- deleted-108570
- OP
- 96 mesaje
- din 02 Mar 2016
deleted-108570
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2016
- Mesaj Privat
O sa postez aici email-ul pe care o sa-l trimit luni catre Opel Romania.
Buna ziua,
Sint posesorul unei masini Opel Astra H din 2006, VIN , si am o mare nemultumire in legatura cu serviciile de intretinere ale masinii care mi-au fost oferite in ultimii ani de catre serviceul autorizat Opel (avind in vedere si cazul anterior semnalat acum citeva luni).
Va rog sa ma ajutati sa aflu raspunsul la intrebarea:
la ce interval de timp sau numar de kilometri trebuie schimbat lichidul de racire original Opel (antigel)?
In caietului meu de service OPEL cu numarul pe care l-am primit la achizitionarea masinii scrie la:
- Lucrari service: nivel lichid racire/atigel - verificare completare: in fiecare an - operatie care este in sarcina reparatorului autorizat opel.
- Consumabile: Lichid de racire (antigel). La vehiculele Opel/Vauxhall nu exista un interval de schimbare specificat pentru lichidul LLC.
Tot in caietului de service OPEL mai scrie:
- Personalul nostru de service calificat va sta la dispozitie atit cu informatii cit si cu experienta sa. Suntem aici pentru a va intretine vehicolul in mod profesionist si pentru a efectua toate lucrarile de reparatii minore si majore
- Pentru eventuale intrebari referitoare la autovehicolul dumneavoastra va rugam sa contactati Reparatorii Autorizati Opel. Noi va oferim servicii de incredere. Calitatea Opel garantata inseamna ca puteti avea incredere ca va aflati in miini bune.
Din caietul de service reiese de asemenea ca serviceul autorizat Opel este in masura sa efectueze toate operatiile necesare bunei functionari a vehicolului, nu reiese de nicaieri ca eu ca si utilizator ar trebui sa verific in vreun fel munca celor din service.
De-a lungul anilor am efectuat toate reviziile si lucrarile de reparatii la serviceul autorizat Opel - puteti sa verificati acest lucru prin facturile emise de catre service:
- la revizia anuala din luna martie 2015 am semnalat la serviceul autorizat opel ca am nivelul lichidului de racire scazut in vasul de expansiune. Mi-au completat nivelul fara sa gaseasca vreo problema.
- la aproximativ o saptamina de la revizie mi s-a spart furtunul care conecteaza motorul la vasul de expansiune cu lichid de racire in timp ce conduceam in trafic: am fost la acelasi service si mi l-au inlocuit si mi-au schimbat si lichidul de racire pentru prima data dupa aproape 9 ani si 138400km.
- in luna februarie 2016 mi s-a schimbat in acelasi service termostatul pe motiv ca era "blocat" si mi s-a predat masina cu radiatorul fisurat fara sa mi se spuna acest lucru (curgea destul de tare din el incit la o verificare a sistemului de racire dupa interventia efectuata ar fi trebuit sa se observe). Am revenit in service si mi s-a spus doar ca trebuie inlocuit radiatorul si ca ei nu au nici o vina fara sa incerce sa gaseasca o explicatie.
Nu am mai avut incredere in acel service, am apelat la un alt service pentru schimbarea radiatorului.
Chiar si dupa schimbarea radiatorului am constatat ca am in continuare pierderi de lichid de racire.
Am constatat singur ca pierdeam lichid pe la mufa de prindere a furtunului de retur de la caloriferul masinii.
Am apelat la un mecanic sa-mi schimbe acel furtun - garnitura interioara de cauciuc era macinata.
Am constatat de fata cu mecanicul ca atunci cind a desfacut busonul vasului cu expansiune, chiar si dupa ce motorul se mai racise presiunea era destul de mare in circuit.
Mecanicul care a facut interventia a avut inspiratia sa dea jos si vasul de expansiune al lichidului de racire si am putut vedea ca:
- mufa de contact de pe vasul de expansiune cu furtunul schimbat in serviceul autorizat cu un an inainte era fisurata in mai multe locuri - lucru care cu siguranta a fost observat si in serviceul autorizat Opel dar au preferat sa nu faca nimic.
- alta mufa de contact de la alt furtun care intra in vas devenise casanta ca si cum plasticul isi schimbase proprietatile, se rupeau bacati din el.
- partea inferioara a vasului de expansiune avea o fisura longitudinala - se putea observa ca pierdea lichid cind era sub presiune.
Mie personal mi se pare foarte important in circuitul de racire al masinii capacul (busonul) de inchidere al vasului de expansiune avind in vedere ca el elibereaza presiune suplimentara din circuit. Pot sa presupun ca acel buson nu isi mai facea treaba la masina mea - se blocase.
Avind in vedere pretul foarte mic al acelui buson (si chiar si al vasului de expansiune) nu pot sa inteleg de ce nu sint trecute si acestea ca si consumabile si sa fie schimbate la intervale regulate de timp. Riscul suprasolicitarii circuitului prin nefunctionarea acelui buson cu siguranta e cunoscut de toti mecanicii priceputi.
Am gasit pe internet un studiu facut de catre o companie independenta, Blaufergnugen Inc, in care acestia afirma:
"The combination of chemical additives contained in coolant (even long-life coolant), responsible for retaining alkalinity and inhibiting corrosion within the engine's cooling system,over time become depleted. Similar to oil, coolant eventually breaks down, becomes weak, and "gets dirty." For maximum corrosion and prolonged engine life, flushing coolant every 3 to 4 years (40,000 - 50,000 miles) is important."
Mai mult, am observat ca pe bidoanele de antigel long-life GM cu codul 1940663 acum apare trecuta data de expirare a produsului la 5 ani de la fabricatie.
Va rog sa imi spuneti daca informatiile trecute in caietul meu de service OPEL sint corecte sau nu.
Buna ziua,
Sint posesorul unei masini Opel Astra H din 2006, VIN , si am o mare nemultumire in legatura cu serviciile de intretinere ale masinii care mi-au fost oferite in ultimii ani de catre serviceul autorizat Opel (avind in vedere si cazul anterior semnalat acum citeva luni).
Va rog sa ma ajutati sa aflu raspunsul la intrebarea:
la ce interval de timp sau numar de kilometri trebuie schimbat lichidul de racire original Opel (antigel)?
In caietului meu de service OPEL cu numarul pe care l-am primit la achizitionarea masinii scrie la:
- Lucrari service: nivel lichid racire/atigel - verificare completare: in fiecare an - operatie care este in sarcina reparatorului autorizat opel.
- Consumabile: Lichid de racire (antigel). La vehiculele Opel/Vauxhall nu exista un interval de schimbare specificat pentru lichidul LLC.
Tot in caietului de service OPEL mai scrie:
- Personalul nostru de service calificat va sta la dispozitie atit cu informatii cit si cu experienta sa. Suntem aici pentru a va intretine vehicolul in mod profesionist si pentru a efectua toate lucrarile de reparatii minore si majore
- Pentru eventuale intrebari referitoare la autovehicolul dumneavoastra va rugam sa contactati Reparatorii Autorizati Opel. Noi va oferim servicii de incredere. Calitatea Opel garantata inseamna ca puteti avea incredere ca va aflati in miini bune.
Din caietul de service reiese de asemenea ca serviceul autorizat Opel este in masura sa efectueze toate operatiile necesare bunei functionari a vehicolului, nu reiese de nicaieri ca eu ca si utilizator ar trebui sa verific in vreun fel munca celor din service.
De-a lungul anilor am efectuat toate reviziile si lucrarile de reparatii la serviceul autorizat Opel - puteti sa verificati acest lucru prin facturile emise de catre service:
- la revizia anuala din luna martie 2015 am semnalat la serviceul autorizat opel ca am nivelul lichidului de racire scazut in vasul de expansiune. Mi-au completat nivelul fara sa gaseasca vreo problema.
- la aproximativ o saptamina de la revizie mi s-a spart furtunul care conecteaza motorul la vasul de expansiune cu lichid de racire in timp ce conduceam in trafic: am fost la acelasi service si mi l-au inlocuit si mi-au schimbat si lichidul de racire pentru prima data dupa aproape 9 ani si 138400km.
- in luna februarie 2016 mi s-a schimbat in acelasi service termostatul pe motiv ca era "blocat" si mi s-a predat masina cu radiatorul fisurat fara sa mi se spuna acest lucru (curgea destul de tare din el incit la o verificare a sistemului de racire dupa interventia efectuata ar fi trebuit sa se observe). Am revenit in service si mi s-a spus doar ca trebuie inlocuit radiatorul si ca ei nu au nici o vina fara sa incerce sa gaseasca o explicatie.
Nu am mai avut incredere in acel service, am apelat la un alt service pentru schimbarea radiatorului.
Chiar si dupa schimbarea radiatorului am constatat ca am in continuare pierderi de lichid de racire.
Am constatat singur ca pierdeam lichid pe la mufa de prindere a furtunului de retur de la caloriferul masinii.
Am apelat la un mecanic sa-mi schimbe acel furtun - garnitura interioara de cauciuc era macinata.
Am constatat de fata cu mecanicul ca atunci cind a desfacut busonul vasului cu expansiune, chiar si dupa ce motorul se mai racise presiunea era destul de mare in circuit.
Mecanicul care a facut interventia a avut inspiratia sa dea jos si vasul de expansiune al lichidului de racire si am putut vedea ca:
- mufa de contact de pe vasul de expansiune cu furtunul schimbat in serviceul autorizat cu un an inainte era fisurata in mai multe locuri - lucru care cu siguranta a fost observat si in serviceul autorizat Opel dar au preferat sa nu faca nimic.
- alta mufa de contact de la alt furtun care intra in vas devenise casanta ca si cum plasticul isi schimbase proprietatile, se rupeau bacati din el.
- partea inferioara a vasului de expansiune avea o fisura longitudinala - se putea observa ca pierdea lichid cind era sub presiune.
Mie personal mi se pare foarte important in circuitul de racire al masinii capacul (busonul) de inchidere al vasului de expansiune avind in vedere ca el elibereaza presiune suplimentara din circuit. Pot sa presupun ca acel buson nu isi mai facea treaba la masina mea - se blocase.
Avind in vedere pretul foarte mic al acelui buson (si chiar si al vasului de expansiune) nu pot sa inteleg de ce nu sint trecute si acestea ca si consumabile si sa fie schimbate la intervale regulate de timp. Riscul suprasolicitarii circuitului prin nefunctionarea acelui buson cu siguranta e cunoscut de toti mecanicii priceputi.
Am gasit pe internet un studiu facut de catre o companie independenta, Blaufergnugen Inc, in care acestia afirma:
"The combination of chemical additives contained in coolant (even long-life coolant), responsible for retaining alkalinity and inhibiting corrosion within the engine's cooling system,over time become depleted. Similar to oil, coolant eventually breaks down, becomes weak, and "gets dirty." For maximum corrosion and prolonged engine life, flushing coolant every 3 to 4 years (40,000 - 50,000 miles) is important."
Mai mult, am observat ca pe bidoanele de antigel long-life GM cu codul 1940663 acum apare trecuta data de expirare a produsului la 5 ani de la fabricatie.
Va rog sa imi spuneti daca informatiile trecute in caietul meu de service OPEL sint corecte sau nu.
- gyenes
- **
- 296 mesaje
- din 20 Jan 2012
- Zafira z1.8xe
- Timis
gyenes
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira z1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
- deleted-108570
- OP
- 96 mesaje
- din 02 Mar 2016
deleted-108570
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2016
- Mesaj Privat
Stiu unde traiesc, realizez asta.... singura mea speranta e faptul ca Opel fiind certificata ISO 9001 e obligata sa-mi raspunda - iar eu stiu sa citesc un raspuns. In functie de ce imi spun o sa stiu ce am de facut mai departe.
Service-ul autorizat Opel la care am apelat avea certificatul ISO 9001 expirat - nu mai am pretentii de la el. Doar sa primeasca o amenda de la ANPC pentru reclama mincinoasa!
Service-ul autorizat Opel la care am apelat avea certificatul ISO 9001 expirat - nu mai am pretentii de la el. Doar sa primeasca o amenda de la ANPC pentru reclama mincinoasa!
- turmol
- **
- 270 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
- gyenes
- **
- 296 mesaje
- din 20 Jan 2012
- Zafira z1.8xe
- Timis
gyenes
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira z1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
- deleted-108570
- OP
- 96 mesaje
- din 02 Mar 2016
deleted-108570
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2016
- Mesaj Privat
- deleted-108570
- OP
- 96 mesaje
- din 02 Mar 2016
deleted-108570
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2016
- Mesaj Privat
Nu as vrea sa reiasa din postul meu ca nu imi place masina mea Opel. As recomanda-o oricui ca pe o masina buna, rezistenta... care nu mi-a facut surprize. Am mers 150.000km in 10 ani... prin concedii in strainatate si aproape toata Romania.
Am cumparat-o pe comanda de la Erebus, am asteptat 2-3 luni sa vina. Am facut anual sau cind era nevoie toate reparatile la ei. De anul trecut au inceput sa apara problemele si mi-am dat seama abia acum ca cei din service au refuzat sa imi repare masina... ei doar schimbau piese la ea si atit?
