ulise1987
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2011
- Mesaj Privat
Va salut stimati opelisti. Ieri am dat jos egr. L-am curãtat. La montare am observat la piesa din imagine ca se miscã cam mult si pierde un lichid pe acolo. Intra in piesa o conductã metalica subtire. se aflã pe blocul motor sub furtunul care pleacã din bloc si intra in radiator.Bãnuiesc cã lichidul pierdut este lichid de frana. Îmi puteti spune ce rol are piesa si daca trebuie reparat ceva acolo sa nu mai piardã lichid. Mentionez cã odatã la aprox. 8 luni completez lichid de frana . Cam 100 de grame si pedala de frana este mai tare decât la alte masini ( vorbim de acelasi model si motor). Trebuie sa schimb si discurile pe fata si ferodourile pe spate. Dar asta este altã discutie. Astra g 2001. Motor y17dt.
- Daniel
- ****
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
daca acolo pierzi lichid atunci pregateste-te de o interventie la ambreiaj. Acolo este cuplajul de la ambreiaj la intrarea in cutie. probabil ti s-a stricat capatul la furtunul care vine de la pompa de ambreiaj. costa cam 280 ron pe original si iti recomand sa il schimbi cat mai curand ca ramai sa nu mai poti pleca de pe loc.
ulise1987
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2011
- Mesaj Privat
Multumesc pt rãspunsuri. Dar am intrat în ceațã . Trebuie schimbat capãtul furtunului?. Piesa din imagine se înfige în blocul motor. Se mișcã și e ciudat nu? Are voie sa se miște sau trebuie înfipt mai bine ? Sau schimbatã?Piese în sine este capatul furtunului care dã lichid de frana la ambreiaj? Zic bine. Dacã nu vã rog sã mã luminați. încã o întrebare din cauza asta am pedala de frana mai tare decât ar trebui?
- nelu.1270
- ***
- 581 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2001 Y17DTI
- Bucuresti
nelu.1270
- Mesaje scrise: 581
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
Hai sa lamurim treaba;
1.Acolo e capatul conductei care duce lichid de frana la rulmentul de presiune al ambreiajului.
2.Verifica daca nu cumva la stutul de aerisire al rulmentului de presiune pierde lichid frana,sau pe la conducta care intra in piesa de aluminiu,asta inainte sa schimbi ceva.
3.Piesa de aluminiu se misca si nu e nici o problema,dar sa nu rupta (adica sa nu atarne)
4.Pedala de frana poate fi mai tare din cauza presiunii mai slabe in instalatia de franare.
5.Nu te juca cu pierderile de lichid frana,chiar daca in vasul lichidului de frana sunt doua camere ......poti ramane fara frana sau fara ambreiaj.Spor la treaba!...NU uita ca dupa toate acestea sa faci aerisirea instalatiei de ambreiaj si a celei de franare!
1.Acolo e capatul conductei care duce lichid de frana la rulmentul de presiune al ambreiajului.
2.Verifica daca nu cumva la stutul de aerisire al rulmentului de presiune pierde lichid frana,sau pe la conducta care intra in piesa de aluminiu,asta inainte sa schimbi ceva.
3.Piesa de aluminiu se misca si nu e nici o problema,dar sa nu rupta (adica sa nu atarne)
4.Pedala de frana poate fi mai tare din cauza presiunii mai slabe in instalatia de franare.
5.Nu te juca cu pierderile de lichid frana,chiar daca in vasul lichidului de frana sunt doua camere ......poti ramane fara frana sau fara ambreiaj.Spor la treaba!...NU uita ca dupa toate acestea sa faci aerisirea instalatiei de ambreiaj si a celei de franare!
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
ulise1987 a scris:Multumesc pt rãspunsuri. Dar am intrat în ceațã . Trebuie schimbat capãtul furtunului?. Piesa din imagine se înfige în blocul motor. Se mișcã și e ciudat nu? Are voie sa se miște sau trebuie înfipt mai bine ? Sau schimbatã?Piese în sine este capatul furtunului care dã lichid de frana la ambreiaj? Zic bine. Dacã nu vã rog sã mã luminați. încã o întrebare din cauza asta am pedala de frana mai tare decât ar trebui?
nu poti schimba doar capatul furtunului ci se schimba cu totul (cam 250 - 300 RON) iar la imbinare are o piesa mica de plastic care este chiar la intrarea in cutia de viteze si din ce tin minte are un inel metalic care tine capatul furtunului pe acel cuplaj (vezi sa nu fi pierdut sau sa se fi miscat cumva acel inel - este ca o siguranta daca vrei). piesa de legatura este din plastic si nu prea se strica doar acel furtun si eventual capatul cu care se conjuga care face parte din serpentina de la rulmentul de presiune al ambreiajului.
rezolva problema cat mai repede si nu mai umbla asa cu ea ca distrugi mai multe si te va costa mult mai mult apoi reparatiile... Succes
ulise1987
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2011
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
ulise1987
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2011
- Mesaj Privat
Am rezolvat. Lichidul scurs pe piesa din imaginea din postul initial era de fapt antigel 😂. De aceea nu era scãzut nivelul de lichid de frana din vas. Antigelul ajuns pe piesa a rezultat de furtunul bloc motor-radiator.a m strans colierul. Merge Baba mea ceas. Scuze pt confuzie. Va pun si imagini cu egr. Multã mizerie. Nu am curatat de 5 ani egr. t
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Eu unul nu prea am inteles era furtunul spart fisurat sau era colierul slabit - concret pe unde curgea.
"a m strans colierul" - se strange singur, doar sa ai forta sa in cracanezi este foarte tare... fara scula speciala foarte greu il desfaci.
Daca era colierul slabit pune altul de preferat original vezi si tu pe unde gasesti si urmareste sa nu faca presiune in zona aceea (furtune tari.)
"a m strans colierul" - se strange singur, doar sa ai forta sa in cracanezi este foarte tare... fara scula speciala foarte greu il desfaci.
Daca era colierul slabit pune altul de preferat original vezi si tu pe unde gasesti si urmareste sa nu faca presiune in zona aceea (furtune tari.)
ulise1987
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2011
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
ulise1987
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2011
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Citeste pe forum sunt capitole intregi despre Y17DT
Deci doar ca teorie OK
Daca a cedat la furtun si colierul si furtunul erau OK.
Nu cred ca au sarit degaba - asta daca au sarit... (tot nu nu ai spus care a fost cauza de curgea antigel)
_________________________________________
Teci injectoare sau garnitura de chiuloasa.
Y17DT - Pierdere mare de antigel
https://www.clubopel.com/vie...p=1744250#1744250
Deci doar ca teorie OK
Daca a cedat la furtun si colierul si furtunul erau OK.
Nu cred ca au sarit degaba - asta daca au sarit... (tot nu nu ai spus care a fost cauza de curgea antigel)
_________________________________________
Teci injectoare sau garnitura de chiuloasa.
Y17DT - Pierdere mare de antigel
https://www.clubopel.com/vie...p=1744250#1744250