AntonieG
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2013
- Mesaj Privat
Va salut,
Acum 2 zile, Astra mea (F, 1.4 benzina, 1993, fara servo) nu a mai pornit la cheie. Diagnostic, bateria dusa (avea deja 6 ani). Am cumparat alta de 55 Ah, insa dupa montare s-a dovedit ca alternatorul incarca 12V cu consumatori porniti. Probabil de aceea s-a dus si vechea baterie.
Am mers la dezmembrari, si cu greu am gasit un alternator identic (Delco Remy), sau cel putin asa am crezut, ca e identic. Diferenta, pe care, poate din graba sau de nervi n-am sesizat-o, este ca noul alternator are fulia mai mica (diametrul mai mic), decat la cel cu care a venit masina.
Avand neaparata nevoie de masina (trebuia sa fac si testare pentru garantie a bateriei), l-am montat pe acela si am atasat o curea de transmisie mai scurta (840mm x 8mm). Este tiganeala, dar eram presat de timp.
Problema este ca acum alternatorul, desi incarca 14V (rezultatul testerului de baterie), cureaua scartaie si miroase a incins. Ce mi se pare ciudat, ca scartaie, dupa ce o pornesc, cam un kilometru, dupa care merge normal.
Ce e de facut? Fulia de la vechiul alternator este atasata cu un surub mai mic din diametru decat cea de la cel pus actual pe masina, deci nu merge interschimbata. Alt alternator, ma tem ca nu mai gasesc.
Acum 2 zile, Astra mea (F, 1.4 benzina, 1993, fara servo) nu a mai pornit la cheie. Diagnostic, bateria dusa (avea deja 6 ani). Am cumparat alta de 55 Ah, insa dupa montare s-a dovedit ca alternatorul incarca 12V cu consumatori porniti. Probabil de aceea s-a dus si vechea baterie.
Am mers la dezmembrari, si cu greu am gasit un alternator identic (Delco Remy), sau cel putin asa am crezut, ca e identic. Diferenta, pe care, poate din graba sau de nervi n-am sesizat-o, este ca noul alternator are fulia mai mica (diametrul mai mic), decat la cel cu care a venit masina.
Avand neaparata nevoie de masina (trebuia sa fac si testare pentru garantie a bateriei), l-am montat pe acela si am atasat o curea de transmisie mai scurta (840mm x 8mm). Este tiganeala, dar eram presat de timp.
Problema este ca acum alternatorul, desi incarca 14V (rezultatul testerului de baterie), cureaua scartaie si miroase a incins. Ce mi se pare ciudat, ca scartaie, dupa ce o pornesc, cam un kilometru, dupa care merge normal.
Ce e de facut? Fulia de la vechiul alternator este atasata cu un surub mai mic din diametru decat cea de la cel pus actual pe masina, deci nu merge interschimbata. Alt alternator, ma tem ca nu mai gasesc.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Verifica ca cele doua fulii (cea de pe motor si cea de la alternator) sa fie in acelasi plan. Altfel, cureaua nu va rezista prea mult. Daca intinzatorul alternatorului iti permite sa folosesti cureaua veche e ok, altfel va trebui sa iei o curea de alte dimensiuni. Si mai verifica ca numarul de caneluri de la fulia alternatorului sa nu fie mai mic decat cel de la fulia de pe motor.
AntonieG
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2013
- Mesaj Privat