Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • mihaitaiosub

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Salut dragi colegi,

De catva timp am un Astra H Caravan din 2006 cu celebrul motor Z13DTH.Anul asta inainte de a veni perioada asta cu calduri mi se intampla de cateva ori pe luna urmatorul fenomen:vin cu masina la semafor,apas frana din timp,debreiez si surpriza,ma trezesc cu motorul oprit si martorii de presiune ulei si incarcare baterie aprinsi(normal).Incepand de alaltaieri,cu canicula asta,mergand si cu aerul conditionat pornit,si la 37 de grade in Bucuresti,mi se intampla acest fenomen si de 5-6 ori pe zi.Am stat cu ochii pe turometru si cateodata,atunci cand debreiez si motorul ar trebui sa se duca catre relanti,acul turometrului se duce pe la 500 de ture,se simte si socul de la motor ca si cand ar da sa se opreasca,dar reuseste sa redreseze in ultimul moment.Am prins si momentul cand s-a oprit de tot motorul,si acul turometrului s-adus din aprox. 2500 de ture direct la zero,nici macar nu amai incercat sa redreseze.Se comporta ca si cand ceva n-ar putea sa tina pasul cu motorul atunci cand cade la turatia de relanti.Am schimbat si switch-ul de la ambreiaj cu gandul ca era stricat si nu mai spunea ECU-ului ca motorul este pe liber si nu in frana de motor,dar degeaba.
Este foarte frustrant pentru ca te trezesti cu motorul oprit cand nu te astepti,de ex. intr-o depasire si nu este tocmai ok.Mi s-a intamplat odata cand nu mi-am dat seama ca este motorul oprit,am schimbat din a patra in a treia am ambreiat si bineinteles masina fiind in miscare,motorul a repornit,ceea ce iarasi nu este ok.Precizez ca nu s-a intamplat niciodata cu motorul in sarcina sau in frana de motor.Motorul porneste normal,indiferent daca este cald sau rece,deci banuiesc ca regulatorul de presiune functioneaza normal.
Am pus OP-com-l pe masina,nu are nici o eroare,si am incercat sa fac o inregistrare a parametrilor cu masina in mers.''Bineinteles'' ca acum nu s- mai oprit motorul,dar am reusit sa prind un moment de acela de ezitare cand motorul a cazut undeva pe la 700 de ture si a reusit sa redreseze.
Anexez fisierul inregistrat cu speranta ca poate stie cineva sa interpreteze acele valori.Sau poate s-a mai lovit cineva de aceasta problema si a rezolvat-o.Impresia mea este ca se intampla mai des atunci cand motorul este la o turatie mai mare peste 2500 de ture si apesi ambreiajul.
Am vazut ca mai exista o discutie de genul asta la sectiunea pentru Corsa D,dar fara prea mari rezultate.

P.S.Am incercat sa incarc fisierul dar nu am putut,asa ca am facut doua poze,una la capul tabelului ca sa stim ce parametri sunt in coloane si una la momentul in care a cazut turatia.


Skip ads

  • george_slz

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Am si eu ceva asemanator. Banuiesc ca atunci cand consumul de curent e mare(ventilatoarele de afara si de la aeroterma pe maxim) nu mai are curent suficient ca sa sesizeze ceva gen apasare pedala acceleratie sau senzor de turatie de pe motor. Mie mi se opreste motorul la semafor (tocmai ce am patit-o) cand incerc sa plec de pe loc. Obisnuit cu un nivel de apasare, acum trebuie sa turez si sa intarzi 1 secunda plecarea de pe loc, altfel opresc motorul.Numai cand am clima pe putere mare. Incearca sa reproduci fenomenul si dupa sa domolesti clima, sa vezi daca mai patesti.
  • mihaitaiosub

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Problema este ca nu este constanta si nu am reusit sa gasesc un tipar.Astazi, de exemplu m-am plimbat tot Bucurestiul cu laptopul conectat(ca sa prind momentul),cu aerul conditionat pornit,aeroterma la aceeasi treapta si nu s-a intamplat nici macar o data.E adevarat ca astazi au fost 27 de grade si nu 37 ca alaltaieri cand s-a intamplat de 5-6 ori.Este o legatura intre sarcina mecanica a motorului in gol(compresor,alternator,etc) si cat de repede,sau daca reuseste ECU sa-l tina la turatia de relanti atunci cand ramane pe liber de la o turatie mare.Oricum e altceva sa se opreasca motorul pe liber asa cum mi se intampla mie,fata de cum spui tu ca nu are forta la plecarea de pe loc.La plecarea de pe loc nu cred ca este vorba de ceva electric,ci pur si simplu nu are forta motorul.
  • ciotic

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2009

  • Mesaj Privat
este doar o parere: se poate sa fie pe duca senzorul crankshaft...daca se va defecta acesta sigur vei avea si eroare...

