- mariuselectric
- OP
- 34 mesaje
- din 13 Sep 2013
- Astra 2010
- Bucuresti
mariuselectric
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2013
- Mesaj Privat
De ceva vreme ma confrunt cu urmatoarea problema legata de circuitul de racire al motorului a14xer.
Masina are 60k, cumparata de noua din RO.
In urma cu o luna de zile, circuland prin Bucuresti, pe parcursul a 5 km, am sesizat pornirea electroventilatorului pe treapta 2, acul de la bord oscila la 100 - 110 grade, in bord a aparut service vehicle song.
Am banuit ca s-a dus termostatul, deoarece radiatorul era cald decat la partea superioara, in jos rece. Am achizitionat un nou termostat dar aceeasi problema, am demontat termostatul si am lasat motorul fara termostat. Am avut un drum in afara, temperatura nu a crescu mai mult de 70 grade. Ajuns in Bucuresti aceeasi problema si cu termostatul scos, radiatorul la fel cald decat sus. Am desfiletat incet busonul de la vasul de expansiune, a inceput sa bolboroseasca, aparand niste bule mari de aer, in momentul acela s-a incalzit tot radiatorul, am crezut ca a avut aer in instalatie. Dupa cateva zile apare iar aceeasi problema, presupun ca pe undeva trage aer si numai circula apa prin radiator.
Intrebarea ar fi pe unde ar putea patrunde aerul, deoarece nu am urme vizibile de pierderi antigel?
Pompa de apa poate sa fie cu pricina, cu toate ca am inlocuito la 15k?
Aveti idee unde ar putea fi problema?
Masina are 60k, cumparata de noua din RO.
In urma cu o luna de zile, circuland prin Bucuresti, pe parcursul a 5 km, am sesizat pornirea electroventilatorului pe treapta 2, acul de la bord oscila la 100 - 110 grade, in bord a aparut service vehicle song.
Am banuit ca s-a dus termostatul, deoarece radiatorul era cald decat la partea superioara, in jos rece. Am achizitionat un nou termostat dar aceeasi problema, am demontat termostatul si am lasat motorul fara termostat. Am avut un drum in afara, temperatura nu a crescu mai mult de 70 grade. Ajuns in Bucuresti aceeasi problema si cu termostatul scos, radiatorul la fel cald decat sus. Am desfiletat incet busonul de la vasul de expansiune, a inceput sa bolboroseasca, aparand niste bule mari de aer, in momentul acela s-a incalzit tot radiatorul, am crezut ca a avut aer in instalatie. Dupa cateva zile apare iar aceeasi problema, presupun ca pe undeva trage aer si numai circula apa prin radiator.
Intrebarea ar fi pe unde ar putea patrunde aerul, deoarece nu am urme vizibile de pierderi antigel?
Pompa de apa poate sa fie cu pricina, cu toate ca am inlocuito la 15k?
Aveti idee unde ar putea fi problema?
- bgdrom
- **
- 228 mesaje
- din 20 Apr 2012
- Vectra 1991 c 16nz
- Constanta
bgdrom
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1991 c 16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2012
- Mesaj Privat
- diablo46
- **
- 174 mesaje
- din 09 Jan 2015
- Astra 2011 A14XER
- Bucuresti
diablo46
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2015
- Mesaj Privat
Definitia fizica a punctului de fierbere: Atunci cand presiunea lichidului depaseste presiunea mediului inconjurator. Din acest motiv, apa fierbe la 100 grade Celsius la altitudinea 0, iar pe Everest apa fierbe la 69 grade Celsius.
Antigelul fierbe pe la 120 de grade, dar daca este intr-un circuit inchis, sub presiune, precum circuitul motorului, conform definitei de mai sus, creste si punctual de fierbere al antigelului.
In momentul in care ai deschis busonul vasului de expansiune, probabil antigelul avea in jur de 120 grade, iar presiunea din instalatie a scazut ceea ce a dus la evaporarea instanta a unei cantitati de antigel din motor.
Asta se intampla la orice masina care functioneaza cu instalatia de racire sub presiune. Daca incingi motorul, apoi il opresti si deschizi busonul, vei observa ca ies acei bulbuci de la evaporarea instanta a antigelului.
Atentie foarte mare! Va puteti allege cu niste arsuri serioase, generate de acei aburi fierbinti.
Antigelul fierbe pe la 120 de grade, dar daca este intr-un circuit inchis, sub presiune, precum circuitul motorului, conform definitei de mai sus, creste si punctual de fierbere al antigelului.
In momentul in care ai deschis busonul vasului de expansiune, probabil antigelul avea in jur de 120 grade, iar presiunea din instalatie a scazut ceea ce a dus la evaporarea instanta a unei cantitati de antigel din motor.
Asta se intampla la orice masina care functioneaza cu instalatia de racire sub presiune. Daca incingi motorul, apoi il opresti si deschizi busonul, vei observa ca ies acei bulbuci de la evaporarea instanta a antigelului.
Atentie foarte mare! Va puteti allege cu niste arsuri serioase, generate de acei aburi fierbinti.