Ciuapp
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2014
- Mesaj Privat
Salutare! Pana ieri am avut probleme cu masinuta ( corsa c 1.0 an 2002 ) imi statea aprins beculetul de la check engine si mergea in ultimul hal... cand plecam de la semafor daca nu o turam si daca nu tineam ambreiajul patinat pana parcurgeam 20-30 metrii imi taia alimentarea apoi nu mai puteam sa o accelerez mai mult de 1100 ture si imi consuma in draci, 4 l la 54 km... enorm... ( se aprinsese beculetul, am bagat 6 litrii de benzina si dupa 54 km s-a aprins iar beculetul)
Am facut testul cu agrafa si imi dadea 10 erori.
Am curatat EGR, THROTTLE, PEDALA ACCELERATIE, dar nimic, ea tot asa facea.
Pana la urma am descoperit ca firele de la sonda lambda erau retezate fix din sonda pentru ca am fost sa-mi schimb burduful flexibil de pe esapament si inteligentul de la service mi-a dplasat teava cu vreo 7 cm mai in spate si capatul sondei atingea de caroserie. .
M-am apucat de treaba, am taiat putin din capatus sondei si am refacut legaturile, am izolat bine cu banda de teflon, am umplut cu silicon negru si pe afara am dat o banda de izolier pentru a fixa cat mai bine firele pana se intareste siliconul.
Iata lista de erori dupa ce am reparat sonda pentru ca uitasem sa schimb si o siguranta.
Dupa ce am schimbat siguratnta si am sters erorile ( cu borna scoasa, apio invatare ) masinuta merge aproape ok, nu mai imi apare nimic in bord cand sta la relantii.
La testul cu agrafa imi mai apar 2 erori
care nu prea ma deranjeaza dar cateodata in timpul mersului se aprinde masinuta cu cheita. Asa cum am spus mai sus EGR curatat, THROTTLE curatat PEDALA ACCELERATIE curatata, toate mufele curatate.
Cum pot rezolva problema cu acceleratia si throttle?
Am facut testul cu agrafa si imi dadea 10 erori.
Am curatat EGR, THROTTLE, PEDALA ACCELERATIE, dar nimic, ea tot asa facea.
Pana la urma am descoperit ca firele de la sonda lambda erau retezate fix din sonda pentru ca am fost sa-mi schimb burduful flexibil de pe esapament si inteligentul de la service mi-a dplasat teava cu vreo 7 cm mai in spate si capatul sondei atingea de caroserie. .
M-am apucat de treaba, am taiat putin din capatus sondei si am refacut legaturile, am izolat bine cu banda de teflon, am umplut cu silicon negru si pe afara am dat o banda de izolier pentru a fixa cat mai bine firele pana se intareste siliconul.
Iata lista de erori dupa ce am reparat sonda pentru ca uitasem sa schimb si o siguranta.
Dupa ce am schimbat siguratnta si am sters erorile ( cu borna scoasa, apio invatare ) masinuta merge aproape ok, nu mai imi apare nimic in bord cand sta la relantii.
La testul cu agrafa imi mai apar 2 erori
care nu prea ma deranjeaza dar cateodata in timpul mersului se aprinde masinuta cu cheita. Asa cum am spus mai sus EGR curatat, THROTTLE curatat PEDALA ACCELERATIE curatata, toate mufele curatate.
Cum pot rezolva problema cu acceleratia si throttle?
- andrei_221
- *
- 33 mesaje
- din 09 Sep 2016
- Gorj
andrei_221
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Gorj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2016
- Mesaj Privat
Ciuapp
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2014
- Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturi, pedala si mufele au fost curatate odata cu egr, throttle si pedala. O sa incerc cu alta pedala, dar am observat ca de cand a venit frigul, la 15-16 grade, cand o pornesc la rece, daca nu o turez cam un minut, se opreste. Dupa ce se incalzeste putin nu mai am treaba cu ea doar ca se aprinde masinuta cu cheita. Ma gandesc la debitmetru pentru ca am mai avut problema cu pornitul la rece si a trebuit schimbat, dar l-am schimbat cu unul sh.
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Schimba sonda.. stiai ca exact pe acolo intra si moleculele de oxigen pe care sonda le foloseste sa compare nivelul de oxigen din gazele de esapament? Stii ce face si cum functioneaza o sonda λ? Schimb-o si-ti va merge masina bine..
@andrei_221 ECU defect? serios? daca ECU e "nedumerit" de semnalele de la sonda ce crezi ca face? taie acceleratia(umbla la pozitia clapetei), intra in mod "SAFE" sa nu distruga altceva.. se pare ca pacatosu' asta de ECU e cam destept, nu?
@Ciuapp schimba sonda, chiar cu una SH verificata si functionala.
@andrei_221 ECU defect? serios? daca ECU e "nedumerit" de semnalele de la sonda ce crezi ca face? taie acceleratia(umbla la pozitia clapetei), intra in mod "SAFE" sa nu distruga altceva.. se pare ca pacatosu' asta de ECU e cam destept, nu?
@Ciuapp schimba sonda, chiar cu una SH verificata si functionala.
marydvo
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2001 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2016
- Mesaj Privat
Eu zic ca o diagnoza la nivelul sondelor te-ar ajuta perfect sa iti dai seama dacã ai defecțiune pe una din sonde. De obicei aceste sonde produc probleme vizibile când motorul este rece. La cald relativ merge ok însã ai martori în bord. Încearcã o diagnoza și dacã suspectezi defecțiune schimb-o sau dao jos și curat-o.
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
https://tekniwiki.ngk.de/desktop/
Se intra la Technical know how--Senzori lambda--Constructie--Metoda de operare a senzorului din dioxid de zirconiu.
Nu este alta optiune decat schimbarea sondei.
Se intra la Technical know how--Senzori lambda--Constructie--Metoda de operare a senzorului din dioxid de zirconiu.
Nu este alta optiune decat schimbarea sondei.