Vin 10 Mai, 2013 10:56 pm
Nu stiu in ce masura te descurci in electricitate,dar o sa-ti dau citeva piste de actiune.La acest motor semnalul aprinderii este generat de o bobina(crankshaft position sensor),aflata sub rotor-distribuitor scinteie.Impedanta acestei bobine,masurata cu ohmetrul,este aproximativ 800 ohmi,daca e mai mica,exista spire in scurt,daca e infinit,bobina e intrerupta.In locuitul acestei bobine e destul de delicat pentru un neavizat,dar poate te descurci,daca e nevoie...! Un modul defect se inlocuieste(nu se poate repara).Problema e cum stim ca e bun sau defect.Fabricantul recomanda folosirea unui led special de test,dar eu folosesc un led ordinar inseriat cu o rezistenta de 350 ohmi,conectat intre cele doua fire(conductoare) cea alimenteaza bobina de inductie[firele(cupla) trebuie scoase din bobina in timpul masuratorii].Inainte de masuratoare,se scoate cupla electrica a injectorului,pentru a nu injecta combustibil.Se va actiona de o alta persoana electromotorul,moment in care ledul(corect polarizat),va emite flesuri luminoase,ce vor confirma ca senzorul(bobina) si modulul electronic(amplificatorul),sunt in regula.In acesta situatie,bobina de inductie,are conditii de a genera scinteie.Se vor reface toate conectarile(injector,bobina de inductie),si se va incerca pornirea motorului.Nu stiu cit vei intelege,dar un prieten ce are afinitati cu electricul te poate sprijini...