedus eu, EGR pare a fi anulat si din soft din moment ce e blocat, tensiune la mufa nu exista, garnitura acopera unul din orificii, EGR se vede ca nu a lucrat de mult timp deoarece e curat-ruginit, nu negru, dar totusi motorul merge bine. O sa atasez si niste poze sa va dati seama de situatie.
Intrebarea intrebatoare : Intradevar EGR e anulat din soft? Infulienteaza in vreun fel consumul sau turatia ridicata la pornire? El nu a umblat niciodata acolo, nici nu stia ce e acel "butoias"cum ii spune el, deci daca e anulat e anulat ori de neamt(fac si ei dastea?) ori de samsarul de la care a luat masina, ceea ce nu m-ar surprinde.
O zi frumoasa tuturor!
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)