LE: spun asta fiindca mi s-a intamplat si mie o singura data la 1.7cdti...dar de mai multe ori mi s-a intamplat sa cada turometrul dar fara oprirea motorului...toate s-au intamplat in urma cu vreo 3-4 luni iar saptamana trecuta am schimbat senzorul...dar imi dadea si eroare si nici nu mai pornea masina.
  • mihaitaiosub

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Senzorul la care faci referire e cel de pe axa cu came,cel dupa care ECU stie de fapt turatia motorului?
  • ciotic

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2009

  • Mesaj Privat
sincer nu stiu daca este acelasi; asta citeste rotatiile volantei...cel de pe axa cu came cred ca este altul...cel putin din cautarile pe google
  • mihaitaiosub

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Pentru ca ma gandesc si eu,daca ecu nu stie corect turatia motorului atunci cand cade la relanti,nu are nici de unde sa stie cand sa compenseze sa-l tina la relanti.
  • ciotic

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2009

  • Mesaj Privat
eu nu m-as grabi cu schimbatul, mai ales daca nu stii sigur ce e; daca se duce senzorul de tot, iti va aparea eroare, si mai mult ca sigur nu va mai porni masina
  • mihaitaiosub

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Cu singura mentiune ca plec in concediu sambata viitoare,si nu e prea confortabil sa raman cu masina prin Grecia pe undeva.
  • ciotic

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2009

  • Mesaj Privat
atunci nu iti ramane decat sa mergi intr-un service, sa puna un tech2 pe masina si sa speri ca gasesti problema...eventual intr-un service care iti poate furniza piese de proba
  • mihaitaiosub

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Voi incerca saptamana viitoare la EDS la Marius dar la cum sunt de aglomerati in peroada asta,slabe sanse.Sper ca a mai avut cineva aceeasi problema si a gasit solutia.
  • mihaitaiosub

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
As vrea sa mai merg azi prin Bucuresti cu laptopul conectat,poate prind momentul cand se opreste motorul.Poate stie cineva ce parametri sa inregistrez,pentru ca in Op-Com nu pot fi inregistrati toti parametri motorului.In prima inregistrare se vede turatia,presiunea de combustibil ceruta si cea reala.
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Vezi si valorile debitmetrului(senzor MAF).
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Verifica egr-ul. Ar putea fi o cauza.
  • mihaitaiosub

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Egr-ul este desfiintat din soft si are blind.

Acum m-am intors dintr-o ''plimbare'' din oras cu aerul pornit,aeroterma la maxim,luminile aprinse,dezaburitorul pornit,etc,adica motorul cat mai incarcat posibil.Tensiunea de incarcare ajunsese la 12.5 V la relanti.Nu am mai reusit sa-l fac sa se opreasca,dar revin cu remarca,afara sunt 26 de grade nu 37.Pana plec in concediu voi merge cu laptopul conectat,poate reusesc sa prind momentul.Ceea ce este mai prost este ca OP_COM-ul nu inregistreaza decat pagina cu parametrii in care este deschis programul.
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Am impresia ca ar trebui sa incerci si cu ventilatorul aerotermei pe maxim, adica clima pe LO, ca sa vezi ca poate ecu sau unii din senzori se alimenteaza de pe aceiasi siguranta (sunt unele mari situate intre cutia de sigurante de la motor si capac stergatoare) care cumva limiteaza curentul.
  • mihaitaiosub

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Am incercat astazi,asa cum am scris si in ultima postare,dar nu s-a mai intamplat fenomenul.Oricum mi s-a intamplat si inainte de a merge cu aerul conditionat,anul asta,doar ca mult mai rar.
  • mihaitaiosub

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Update la problema mea,astazi mi s-a intamplat din nou,de data asta cu motorul rece,cu aerul pornit si aeroterma la 3.Eram cu laptopul conectat intr-una din paginile OP-COM-ului la sectiunea engine ,dar nu am vazut nimic ciudat.Anexez iarasi doua poze,una cu capul tabelului ca sa stim despre ce parametri este vorba si una cu momentul cand s-a intamplat.AStazi voi monitoriza celelalte seturi de parametri.Am o vaga banuiala ca este vorba de pedala de acceleratie.
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Încearcã sã cureți UEC cu un spray de contact.
  • mihaitaiosub

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc de sugestie,in ultima instanta voi face si asta,dar mai intai vreau sa prind faza cu oprirea motorului cu OP_COM-ul deschis si inregistrand in fiecare pagina cu parametrii la motor.Pana acum am o pagina cu parametrii inregistrati,cea postata mai sus.Mai am vreo patru pagini de inregistrat daca nu ma insel.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR