Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D
  • marius3113

  • Mesaje scrise: 219
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Salut ! ieri am costatat ca imi scartaie ceva pe puntea spate si ca am o usoara caraitura cand pun frana parca ceva s-ar intinde fortat si scoate un sunet ca si cum ceva se dilata. Am ridicat masina pe cric sa vad care e problema , am inceput sa desfac la roata drapta spate a iesit cei drept greu tamburul deoarece are o oarecare uzura si formeaza o buza care inpiedica eliberarea sabotului.
In final a iesit relativ usor cu grija mare am facut operatiunea , acolo mizerie praf si fulbere de la sabot plus ceva rugina, sabotii hmmm.... cam tociti zic eu in necunostiinta de cauza unul mai avea cam 2 mm celalalt mai putin de 2, suflu cu ajutorul compresorului praful si ce era pe acolo si am asamblat.
Am trecut pe stanga , buba aici era ca nu puteam sa scot tamburul il tinea rau un sabot nu am fortat am incercat de cateva ori si fara succes, trag un ochi in spatele taburului pe acolo pe unde vin conductele de frana si cablu de la frana de mana si constat ca un fel de cui este iesit afara fata de celelalt. m-am chinuit vreo ora sa inlatur tamburul cu greu am reusit si surpriza acel cui imi tinea sabotul pe locul lui dar acesta fiind rupt sau mancat de rugina sa eliberat din clema ce tinea sabotul pe locul lui sabotii pe partea asta unul daca are 1 mm grosime iar celalalt 3 mm ,insa am facut o improvizatie cu acel surub si clema de am pus totul la locul lor cu greu insa dar nesigur un trafic daca sare iar aceea clema.
In alta ordine de idei problema e urmatoarea nu stiu daca sa mai pastrez acesti tamburi care sunt pe original ai masinii pe 230mm si sa cumpar doar sistemul de saboti cu tot cu cilindrii receptori(nu au pierderi de lichid de frana cei actuali m-am uitat sub garnitura de cauciuc si nu e umed acolo)ssi sa montez tamburii asa cum sunt cu aceea uzura cred ca de 1 sau 2 mm si sunt si nitel ruginiti.
Ce saboti ca firma sau brand recomandati ? Ce tamburi din punct de vedere calitativ sunt mai buni si si nici prea scumpi?
Am atasat si poze cu un tambur in caz ca ajuta pe cineva codul acestora am uitat sa fac poze la saboti ca ma grabeam din cauza norilor de ploaie.
Drumuri bune!
  • marius3113

  • Mesaje scrise: 219
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Deci tamburi TRW - 2 bucati=408 ron si chit complet saboti - preasamblat(cilibdri, parghii , toate accesoriile) -ATE=620 ron plus ceva scule o pompa de vidare si chei combina undeva la vreo 1200 ron toata afacerea. Daca era sa merg si la mecanic ma usura si acolo de vreo 350 ron zic eu asa am preferat sa dau mai mult pe chit si sa schimb in regie proprie.
  • marius3113

  • Mesaje scrise: 219
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Am revenit ! Intr-un final am schimbat si tamburii si sabotii cu tot cu accesorii si cilindrii, nu e asa greu doar ca la mine a decurs mai greu operatiunea deoarece am curatat pe acolo, am scos si butucii si am gresat rulmentii , curatat senzor ABS si cel de pe butuc , vopsit tamburii , am reglat autoreglajul sabotilor in asa fel incat sa intre tamburii cat mai fest dar relativ usor. Am schimbat si lichidul de frana total , mai intai cu o pompa de vacuum am inceput de pe dreapta spate adica cea mai indepartata parte a sistemului pana in partea din fata. si apoi la ambreiaj, apoi uramat o aerisire atat cu motorul oprit cat si cu el pornit. am reglat si frana de mana evident as putea face '' drifturi'' acum. cat despre franare e mult mai promta. Ca bonus i-am schimbat partial uleiul de la cutia de viteze, evident dadea in culoarea maroniu spre negru si pe acel surub de nivel era ceva pilitura , nu am dat jos jos capacul de la cutie ca nu am avut spatiu, am aspirat cat ulei am putut pe la orificiul de nivel circa 1300ml atat am scos si am bagat 1400 pana a inceput sa curga pe la nivelul acelui surub.
Azi am verificat nivelul luchidului de frana si era ok doar ca avea mizerie sau depuneri de pe peretii acestuia, cred ca trebuia scos recipientul pentru lichid si spalat, si nu am avut idee cum sa il scot dar nici ca il m ai schimb decat la anul cand o sa schimb intreg chit ambreiaj si tot atunci curat bine si cutia de viteze si golesc intalatia de lichid de frana si chitul de ditributie ca daca tot se umbla la motor macar atata operatie complexa sa se faca la mecanic . De restul ma ocup in regie proprie ca nui greu cu pceva documentatie se rezolva.
Sa auzim numai de bine.
  • marusu

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2010

  • Mesaj Privat
salut! sa stii ca tamburii ii mai puteai folosi,eu asa am procedat am un vecin care lucreaza foarte bine la strung si i-a finisat foarte bine pe interior, a luat pe toata suprafata pana la uzura astfel incat sa iasa uniform,a iesit foarte bine am pus placute noi si puteam sa fac drift. am facut aceasta treaba acum aproximativ un an si nu are nici o problema masina,de obicei cumpar totul nou nu recurg la astfel de chestii dar m-a asigurat ca nu vor fi probleme si intr-adevar a trecut timpul si e totul ok. mi-a zis ca e destul de greu sa se intample ceva ca sunt destul de grosi " in carne" tamburii. numai bine!
  • marius3113

  • Mesaje scrise: 219
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Salut ! erau destul de ruginiti si ma deprima rugina. Acum sunt schimbati frana tine super.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR