- sorin_miu_tm
- OP
- 94 mesaje
- din 28 Mar 2007
- Astra 2002 1,6 16v
- Timis
sorin_miu_tm
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 1,6 16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2007
- Mesaj Privat
Salutare la toata lumea, am un Opel Astra 1,4 I cu motor C14NZ iar de doua luni am probleme cu motorul.
Se opreste in timpul mersului, dupa care porneste la prima cheie sau dupa 1, 5 sau 10 minute, nu e o regula.
In tot acest timp ba nu are scanteie, ba porneste parca in 3 pistoane, ba da semne sa porneasca si nimic.
Am schimbat delcoul, 3 saptamani a mers ok, dupa aceea iar au aparut aceleasi probleme.
Am schimbat si bobina, la fel, a mers o perioada bine si acum iar face figuri.
Am fost la service, toti mecanicii spun sa vin cu ea defecta, dar nu e posibil.
Daca cineva a avut aceleasi probleme si ma poate ajuta cu ceva, o idee, sugestie sau ceva va multumesc.
Se opreste in timpul mersului, dupa care porneste la prima cheie sau dupa 1, 5 sau 10 minute, nu e o regula.
In tot acest timp ba nu are scanteie, ba porneste parca in 3 pistoane, ba da semne sa porneasca si nimic.
Am schimbat delcoul, 3 saptamani a mers ok, dupa aceea iar au aparut aceleasi probleme.
Am schimbat si bobina, la fel, a mers o perioada bine si acum iar face figuri.
Am fost la service, toti mecanicii spun sa vin cu ea defecta, dar nu e posibil.
Daca cineva a avut aceleasi probleme si ma poate ajuta cu ceva, o idee, sugestie sau ceva va multumesc.
- ?opel
- **
- 105 mesaje
- din 28 Jan 2006
- Astra 1992 C14NZ
- ARAD
?opel
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: ARAD
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2006
- Mesaj Privat
- BeWaRe
- **
- 170 mesaje
- din 11 Oct 2005
- Kadett 1988
- Bucuresti
BeWaRe
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1988
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2005
- Mesaj Privat
- sorin_miu_tm
- OP
- 94 mesaje
- din 28 Mar 2007
- Astra 2002 1,6 16v
- Timis
sorin_miu_tm
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 1,6 16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2007
- Mesaj Privat
ok, mersi ?opel,
Aprinderea nu am schimbat-o, e sub bobina, am presupus ca e electronica si ori se arde si nu mai merge deloc ori e buna.
Azi dimineata s-a oprit de 7 ori si am de facut 2 km pana la servici.
A repornit tot mai greu.
Scanteie in acele momente nu are la fisa centrala.
Dupa cateva minute reporneste.
mersi BeWaRe,
am schimbat bujiile acum 1 luna, fisele nu par a fi fisurate, coapte sau deteriorate.
Aprinderea nu am schimbat-o, e sub bobina, am presupus ca e electronica si ori se arde si nu mai merge deloc ori e buna.
Azi dimineata s-a oprit de 7 ori si am de facut 2 km pana la servici.
A repornit tot mai greu.
Scanteie in acele momente nu are la fisa centrala.
Dupa cateva minute reporneste.
mersi BeWaRe,
am schimbat bujiile acum 1 luna, fisele nu par a fi fisurate, coapte sau deteriorate.
- alxgudea
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
poate ca nu sunt vocea cea mai autorizata...la vechiul meu opel c16nz am avut la un momemt dat o problema asemanatoare, insa la mine mai mult nu pornea si din cand in cand mergea ca si cum nimica nu s-ar fi intamplat, ca sa se opresaca apoi..deci intelegi..
era ceva de genul "modul de aprindere" , a costat atunci cam 1 milion (acum 3 ani) si a rezolvat ca prin minune problema..e o piesa de dimensiunea unei cutii mici de chibrituri (cu niste pini pe ea)(scuze dar nu sunt deloc priceput la electronica)
sper ca te ajuta cu ceva..
era ceva de genul "modul de aprindere" , a costat atunci cam 1 milion (acum 3 ani) si a rezolvat ca prin minune problema..e o piesa de dimensiunea unei cutii mici de chibrituri (cu niste pini pe ea)(scuze dar nu sunt deloc priceput la electronica)
sper ca te ajuta cu ceva..
- sorin_miu_tm
- OP
- 94 mesaje
- din 28 Mar 2007
- Astra 2002 1,6 16v
- Timis
sorin_miu_tm
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 1,6 16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2007
- Mesaj Privat
- alxgudea
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
rastafarianul- Suspendat
- 511 mesaje
- din 07 Sep 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
rastafarianul- Mesaje scrise: 511
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2006
- Mesaj Privat
- sorin_miu_tm
- OP
- 94 mesaje
- din 28 Mar 2007
- Astra 2002 1,6 16v
- Timis
sorin_miu_tm
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 1,6 16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2007
- Mesaj Privat
ok, mersi la toti, o sa primesc azi un modul de aprindere second ca sa-l testez, daca merge (cel putin 1 luna fara sa faca probleme) va anunt, am inteles ca e o boala la Opel chestia asta cu pornirea, contacte imperfecte, piese care nu sunt defecte dar creaza probleme etc.
Un modul nou este 320 RON, mi se pare enorm pt. ceea ce face, este o banala aprindere electronica.
Nu stiu cat face unul nou in Germania, dar sigur nu e mai mult de 30 euro.
