nicu.work
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2015
- Mesaj Privat
Buna ziua, am cateva nelamuriri si sunt sigur ca si altii le au si sper sa gasim raspunsuri de la cei cu experienta sau cunostinte in cauza.
Multi vorbesc despre curatarea injectoarelor bagand aditivi in motorina, altii spun despre curatare cu ultrasunete, dar am auzit si varianta cu iesitul in afara orasului si mentinuta o perioada de timp la turatii mari.
Cu totii stim ca in oras (Buc.) la anumite ore se circula cu masina in mare parte la relanti sau la turatii mici, asta ducand la infundarea mai multor "chestii" la masina.
Multi conduc la turatii mici sau chiar subturat in speranta ca obtin un consum mic, desi urmarile cred ca sunt mai grave. Eu personal am observat ca, chiar si la turatii mai mari 2500-3000 la o viteza constanta consumul este foarte ok, undeva la 6-7% ceea ce mi se pare foarte ok in oras si masina se comporta mult mai bine, desi la acceleratie arata peste 10-15%.
- In legatura cu pompa de injectie, turatiile mari ajuta in vreun fel la curatarea lor sau macar la mentinere ?
- Ce alte beneficii sunt, conducand la turatii mai mari ?
- Stie cineva un service in Bucuresti pentru curatarea injectoarelor diesel cu ultrasunete ? A avut cineva experienta asta si a observat rezultate bune dupa ?
- N-am castigat la loto deci inca este interesant si pretul.
Multi vorbesc despre curatarea injectoarelor bagand aditivi in motorina, altii spun despre curatare cu ultrasunete, dar am auzit si varianta cu iesitul in afara orasului si mentinuta o perioada de timp la turatii mari.
Cu totii stim ca in oras (Buc.) la anumite ore se circula cu masina in mare parte la relanti sau la turatii mici, asta ducand la infundarea mai multor "chestii" la masina.
Multi conduc la turatii mici sau chiar subturat in speranta ca obtin un consum mic, desi urmarile cred ca sunt mai grave. Eu personal am observat ca, chiar si la turatii mai mari 2500-3000 la o viteza constanta consumul este foarte ok, undeva la 6-7% ceea ce mi se pare foarte ok in oras si masina se comporta mult mai bine, desi la acceleratie arata peste 10-15%.
- In legatura cu pompa de injectie, turatiile mari ajuta in vreun fel la curatarea lor sau macar la mentinere ?
- Ce alte beneficii sunt, conducand la turatii mai mari ?
- Stie cineva un service in Bucuresti pentru curatarea injectoarelor diesel cu ultrasunete ? A avut cineva experienta asta si a observat rezultate bune dupa ?
- N-am castigat la loto deci inca este interesant si pretul.
rpp
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2011
- Mesaj Privat
In lumea motoristilor se mai cheama si "Italian tuneup". Ideea este de a duce motorul la limita de rpm cu cateva conditii:
- Motorul si masina in general trebuie sa fi rulat in prealabil o perioda si sa functioneze la temperatura optima
- Se evita vitezele mici 1,2
Ideea e cam asa: se ia o bucata de drum drept si preferabil liber, ajunsa in treapa a 3-a se tureaza motorul pana la limita si mentinut cateva momente, schimbat a 4-a si turat la limita, schimbat a 5-a... si tot asa. Pana cand se termina vitezele sau drumul. Evident ca regimul asta iti duce masina la limita si din pc. de vedere a vitezei, asa ca masina in general trebuie sa fie in regula in totalitatea ei.
Scopul, mersul subturat si mai ales in orase duce la o ardere incompleta si la depunerea de funingine si calamina pe componentele de admisie, injectoare, evacuare, turbina, samd Depunerile astea in timp sunt cat se poate de nocive. Rulatul la incarcare maxima, nu numai ca duce la o ardere cat mai completa cat si la temperaturi ridicate de functionare si implicit arderea eventualelor depuneri.
Per ansamblu nu este o idee rea si eu o practic cel putin partial de cate ori am ocazia. De exemplu la un drum lung, o portiune libera de drum... ii dau cat mai aproape de max rpm in treapta 3-4. A 5-a mai rar pt. ca nu prea am drum unde sa-i dau, Atentie n-a zis nimeni sa mergeti cu a 3-4 in maxim de rpm in fiecare zi si ore intregi pentru ca dati in cealalta extrema.