Cred ca in orice service normal masina este verificata intii de un mecanic sef care analizeaza problema si ofera o solutie. Orice mecanic cu experienta stie ce are de facut. Daca e incepator are pe cineva pe linga el care sa-l indrume la... standarde OPEL!
La ultima interventie, am asteptat sa vina o piesa pe comanda si m-am dus la ei fix cind m-au chemat.
Mi-au tinut masina in service 2 zile fara sa imi spuna motivul si mi-au predat-o cu motorul defect dupa ce trecusera in factura manopera nu stiu cite ore pentru 'verificare motor'.
Desi am incercat sa discut amiabil cu ei... nu am avut cu cine. Nici de la Erebus, nici de la Opel. O firma care afirma ca are standard ISO 9001 stie ca raspunsul la o problema se da numai dupa ce se face o analiza. O sa dau un exemplu: poate au camere de filmare in service si verifica ce fac mecanicii.
Opel Romania prin centrul de asistenta clienti (CAC) s-a acuns in spatele frazei ca ei nu pot interveni intre client si service si ca Erebus e doar o franciza Opel fara sa le pese de faptul ca poate Erebus chiar a gresit.
Am atasat aici pe forum pe threadul cu Erebus reclamatia initiala in romana: fara succes.
Asa ca am trimis iar la CAC email sa trimita reclamatia mea la oricine altcineva poate sa o rezolve. De data asta in engleza:
Can you please send my email to someone who can check the activity of Erebus Technics International, authorized Opel dealer from Romania, and ask him/her to give me an answer regarding the quality of services offered by Opel to its clients?
To make myself clear from the beginning, I don't ask anything for me or for my car from anyone. I just want to be sure that someone takes some actions regarding what happened to me after having my car in Erebus Service, so that future clients may benefit from better services.
I understand now that Erebus is an Opel franchise but still has to be someone from Opel who checks that Erebus works with respect for the brand, applies its standards and that "certificate gold level GM Europe" that they are advertising to own it's really confirmed.
I asked Centrul de Asistenta Clienti Opel Southeast Europe (CAC) in a previous email to provide me some information regarding:
1. Can you provide me contact information regarding the person in charge for Erebus service to solve issues between clients and service?
2. Can you please check if service Erebus has any valid ISO certification?
It was indicated by CAC that Chief of Service zzzZ is in charge. I already spoke with zzzZ before and he didn't tried to understand the situation and when I've told him that I would address my problem to Opel and local authorities he replied with a defiant tone: "and what will they do to me?!".
It looks like zzzZ, as chief of service, acted also as chief of mechanics and so he was also in charge with quality control of his team. If a member of this team will do something wrong without communicating the incident, or will provide a solution based on some readings from machines computer, based on previous answer, do you think that Mr. zzzZ will choose side of his team or will he blame the old Opel car? Well, actually Mr. zzzZ told me that the car is old and components are failing often without trying to make any connections for that particular incident. The receptionist told me that “cars are not so good as they were before” when delivered my car.
Anyway it was clear that Mr. zzzZ he will not accept that his mechanic did something wrong and never tried to apologize even after they received penalties from local authorities. It’s also strange that Mr. zzzZ mentioned that he will discuss my problem with General Manager from Erebus but that manager never tried to contact me even after I called twice to theirs Call Center to as to arrange a meeting with a Director.
Even more, I really wonder if someone checked the work of that mechanic regarding my car because a few days later after having the conversation at theirs office they posted on a job site from Romania, ejobs.ro, that they are hiring two persons for a chief mechanic position.
Regarding the second question addressed: CAC didn't provided an answer.
I attached to this email my last invoice from Erebus and I have lots of those from previous years. You will notice that Erebus is emitting invoices using yyy logo which is a well-known certification company.
We have a law in Romania that allows clients to monitor the work of mechanics inside the service. I never considered necessary to monitor them because I always thought that managers from a company using a ISO 9001 standard will do that for me.
I received an answer from yyy Romania Office telling me that Erebus Technics International doesn't have a valid certificate, that they had it but it expired and they are using it now abusively on their invoices.
Based on those facts I consider that I've been lied by Erebus and I have doubts that my car was repaired based on Opel standards in the last years.
If you require any further information, feel free to contact me.
Am cumparat-o pe comanda de la Erebus, am asteptat 2-3 luni sa vina. Am facut anual sau cind era nevoie toate reparatile la ei. De anul trecut au inceput sa apara problemele si mi-am dat seama abia acum ca cei din service au refuzat sa imi repare masina... ei doar schimbau piese la ea si atit?
Cred ca in orice service normal masina este verificata intii de un mecanic sef care analizeaza problema si ofera o solutie. Orice mecanic cu experienta stie ce are de facut. Daca e incepator are pe cineva pe linga el care sa-l indrume la... standarde OPEL!
La ultima interventie, am asteptat sa vina o piesa pe comanda si m-am dus la ei fix cind m-au chemat.
Mi-au tinut masina in service 2 zile fara sa imi spuna motivul si mi-au predat-o cu motorul defect dupa ce trecusera in factura manopera nu stiu cite ore pentru 'verificare motor'.
Desi am incercat sa discut amiabil cu ei... nu am avut cu cine. Nici de la Erebus, nici de la Opel. O firma care afirma ca are standard ISO 9001 stie ca raspunsul la o problema se da numai dupa ce se face o analiza. O sa dau un exemplu: poate au camere de filmare in service si verifica ce fac mecanicii.
Opel Romania prin centrul de asistenta clienti (CAC) s-a acuns in spatele frazei ca ei nu pot interveni intre client si service si ca Erebus e doar o franciza Opel fara sa le pese de faptul ca poate Erebus chiar a gresit.
Am atasat aici pe forum pe threadul cu Erebus reclamatia initiala in romana: fara succes.
Asa ca am trimis iar la CAC email sa trimita reclamatia mea la oricine altcineva poate sa o rezolve. De data asta in engleza:
Can you please send my email to someone who can check the activity of Erebus Technics International, authorized Opel dealer from Romania, and ask him/her to give me an answer regarding the quality of services offered by Opel to its clients?
To make myself clear from the beginning, I don't ask anything for me or for my car from anyone. I just want to be sure that someone takes some actions regarding what happened to me after having my car in Erebus Service, so that future clients may benefit from better services.
I understand now that Erebus is an Opel franchise but still has to be someone from Opel who checks that Erebus works with respect for the brand, applies its standards and that "certificate gold level GM Europe" that they are advertising to own it's really confirmed.
I asked Centrul de Asistenta Clienti Opel Southeast Europe (CAC) in a previous email to provide me some information regarding:
1. Can you provide me contact information regarding the person in charge for Erebus service to solve issues between clients and service?
2. Can you please check if service Erebus has any valid ISO certification?
It was indicated by CAC that Chief of Service zzzZ is in charge. I already spoke with zzzZ before and he didn't tried to understand the situation and when I've told him that I would address my problem to Opel and local authorities he replied with a defiant tone: "and what will they do to me?!".
It looks like zzzZ, as chief of service, acted also as chief of mechanics and so he was also in charge with quality control of his team. If a member of this team will do something wrong without communicating the incident, or will provide a solution based on some readings from machines computer, based on previous answer, do you think that Mr. zzzZ will choose side of his team or will he blame the old Opel car? Well, actually Mr. zzzZ told me that the car is old and components are failing often without trying to make any connections for that particular incident. The receptionist told me that “cars are not so good as they were before” when delivered my car.
Anyway it was clear that Mr. zzzZ he will not accept that his mechanic did something wrong and never tried to apologize even after they received penalties from local authorities. It’s also strange that Mr. zzzZ mentioned that he will discuss my problem with General Manager from Erebus but that manager never tried to contact me even after I called twice to theirs Call Center to as to arrange a meeting with a Director.
Even more, I really wonder if someone checked the work of that mechanic regarding my car because a few days later after having the conversation at theirs office they posted on a job site from Romania, ejobs.ro, that they are hiring two persons for a chief mechanic position.
Regarding the second question addressed: CAC didn't provided an answer.
I attached to this email my last invoice from Erebus and I have lots of those from previous years. You will notice that Erebus is emitting invoices using yyy logo which is a well-known certification company.
We have a law in Romania that allows clients to monitor the work of mechanics inside the service. I never considered necessary to monitor them because I always thought that managers from a company using a ISO 9001 standard will do that for me.
I received an answer from yyy Romania Office telling me that Erebus Technics International doesn't have a valid certificate, that they had it but it expired and they are using it now abusively on their invoices.
Based on those facts I consider that I've been lied by Erebus and I have doubts that my car was repaired based on Opel standards in the last years.
If you require any further information, feel free to contact me.
- deleted-108570
- OP
- 96 mesaje
- din 02 Mar 2016
deleted-108570
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2016
- Mesaj Privat
gyenes a scris:Asa sa fie, rupe-le gura!
Ai avut dreptate, Opel Romania nu a raspuns: nu-i nimic - inca ii mai astept, sa ma sune de data asta daca tot nu au facut tichet, sa discutam amiabil problema.
Mi-au raspuns de la Opel SouthEast din Ungaria: putin mai bine de data asta dar insuficient.
In continuare insista pe ceea ce e trecut gresit/incomplet in manualul lor de service/intretinere ca antigelul lor trebuie doar verificat cu o norma necunoscuta noua si cunoscuta doar de catre anumite serviceuri si ca merge mult si bine.
O sa pun o intrebare retorica: de ce oare si-au "pierdut" vremea cel/cei care au documentat si scris cartea Engine Coolant Testing: State of Art
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Constat ca ai descoperit o moara de vant... Ne trateaza ca pe inferiori, ceva maimute abia coborate din coronamentul arboricol incapabili sa citim sau sa scriem...
Se confirma ideea cu gardul si leopardul...
Bine ca ai gasit acea persoana care a observat conectorii defecti si piesele deteriorate, bine ca ai intrerupt lantul defectiunilor. O zi frumoasa!
Se confirma ideea cu gardul si leopardul...
Bine ca ai gasit acea persoana care a observat conectorii defecti si piesele deteriorate, bine ca ai intrerupt lantul defectiunilor. O zi frumoasa!
- deleted-108570
- OP
- 96 mesaje
- din 02 Mar 2016
deleted-108570
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2016
- Mesaj Privat
Tonul tau este tipic romanesc, asemanator cu cel al domnului de la Erebus. Nu asa se poarta o discutie amiabila!
Ca sa-ti demonstrezi ca nu ai dreptate as putea sa adaug:
- atunci cind m-am dus la Erebus sa discut amiabil problema domnul Sef nu a dat mina (noroc) cu mine cind am ajuns.
- la plecare am dat mina cu domnul Sef si cu domnul de la receptie si le-am spus la revedere.
S-a ajuns pina aici pentru ca nimeni nu doreste sa discute telefonic sau intr-un birou, amiabil, problema.
Ca sa-ti demonstrezi ca nu ai dreptate as putea sa adaug:
- atunci cind m-am dus la Erebus sa discut amiabil problema domnul Sef nu a dat mina (noroc) cu mine cind am ajuns.
- la plecare am dat mina cu domnul Sef si cu domnul de la receptie si le-am spus la revedere.
S-a ajuns pina aici pentru ca nimeni nu doreste sa discute telefonic sau intr-un birou, amiabil, problema.
- deleted-108570
- OP
- 96 mesaje
- din 02 Mar 2016
deleted-108570
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2016
- Mesaj Privat
Si ca sa vezi, mai mult, ca nu ai dreptate: uite ce mesaj privat am primit, dau doar o parte din el, pentru ca partea a doua e comica si nu e de ris:
"Si eu am Opel si am avut tot felul de experiente nasoale cu service-urile autorizate de la noi. Cu cei de la xxx ajunsesem sa stau langa masina, fara sa comenteze, asta dupa ce imi facturasera la o revizie 6 litri de ulei, eu avand 1.6 benzina. Din fericire doar ii facturasera, nu ii si turnasera in motor. Cand i-am intrebat de ce 6 litri mi-au spus ca atat intra in 1.7 diesel… cu actele masinii mele in fata… a iesit urat!
I-am reclamat la Opel SouthEast Europe, am fost contactat de un tip foarte de treaba abc def (nu gasesc acum contactele lui, dar le mai caut) si apoi, cei de la xxx mi-au dat banii inapoi si tot felul de reduceri, plus ca m-au sunat sa-si ceara scuze."
Ce sa inteleg, ca raspunsul celor de la Opel e selectiv: daca e o problema usoara da. Daca e o frauda/incompetenta ce poate fi dovedita mai greu sau mai usor (ei probabil stiu bine cum sa faca asta) isi lasa clientii sa se descurce singuri chiar si cind insista sa discute cu cineva?
Nu conteaza ca Erebus este o franchisa, un manager stie riscurile. Daca problema e bagata sub pres si rezolvata de cei de la vinzari sau reelatii clienti atunci inseamna ca au mari probleme de comunicare chiar si intre ei!
"Si eu am Opel si am avut tot felul de experiente nasoale cu service-urile autorizate de la noi. Cu cei de la xxx ajunsesem sa stau langa masina, fara sa comenteze, asta dupa ce imi facturasera la o revizie 6 litri de ulei, eu avand 1.6 benzina. Din fericire doar ii facturasera, nu ii si turnasera in motor. Cand i-am intrebat de ce 6 litri mi-au spus ca atat intra in 1.7 diesel… cu actele masinii mele in fata… a iesit urat!
I-am reclamat la Opel SouthEast Europe, am fost contactat de un tip foarte de treaba abc def (nu gasesc acum contactele lui, dar le mai caut) si apoi, cei de la xxx mi-au dat banii inapoi si tot felul de reduceri, plus ca m-au sunat sa-si ceara scuze."
Ce sa inteleg, ca raspunsul celor de la Opel e selectiv: daca e o problema usoara da. Daca e o frauda/incompetenta ce poate fi dovedita mai greu sau mai usor (ei probabil stiu bine cum sa faca asta) isi lasa clientii sa se descurce singuri chiar si cind insista sa discute cu cineva?
Nu conteaza ca Erebus este o franchisa, un manager stie riscurile. Daca problema e bagata sub pres si rezolvata de cei de la vinzari sau reelatii clienti atunci inseamna ca au mari probleme de comunicare chiar si intre ei!
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
parerea mea e ca daca stii sa formulezi descrierea unei probleme ai doar de castigat.
trebuie doar sa stii cum sa ridici problema.
daca te duci cu o reclamatie gen: "vreau banii inapoi ca nu-mi place produsul" nu te baga nimeni in seama.
eu de exemplu am avut o problema cu un tv de un anume brand cumparat de la un anume magazin.
toate bune si frumoase pana cand s-a stricat prima data.
la ~3 luni de la cumparare. reparatia: inlocuire LCD.
dupa alte ~5 luni s-a stricat iar. aceeasi reparatie.
dupa alte ~3 luni s-a stricat iar si vanzatorului i-am zis ca vreau inlocuire pentru ca este clar ca reparatia nu este de calitate si nu se poate avea incredere in firma care repara. magazinul nu, ca ei il dau la reparat si de data asta. le-am zis clar ca nu-l iau si chiar daca-l repara ma duc la OPC.
l-au reparat is ma suna sa vin sa-l iau. le-am demonstrat ca chiar daca pare reparat, problema persista (se vedeau umbre pe ecran, parti mai intunecate exact aceleasi semne pe care le-a avut inainte sa se strice. ei nu, ca ei nu vad si ca sa-l iau.
le-am cerut copii dupa certificatele de garantie si am facut reclamatie la opc.
intre timp ei imi trimit o hartie acasa cum ca sa ma duc sa-l ridic in 5 zile de la ei.
facusem deja reclamatia la opc.
peste ~3 saptamani primesc de la vanzator un telefon (dimineata) cum ca sa ma duc sa-mi dea alt tv, model mai nou.
in cursul aceleiasi zi, sotia primeste acasa o instiintare de la opc cum ca-l obliga pe vanzator sa-mi returneze contravaloarea produsului sau sa mi-l inlocuiasca cu altul identic (numai ca chestiunea asta e la alegerea mea nu a vanzatorului).
ma duc la ei, fara sa le zic de instiintarea de la opc.
ei deja aveau pregatit tv-ul pt inlocuire (alt model de la acelasi brand dar mai slab ca si functionalitate dar care acum era la pretul initial al tv-ului cumparat initial de mine).
eu le zic ca nu ma intereseaza alt model ci modelul cumparat de mine (stiind cad nu se mai fabrica de vreo 6-7 luni) sau returnarea contravalorii.
ei ca nu pot.
eu scot instiintarea de la opc si zic: stai sa-l sun pe domnul x sa vedem ce parere are... ei baga capul intre urechi si-mi returneaza banii (evident ca m-au mai tinut vreo 2 ore pe acolo pentru ca nu era nu stiu ce director care trebuia sa semneze actele, pana au numarat banii, pana au facut nu mai stiu ce alte acte acolo, etc).
exact in aceeasi zi, am mers la un alt magazin, am cumparat un tv destul de aproape ca specificatii cu cel stricat dar generatie mai noua si la acelasi pret.
intre timp, chiar daca am avut experiente neplacute cu primul, am 3 tv-uri de la acelasi producator in casa (inclusiv cel cumparat ca inlocuitor pentru cel stricat) si am mai cumparat si inca 2 pentru maica-mia, si inca 1 pentru un bun prieten, dar si alte produse tot de la acel brand.
am fost, sunt si voi fi un mare consumator al acelui brand
trebuie doar sa stii cum sa ridici problema.
daca te duci cu o reclamatie gen: "vreau banii inapoi ca nu-mi place produsul" nu te baga nimeni in seama.
eu de exemplu am avut o problema cu un tv de un anume brand cumparat de la un anume magazin.
toate bune si frumoase pana cand s-a stricat prima data.
la ~3 luni de la cumparare. reparatia: inlocuire LCD.
dupa alte ~5 luni s-a stricat iar. aceeasi reparatie.
dupa alte ~3 luni s-a stricat iar si vanzatorului i-am zis ca vreau inlocuire pentru ca este clar ca reparatia nu este de calitate si nu se poate avea incredere in firma care repara. magazinul nu, ca ei il dau la reparat si de data asta. le-am zis clar ca nu-l iau si chiar daca-l repara ma duc la OPC.
l-au reparat is ma suna sa vin sa-l iau. le-am demonstrat ca chiar daca pare reparat, problema persista (se vedeau umbre pe ecran, parti mai intunecate exact aceleasi semne pe care le-a avut inainte sa se strice. ei nu, ca ei nu vad si ca sa-l iau.
le-am cerut copii dupa certificatele de garantie si am facut reclamatie la opc.
intre timp ei imi trimit o hartie acasa cum ca sa ma duc sa-l ridic in 5 zile de la ei.
facusem deja reclamatia la opc.
peste ~3 saptamani primesc de la vanzator un telefon (dimineata) cum ca sa ma duc sa-mi dea alt tv, model mai nou.
in cursul aceleiasi zi, sotia primeste acasa o instiintare de la opc cum ca-l obliga pe vanzator sa-mi returneze contravaloarea produsului sau sa mi-l inlocuiasca cu altul identic (numai ca chestiunea asta e la alegerea mea nu a vanzatorului).
ma duc la ei, fara sa le zic de instiintarea de la opc.
ei deja aveau pregatit tv-ul pt inlocuire (alt model de la acelasi brand dar mai slab ca si functionalitate dar care acum era la pretul initial al tv-ului cumparat initial de mine).
eu le zic ca nu ma intereseaza alt model ci modelul cumparat de mine (stiind cad nu se mai fabrica de vreo 6-7 luni) sau returnarea contravalorii.
ei ca nu pot.
eu scot instiintarea de la opc si zic: stai sa-l sun pe domnul x sa vedem ce parere are... ei baga capul intre urechi si-mi returneaza banii (evident ca m-au mai tinut vreo 2 ore pe acolo pentru ca nu era nu stiu ce director care trebuia sa semneze actele, pana au numarat banii, pana au facut nu mai stiu ce alte acte acolo, etc).
exact in aceeasi zi, am mers la un alt magazin, am cumparat un tv destul de aproape ca specificatii cu cel stricat dar generatie mai noua si la acelasi pret.
intre timp, chiar daca am avut experiente neplacute cu primul, am 3 tv-uri de la acelasi producator in casa (inclusiv cel cumparat ca inlocuitor pentru cel stricat) si am mai cumparat si inca 2 pentru maica-mia, si inca 1 pentru un bun prieten, dar si alte produse tot de la acel brand.
am fost, sunt si voi fi un mare consumator al acelui brand
- deleted-108570
- OP
- 96 mesaje
- din 02 Mar 2016
deleted-108570
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2016
- Mesaj Privat
Nu ma ajuta cu nimic postul tau.
Ma ajutai daca imi raspundeai la cele doua intrebari puse de mine pe threadul cu Uleiuri Lichide si carburanti.
M-ar fi interesat de asemenea sa vad ca a inteles cineva problema pe care o reclam in primul post.
Uite ce ai fi putu sa-i raspunzi lui @corsablue referitor la "Se confirma ideea cu gardul si leopardul... "... ca doar google e o carte deschisa: ideea se potriveste ca nuca in perete. Dar pentru ca inteleg ce a vrut sa spuna o sa-i raspund:
Cind te duci cu jalba in protap la un service pe care nu-l cunosti din punct de vedere financiar si vezi ca refuza sa rezolve amiabil o problema de 400 lei atunci te duci la una care o monitorizeaza pe aceasta si care ar putea sa ofere raspunsuri.
Inca au mai ramas persoane care prefera sa citeasca o carte in loc sa stea cu capul plecat intr-un display 5x5.
Recunosc faptul ca ultima carte citita Engine Coolant Testing: State of Art, care se gaseste si pe internet a fost credibila dar nu ma intereseaza subiectul decit pina il raportez.
Cartea pe care am citit-o anterior cred ca m-a impresionat cu adevarat: Cloud Atlas, de David Mitchell
Ma ajutai daca imi raspundeai la cele doua intrebari puse de mine pe threadul cu Uleiuri Lichide si carburanti.
M-ar fi interesat de asemenea sa vad ca a inteles cineva problema pe care o reclam in primul post.
Uite ce ai fi putu sa-i raspunzi lui @corsablue referitor la "Se confirma ideea cu gardul si leopardul... "... ca doar google e o carte deschisa: ideea se potriveste ca nuca in perete. Dar pentru ca inteleg ce a vrut sa spuna o sa-i raspund:
Cind te duci cu jalba in protap la un service pe care nu-l cunosti din punct de vedere financiar si vezi ca refuza sa rezolve amiabil o problema de 400 lei atunci te duci la una care o monitorizeaza pe aceasta si care ar putea sa ofere raspunsuri.
Inca au mai ramas persoane care prefera sa citeasca o carte in loc sa stea cu capul plecat intr-un display 5x5.
Recunosc faptul ca ultima carte citita Engine Coolant Testing: State of Art, care se gaseste si pe internet a fost credibila dar nu ma intereseaza subiectul decit pina il raportez.
Cartea pe care am citit-o anterior cred ca m-a impresionat cu adevarat: Cloud Atlas, de David Mitchell
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
ai inteles ce ai vrut.
eu am dat un exemplu in care cand am formulat cererea / reclamatia cum trebuie am primit o rezolutie cum trebuie.
daca formulezi cererea / reclamatia fara sa te gandesti inainte, este clar ca vei primi un raspuns pe masura.
ca sa nu mai zic, trebuie sa adresezi cererea cui trebuie, nu generica...
oricum ar fi, eu zic ca te bati cu morile de vant...
eu am dat un exemplu in care cand am formulat cererea / reclamatia cum trebuie am primit o rezolutie cum trebuie.
daca formulezi cererea / reclamatia fara sa te gandesti inainte, este clar ca vei primi un raspuns pe masura.
ca sa nu mai zic, trebuie sa adresezi cererea cui trebuie, nu generica...
oricum ar fi, eu zic ca te bati cu morile de vant...
- deleted-108570
- OP
- 96 mesaje
- din 02 Mar 2016
deleted-108570
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2016
- Mesaj Privat
@jgyprime: in primul rind plaseaza-ti povestea in timp. Poate vorbesti de televizoarele alb-negru Sirius si chiar nu ne intereseaza pe un forum auto.... si vezi ca acum OPC se numeste ANPC
In ceea ce priveste felul cum expun problema... sint curios cit o sa mai incerce sa o mai ignore si sa recunoasca.
Uite ce afirma Opel Romania in discutia cu ANPC:
Catre: Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor
"Opel SEE LLC - Reprezentanta, cu sediul in Str. Banul Antonache 40-44, sect 1, Bucuresti, CIF10519456
in calitate de reprezentant in Romania al Producatorului Adam Opel A.G., confirmam ca unul dintre
obiectiveie noastre il reprezinta analiza permanenta privind calitatea produselor noastre, luind in
considerare toate informatiile primite, referitoare la comportarea autovehiculelor deja vindute.
Opel a avut si are o pozitie transparenta in legatura cu problemele care pot aparea, avind proceduri
clare de informare si rechemare pentru repunere in stare de conformitate a autovehiculelor presupuse a fi cu
neconformitati.
Opel doreste sa promoveze o politico de colaborare cu Autoritatea Nationala pentru Protectia
Consumatorilor si va vom transmite pentru a fi facute publice toate rechemarile care pot afecta siguranta
circulatiei sau aduc atingere intereselor consumatorilor."
In ceea ce priveste felul cum expun problema... sint curios cit o sa mai incerce sa o mai ignore si sa recunoasca.
Uite ce afirma Opel Romania in discutia cu ANPC:
Catre: Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor
"Opel SEE LLC - Reprezentanta, cu sediul in Str. Banul Antonache 40-44, sect 1, Bucuresti, CIF10519456
in calitate de reprezentant in Romania al Producatorului Adam Opel A.G., confirmam ca unul dintre
obiectiveie noastre il reprezinta analiza permanenta privind calitatea produselor noastre, luind in
considerare toate informatiile primite, referitoare la comportarea autovehiculelor deja vindute.
Opel a avut si are o pozitie transparenta in legatura cu problemele care pot aparea, avind proceduri
clare de informare si rechemare pentru repunere in stare de conformitate a autovehiculelor presupuse a fi cu
neconformitati.
Opel doreste sa promoveze o politico de colaborare cu Autoritatea Nationala pentru Protectia
Consumatorilor si va vom transmite pentru a fi facute publice toate rechemarile care pot afecta siguranta
circulatiei sau aduc atingere intereselor consumatorilor."
- RaduAL
- **
- 352 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Bucuresti
RaduAL
- Mesaje scrise: 352
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
Termenul de valabilitate reprezinta perioada garantata de producator de la data fabricatiei in care antigelul nu isi modifica proprietatile, asta numai daca sunt respectate anumite conditii de depozitare, transport, etc.
In ultima perioada, producatorii nu mai indica un interval fix de schimbare a antigelului ci doar verificare nivel si concentratie. In urma verificarilor sunt luate masuri de completare si aducere nivel concentratie la valorile recomandate. Mentinerea nivelului de concentratie se face prin inlocuirea unei cantitati mai mici sau mai mare de antigel, sau chiar inlocuirea in totalitate, daca se impune ( a fost completat cu multa apa, etc).
Mentinerea concentratiei la nivelul recomandat de producator este importanta atat pentru a evita modificarea punctului de inghet cat si a aparitiei efectului de coroziune din instalatie. Masurarea se face cu dispozitive avansate ca refractometru (determina cu exactitate concentartia antigelului) sau cu densiometru (indica punctul de inghet, de multe ori nu f precis, fiind nevoie de coeficienti suplimentari de corectie, care se aplica).
Referitor la problemele intampinate cu service-ul Opel, din pacate personalul nu este instruit in relatia cu clientii si din acest motiv par sau chiar sunt lipsiti de profesionalism. Aceasta problema o gasim la toate retelele de reparatori, din pacate. Daca esti nemultumit de raspunsurile lor primite la solicitarile transmise, adreseaza-te direct protectiei consumatorilor. Prostul obicei al producatorilor este de a transmite reclamatiile/solicitarile primite la sediul central catre reprezentantii din tara respectiva spre solutionare.
Sper sa te ajute raspunsul meu.
In ultima perioada, producatorii nu mai indica un interval fix de schimbare a antigelului ci doar verificare nivel si concentratie. In urma verificarilor sunt luate masuri de completare si aducere nivel concentratie la valorile recomandate. Mentinerea nivelului de concentratie se face prin inlocuirea unei cantitati mai mici sau mai mare de antigel, sau chiar inlocuirea in totalitate, daca se impune ( a fost completat cu multa apa, etc).
Mentinerea concentratiei la nivelul recomandat de producator este importanta atat pentru a evita modificarea punctului de inghet cat si a aparitiei efectului de coroziune din instalatie. Masurarea se face cu dispozitive avansate ca refractometru (determina cu exactitate concentartia antigelului) sau cu densiometru (indica punctul de inghet, de multe ori nu f precis, fiind nevoie de coeficienti suplimentari de corectie, care se aplica).
Referitor la problemele intampinate cu service-ul Opel, din pacate personalul nu este instruit in relatia cu clientii si din acest motiv par sau chiar sunt lipsiti de profesionalism. Aceasta problema o gasim la toate retelele de reparatori, din pacate. Daca esti nemultumit de raspunsurile lor primite la solicitarile transmise, adreseaza-te direct protectiei consumatorilor. Prostul obicei al producatorilor este de a transmite reclamatiile/solicitarile primite la sediul central catre reprezentantii din tara respectiva spre solutionare.
Sper sa te ajute raspunsul meu.
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Cris M a scris:@jgyprime: in primul rind plaseaza-ti povestea in timp. Poate vorbesti de televizoarele alb-negru Sirius si chiar nu ne intereseaza pe un forum auto.... si vezi ca acum OPC se numeste ANPC
macar ai citit ce am scris?
cine in romania mai are la ora actuala 3 televizoare alb-negru in casa?
si ca sa nu zici ca nu-ti raspund la propunere:
tv-ul cu probleme era un samsung 32F5000 cumparat in aprilie 2014 de la SELGROS (na, am facut si anti reclama)
tv-ul cu care l-am inlocuit este un samsung 32j5303 cumparat de la emag in locul celui de mai sus in aprilie 2015
acum mai am in casa un 43j5500 (cumparat de black friday 2015) si un 32j5500 cumparat in 2016
mai am si o combina frigorifica samsung full no frost cumparata in 2013.
telefoanele si alte maruntisuri de la samsung nu le mai iau in calcul...
dupa cum am zis, la maica-mia am 2 tv-uri tot samsung si urmeaza sa mai cumpar inca unu, tot samsung.
Cris M a scris:In ceea ce priveste felul cum expun problema... sint curios cit o sa mai incerce sa o mai ignore si sa recunoasca.
mult si bine.
atat timp cat tu nu ai cum dovedi ca problemele au aparut in timp ce masina era in service la ei (si iti garantez ca nu ai cum sa dovedesti).
greseala ta a fost ca nu ai verificat pe loc masina dupa diversele schimburi.
or sa-ti zica ca masina a plecat de la ei in regula si pe parcurs au aparut problemele...
eu zic ca te bati cu morile de vant atat timp cat problemele au aparut la mult timp dupa ce masina a iesit din garantie.
- RaduAL
- **
- 352 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Bucuresti
RaduAL
- Mesaje scrise: 352
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
- deleted-108570
- OP
- 96 mesaje
- din 02 Mar 2016
deleted-108570
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2016
- Mesaj Privat
- deleted-108570
- OP
- 96 mesaje
- din 02 Mar 2016
deleted-108570
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2016
- Mesaj Privat
Ei bine ... daca tot au raspuns ca totul e bine cum e... si mie mi se pare ca e rau, totusi...
O firma ca Opel stie sa incheie o discutie:
In speranta ca am putut furniza informatiile necesare va multumim pentru sesizarile facute si va dorim drum bun in continuare.
Va multumim pentru intelegere si va stam in continuare la dispozitie.
asa ca mi s-a parut normal sa raspund:
Buna ziua,
Va multumesc pentru raspuns.
Avind in vedere formula dumneavoastra de incheiere va informez ca doresc in continuare sa clarificam aspectele semnalate de catre mine, daca se poate raspunsul sa vina din partea unui inginer/manager Opel care sa aiba cunostinte despre sistemele de racire la motoare – avind in vedere ca am atasat la acest email materialele necesare purtarii discutiei.
Desigur pot sa adresez problema mea autoritatilor locale dar mi se pare firesc sa notific Opel inainte de a face acest lucru.
Referitor la raspunsul dumneavoastra:
1. Asa cum s-a inclus in caietul de service, nu exista o perioada de schimb stabilita de catre Opel. Schimbarea se efectueaza pe baza rezultatului verificarii actuale. Daca se gaseste indicat, se va inlocui lichidul. Reparatorul este in sarcina sa decida pe baza calitatii observate
- Eu nu am fost lamurit asupra aspectului “verificare antigel” – ce implica aceasta verificare antiinghet si anticoroziune? Pur si simplu nu puteti sa pasati aceasta responsabilitate serviceului fara sa existe o procedura interna Opel clara. Aceasta procedura, desigur, trebuie adusa si la cunostiinta clientilor pentru ca acestia sa poata sa verifice mecanicii din serviceurile autorizate Opel ca isi executa procedurile corect.
Am facut rost si de un “user manual” Opel mai vechi in care la operatia de verificare aparea si cuvintul “hydrometer” – pot sa presupun ca vorbiti despre procedura din poza gravity.jpg atasata, eu nu am vazut mecanici care sa stea cu acel tabel pe linga ei cind faceau masuratorile.
Pentru verificarea anuala anticoroziune nu ati furnizat nici o informatie – e suficient sa verific PH-ul?
Am atasat la acest email un extras din cartea “ 5th edition of AUTOMOTIVE SERVICE: INSPECTION, MAINTENANCE, REPAIR” by Tim Gilles – in care sint specificate ce alte probleme pot sa apara la sistemul de racire al masinii in cazul in care acesta are aer ramas in instalatie.
La masina mea cei de la service-ul Erebus mi-au schimbat antigelul de doua ori in ultimii ani, prima data au trecut pe factura 3 litri de antigel rosu, a doua oara doar 2 litri. Desigur, daca nimeni nu a urmarit mecanicii in timp ce isi faceau treaba nu exista nici o garantie ca a fost facuta aerisirea instalatiei dupa procedura de umplere.
-
2. In legatura cu valabilitatea produsului nu avem informatii suplimentare deoarece piesele de schimb sunt furnizate pentru reparatori si nu pentru clienti in primul rand.
- Am remarcat ca dealerul meu Opel Erebus mi-a vindut antigelul Dex Cool 93170402/1940663 specificind in factura emisa ca are culoarea rosie. De fapt am remarcat imediat ce am verificat masina ca acesta avea un lichid de culoarea rosie in sistemul de racire.
Sincer mi se pare ciudat pentru un antigel sa aiba culoarea rosie – avind in vedere aceasta culoare “acopera” eventualele semnale care ar putea indica un antigel coroziv in sistem (depuneri de rugina, ulei de motor in sistemul de racire, etc.)
V-am atasat la acest email un pdf cu SDS-ul pentru antigelul Dex Cool in care este specificat ca acesta are culoarea portocalie – o culoare care este mult mai usor de urmarit in fiecare an de catre utiliztori ca nu isi schimba nuanta.
-
O firma ca Opel stie sa incheie o discutie:
In speranta ca am putut furniza informatiile necesare va multumim pentru sesizarile facute si va dorim drum bun in continuare.
Va multumim pentru intelegere si va stam in continuare la dispozitie.
asa ca mi s-a parut normal sa raspund:
Buna ziua,
Va multumesc pentru raspuns.
Avind in vedere formula dumneavoastra de incheiere va informez ca doresc in continuare sa clarificam aspectele semnalate de catre mine, daca se poate raspunsul sa vina din partea unui inginer/manager Opel care sa aiba cunostinte despre sistemele de racire la motoare – avind in vedere ca am atasat la acest email materialele necesare purtarii discutiei.
Desigur pot sa adresez problema mea autoritatilor locale dar mi se pare firesc sa notific Opel inainte de a face acest lucru.
Referitor la raspunsul dumneavoastra:
1. Asa cum s-a inclus in caietul de service, nu exista o perioada de schimb stabilita de catre Opel. Schimbarea se efectueaza pe baza rezultatului verificarii actuale. Daca se gaseste indicat, se va inlocui lichidul. Reparatorul este in sarcina sa decida pe baza calitatii observate
- Eu nu am fost lamurit asupra aspectului “verificare antigel” – ce implica aceasta verificare antiinghet si anticoroziune? Pur si simplu nu puteti sa pasati aceasta responsabilitate serviceului fara sa existe o procedura interna Opel clara. Aceasta procedura, desigur, trebuie adusa si la cunostiinta clientilor pentru ca acestia sa poata sa verifice mecanicii din serviceurile autorizate Opel ca isi executa procedurile corect.
Am facut rost si de un “user manual” Opel mai vechi in care la operatia de verificare aparea si cuvintul “hydrometer” – pot sa presupun ca vorbiti despre procedura din poza gravity.jpg atasata, eu nu am vazut mecanici care sa stea cu acel tabel pe linga ei cind faceau masuratorile.
Pentru verificarea anuala anticoroziune nu ati furnizat nici o informatie – e suficient sa verific PH-ul?
Am atasat la acest email un extras din cartea “ 5th edition of AUTOMOTIVE SERVICE: INSPECTION, MAINTENANCE, REPAIR” by Tim Gilles – in care sint specificate ce alte probleme pot sa apara la sistemul de racire al masinii in cazul in care acesta are aer ramas in instalatie.
La masina mea cei de la service-ul Erebus mi-au schimbat antigelul de doua ori in ultimii ani, prima data au trecut pe factura 3 litri de antigel rosu, a doua oara doar 2 litri. Desigur, daca nimeni nu a urmarit mecanicii in timp ce isi faceau treaba nu exista nici o garantie ca a fost facuta aerisirea instalatiei dupa procedura de umplere.
-
2. In legatura cu valabilitatea produsului nu avem informatii suplimentare deoarece piesele de schimb sunt furnizate pentru reparatori si nu pentru clienti in primul rand.
- Am remarcat ca dealerul meu Opel Erebus mi-a vindut antigelul Dex Cool 93170402/1940663 specificind in factura emisa ca are culoarea rosie. De fapt am remarcat imediat ce am verificat masina ca acesta avea un lichid de culoarea rosie in sistemul de racire.
Sincer mi se pare ciudat pentru un antigel sa aiba culoarea rosie – avind in vedere aceasta culoare “acopera” eventualele semnale care ar putea indica un antigel coroziv in sistem (depuneri de rugina, ulei de motor in sistemul de racire, etc.)
V-am atasat la acest email un pdf cu SDS-ul pentru antigelul Dex Cool in care este specificat ca acesta are culoarea portocalie – o culoare care este mult mai usor de urmarit in fiecare an de catre utiliztori ca nu isi schimba nuanta.
-