Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • gyenes

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira z1.8xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Simptome: baieti am o nelamurire, am schimbat termostatul vernet de pe zafira mea z18xe cu unul behr.acum ce nelamurire am si eu , amandoua scriu ca deschid la 92 dar vernetul deschidea mai devreme si behrul mentine mai tarziu .in mers exterior constant pe la 3000 de ture am surpins ventilatorul intrand in functiune cu noul termostat.cu vernetul statea pe 90 iar cu behrul sta cam pe la 92 aproximativ.e o problema treaba asta sau...astept pareri si de la voi.vernetul l am schimbat ca avea momente cand nu deschidea complet si urca apa pe la 96 97 cu ac-ul in functiune prin oras.multumesc anticipat de pareri

Cod(uri) eroare:
----
Model: Zafira
An fabricatie: (anul fabricatiei?)
Cod motor: z1.8xe
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
1---este normal sa deschida si sa stea la 92 grade cu behr
2---ai schimbat degeaba si vernetu,ia gandestete,radiatoru de AC este primu,unde crezi ca se duce toata caldura emanata de el,cand pleaca electroventilatoru? in radiatoru de motor care si asa este fierbinte,si mai influenteaza si temperatura de afara si mersu in coloana ,deci se cam aduna ----temperaturile--- de aici aveai si temperatura mai mare pe ceasu din bord
3---dar ai facut o schimbare buna,behr este mai bun decat vernet
  • gyenes

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira z1.8xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Da stiam si eu de faza cu ac-ul ca urca temperatura.dar nu -mi urca inainte asa sus cu ac pornit de aici si grija mea care a dus la schimbarea termostatului.totusi sunt inca in ceata, cu pornirea ventilatorului in mers constant in afara orasului, lucru care nu se intimpla cu vernetul.oare e normal? Multam de promptitudine nicunicu☺!
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
La termostatul original GM, aveam o mica supapa de suprapresiune, am schimbat termostatul cu un no name ( forta majora pentru o luna) , acest termostat nu avea aceea gaurica de suprapresiune, electroventilatorul pornea foarte des.
Am reusit si am cumparat termostat BEHR ( dupa ce am schimbat 3-4 ca nu aveau aceea gaurica minune ) si acum merge brici.
  • gyenes

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira z1.8xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Intrebare pentru cei care chiar stiu:electroventilatorul e pornit de senzorul din carcasa termostatului sau de termocupla din radiator? Sau de ambele? De ce intreb , pentru ca la primul ciclu de incalzire, cand ceasul din bord arata in jur de 92 grade , porneste ventilatorul dar apa e rece inca in radiator pentru 15-20 de secunde si abia atunci deschide complet termostatul .furtunul e cald deja la pornirea ventilatorului dar nu cred ca ajunge apa fierbinte asa multa la termocupla din radiator sa porneasca din cauza ei.multumesc de ajutor anticipat.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
are termocupla?
Si eu vreau sa stiu ventilatoarele, dupa valorile carui senzor pornesc si la ce temperatura
Si cate trepte de rotatie sunt si cine le controleaza in functie de ce de temperatura antigel etc...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Sistemul de racire face citirea temperaturii prin senzorul de temperatura motor,care informeaza calculatorul(ECM),care la praguri termice prevazute in program,comanda pornirea ventilatorului(pe diferite turatii) prin intermediul releelor de protectie. La msainile fara AC,ventilatorul are 2 trepte de turatie,iar la cele cu AC,ventilatorul are 3 trepte de turatie. Treptele de turatie sunt obtinute prin folosirea unor rezistente aditionale de putere,ce se inseriaza cu motorasul ventilatorului... Acest sistem nu are termocuple pentru actionarea ventilatorului...
  • gyenes

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira z1.8xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos pentru raspuns.respect!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR