andrei09
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2015
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
andrei09
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2015
- Mesaj Privat
- deleted-109714
- **
- 176 mesaje
- din 18 Apr 2016
deleted-109714
- Mesaje scrise: 176
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2016
- Mesaj Privat
Nu e normal sa o ia la vale in nicio inclinatie.Eventual la o panta foarte pronuntata sa inceapa sa o ia la vale sanie dar in viteza cu propria greutate mi se pare total aiurea.
Daca masina are 1 tona si panta de 10 la suta inseamna ca o persoana de 100 de kg care se sprijina de ea ar trebui sa o poata misca pe plan drept, masina fiind in viteza.
Nu cred ca e in regula.
Practic forta necesara este egala cu puterea motorului (mai exact ar fi cuplu) la turatia respectiva ca sa o poti misca (de ex cand se face Dyno masina se lasa in viteza si in frana de motor si motorul e impins de energia din rolele pe care sta masina).
In fine, ideea e ca nu e in regula.
Du-te si incearca sa impingi o masina in viteza si vezi daca poti:D
Chiar si o dacie veche nu o poti clinti.
Daca masina are 1 tona si panta de 10 la suta inseamna ca o persoana de 100 de kg care se sprijina de ea ar trebui sa o poata misca pe plan drept, masina fiind in viteza.
Nu cred ca e in regula.
Practic forta necesara este egala cu puterea motorului (mai exact ar fi cuplu) la turatia respectiva ca sa o poti misca (de ex cand se face Dyno masina se lasa in viteza si in frana de motor si motorul e impins de energia din rolele pe care sta masina).
In fine, ideea e ca nu e in regula.
Du-te si incearca sa impingi o masina in viteza si vezi daca poti:D
Chiar si o dacie veche nu o poti clinti.
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
Intr-adevar, daca se descompune forta de greutate pe cele 2 componente ox si oy si se neglijeaza forta de frecare la o inclinatie de 10% (echivalentul a 5.71 grade), cam 10% din greutatea masinii va reveni pe ox, adica vreo 1500N. Nu stiu sa-ti zic daca e normal sa se miste sau nu pentru ca nu stiu pana la ce forta sunt proiectate sa se opuna in viteza. Exemplul cu dyno din pacate nu l-am inteles, si daca nu ma insel in frana de motor supapele se deschid si se inchid ca in functionarea normala, deci nu opune rezistenta mare ca atunci cand este oprit.
Eu imi aduc aminte ca am incercat, dar nu la astra, sa opresc motorul cand masina era aproape stationara (sub 4, 5 km/h) si sa o las in viteza sa vad daca se opreste, dar motorul se invartea de 1-2 ori pana ce se oprea complet. Cel mai bine faci un test de compresie si daca iese bine stai linistit.
Eu imi aduc aminte ca am incercat, dar nu la astra, sa opresc motorul cand masina era aproape stationara (sub 4, 5 km/h) si sa o las in viteza sa vad daca se opreste, dar motorul se invartea de 1-2 ori pana ce se oprea complet. Cel mai bine faci un test de compresie si daca iese bine stai linistit.
- deleted-109714
- **
- 176 mesaje
- din 18 Apr 2016
deleted-109714
- Mesaje scrise: 176
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2016
- Mesaj Privat
Pai exemplu cu Dyno e ca asa se masoara puterea (brake horse power) in frana de motor.
Se lasa masina in viteza si se masoara rezistenta pe care motorul o opune la miscarea rotilor de la dyno de sub masina (care au o inertie si continua sa invarta motorul o perioada si in functie de turatia motorului se face graficul cu puterea si cuplul la fiecare rpm)
Si daca ai o forta suficienta il poti roti si stand pe loc cu motorul oprit.
In teorie iti trebuie doar sa tractezi masina respectiva cu alta masina cu motor mai puternic si forta motorului care trage o va infrange pe cea a masinii tractate.
Acuma daca pleaca singura la vale e clar ceva in neregula.
Se lasa masina in viteza si se masoara rezistenta pe care motorul o opune la miscarea rotilor de la dyno de sub masina (care au o inertie si continua sa invarta motorul o perioada si in functie de turatia motorului se face graficul cu puterea si cuplul la fiecare rpm)
Si daca ai o forta suficienta il poti roti si stand pe loc cu motorul oprit.
In teorie iti trebuie doar sa tractezi masina respectiva cu alta masina cu motor mai puternic si forta motorului care trage o va infrange pe cea a masinii tractate.
Acuma daca pleaca singura la vale e clar ceva in neregula.
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
pai ete ce ai zis:
daca pentru tine "un pic" inseamna 20 de grade atunci ai o problema cu aprecierea pic-urilor.
daca e putin inclinat (cateva grade) masina NU TREBUIE SA SE MISTE DIN LOC.
si crede-ma ca am lasat si batrana dacie 1300 (la care frana de mana era de ornament dar care consuma ulei cam in acelasi ritm cu benzina, deci cam pierdeam compresie) sa atarne in motor pe drumuri inclinate si nu se misca deloc.
daca zici ca nu e problema de compresie, poate e problema de ambreiaj care scapa putin cate putin...
andrei09 a scris:am lasato in viteza 1 un pic cu fata ridicata
daca pentru tine "un pic" inseamna 20 de grade atunci ai o problema cu aprecierea pic-urilor.
daca e putin inclinat (cateva grade) masina NU TREBUIE SA SE MISTE DIN LOC.
si crede-ma ca am lasat si batrana dacie 1300 (la care frana de mana era de ornament dar care consuma ulei cam in acelasi ritm cu benzina, deci cam pierdeam compresie) sa atarne in motor pe drumuri inclinate si nu se misca deloc.
daca zici ca nu e problema de compresie, poate e problema de ambreiaj care scapa putin cate putin...
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
E absolut normal ca orice masina sa o ia la vale fiind in viteza... functie de inclinatia pantei, greutatea masinii, compresia din cilindri (de fapt, dintr-un cilindru pt ca la un moment dat numai 1 (un) cilindru e in faza de compresie, adica se opune miscarii) si nu in ultimul rand, de treapta selectata in stationare.
@oache81, faci niste confuzii referitoare la masurarea puterii pe dyno in frana de motor, la bhp (brake horse power), ca doar o masina cu motor mai puternic poate tracta o alta masina care are selectata o treapta de viteza...
BHP se refera la metoda de masurare a puterii (de fapt a cuplului motor pentru ca puterea e o marime determinata/calculata, nu masurata) prin faptul ca, cuplul motor se masoara prin aplicarea unei frane la vilbrochen, roata... (depinde unde se face masuratoarea) motorul fiind in "full throtle", nu in frana de motor... de fapt metoda dyno, valoarea fiind inregistrata de un dinamometru. E cam pe invers de ceea ce se intampla pe standul ITP atunci cand iti masoara eficacitatea franei...
@oache81, faci niste confuzii referitoare la masurarea puterii pe dyno in frana de motor, la bhp (brake horse power), ca doar o masina cu motor mai puternic poate tracta o alta masina care are selectata o treapta de viteza...
BHP se refera la metoda de masurare a puterii (de fapt a cuplului motor pentru ca puterea e o marime determinata/calculata, nu masurata) prin faptul ca, cuplul motor se masoara prin aplicarea unei frane la vilbrochen, roata... (depinde unde se face masuratoarea) motorul fiind in "full throtle", nu in frana de motor... de fapt metoda dyno, valoarea fiind inregistrata de un dinamometru. E cam pe invers de ceea ce se intampla pe standul ITP atunci cand iti masoara eficacitatea franei...
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
jgyprime a scris:
.daca zici ca nu e problema de compresie, poate e problema de ambreiaj care scapa putin cate putin...
.daca zici ca nu e problema de compresie, poate e problema de ambreiaj care scapa putin cate putin...
Nu-i exclus sa nu ai ceva dreptate. Zic pentru ca in marsarier imi miroase ambreiajul rau de tot. Si urneori imi face niste smucituri de zici ca se rupe masina.
Dar la panta respectiva aceasi problema o am si cu logan-ul (cu el chiar am avut ghinionul sa-l gasesc altundeva decat unde l-am lasat)
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
andrei09
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2015
- Mesaj Privat
Daca panta este mica nu pleaca , la fel daca este drept si las masina in viteza nu o pot impinge are un joc fata spate dar nu o pot impinge, panta era destul de mare si masina mergea in socuri dand sa porneasca forta. Ce risc daca nu fac nimic masini si totusi am compresie slaba? sau doar cand apar semne ca nu mai porneste sau pierde ulei ( ce-a ce nu este vorba la mine ) sa ma ingrijorez?
ce am ma-i opservat este ca uneori masina trage ff tare si are alt sunet fata de alta data cand trage dar mai chinuit si parca un sunet mai ciudat ca si cum ar merge doar 3 pistoane. sau nush cum sa explic situatia. ( sau probabil mi se pare mie ) )
ce am ma-i opservat este ca uneori masina trage ff tare si are alt sunet fata de alta data cand trage dar mai chinuit si parca un sunet mai ciudat ca si cum ar merge doar 3 pistoane. sau nush cum sa explic situatia. ( sau probabil mi se pare mie ) )
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
du-te si fa un test de compresie .... dar faptul ca masina nu sta atarnata doar in motor in panta/rampa mare nu inseamna ca ai probleme cu compresia
inseamna ca forta care actioneaza asupra motorului (greutatea masinii + inclinatia + gravitatia+ multe altele) este mai mare decat compresia ca sa zic asa mai babaste
de curiozitate incearca si cu o masina pe benzina unde compresia e si mai mica, sa vezi ca o ia din loc mai usor.
de aia la parcare in panta/rampa masina se asigura cu frana de mana + treapta 1 sau R(de la racheta) + rotile fata bracate catre bordura
inseamna ca forta care actioneaza asupra motorului (greutatea masinii + inclinatia + gravitatia+ multe altele) este mai mare decat compresia ca sa zic asa mai babaste
de curiozitate incearca si cu o masina pe benzina unde compresia e si mai mica, sa vezi ca o ia din loc mai usor.
de aia la parcare in panta/rampa masina se asigura cu frana de mana + treapta 1 sau R(de la racheta) + rotile fata bracate catre bordura