tracul
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2016
- Mesaj Privat
Simptome: Motorul trepideaza la pornirea de pe loc.
Am decis sa schimb ambreiajul si rulmentul de presiune dupa ce trepidatiile motorului nu au dispãrut complet dupa schimbarea suportilor de motor. Masina are aprox 200000 km si ambreiajul original.
Am comandat initial rulment Luk (520 Ron) dar se pare ca are un alt sistem decât cel original iar mecanicul mi-a spus ca nu se potriveste. L-am schimbat cu un rulment nou Sacks (700 Ron) dar, dupa montare, a curs lichid pe la rulmet (acelasi sistem ca si cel original).
Stie cineva daca sistemul nou de la Luk este, intr-adevãr, riscant de montat? Mentionez ca mecanicul mi-a arãtat ca in loc de o conducta, sistemul Luk are un adaptor in locul acelei conducte si mufa nu etanseaza ca la rulmentul original.
Am decis sa schimb ambreiajul si rulmentul de presiune dupa ce trepidatiile motorului nu au dispãrut complet dupa schimbarea suportilor de motor. Masina are aprox 200000 km si ambreiajul original.
Am comandat initial rulment Luk (520 Ron) dar se pare ca are un alt sistem decât cel original iar mecanicul mi-a spus ca nu se potriveste. L-am schimbat cu un rulment nou Sacks (700 Ron) dar, dupa montare, a curs lichid pe la rulmet (acelasi sistem ca si cel original).
Stie cineva daca sistemul nou de la Luk este, intr-adevãr, riscant de montat? Mentionez ca mecanicul mi-a arãtat ca in loc de o conducta, sistemul Luk are un adaptor in locul acelei conducte si mufa nu etanseaza ca la rulmentul original.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
daca ai da mai multe detalii despre tipul motorului si al cutiei poate ar putea cineva sa iti dea mai multe detalii.
La Y20DTH cu cutie F23 este acelasi sistem de prindere la rulment fie care este Sachs sau Luk. Rulementul este prins pe un guler si se strange cu 3 suruburi cu cap Torks pe cutie. De la el pleaca o serpentina mica care ajunge intr-un cuplaj la iesirea din cutie unde este o piesa mica de plastic si apoi se continua cu furtunul de la pompa de ambreiaj. Vezi la tine problema sa nu fie acolo la acel cuplaj sau la furtunul de la pompa de ambreiaj. Pune niste poze eventual si poate te putem sfatui.
Atentie ca daca a montat rulmentul si apoi a facut pedala de ambreiaj fara sa monteze complet cutia si ambreiajul si a iesit uleiul pe la rulment atunci e gata acel rulment este de aruncat. El nu se verifica niciodata asa decat doar montat cu cutie si ambreiaj ca sa aiba forta care se opune cand se calca ambreiajul... Grija sa nu fi facut mecanicul un test si sa iti ceara acum sa cumperi altul
La Y20DTH cu cutie F23 este acelasi sistem de prindere la rulment fie care este Sachs sau Luk. Rulementul este prins pe un guler si se strange cu 3 suruburi cu cap Torks pe cutie. De la el pleaca o serpentina mica care ajunge intr-un cuplaj la iesirea din cutie unde este o piesa mica de plastic si apoi se continua cu furtunul de la pompa de ambreiaj. Vezi la tine problema sa nu fie acolo la acel cuplaj sau la furtunul de la pompa de ambreiaj. Pune niste poze eventual si poate te putem sfatui.
Atentie ca daca a montat rulmentul si apoi a facut pedala de ambreiaj fara sa monteze complet cutia si ambreiajul si a iesit uleiul pe la rulment atunci e gata acel rulment este de aruncat. El nu se verifica niciodata asa decat doar montat cu cutie si ambreiaj ca sa aiba forta care se opune cand se calca ambreiajul... Grija sa nu fi facut mecanicul un test si sa iti ceara acum sa cumperi altul
tracul
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2016
- Mesaj Privat
Salut. Merci pentru detaliile tale.
Tipul motorului este Z16SE. Cutia, sincer, nu stiu ce tip este. Asa cum ai spus si tu, rulmentul original este conectat cu o conducta ca o serpentina iar rulmentul Luk are, in loc de conducta, doua adaptoare de plastic ce înlocuiesc acea conducta. Capãtul adaptorului ce intra in cutie are doar o mica garnitura pe margine, pe când conducta are un capãt de cauciuc. Asta ar fii întrebarea mea: acel capãt cu garnitura de la Luk etanseaza la fel de bine sau risc sa pierd lichid p-acolo?
Din pãcate nu am si poza cu capãtul original, dar cum am spus si mai sus, capãtul este din cauciuc cu totul.
Tipul motorului este Z16SE. Cutia, sincer, nu stiu ce tip este. Asa cum ai spus si tu, rulmentul original este conectat cu o conducta ca o serpentina iar rulmentul Luk are, in loc de conducta, doua adaptoare de plastic ce înlocuiesc acea conducta. Capãtul adaptorului ce intra in cutie are doar o mica garnitura pe margine, pe când conducta are un capãt de cauciuc. Asta ar fii întrebarea mea: acel capãt cu garnitura de la Luk etanseaza la fel de bine sau risc sa pierd lichid p-acolo?
Din pãcate nu am si poza cu capãtul original, dar cum am spus si mai sus, capãtul este din cauciuc cu totul.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Pune exact ca cel de pe masina. - eu unul nu l-as pune pe cel din poza 2.
Rulment de presiune de pe masina GM era produs de FTE (cred ca tot traseul pana la pompa de ambreiaj este produs de ei din ce am vazut pe masina)
Ca sfat schimba si conducta aceea de la Rulment de presiune eu am defacut inca o data pentru ea, (conducta) pune original GM.
FTE - 492
SACHS - 579
"a curs lichid pe la rulmet" - nu cumva conducta aceea este cauza la scurgeri la mine asa a fost.
Daca ai F17 ai codul aici in poze.
https://www.clubopel.com/vie...p=1824522#1824522
Rulment de presiune de pe masina GM era produs de FTE (cred ca tot traseul pana la pompa de ambreiaj este produs de ei din ce am vazut pe masina)
Ca sfat schimba si conducta aceea de la Rulment de presiune eu am defacut inca o data pentru ea, (conducta) pune original GM.
FTE - 492
SACHS - 579
"a curs lichid pe la rulmet" - nu cumva conducta aceea este cauza la scurgeri la mine asa a fost.
Daca ai F17 ai codul aici in poze.
https://www.clubopel.com/vie...p=1824522#1824522
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Arata intr-adevar ciudat acel rulment de la LUK dar posibil sa fie ceva model mai nou de prindere si sa fie echivalent. Incearca sa pui original daca nu poti pune si modelul de la LUK respectand insa indicatiile din desen. La mine este modelul cu serpentina cum este in prima poza si serpentina este ca cea din poza de mai sus.
La mine pe masina rulmentul original a fost GM produs de LUK si am inlocuit cu kit tot de la LUK. Succes
La mine pe masina rulmentul original a fost GM produs de LUK si am inlocuit cu kit tot de la LUK. Succes