Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • george.tnt

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Va salut ! am luat un opel vectra de curand 1.8 benzina ( an 2001 , COD MOTOR Z18XE ) si am si eu deja sa zic probleme .. si anume ca imi creste apa Sad . In mers prin aglomeratie sau la ralanti pe loc urca pana aproape de rosu .... si atunci pornesc ventilatoarele si mi-o racesc pana pe la 97-98 grade . mai exact am verificat cu ea pe loc am pus testerul si pe ecu arata ca la 104-105 GRADE pornesc ventilatoarele si o racesc pana la 97-98 GRADE . si are mereu fluctuatia asta . ESTE NORMAL ? am fost la un electronist si mi-a spus ca imi intra amandoua electroventilatoarele ... ma dispera numai stiu ce sa ii fac ! mentionez si ca termostatul este nou schimbat acum 2 zile .

atasez si o poza sa vedeti cum urca apa
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Verifica blocul de rezistente de pe electroventilator. Probabil nu mai merge prima treapta de viteza si intra direct pe tr 2.
  • george.tnt

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2016

  • Mesaj Privat
mi-a testat cineva si pornesc amandoua treptele , le-a dat comanda de acolo direct de la releul de langa baterie
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Incearca comanda din op com. Din ce stiu eu, sunt 3 trepte.
Daca ala e ok, mai ramane de verificat senzorul de temperatura: sa nu dea informatii eronate.
Partea de jos a radiatorului e la fel de fierbinte ca partea de sus?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
La modelul tau de masina,functionarea ventilatoarelor presupune o alimentare destul de alambicata,ce pune probleme si meseriasilor... Comenzile ventilatoarelor pe cele 3 trepte de turatie,nu sunt date prin intermediul semnalului de la senzorul de temperatura...,comenzile sunt date prin intermediul a 2 switch-uri(intrerupatoare/comutatoare) bipolare(cu cite 2 contacte),care alimenteaza in diagrame(moduri de comanda) diferite,bobinele a 6 relee. De aici se complica treaba,deoarece trebuie explicat pe schema(documentatie),esential de retinut e ca pe treapta mica, porneste un singur ventilator pe turatie mica(prin rezistenta aditionala de putere)...,pe treapta intermediara,pornesc ambele ventilatoare inseriate(deci tot o turatie relativ redusa)...,iar pe treapta mare,pornesc ambele ventilatoare pe turatie mare... Presupun ca e destul de lung post-ul,dar nu am putut comprima mai mult...
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Si decizia de pornire pe treapta x, pe ce baza se ia? Nu pe baza informatiilor primite de la senzorul de temperatura?
La orice masina, daca scoti senzorul de temperatura, ventilatoarele pornesc pe viteza maxima( masina "crezând" ca motorul este supraîncalzit).
Daca ai senzor de temperatura decalibrat, electroventilatoarele ele vor porni exact cand nu trebuie.

Revenind la problema: eu cred ca e de la blocul de rezistente de pe electroventilator. Meritã desfãcut si verificat. Ar fi si cel mai simplu defect.
Zici ca ai doua electroventilatoare: cand dai drumu la AC, nu porneste doar al doilea?
  • george.tnt

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2016

  • Mesaj Privat
salut big electro . Si in cazul asta ce este de facut ? ca nu prea are cine sa imi verifice ce ai spus tu in postul de mai sus . In esenta ce ar trebui sa schimb sa fie totul in regula ? daniel , o sa verific si blocul de rezistente .
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daniel a scris:Si decizia de pornire pe treapta x, pe ce baza se ia? Nu pe baza informatiilor primite de la senzorul de temperatura?
E bine sa nu vorbim din ce ne amintim(si asta cu aproximatie)... La aceasta masina,racirea nu-i comandata prin senzorul de temperatura motor,verifica in orice documentatie a racirii si AC,ai la indemina,a acestei masini,altfel vorbim de lucruri diferite... La Y20DTH,intradevar ai senzor de temperatura motor,functie de care este comandata racirea,dar asta nu inseamna ca obligatoriu toate masinile trebuie sa fie identice,iar ca fapt divers,diagrama de functionare a releelor ce comanda ventilatoarele este aproape identica la Vectra Z18XE si Y20DTH(Astra G),comanda releelor venind din punte diferite...
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ok: cum se decide ca trebuie pornitã tr x a ventilatorului? Daca nu ai senzor de temperatura, de unde stii cate grade are motorul?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Pe sistemul instalatiei de racire sunt 2 switch-uri(bipolare),care inchid contactele la praguri de temperatura prestabilite.contacte ce fac comanda releelor ce alimenteaza ventilatoarele.Aceleasi relee sunt comandate printr-un switch(tripolar) al instalatiei AC,de aceea am facut precizarea,anterior,ca nu sunt electroventilatoare de AC sau racire motor...,sunt doar electroventilatoare care functioneaza functie de unde vine comanda... Mentionez ca sunt situatii cind ambele electroventilatoare pot fi comandate simultan,atit de sistemul AC cit si de sitemul de racire motor
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ajungem iar la povestea switch, senzor, etc.
Da e cum spui tu, sunt niste termocuple. Reacționeazã la prag de temperatura. Probabil sunt pe baza de bimetal.
ventilatoarele sunt dedicate: inclusiv in cataloagele de piese auto sunt asa.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Engine coolant blower motor temperature switch...=denumirea in engleza,din documentatie. Apropo de ventilatoare,doar cind stii rolul functional si diagrama de functionare,nu ai cum sa gresesti...,in rest e usor sa ne dam cu parerea.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR