Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F
  • Ionut dragos

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Salut. Pe scurt,disparea lichidul racire. Am decis sa inlocuiesc garn de chiulasa, operatie terminata acum o saptamana. Chiulasa a fost planata, simeringuri supape, etc. Acum ajungem la dilema mea: cuplul de strangere. Am cautat destul de mult, singurele valori gasite fiind 2,5da Nm prima data, urmat apoi de doua strangeri(rotiri) succesive a suruburilor cu 60grade. Acum intrebarea pentru cunoscatori: stie cineva o alta varianta a cuplului de strangere in care sa fie vorba doar de Nm, fara grade? Exista vreun dixpozitiv pe care sa-l atasam la cheia dinamometrica si sa indice rotirea acesteia? Empiric, m-am gandit sa fac un semn pe surub(in partea de sus) si sa le mai rotec pana cund acesta ajunge decalat jos cu 180 grade, in doua etape. Atunci cand am montat chiulasa, am strans-o fara cheie dinamometdica, total neindicat. Acum am imprumutat una de la un service, dar nici acolo nu au stiut cuplul de eteangere, si despre etapele cu grade nici nu auzisera. Voi cum procedati? Exceptand metoda dorel, care are el simtu' mainii... Va multumesc, iertare ca am scris asa mult
Skip ads

  • Ionut dragos

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2009

  • Mesaj Privat
A, si inca ceva. Garnitura noua, V Reinz, avea niste gaurele extrem de mici corespunzatoare trecerii lichidului de racire din blocul motor in chiulasa, aprox 4 mm,eu am decis sa le maresc. Voi ce credeti? Pe youtube este un tutorial cu inlocuirea garn la C16Nz, similar cu C14 NZ si acea garnitura avea tot niste gaurele mici, tipul a montat-o asa. Eu am considerat ca nu sunt de ajuns 4 mm si le-am marit. Deasemenea in chiulasa si corespunzator in blocul motor sunt niste degajari mari de o forma nu tocmai rotunda, mai degraba lacrima, picatura, dar sunt mari. In dreptul acestor alveole din turnare pe unde circula lichidul de racire garnitura are o gaurica de 4 mm. INTREBARE: A vazut cineva o garnitura originala? Are tot gaurele mici? Eu am decis sa le maresc, voi vedea in timp cum se comporta in timp, dar as fii curios sa vad o garnitura originala. Nici cea veche, arsa, nu a avut gaurile marite,au fost tot gaurele mici.
  • bgdrom

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1991 c 16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Cam multe informatii inutile. Mai degraba adaugai niste poze cu inventia asta de a largi gaurile la garnitura de chiulasa ( eu unu n am mai auzit)
Cuplul este de 5kgf in prima faza se stang (bineinteles daca stii si oridinea) la mana usor apoi in aceeasi ordine la 5kgf ca doar nu e motor de vapor sau de avion s o luam pe zecimi.
  • Ionut dragos

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns, ordinea o stiu, circul deja cu masina. Intradevar, este doar C14Nz, nu avion, chestie irelevanta. Valoarea de 50 Nm poate fi considerata de referinta? Alte pareri? Va rog, nu am cheia dinam decat pana diseara, se intoarce inpoi in vitrina servisului de unde am luat-o. Despre cum arata garnitura originala si despre gaurile de racire nu stie nimeni? Poate cineva care are autodata sau altele similare
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Cam asta ar fi....
Cu unghiurile ar trebui sa te descurci....cand cheia face clic la 25N/m te opresti si din ochi te mai duci 60 de grade incepand din pozitia cheii


  • Ionut dragos

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Da, merci. M_am gandit ca de trei ori 60 de grade inseamna 180 grade. Am marcat surubul in partea de sus cu o carioca si am urmari sa ajunga semnul diametral opus, la 180 de grade. Dar am deschis topicul nu pentru a reaminti etapele stringerii cu 25 Nm si rotiri la 60 grade. Am deschis topicul poate cineva ne poate lumina cu o valoare a cuplului de strangere in care se evita exprimari unghiulare. Oricum, si cu rotirile cu 60 de grade se obtine un cuplu de xx Nm. Interesant ar fii pentru toti sa avem o valoare finala, folosind doar dinamometrica. Asta pentru interventii viitoare. Va multumesc la toti si sa vedem daca cineva are raspuns. Si asemenea pentru head gasket de fabrica, cum are gaurile de trecere a apei din blocul motor in chiulasa?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Prezonul sufera deformari plastice la strangere....de asta se strange in stagii.
E bine sa respecti exact ce scrie in manual. Si neaparat sa inlocuiesti prezoanele
  • Ionut dragos

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Atunci, pentru cei interesati de subiect, se poate marca capul surubului cu markerul si roti cu 180 grade tot in 3 stagii. Eu nu m-am gandit la asta decat acum. Suruburile nu aveau filetul intins vizibil( nu se vedea nimic suspect), din lipsa de fonduri nu le-am inlocuit.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR