miulius13
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2015
- Mesaj Privat
Salut,
asa cum spune subiectul, sunt interesat sa imi rectific chiulasa la masinuta mea: un Opel Astra G 1.6 benzina, 16 valve, Twinport. Problema cea mare este legata de bataia unor tacheti care pur si simplu ma sacaie... Bataia se poate auzi usor la rece, pe urma toarce bine. Problema este ca in ultima periaoda (2-3 luni) ii mai dau in 120 - 140 km/h pe unde pot (fara sa-mi fortez norocul) si acea bataie se accentueaza.
Inainte de a fi sfatuit ca se pot curata tachetii tin sa precizez ca NU se pot! Tachetii la motorizarea aceasta NU sunt hidraulici ci au un fel de pastila pe interiorul "cloputului". Din cate am vazut pe Opel EPC, sunt 19 modele de tacheti de acest fel iar la "reglarea" lor, impune alegerea tachetului de dimensiunea corespunzatoare. PRESUPUN ca este asa!
Ce doresc sa stiu: este undeva in Romania noastra cineva capabil sa rectifice si sa regleze tachetii la astfel de motorizari? Mentionez faptul ca motorul meu a mai fost desfacut odata din considerente tehnice si atunci mi s-a recomandat sa fac plan la chiulasa. Evident ca am urmat sfatul dar nu as mai face-o din nou din prisma faptului canu am incredere in abilitatile acelor "meseriasi".
oricum, altceva nu-mi amintesc sa-i fi facut. Tachetii au fost pusi exact la locurile lor... pot garanta acest lucru.
Revenind la rectificat chiulasa, am gasit cateva alternative, mai toate in Germania insa preturile m-au speriat destul de bine!
Multumesc mult,
Lucian
asa cum spune subiectul, sunt interesat sa imi rectific chiulasa la masinuta mea: un Opel Astra G 1.6 benzina, 16 valve, Twinport. Problema cea mare este legata de bataia unor tacheti care pur si simplu ma sacaie... Bataia se poate auzi usor la rece, pe urma toarce bine. Problema este ca in ultima periaoda (2-3 luni) ii mai dau in 120 - 140 km/h pe unde pot (fara sa-mi fortez norocul) si acea bataie se accentueaza.
Inainte de a fi sfatuit ca se pot curata tachetii tin sa precizez ca NU se pot! Tachetii la motorizarea aceasta NU sunt hidraulici ci au un fel de pastila pe interiorul "cloputului". Din cate am vazut pe Opel EPC, sunt 19 modele de tacheti de acest fel iar la "reglarea" lor, impune alegerea tachetului de dimensiunea corespunzatoare. PRESUPUN ca este asa!
Ce doresc sa stiu: este undeva in Romania noastra cineva capabil sa rectifice si sa regleze tachetii la astfel de motorizari? Mentionez faptul ca motorul meu a mai fost desfacut odata din considerente tehnice si atunci mi s-a recomandat sa fac plan la chiulasa. Evident ca am urmat sfatul dar nu as mai face-o din nou din prisma faptului canu am incredere in abilitatile acelor "meseriasi".
oricum, altceva nu-mi amintesc sa-i fi facut. Tachetii au fost pusi exact la locurile lor... pot garanta acest lucru.
Revenind la rectificat chiulasa, am gasit cateva alternative, mai toate in Germania insa preturile m-au speriat destul de bine!
Multumesc mult,
Lucian
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cunosc problema ta si stiu un patit. Nu avea masina ca doar el demontase motorul si a trimis chiulasa la rectificat ajutat de un vecin. Aici belea ca mosulica a intrebat daca are tacheti mecanici (pastila) sau hidraulici. Berbecul de vecin a spus hidraulici si belea maxima ca nu mai inchideau supapele bine. La rectificare chiulasa se face scaun supapa si rectificare supapa, plan numai daca este necesar. Evident se inlocuiesc obligatoriu simeringuri supape si daca se impune ghiduri. Patitul nu este mecanic sau ceva de genul dar nici prostovan, a vazut beleaua si a luat din coada supape pana a ajuns la cote ca difera admisie de evacuare, alte prezoane chiulasa si garnitura. Se poate lua si din tachet, rectificare.
La tine s-a intervenit deja la chiulasa cel mai probabil dupa ureche. Jocul tachetului il gasesti in TIS sau autodata, cred ca este si pe forum. Alta greseala pe care o fac asa numitii meseriasi e ca fac alba-neagra cu semicuzinetii axe came dar asta este, atata le poate creierul sau atata stiu.
Eu stiu numai in Iasi si langa Brasov care fac treaba buna.
La tine s-a intervenit deja la chiulasa cel mai probabil dupa ureche. Jocul tachetului il gasesti in TIS sau autodata, cred ca este si pe forum. Alta greseala pe care o fac asa numitii meseriasi e ca fac alba-neagra cu semicuzinetii axe came dar asta este, atata le poate creierul sau atata stiu.
Eu stiu numai in Iasi si langa Brasov care fac treaba buna.
miulius13
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2015
- Mesaj Privat
@ d-l Dan: se poate sa-mi dati intr-un mesaj privat detalii despre firmele ce se ocupa de chiuloase pentru twinport din orasele mentionate mai sus? Ma bate un gand sa iau o chiuloasa de pe o alta motorizare si sa incerc s-o fac la una din aceste firme. Cea de pe masina este deja "nivelata" si nu stiu daca mai vreau sa am de-a face cu ea ca n-am nicio idee ce mi-au facut acei macelari de motoare atunci cand au avut-o in mana.
Multumesc mult,
Lucian
Multumesc mult,
Lucian