Am niste preturi de la dealerul de la care am luat masina in 2002:preturile sunt de atunci din 2002 cu TVA-ul inclus:
1-Curea de distributie Zahnnrimen-17,30
2-Curea alternator Keilrimen-11,40
3-Disc ambreaj Kupplungsscheibe-91,60 Kupplungkomplet-179,30
4-Placa de presiune Durchplatte-80,60
5-Rulment de presiune Lager-35,60
6-Placute frina Klotze Vorne-33,20
7-Saboti frina Backen(hinten)-32.95
8-Sonda LAMBDA Lambdasonde-57,80
Pt. cei interesati am si cartea de reparatii So wird gemacht tradusa in romaneste,Opel Astra (1991-1998) - Manual de Reparatii, daca-mi explicati cum pot sa v-o pun la dispozitie e ok, are 80 Mb.
inca o data mersi la toti.
Un modul nou este 320 RON, mi se pare enorm pt. ceea ce face, este o banala aprindere electronica.
Nu stiu cat face unul nou in Germania, dar sigur nu e mai mult de 30 euro.
Am niste preturi de la dealerul de la care am luat masina in 2002:preturile sunt de atunci din 2002 cu TVA-ul inclus:
1-Curea de distributie Zahnnrimen-17,30
2-Curea alternator Keilrimen-11,40
3-Disc ambreaj Kupplungsscheibe-91,60 Kupplungkomplet-179,30
4-Placa de presiune Durchplatte-80,60
5-Rulment de presiune Lager-35,60
6-Placute frina Klotze Vorne-33,20
7-Saboti frina Backen(hinten)-32.95
8-Sonda LAMBDA Lambdasonde-57,80
Pt. cei interesati am si cartea de reparatii So wird gemacht tradusa in romaneste,Opel Astra (1991-1998) - Manual de Reparatii, daca-mi explicati cum pot sa v-o pun la dispozitie e ok, are 80 Mb.
inca o data mersi la toti.
- Dumitrache Florian
- *
- 29 mesaje
- din 11 Oct 2005
- Astra 1992 X16XEL
- Bucuresti
Dumitrache Florian
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1992 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2005
- Mesaj Privat
Sunt de acord ca moduluil de aprindere ar fi principalul vinovat. L-am schimbat si eu (la Opel Astra C16NZ), numai ca simtoma a fost diferita: a murit din prima si mort a ramas, la drum inmtins am avut o pierdere de putere si gata, dadeam la cheie se invartea putin din electromotor dar nu o lua deloc. Saptaminile trecute am patit , insa, o pana similara. Tot cu pierdere de putere si motor mort. mi-a dat simtome anterioare de genul celor prezentate de tine (adica motorul moare si dupa ceva timp isi revine) de vina a fost de data asta bobina de inductie, este una din piesele ce se strica greu la opel Astra F (asa ziceau mesterii), de costat costa cam 700 de mii la SH si evident de acolo trebuie luata. de luat in calcul ar mai putea fi: bobina din delcou 9atunci trebuie schimbat tot delcoul), pompa de benzina, injectorul, fisele, alarma. Ma rog sa fie bobina de inductie ptr. ca daca e modulul de aprindere e, cred, mai bine sa-l schimbi cu unul nou ( in situatia in care tii la masina ta- vorbeste Stan patitul).
- sorin_miu_tm
- OP
- 94 mesaje
- din 28 Mar 2007
- Astra 2002 1,6 16v
- Timis
sorin_miu_tm
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 1,6 16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2007
- Mesaj Privat
ok, am inlocuit modulul de aprindere, cu unul sh, am facut teste azi si totul e ok
de obicei cand cineva, adica un mecanic a umblat pe la partea electrica si a schimbat ceva totul a fost bine 1 sau 2 saptamani
sper ca de data asta asta sa fie defectul, remediat ,nu pot sa ma pronunt inainte de cel putin 1 saptamana, 2 ,3
daca va fi totul ok, o sa va dau de stire, am de facut cateva sute de km urmatoarele zile, sper sa fie doar asta......remediata si spre bine
de obicei cand cineva, adica un mecanic a umblat pe la partea electrica si a schimbat ceva totul a fost bine 1 sau 2 saptamani
sper ca de data asta asta sa fie defectul, remediat ,nu pot sa ma pronunt inainte de cel putin 1 saptamana, 2 ,3
daca va fi totul ok, o sa va dau de stire, am de facut cateva sute de km urmatoarele zile, sper sa fie doar asta......remediata si spre bine
- ?opel
- **
- 105 mesaje
- din 28 Jan 2006
- Astra 1992 C14NZ
- ARAD
?opel
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: ARAD
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2006
- Mesaj Privat
SUNT diferite C14NZ si C16NZ e bine a nu se confunda
C14NZ ,are modul aprindere fixat pe un radiator de aluminiu sub bobina de inductie si in delcou un senzor HALL cu 3 fire
C16 NZ, are modul de aprindere in delcou (tip potcoava) cu 7 fire; din acest delcou iasa 6 fire
problemele care apar ,sunt putin diferite la cele doua tipuri de motor!
Succes!
C14NZ ,are modul aprindere fixat pe un radiator de aluminiu sub bobina de inductie si in delcou un senzor HALL cu 3 fire
C16 NZ, are modul de aprindere in delcou (tip potcoava) cu 7 fire; din acest delcou iasa 6 fire
problemele care apar ,sunt putin diferite la cele doua tipuri de motor!
Succes!
- sorin_miu_tm
- OP
- 94 mesaje
- din 28 Mar 2007
- Astra 2002 1,6 16v
- Timis
sorin_miu_tm
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 1,6 16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2007
- Mesaj Privat