Ca un sfat, nu va fie frica sa va turati motoarele. Da, mersul la 1500 rpm iti poate parea mai economic dar e si mai nociv pe termen lung. Ideea e de a mentine motorul intr-o zona unde arderea este cat mai eficienta si se scoate maximul de randament din combustibil cu un minim de emisii raportat la cantitatea consumata. Motoarele de generatie noua suporta turatii mari f. bine si e chiar recomandat.
PS. Cazul cel mai evindent de "asa nu", in special la diesel-uri, sunt acele masini sepie. Adica in momentul cand ii scapa un pic mai multe turatii cum lasa o basina mare de fum in urma. Lasand deoparte cazurile particulare cu diferite componente defecte, in majoritatea cazurilor alea sunt masini care sunt conduse constant subturat.
PS2. Trebuie sa ai grija si la trafic si mai ales la baietii cu cascheta alba si ochi albastri. Iti va fi destul de greu sa le explici ca aveai 200kmh pe autostrada ca sa-ti cureti motorul de funingine si depuneri ))
- Motorul si masina in general trebuie sa fi rulat in prealabil o perioda si sa functioneze la temperatura optima
- Se evita vitezele mici 1,2
Ideea e cam asa: se ia o bucata de drum drept si preferabil liber, ajunsa in treapa a 3-a se tureaza motorul pana la limita si mentinut cateva momente, schimbat a 4-a si turat la limita, schimbat a 5-a... si tot asa. Pana cand se termina vitezele sau drumul. Evident ca regimul asta iti duce masina la limita si din pc. de vedere a vitezei, asa ca masina in general trebuie sa fie in regula in totalitatea ei.
Scopul, mersul subturat si mai ales in orase duce la o ardere incompleta si la depunerea de funingine si calamina pe componentele de admisie, injectoare, evacuare, turbina, samd Depunerile astea in timp sunt cat se poate de nocive. Rulatul la incarcare maxima, nu numai ca duce la o ardere cat mai completa cat si la temperaturi ridicate de functionare si implicit arderea eventualelor depuneri.
Per ansamblu nu este o idee rea si eu o practic cel putin partial de cate ori am ocazia. De exemplu la un drum lung, o portiune libera de drum... ii dau cat mai aproape de max rpm in treapta 3-4. A 5-a mai rar pt. ca nu prea am drum unde sa-i dau, Atentie n-a zis nimeni sa mergeti cu a 3-4 in maxim de rpm in fiecare zi si ore intregi pentru ca dati in cealalta extrema.
Ca un sfat, nu va fie frica sa va turati motoarele. Da, mersul la 1500 rpm iti poate parea mai economic dar e si mai nociv pe termen lung. Ideea e de a mentine motorul intr-o zona unde arderea este cat mai eficienta si se scoate maximul de randament din combustibil cu un minim de emisii raportat la cantitatea consumata. Motoarele de generatie noua suporta turatii mari f. bine si e chiar recomandat.
PS. Cazul cel mai evindent de "asa nu", in special la diesel-uri, sunt acele masini sepie. Adica in momentul cand ii scapa un pic mai multe turatii cum lasa o basina mare de fum in urma. Lasand deoparte cazurile particulare cu diferite componente defecte, in majoritatea cazurilor alea sunt masini care sunt conduse constant subturat.
PS2. Trebuie sa ai grija si la trafic si mai ales la baietii cu cascheta alba si ochi albastri. Iti va fi destul de greu sa le explici ca aveai 200kmh pe autostrada ca sa-ti cureti motorul de funingine si depuneri ))
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
nicu.work
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2015
- Mesaj Privat
- cristyliviu
- ****
- 1,025 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,025
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Da colegu a dat prea multe detalii! Mersul in oras are un efect negativ asupra motorului, dar nu asa puternic asupra injectiei sau injectoarelor - acestea sufera mai mult din cauza motorinei proaste, sau aditivata pe baza de apa! Partea cea mai proasta, e ca admisia si turbina au cel mai mult de suferit, din cauza depunerilor de funingine, care in amestec cu putin ulei de pe turbo, si readmisia gazelor prin EGR, duc la blocaje si motorul nu mai are acelasi sprint, de aici nevoia de un regim de turatii mai mari, care sa mai reduca din acele depuneri!
nicu.work
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2015
- Mesaj Privat